KPN iTV werkt niet via Chromecast

  • 31 December 2019
  • 86 reacties
  • 15740 keer bekeken

9 van de 10 x als ik via de kpn it tv wil kijken via de chroomkast dan lukt dit alleen met nl 1,2,3. Alle andere zenders pakt ie niet. Wanneer ik de chroomkast los koppel doen alle zenders het wel via de app. Het ligt niet aan de internet verbinding want die is heel snel. Het ligt ook niet aan de chroomkast want we hebben er meerdere in huis en werkt dan op geen enkele chroomkast. Soms gaat het een paar dagen goed en dan weer een hele tijd niet. 
 

is hier een oplossing voor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

86 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi M, welkom op het forum. 

Dit zien we vaker wanneer niet alle updates zijn gedaan op de tablet/mobiel. Zou je willen controleren of de iTV app de laatste versie is en dit ook doen voor Google Chrome? Je kunt deze beide opzoeken in de Playstore, dan wordt er aangegeven of er een update nodig is. Mocht dat niet werken, zou je dan de iTV app ook opnieuw willen installeren?

Ik hoor graag van je. 

Hallo

 

ik heb de kpn it pas opnieuw er opgezet ik dacht miss helpt dat. En de tv pas ge-update. Deze heeft een ingebouwde chroomkast

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk. Ik zal het even verduidelijken. Met de update van Chrome bedoel ik Chrome op je apparaat dat je gebruikt om te casten. Je smartphone of tablet dus. Zou je daarop willen kijken of de browser Chrome helemaal up-to-date is in de Playstore? 

Begrijp het. Deze heb ik pas vernieuwd. Dus dit moet de laatste versie zijn lijkt mij. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik neem aan dat het nog niet werkt? Ik heb het hier met meerdere apparaten geprobeerd via een Chromecast, ik kan het niet reproduceren. Zou je de Chromecast ook willen resetten? Knopje ingedrukt houden totdat je op scherm ziet dat hij herstart. 

Badge

Ik heb hetzelfde probleem. 

Tv (PHILIPS) heeft ook een ingebouwde Chromecast.

Deze chromecast kan je niet resetten zoals een losse chromecast.

Op telefoon en tv zit de nieuwste software. 

Het probleem doet zich ook voor met de tv app van ziggo. 

Met een losse chromecast doen deze problemen zich niet voor. 

Wat is de oplossing?

Mvg Chris 

Reputatie 7
Badge +24

Zou ik van jullie beide het merk en modelnummers van jullie televisie? Ik weet namelijk niet hoe dit kan, zo te zien alleen bij de ingebouwde en dus geen losse Chromecast. 

Badge

Philips The One 50PUS7304/12

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb dit doorgezet. Zou ik ook mogen weten vanaf welk apparaat je dit cast en welke versie van welk besturingssysteem daar op staat? Mocht hier naar worden gevraagd. 

Badge

Met een Huawei mate 10 lite. 

Android versie 9

Emui-versie 9.1.0

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik wacht een antwoord af van de ontwerpers. 

Badge

Oké, bedankt. 

Goededag,

Ook hier dezelfde probleem

Interactieve App van KPN casten van een Samsung S9 naar een Philips The One

NPO 1,2 & 3 doet het prima maar de rest blijft hangen op startscherm van KPN is klaar om te casten

Hopelijk een oplossing hiervoor want heb speciaal voor kpn gekozen puur voor de interactieve app casten

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi all, ik heb een antwoord gekregen van de ontwikkelaars. 

We hebben het op een model Philips TV met Chromecast ondersteuning getest en alle type streams werken netjes. Ze hebben nog een aantal vragen en verzoeken:

-Kan er een item terug worden gekeken via de gids?

-Kan er een film geprobeerd worden af te spelen?

-Klink raar, maar zeker doen: ik vermoed dat ook chrome (android) browser op de tv geïnstalleerd staat, zet die terug naar fabrieksinstellingen en probeer het opnieuw. Werkt het dan, update chrome opnieuw en check of het dan nog werkt.

-Wellicht kijken of er een software update beschikbaar is voor de TV?

-Werken andere apps wel? Netflix, NOS etc..

-Philips tv eens bekabeld op internet proberen indien dat niet het geval is.

-Als het dan nog steeds allemaal niet werkt: een beschrijving wat er dan exact gebeurt (of een filmpje? Indien mogelijk) is ook fijn. ‘Alleen NPO1,2,3 zichtbaar..’ bedoel je daarmee: op RTL4 als voorbeeld, blijft het scherm zwart, of komt er een foutmelding in beeld, of het blijft eeuwig draaien…

 

Het blijft puzzelen omdat we dit zelf niet kunnen reproduceren om deze apparaten. Zouden jullie de moeite willen doen om dit een te proberen?

Reputatie 7
Badge +11

Klinkt heel aannemelijk, aangezien android gebruikers met de  itv app op de telefoon ,en niet de laatste update van Google Chrome hebben geïnstalleerd,

ook alleen NPO 1&2&3 konden kijken,na update van Google Chrome was alles weer goed

 

Voor de juiste werking van de ITVAPP is het belangrijk dat de laatste update van Google Chrome is geïnstalleerd.

Als Google Chrome op de TV niet up-to-date is lijkt mij, hetzelfde probleem.

Reputatie 1

nieuwe Chromecast op ipad 2019.

casten met youtube werkt maar de KPN iTV werkt niet. Zelfs NPO1 niet.
lekker dan.

Reputatie 7
Badge +24

nieuwe Chromecast op ipad 2019.

casten met youtube werkt maar de KPN iTV werkt niet. Zelfs NPO1 niet.
lekker dan.

Vervelend Neel, echt verschrikkelijk. :( 

Zou je iets meer informatie willen delen met ons? Wat gebeurt er precies? Krijg je een foutmelding te zien? Hoe cast je, via je smartphone?

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 1

nieuwe Chromecast op ipad 2019.

casten met youtube werkt maar de KPN iTV werkt niet. Zelfs NPO1 niet.
lekker dan.

Vervelend Neel, echt verschrikkelijk. :( 

Zou je iets meer informatie willen delen met ons? Wat gebeurt er precies? Krijg je een foutmelding te zien? Hoe cast je, via je smartphone?

Ik hoor graag van je. 

ja, ik ben gefrustreerd dan juist hetgeen niet werkt waarvoor ik die chromecast heb gekocht.
je kan toch lezen dat ik een ipad gebruik? software up to date.
met de youtube app kan ik prima streamen naar de Chromecast.

De KPN ITV app geef de bekende fout die ik in meerdere KPN ITV threads tegenkom:
"hangen op startscherm van KPN is klaar om te casten"

 

Reputatie 7

Heb je toevallig ook nog een Android tablet of telefoon?

Zo ja, kan je daarmee wel casten?

Reputatie 1

excuses, door een eigen vaut was ik aan het klooien. ITV werkt nu goed.
Streamen vanaf ipad en ook Android GSM verloopt nu prima.

Reputatie 7

Wat was de fout dan die je maakte want hier op het forum zijn er meerdere die problemen hebben met casten vanuit de iTV app vanaf een iPad.

Wellicht dat die mensen dezelfde fout maken en dan zou jij dus de oplossing kunnen bieden.

Reputatie 7
Badge +24

excuses, door een eigen vaut was ik aan het klooien. ITV werkt nu goed.
Streamen vanaf ipad en ook Android GSM verloopt nu prima.

Geen enkel probleem, blij om te lezen dat het nu goed werkt. Wat was uiteindelijk de oplossing?

Hi kpn,

 

ik zie nog geen oplossing voor de door Chris69 genoemde probleem dat de chromecast het alleen doet op npo 1 tm 3. Corrigeer me als ik dit over het hoofd zie.

 

Ik heb zelfde tv en ook het probleem. Ik zag dat jullie opzoek waren naar wat er precies gebeurd. Hierbij de foto van de tv. Mijn mobiel waarmee ik dus itv wil aansluiten blijft wel verbonden, alleen steeds als ik op een zender klik, dan krijg ik dit. Met uitzondering van npo dan.

 

ik hoor het graag of je hier wat meer mee kan.

Reputatie 7
Badge +24

Dat zie je niet over het hoofd. Welk model is dit? En klopt het dat dit een ingebouwde Chromecast is? En niet een losse die in een HDMI poort zit? 

Dat zie je niet over het hoofd. Welk model is dit? En klopt het dat dit een ingebouwde Chromecast is? En niet een losse die in een HDMI poort zit? 

Hi Alex,

het is een philips 65PUS7304/12. Het is inderdaad een ingebouwde Chromecast. Ik heb al de itv app opnieuw geinstalleerd en geupdate en ook alle updates uitgevoerd op de tv zelf, maar ook dit mocht niet baten.