Beantwoord

KPN itv streamen op Tenerife met een Chromecast

  • 17 October 2021
  • 27 reacties
  • 464 keer bekeken

Op vakantie in Tenerife blijkt (na bellen met de klantenservice) dat ik Kpn itv alleen kan gebruiken dmv een VPN verbinding. Dat lukt dus inderdaad op mijn ipad. Nu wil ik tv kijken op de televisie dus via chromecast en...dat lukt dus niet met KPN itv...op diverse fora lees ik dat een oplossing voor dit laatste probleem is om de VPN verbinding UIT te zetten. Hiermee ben ik dan dus terug bij af. Streamen van NPO plus lukt overigens prima dus er mankeert niets aan de verbinding tussen ipad en chromecast. Wie weet er een oplossing???? 

icon

Beste antwoord door Vera 1955 24 October 2021, 20:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @Vera 1955 

Je zegt dat KPN iTV kijken niet lukt, maar wat is exact de foutmelding die je krijgt als je het probeert?

“Het lukt niet” is een beetje vaag en kan letterlijk duizenden oorzaken hebben.

De melding komt erop neer dat de video buiten de EU niet beschikbaar is…

Tenerife valt inderdaad niet onder de E.U. en dus is daar zonder VPN Interactieve tv van kpn niet mogelijk.

Dat het met Chromecast (versie 3 neem ik aan) niet lukt kan kloppen.

Het is helaas niet mogelijk om direct een VPN app op de Chromecast dongle te installeren. Mocht je toch je Chromecast van een VPN-verbinding willen voorzien dan kun je een VPN op je router installeren of verbinding maakt met een door een VPN beveiligde hotspot van je PC of Mac.

Bron:
google.com https://www.google.com/search?q=chromecast+via+vpn .

Reputatie 7

Tenerife valt inderdaad niet onder de E.U. en dus is daar zonder VPN Interactieve tv van kpn niet mogelijk.

Hoezo valt Tenerife niet onder de EU?

en als ik probeer te streamen komt  het KPN logo in beeld en blijft in beeld en wordt er niets gestreamed

 

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @Vera 1955 

Met een VPN iTV kijken gaat inderdaad niet altijd werken. Ik ken niet alle technische beperkingen, maar het wordt niet ondersteund. Ik snap ook niet dat de servicedesk dit als “oplossing” heeft aangeboden. Het gaat sowieso niet werken voor streamen via een Chrome Cast.

Zou je in de verborgen velden van jouw profiel jouw iTV abonnementsnummer willen invullen? Een moderator kan deze dan aan mij doorgeven en dan kan ik eens kijken in de logging vanaf welke IP-adres jij inlogt op ons platform en dan kan ik aan het video team vragen of dat wel binnen de EU zou moeten vallen. Ik zou verwachten van wel, Tenerife is gewoon Spanje dacht ik.

Reputatie 7

Op Tenerife zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken van iTV app want Tenerife (Spanje) is gewoon onderdeel van de EU.

Reputatie 7

Met een VPN iTV kijken gaat inderdaad niet altijd werken. Ik ken niet alle technische beperkingen, maar het wordt niet ondersteund. Ik snap ook niet dat de servicedesk dit als “oplossing” heeft aangeboden. Het gaat sowieso niet werken voor streamen via een Chrome Cast.

Dat kan prima werken hoor, ik heb het ook vaak gebruikt.

Je moet dan alleen wel ook de Chromecast binnen de VPN tunnel laten communiceren. Ik gebruik daarvoor een GL-iNet AR750 travelrouter die ik een VPN verbinding op laat zetten met mijn OpenVPN server thuis en waarbij zowel mijn tablet (met iTV app) als de Chromecast met de wifi van de travelrouter verbonden zijn.

Maar nogmaals, dat zou op Tenerife niet nodig moeten zijn.

Volgens Google valt Tenerife niet onder de E.U. ook al is het een Spaans eiland.

https://www.google.com/search?q=tenerife+europese+unie

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-horen-bij-de-europese-unie-eu

Reputatie 7

Volgens Google valt Tenerife niet onder de E.U. ook al is het een Spaans eiland.

Dat is alleen t.a.v. accijnzen en belastingen (BTW), verder valt Tenerife gewoon onder de EU.

Hallo @Vera 1955 

Met een VPN iTV kijken gaat inderdaad niet altijd werken. Ik ken niet alle technische beperkingen, maar het wordt niet ondersteund. Ik snap ook niet dat de servicedesk dit als “oplossing” heeft aangeboden. Het gaat sowieso niet werken voor streamen via een Chrome Cast.

Zou je in de verborgen velden van jouw profiel jouw iTV abonnementsnummer willen invullen? Een moderator kan deze dan aan mij doorgeven en dan kan ik eens kijken in de logging vanaf welke IP-adres jij inlogt op ons platform en dan kan ik aan het video team vragen of dat wel binnen de EU zou moeten vallen. Ik zou verwachten van wel, Tenerife is gewoon Spanje dacht ik.

De helpdesk heeft al vastgesteld dat ik op Tenerife ben en dat dit binnen de EU valt en dat ik dus gewoon gebruik zou moeten kunnen maken van kpn itv. Door het gebruiken van een VPN (onder het motto  “beter iets dan niets” ) kan ik dat nu ook maar kan ik dit niet casten naar de TV...

Op Tenerife zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken van iTV app want Tenerife (Spanje) is gewoon onderdeel van de EU.

zou moeten kunnen ja, maar…...

Met een VPN iTV kijken gaat inderdaad niet altijd werken. Ik ken niet alle technische beperkingen, maar het wordt niet ondersteund. Ik snap ook niet dat de servicedesk dit als “oplossing” heeft aangeboden. Het gaat sowieso niet werken voor streamen via een Chrome Cast.

Dat kan prima werken hoor, ik heb het ook vaak gebruikt.

Je moet dan alleen wel ook de Chromecast binnen de VPN tunnel laten communiceren. Ik gebruik daarvoor een GL-iNet AR750 travelrouter die ik een VPN verbinding op laat zetten met mijn OpenVPN server thuis en waarbij zowel mijn tablet (met iTV app) als de Chromecast met de wifi van de travelrouter verbonden zijn.

Maar nogmaals, dat zou op Tenerife niet nodig moeten zijn.

Fijn zo’n uitgebreid antwoord maar helaas heb ik hier niets aan want al deze technische hoogstandjes gaan mij boven de pet 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Vera 1955! Vervelend dat het niet werkt zoals het zou moeten werken. Ik denk dat @Jeroen-bart Engelen gelijk heeft in dat het handig is je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kunnen we vanuit de techniek kijken of daar iets mis gaat. 

Hi @Vera 1955! Vervelend dat het niet werkt zoals het zou moeten werken. Ik denk dat @Jeroen-bart Engelen gelijk heeft in dat het handig is je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kunnen we vanuit de techniek kijken of daar iets mis gaat. 

ik heb mijn klantnummer ingevuld!

Reputatie 7
Badge +17

@Vera 1955 ik heb de juiste partij aangestuurd om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Ik verwacht binnenkort te horen wat de oorzaak is en wat we voor je kunnen doen. :relaxed:

@Vera 1955 ik heb de juiste partij aangestuurd om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Ik verwacht binnenkort te horen wat de oorzaak is en wat we voor je kunnen doen. :relaxed:

nu 2 dagen verder en niets gehoord! Men zoekt nog steeds? Ik probeer nog steeds maar casten ho maar 😠

Reputatie 7
Badge +24

Lukt iTV kijken op de mobiel wel? Dus zonder te casten?

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Vera 1955 Ik zag dat jij verbinding hebt gemaakt vanaf meerdere verschillende IP-adressen. Twee daarvan horen inderdaad bij Spanje. En andere IP-adressen waren van een VPN (NordVPN). Ik heb de IP-adressen doorgegeven aan het verantwoordelijke team en voor 1 bleek dat deze volgens hun systeem bij het Groot Brittanie hoorde. Dit hebben ze doorgegeven aan de beheerder van de systemen die ze gebruiken voor die locatie-bepaling en ik heb ook gevraagd wanneer het dan voor jou gaat werken, maar dan nog steeds geen reactie op gehad. Ik zal morgen nog eens aan de bel trekken.

Lukt iTV kijken op de mobiel wel? Dus zonder te casten?

Nee, ik kan alleen via vpn verbinding kpn itv kijken

Hoi @Vera 1955 Ik zag dat jij verbinding hebt gemaakt vanaf meerdere verschillende IP-adressen. Twee daarvan horen inderdaad bij Spanje. En andere IP-adressen waren van een VPN (NordVPN). Ik heb de IP-adressen doorgegeven aan het verantwoordelijke team en voor 1 bleek dat deze volgens hun systeem bij het Groot Brittanie hoorde. Dit hebben ze doorgegeven aan de beheerder van de systemen die ze gebruiken voor die locatie-bepaling en ik heb ook gevraagd wanneer het dan voor jou gaat werken, maar dan nog steeds geen reactie op gehad. Ik zal morgen nog eens aan de bel trekken.

Via die vpn verbinding kan ik itv kijken, zonder dus helemaal niet en casten gaat ook helemaal niet behalve  Npo start dát kan ik wel casten

Reputatie 7

Via die vpn verbinding kan ik itv kijken, zonder dus helemaal niet en casten gaat ook helemaal niet behalve  Npo start dát kan ik wel casten

Dan snap ik in ieder geval waarom je niet kan casten. De Chromecast maakt bij casten zelf een verbinding met de het TV platform en dat loopt dan dus niet via die VPN tunnel.

Via die vpn verbinding kan ik itv kijken, zonder dus helemaal niet en casten gaat ook helemaal niet behalve  Npo start dát kan ik wel casten

Dan snap ik in ieder geval waarom je niet kan casten. De Chromecast maakt bij casten zelf een verbinding met de het TV platform en dst loopt dan dus niet via die VPN tunnel.

Tja, als ik gewoon kpn itv zou kunnen ontvangen zijn alle problemen opgelost…

Via die vpn verbinding kan ik itv kijken, zonder dus helemaal niet en casten gaat ook helemaal niet behalve  Npo start dát kan ik wel casten

Dan snap ik in ieder geval waarom je niet kan casten. De Chromecast maakt bij casten zelf een verbinding met de het TV platform en dst loopt dan dus niet via die VPN tunnel.

Tja, als ik gewoon kpn itv zou kunnen ontvangen zijn alle problemen opgelost…

Dus zonder VPN bedoel ik

Reputatie 6
Badge +9

@Vera 1955 Waarom gaat u helemaal naar Tenerife om TV te willen kijken :thinking: