Vraag

KPN iTV opnames bekijken werkt niet op Ipad

  • 18 November 2019
  • 13 reacties
  • 485 keer bekeken

Het probleem doet zich alleen voor op mijn Ipad. Op de tv is er geen probleem.

Heb gedaan wat je normaal doet in dit soort situaties: herstarten Ipad, app opnieuw installeren.

Probleem is recent - hoogstens een week.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Voor welke zenders (kanalen) zijn die opnames?

Reputatie 7
Badge +25

Hi @joanneonline, goed dat je het meldt. Net als wjb ben ik benieuwd naar de zenders/kanalen. Krijg je een foutmelding te zien op de iPad, of zie je de opnames niet eens staan? Ik hoor het graag!

Bij ons werkt er niet 1 meer, zeurt over vervangen modem. 
op het moment dat ik dat doe kan ik niet meer thuiswerken omdat kpn heeft bepaald dat iedereen onder 192.168.2.x moet zitten. 
Iemand een oplossing?

Reputatie 7

Bij ons werkt er niet 1 meer, zeurt over vervangen modem. 
op het moment dat ik dat doe kan ik niet meer thuiswerken omdat kpn heeft bepaald dat iedereen onder 192.168.2.x moet zitten. 
Iemand een oplossing?

Heb jij een eigen router in gebruik?

Welk merk en type heeft die router?

Gebruik je bridged-IPTV? Bij bridged-IPTV hebben de TV ontvangers een IP adres beginnend met een 10 en dat zou je kunnen zien bij de systeeminformatie op de TV ontvanger ware het niet dat je nu die melding krijgt als je het menu wilt openen.

 

Voor een oplossing zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Ja eigen router, werkt al jaren goed. Sinds gisteren kwam de melding. Zonder het nieuwe modem geen opnames meer kijken, geen idee wat het modem er mee te maken heeft maar ok. 
Ontvangers staan direct op vlan 4, staat ook al jaren geen modem of router tussen, alleen een switch voor de vlans. 
En nee, kan het ip niet zien omdat ik geen menu meer heb. :-)
Als kpn nu eens stopt met het bepalen van interne ip’s had ik geen eigen router hoeven te kopen. 

Reputatie 7

Ontvangers staan direct op vlan 4, staat ook al jaren geen modem of router tussen, alleen een switch voor de vlans. 

En daar gaat het nu mis. KPN is jaren geleden al overgegaan op routed-IPTV en nu alle Experia Boxen die nog geen routed-IPTV ondersteunden vervangen zijn is KPN het bridged-IPTV platform verder aan het afbouwen.

Je zult dus echt over moeten naar routed-IPTV.

 

Als kpn nu eens stopt met het bepalen van interne ip’s had ik geen eigen router hoeven te kopen. 

Helaas kan je alleen op de V10 (zonder a) zelf het subnet instellen.

Dat zit er niets anders op om op te stappen. Ik draait soms 24uur diensten en vertik het om bij een storing eerst naar de zaak te gaan. 

Reputatie 7

Dat zit er niets anders op om op te stappen. Ik draait soms 24uur diensten en vertik het om bij een storing eerst naar de zaak te gaan. 

Heb je dan het openingsbericht gelezen van hwt topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Ik had half, nu ik hem beter lees lijkt het dus nog wel te kunnen. Als het niet lukt met mijn Sophos XG dan moet ik alleen een andere router kopen. Thx, ik hou je op de hoogte. 

Nu ben ik niet thuis in igmp maar heb ik niet een ip nodig om die proxy te maken?

Reputatie 7

Ik had half, nu ik hem beter lees lijkt het dus nog wel te kunnen. 

Dat lijkt niet alleen zo, dat is zo. Ik gebruik een EdgeRouter Lite 3, maar ook een Fritz!Box met Fritz!OS 7.12 werkt out-of-the-box.

 

Nu ben ik niet thuis in igmp maar heb ik niet een ip nodig om die proxy te maken?

Bij het inrichten van een IGMP proxy server komen een aantal zaken kijken waaronder het subnet van het IPTV platform maar ook het IP adres van de gateway waarop vlan 4 aangesloten is. Dat laatste adres is dynamisch en kan dus "spontaan" wijzigen.

 

Nu ben ik niet thuis in igmp maar heb ik niet een ip nodig om die proxy te maken?

Bij het inrichten van een IGMP proxy server komen een aantal zaken kijken waaronder het subnet van het IPTV platform maar ook het IP adres van de gateway waarop vlan 4 aangesloten is. Dat laatste adres is dynamisch en kan dus "spontaan" wijzigen.

En heb jij die? Subnet en Gateway?

Reputatie 7

Het subnet voor het IPTV platform is 213.75.112.0/21...

...en daar moet een route voor naar de gateway op vlan 4 gemaakt worden.

De gateway heeft bij mij nu IP adres 10.252.192.1 omdat die door de DHCP server van KPN aan mijn router toegewezen is.

Het IP adres van de gateway is altijd het laagste IP adres binnen het subnet waar jouw router op vlan 4 op aangesloten wordt.

Let op, dit subnet is dus dynamisch en kan zomaar wijzigen. Als jouw router niet direct zelf de route naar de gateway corrigeert, dan stopt de televisie.

Dat automatisch corrigeren kan d.m.v. rfc3442-classless-static-routes maar dat moet dan wel beschikbaar zijn op jouw router.