Beantwoord

KPN iTV slaat vast bij full screen op laptop

  • 20 August 2019
  • 1 reactie
  • 140 keer bekeken

Ik kijk regelmatig itv op mijn laptop. Sinds kort ben ik aangesloten met een glasvezelverbinding. De monteur heeft mijn modem ingesteld zodat ik op de laptop kan kiezen uit de 2,4 band en de 5ghz band. Ik heb één laptop met een netwerkkaart alleen geschikt voor de 2,4 band. Sinds ik glasvezel heb slaat iTV vast zodra ik de full screen modus kies. We hebben de verbinding geprobeerd op een laptop die de 5ghz band wel kan gebruiken en daar doet het probleem zich niet voor. Als we die laptop omzetten naar de 2,4 band doet het probleem zich ook voor. De gemeten snelheid op de 2,4 band is op beide laptops maximaal 42 mbps. Echter varieert de snelheid nogal soms zelfs tussen 1 mbps en 36 mbps. De jitter varieert van 1 tot soms wel 172. De wifi tuner van KPN gedraaid. Tijdens die meting was de snelheid iets boven 40 mbps.
icon

Beste antwoord door Joran 22 August 2019, 15:09

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @PvEdMW, welkom! Als de snelheid zo instabiel is kan ik me voorstellen dat er wat problemen ontstaan met de stream. Er is ongeveer 4Mbit nodig voor een stabiele stream. Of je fullscreen of in een venster afspeelt zou verder niet uit moeten maken. Is het echt alleen als je fullscreen kijkt dat er vastlopers zijn, of kijk je meestal fullscreen? En bedoel je met een vastloper dat het beeld stilstaat?

Ik denk dat we het best kunnen uitzoeken of we het 2,4Ghz signaal kunnen verbeteren. Als je een Android telefoon hebt is WiFiAnalyzer (open-source) - Apps op Google Play een superhandige app om te achterhalen hoe goed het signaal is op verschillende locaties in huis en welk draadloze kanaal het best werkt. Heb je de mogelijkheid die te installeren? Je kunt het kanaal het makkelijkst veranderen via deze servicetool: Servicetool: wijzig je KPN WiFi-kanaal in een paar stappen | KPN

Reageer