KPN luistert naar klanten, is dat wel zo????

• 30 mei 2014
  • 28 reacties
  • 2581 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
Ik lees regelmatig van een KPN medewerker die zegt dat hij luistert naar de klanten.

Maar ik heb twijfels.

Ook gezien de zenderwijziging van 1 juli 2014.

Ik zie daar niets in, wat de klanten vragen.

Zie ook hier, een vraag van KPN zelf.

En de klachten over de zenderwijziging 1 julie 2014, zie hier.

Want welke nieuwe HD zender zie je hier?

Antwoord geen.

En Fox life, ook niet.

Terwijl hier veel vraag naar is en het liefst beide in HD, want dat kan.

En BBC2 HD?

Duitse zenders in HD?

Ik zie ze niet.

Verplaatsing HD zenders, zie hier.

Dit loopt al sinds oktober 2012.

En eigenlijk ook logisch.

Dat het i.v.m. ADSL is, is gewoon een stomme smoes.

Zo wie zo kan het zelfs software matig heel erg makkelijk anno 2014.

En via glasvezel is het zelfs een pre om HD zenders vooraan te zetten.

Hogere HD stream.

Er wordt achter de schermen aan gewerkt.

Dat zeiden ze ook in oktober 2013, toen ik het tv abbonement via glasvezel eribj nam.

Nu 8 maanden later nog steeds geen hogere HD stream via glasvezel en eventueel VDL.

Gezein Ziggo met dezelfde smoes, je ziet geen verschil, de stream naar 9 MB gaat verlagen, ligt de markt open KPN. En KPN je krijgt er heel veel klanten bij. Dat is 100% zeker.

En KPN je ziet het verschil wel degelijk.

Dus KPN, ik ben heel erg benieuwd.

P.S.

Verder ben ik tevreden over KPN.

Ik ga om deze reden ook niet weg.

Momenteel is het als volgt:

HD beeld Ziggo super goed.

Telfort HD zeer goed.

KPN goed.

Ja Telfort de dochter van KPN heeft een beter HD beeld dan KPN zelf.

En Telfort koopt deze betere HD stream in bij KPN.

Ook Vodafone, etc. kopen de streams in bij KPN en hebben allen een hogere HD stream 12,2 MB en dat verschil kan je al goed zien. 

KPN klanten, helaas ook via glasvezel, hebben maar een HD stream van 7,2 MB.

Ik ben super benieuwd wat KPN te zeggen heeft.

28 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Joop, ben het volledig met je eens. Ook het deel na je PS. Ziggo en Telfort kan ik niet bekijken, maar ik vervang dat door UPC.

En een antwoord? Ik hoop het dat die komt en dan niet zo'n dooddoener is in de trant van dat er aan gewerkt wordt.

Reputatie 1
Badge
Laat ik voorop stellen dat ik over het algemeen wel tevreden ben over ITV van KPN, er is veel geïnnoveerd (opname in de cloud, begin gemist, serie opname) en over de beeldkwaliteit ben ik redelijk tevreden. Ik heb paired koper. Ik heb ook satelliet en daar bieden ze steevast maar halve pakketten zoals bij Fox Eredivisie live.

Maar over dit forum kom ik steeds meer tot de conclusie dat KPN niet of nauwelijks deelneemt en als ze al eens reageren dan is het vaak nietszeggend. Wij, als gebruikers, kunnen net zo goed elders gaan discussiëren, scheelt ook een hoop overbodige sterretjes.

Dit forum zou toch bij uitstek een plaats moeten zijn waar KPN actief aan deelneemt......
Ben het volledig eens met bovenstaande. Ook ik ben best wel een tevreden klant maaar...

wederom geen antwoord van KPN. Het door etteren van deze onderwerpen getuigt van slecht management en kost zeker klanten.

gr

ger

Badge
Helemaal eens!

Ben benieuwd hoe lang het duurt wanneer KPN op deze discussie 'serieus' gaat reageren.

Kan mij helemaal vinden in de opmerkingen van joop2011.

KPN ik hoor ook graag van jullie.

Reputatie 7
Badge +28
Dag allen,

Ik kan me deze kritiek voorstellen. Ik zal uitleggen hoe we in de praktijk omgaan met zendersuggesties.

Via Twitter, Facebook, het KPN forum en in mindere mate telefonisch, worden regelmatig wensen neergelegd voor specifieke zenders. Deze zijn erg uiteenlopend, we kunnen nooit aan alle verzoeken voldoen. We geven daarom prioriteit aan de meestgevraagde verzoeken. Disney Channel is hiervan een voorbeeld, deze is enorm vaak aangevraagd. Nadat Slam!TV is verwijderd hebben we zoveel verzoeken ontvangen dat we hier actie op hebben ondernomen.

We houden lijsten bij met verzoeken en hoe vaak deze zijn binnengekomen. Dit wordt meegenomen in periodiek overleg. Echter, hoe vaak een zender ook wordt verzocht, we moeten er ook met de zender zelf uitkomen. Hierover heb ik geen informatie. Ik kan me voorstellen dat omroepen te hoge vergoedingen kunnen vragen of voorwaarden stellen waar wij niet aan kunnen voldoen. Webcare heeft hierin alleen een adviserende rol en we nemen daadwerkelijk alle input mee.

Er wordt ook periodiek onderzocht welke zenders het best bekeken worden. Als er ruimte vrij gemaakt moet worden (wat bij Digitenne veel meer een issue is dan Interactieve TV) hebben de zenders die het minst bekeken worden de grootste kans te verdwijnen.

Het verzoek om de HD zenders op 1 te laten beginnen en een hogere kwaliteit van de HD streams zijn inderdaad zeer vaak voorbij gekomen. Dit hebben we uiteraard gezien. De informatie in Martins bericht is correct, maar wij kunnen en mogen hier nog geen informatie over geven. Ik kan alleen zeggen dat de technische mogelijkheden op dit moment bekeken worden.

Ik hoop op jullie begrip dat ik niet alle details kan vrijgeven. Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 5
Badge +7
Joran, dank je wel. Ik begrijp het wel, maar snappen is wat anders. Vooral als je, zoals ik, bij UPC vandaan kom en daar veel meer HD zenders heb dan bij jullie. Terwijl jullie die zenders wel in SD doorgeven. Dan zijn er toch al contracten met de zenders? Ik denk aan NGC, FOX, BBC2, ARD, ZDF, 13th Street, Syfy. Allemaal zenderS die bij jullie SD zijn en bij UPC ook in HD te zien zijn.

En ik heb al eerder gevraagd, maar nooit antwoord gehad, wat is de reden dat bij Film1 maar 3 van de 4 beschikaar zijnde HD varianten in HD te zien zijn. En Comedy & Kids niet. Die is namelijk ook in HD beschikbaar, althans bij UPC. ik kan me niet voorstellen dat KPN een contract heeft waarbij er maar 3 in HD mogen worden doorgegeven.
Reputatie 7
Badge +28
Dag Alfons,

Dat zijn terechte vragen waar ik het antwoord niet op weet. Ik heb de vraag intern voorgelegd en hoop snel antwoord te kunnen geven!

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
Badge +13
Joran hartelijk dank voor je antwoord en je uitleg.

Via UPC nu 51 HD zenders en voor minder geld.

Zie hier.

Dus Joran, het moet toch via KPN ook mogelijk zijn.

Nog 1 vraag Joran, het HD pakket, wat ik ook heb, is nog maar 6 zenders vanaf 1 juli.

Dat is wel heel erg weinig voor € 7,50 per maand.

Wat gaan jullie hier aan doen?

Reputatie 5
Badge +7
Joran, ook van mij nog een vraag. Op 2 juli komt Disney op 19 en Disney XD op 32. Daar zitten nu nog Cartoon Network en NPO Nieuws. Ik heb nog nergens gelezen wat er met die 2 zenders gaat gebeuren. Verhuizen die of verdwijnen die ook al uit het zenderaanbod van KPN IPTV?
Reputatie 4
Badge +3
Ik zou ook graag willen weten wat er met CartoonNetwork gaat gebeuren..

Verdwijnt CN of word deze nou Verplaatst?

Heb namelijk verschillende antwoorden gekregen per telefoon evenals op Facebook.
Reputatie 5
Badge +7
Wat mij zoal stoort is dat er afgelopen maanden verschillende dingen geroepen zijn door KPN medewerkers. Deze antwoorden hebben de suggestie gewekt dat er dingen op stapel stonden maar tot op heden is er niks veranderd. 

Ik heb het vooral over:

• Dolby Digital
  • HD zenders op de plaats waar ze thuis horen.
  • Hogere kwaliteit HD streams
  • Geluid van de radio wat veel harder is dan het geluid van de tv.
En daar komt dan ook nog bij dat de meeste dingen waar de klanten om vragen nu al standaard zijn bij Budget Dochter Telfort Glasvezel en dat ik kan gewoon niet begrijpen.

Ik ben dan ook van mening dat de KPN in het verleden de verkeerde keuzes heeft gemaakt om hetzelfde Tv product zowel op koper als glas wilde aanbieden.

Ik hoop daarom dat KPN binnen zeer korte tijd hier toch eindelijk werk van gaat maken want anders zal het KPN zeker de nodige klanten gaan kosten. Ze hebben met glasvezel een heel mooi product in handen maar dan moeten ze wel de capiciteit ervan benutten.

Reputatie 7
Badge +28
@joop2011,@Alfons; Ik heb terugkoppeling over de HD zenders. Het is helaas niet zo dat HD altijd zit inbegrepen in een contract met een zender. We blijven actief om zo veel mogelijk HD varianten aan te kunnen bieden. De belangrijkste en meest bekeken zenders worden inmiddels in HD doorgegeven en de komende tijd zullen meer zenders in het Basispakket in HD-kwaliteit worden doorgegeven. Deze zomer worden drie zenders toegevoegd, naar verwachting volgen er later dit jaar nog meer. Het doorgeven van de zenders in HD signaal doen we altijd in samenwerking en overeenstemming met betreffende zenders.
@joop2011; Op korte termijn staan er geen andere wijzigingen gepland voor het HD Extra pakket. Op langere termijn volgt er ongetwijfeld nieuwe zenders. Als je dit pakket de meerwaarde niet meer waard vindt kun je het uiteraard tijdelijk uitschakelen.
@Alfons,@idriszz; Het is me niet duidelijk wat er met de bestaande zenders gaat gebeuren. We hebben deze vraag al uitstaan, ik probeer er iets meer tempo achter te zetten om jullie zo snel mogelijk te kunnen informeren.
@Dreetje; Ik denk dat we hier inderdaad voorzichtiger mee moeten zijn. Een aantal van deze punten staan inderdaad op de agenda of worden al getest, maar dat wil niet zeggen dat we dit op korte termijn al kunnen aanbieden. Terechte kritiek, bedankt!

Reputatie 5
Badge +7
Dank voor deze antwoorden. Ik denk dat we niets anders kunnen doen dan afwachten. Hopelijk gloort er licht aan de horizon en nu maar hopen dat KPN dat ook ziet.
Reputatie 4
Badge +3
@Joran,

Dankjewel voor je nette en duidelijke uitleg! Ik stel dit zeer op prijs 🙂.

Dan maar even afwachten.
Reputatie 4
Badge +3
Ik begrijp niet zo goed waarom jullie zo blij zijn met de antwoorden van Joran. Ja, het is vriendelijk en correct geformuleerd, maar je wordt gewoon (weer) afgepoeierd. Nooit eens echt antwoord of een echte belofte. Gewoon weer hetzelfde vage riedeltje.

Reputatie 4
Badge +3
@laserbean3,

Joran heeft nog geen antwoord gekregen, dus kan hij ze ook niet beantwoorden.

Joran zelf kan hier niets aan doen, De schuldige hier is KPN zelf want die hebben nogsteeds niet bekendgemaakt wat er zal/gaat gebeuren of zijn nog een besluit aan het nemen/maken wat er precies gaat gebeuren..
Reputatie 7
Badge +28
@Alfons en idriszz;

Cartoon Network en NPO nieuws worden inderdaad verplaatst.

19 Disney Channel

31 Cartoon Network

32 Disney XD

42 NPO Humor TV

43 NPO Nieuws
@laserbean3;

Ik probeer antwoord te geven waar ik kan en mag. Ik kan inderdaad maar tot op zekere hoogte duidelijkheid geven. De zenderwijzigingen zijn breed aangekondigd, hier kun je me alles over vragen en dit beantwoord ik graag. Over andere zaken is weinig bekend of willen we niets vrijgeven omdat dit niet alleen voor teleurstelling kan zorgen (bij uitstel of afstel) maar zelfs invloed kan hebben op onze concurrentiepositie.

Reputatie 7
Badge +13
Beste Joran, hartelijk dank voor je antwoorden.

Wat concurentie positie betreft, die is momenteel heel erg zwak.

Reden te lage HD stream, te weinig HD zenders en HD zenders op rare nummers.

Wanneer je vooral de HD stream op glasvezel en misschien ook op VDL gaat verhogen, dan wordt je concurentie positie juist heel erg veel sterker.

Je krijgt dan ook veel nieuwe klanten erbij.

Ik hoop dat KPN dat toch wel een keer gaat inzien.

Ik ben verder best tevreden over KPN.

Maar ik weet, ook omdat ik een maand Ziggo ernaast had, dat de HD kwaliteit echt op glasvezel veel en veel beter kan.

Je kan het verschil met een echte HD uitzending heel erg goed zien.

Ziggo is veel en veel mooier.

En verder heeft XMS, Telfort, etc. een hogere HD stream dan de klanten van KPN zelf.

XMS en Telfot, beide dochters van KPN, nemen deze bij KPN af.

En Telfort heeft de HD zenders zowel op het kopernetwerk als op glasvezel wel op normale nummers.

Dus het kan wel degelijk.

Het is een kwestie van de software aanpassen en anno 2014 moet dat een makkie zijn.

Velen hebben hier al op gewezen.

Voorbeeld.

-------

Ziggo

Nederland 1 HD

Stream 12,4 tot 14,5 MB

Beeld Super goed. Echt een ongelooflijk super mooi beeld.

-------

Telfort

Nederland 1 HD

Stream 12 MB

Beeld zeer goed, beter dan het HD beeld van KPN.

-----

KPN HD

Nederland 1 HD

Stream 7,2 MB

Beeld goed, of te wel het beeld is als HD nog aan te zien, maar mist heel veel diepte.

Dit is jammer en helemaal niet nodig.

Ik weet dat er testen lopen voor een hogere HD via glasvezel.

Maar die liepen er al toen ik TV bij mijn glasvezel abonnement erbij nam.

Of te wel oktober 2013.

Dus ruim 6 maanden later en nog steeds geen verbetering.

Wel toezeggingen.

KPN het wordt nu echt hoog tijd om glasvezel serieurs te nemen.

Zie ook op diverse andere fora.

Jullie hebben de kwaliteit in huis, lever dat eens aan de klanten.

En ik weet 100% zeker dat KPN er veel klanten bij kan krijgen.

Reputatie 5
Badge +7
Joran, dank je wel voor je antwoord. Verder ben ik het redelijk eens met Joop alhoewel ik de vergelijking met Ziggo niet kan maken. Ik had UPC en daar zal hetzelfde voor gelden bij een vergelijking.
Ik wacht af en wie weet ontdekt KPN binnenkort ook de "bijna ongegrensde mogelijkheden" van glasvezel.
Reputatie 4
Badge +3
@idriszz: het is nu niet echt zo dat deze vragen nieuw zijn .. de meeste spelen al minstens een jaar 
@joran: ik twijfel natuurlijk niet aan je persoonlijke goede bedoelingen. Het is duidelijk dat dit KPN-beleid is, en dat je aan handen en voeten gebonden bent. Dat maakt het echter alleen maar ergerlijker, vind ik. Willens en wetens worden de klanten aan het lijntje gehouden. 

Ik ben het met Joop eens dat het voor jullie concurentiepositie beter zou zijn om wel eens iets concreets te beloven. Ikzelf ben nadrukkelijk aan het overwegen om een andere aanbieder te zoeken, juist vanwege dit gedoe. Zie mijn eerdere post. Maar als KPN belooft binnen, zeg, een half jaar dit alles te hebben aangepakt teken ik met plezier weer bij.

Reputatie 1
Badge
Als ik het allemaal zo hier lees krijg ik het gevoel dat ik (en waarschijnlijk meer mensen met mij) beter kunnen overstappen van 'top' merk KPN naar 'budget' merk Telfort.

Het heeft er immers alle schijn van dat Telfort veel meer biedt, voor minder geld.

KPN Alles in 1 Standaard (glas) is €68,- per maand

Telfort Alles in 1 Glasvezel (glas) is €45,- per maand, echter komt daar nog €7,50 bij voor 100MBit (als je die nodig zou vinden), en €4,- voor 2e decoder (ook indien mogelijk), en €5,- voor het opnemen pakket (indien nodig).

KPN: €68,-

Telfort €61,50

Vervolgens krijg je bij Telfort meer voor dat geld ook nog;

+ Betere HD streams

+ Analoge TV voor overige TV's in huis (handig met 2 kids)

- Geen 'gratis' Spotify

Kan KPN misschien deze verschillen, en de beweegreden toelichten, waarom Telfort (op papier) beter is dan KPN, maar daarintegen goedkoper.

Correct me if i'm wrong offcourse

Reputatie 5
Badge +7
Daar komt ook nog eens bij als je een mobiel abonnement neemt bij Telfort het Combi Voordeel ook nog eens aantrekkelijker is dan KPN Compleet.

Bij Telfort heb je namelijk de keuze uit de volgende opties:

- Verdubbeling bel minuten en mb‘s

- Gratis opnemen pakket

- Gratis HBO pakket

- Gratis kidspakket

- 5 euro korting op je factuur

Dan viel me nog iets op in het KPN Extra Magazine. Daarin staat beschreven hoe je de tv ontvanger moet aansluiten op de versterker om zo te kunnen genieten van het Dolby Surround Sound. Dan is het misschien wel zo handig omdat signaal dan ook werkelijk mee te sturen.

Ik ben van mening dat KPN wel luistert naar de klanten. Ik heb de argumenten allemaal gelezen. En de argumenten zijn correct . Vergelijkingen worden getrokken met de kabelabbonnementen . En terecht vaak goedkoper, betere beeldkwaliteit en hogere internetsnelheden. Ziggo is uit geroepen tot de beste provider . Maar het is net als televisie, ben je het niet eens met een programma dan druk je de uit knop in of gaat naar een andere zender. Zo kan je als je dat wilt overstappen. 

Maar nu terugkomend op mijn eerste zin. KPN heeft nu eenmaal de boot gemist met het aanpasssen van het netwerk. In dit forum komt dat zo duidelijk naar voren. Ik heb het standaard abb en nog steeds geen HD tv op beide decoders. Te lage snelheid. Kpn Luistert en hoort maar kan er niets aan doen. Kpn heeft de ontwikkelingen verkeerd ingeschat. Kort geleden was KPN te gast bij kassa . er zijn nog steeds mensen in de buiten gebieden die een snelheid hebben van 1 mb .

Helaas beste mensen KPN kan niet anders de keus is aan jou. En wat de kabelaars betreft dat zijn de nieuwe monopolisten daarmee zal het net zo vergaan als met KPN. 

Badge
@Thijs,

Dat is natuurlijk niet waar.

Als je 100 mb glas wel, familievoordeel, onbeperkt bellen naar gezinsleden, spotify en een totaalpakket dan is KPN goedkoper.

A

Reputatie 7
JanvanMeel schreef:
en hogere internetsnelheden.

Behalve bij glasvezel. Niet alleen zijn de download snelheden van Instap, Standaard en Premium hoger dan Z1 resp. Z2 en Z3 maar is de snelheid ook nog eens symetrisch. En Ziggo doet er met z'n "glasvezelkabelnetwerk" alles aan om het belang van een hoge upload te verdoezelen maar dat is in dit "cloud"-tijdperk volstekt ontterecht. Steeds meer mensen uploaden documenten, foto's en videos naar diensten als OneDrive, Facebook, Instagram en Youtube. Diensten als OneDrive (en b.v. Dropbox) worden steeds vaker ingezet als de standaard opslaglocatie voor alles wat iemand opslaat, juist ook omdat het dan niet alleen op de PC maar ook op de tablet en slimfoon beschikbaar is.

Helaas duurt het verglazen van Nederland tergend lang. En inderdaad daardoor heeft KPN al een deel van de boot gemist. Er wordt wel gewerkt aan verbetering van het kopernetwerk maar ook daarmee zijn ze te laat begonnen en het duurt niet alleen te lang maar juist die gebieden waar over koper te lage snelheden gehaald worden schijnen ook met deze verbetering (buitenring, dus glasvezel tot de wijkkast) vooralsnog buiten de boot te vallen; ik kan daarover meepraten. En in nieuwbouwhuizen wordt (sinds 1-1-2013) alleen nog koper op verzoek aangelegd; als er dan wel standaard coax aanwezig is, is de keuze al snel gemaakt ....

Reageer