News

KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

  • 3 December 2019
  • 190 reacties
  • 19590 keer bekeken
KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu
Reputatie 7
Badge +20
  • Oud Moderator
  • 12371 reacties

KPN voegt Amazon Prime Video toe aan zijn Interactieve TV menu. Hiermee wordt Interactieve TV van KPN de eerste televisiedienst in Nederland waarmee Amazon Prime Video direct vanuit het tv-menu bekeken kan worden. Onze iTV-klanten krijgen hiermee nog makkelijker toegang tot duizenden films en tv-series, zoals veelgeprezen Amazon Originals als Tom Clancy's Jack Ryan, Modern Love, The Boys en The Grand Tour.

 

Vanaf december 2019 hebben we de Amazon Prime Video app beschikbaar gemaakt op de tv-ontvangers Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952. Dit geldt ook voor Telfort en XS4ALL klanten met dezelfde type tv-ontvangers.

Vanaf 28 mei 2020 is de Prime Video app ook beschikbaar voor klanten met de nieuwste ontvanger die we vorig jaar gelanceerd hebben, de Arris VIP5202. Dit rollen we geleidelijk uit, dus het kan zijn dat je het op jouw ontvanger nog niet ziet. 

 

Over Prime Video van Amazon


Prime Video van Amazon is een premium streamingservice die Prime-leden een uitgebreide verzameling tv-shows en films biedt - allemaal met het gemak om op één plek te vinden wat ze graag bekijken.

  • Inbegrepen bij Prime: bekijk duizenden populaire films en tv-shows, waaronder veelgeprezen Amazon Originals en exclusieve producten zoals Good Omens, The Grand Tour, Tom Clancy's Jack Ryan, Homecoming en American Gods. Ook kunnen Amazon Prime-leden binnenkort uitkijken naar nieuwe shows zoals seizoen 3 van The Marvelous Mrs. Maisel en Star Trek: Picard. Allemaal onderdeel van Prime Video, dat nu beschikbaar is in meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd.
  • Directe toegang: bekijk waar en wanneer klanten willen met de Prime Video-app op tv's, mobiele apparaten, Amazon Fire TV, Fire TV Stick, Fire-tablets, gameconsoles, Apple TV en nu de KPN tv-ontvanger in Nederland.
  • Verbeterde ervaringen: haal het meeste uit elke weergave met content die compatibel is met High Dynamic Range (HDR). Ga achter de schermen van favoriete films en tv-programma's met exclusieve X-Ray-toegang, mogelijk gemaakt door IMDb. Overal kijken met mobiele downloads voor offline weergave. (Voor zover van toepassing in Nederland)
     

 

Hoe werkt Amazon Prime Video bij KPN?


Om Prime Video via KPN te bekijken, heb je Interactieve TV van KPN, de juiste tv-ontvanger (22602952, 5202) en een Amazon Prime-lidmaatschap nodig. Je kunt je registreren via de site van KPN. Daarna kun je inloggen bij de Prime Video-app via de tv-ontvanger. 

Prime is dan te vinden via het Menu (On Demand - Prime Video), kanaal 203 of Apps op TV

Vervolgens kun je de App openen op de ontvanger. Na het accepteren van de voorwaarden krijg je het koppelscherm te zien. Ga naar de website die daar genoemd wordt en log in met je Amazon Prime account. Vul op de webpagina de koppelcode in die op de tv wordt getoond. Hierna is de ontvanger gekoppeld en kun je gaan kijken.

 

In gebruik is de Prime App vergelijkbaar aan andere video-apps zoals Netflix of YouTube. Wat nuttige tips:

  • Als je tijdens het afspelen van een video informatie wilt over het programma of de acteurs of iets dergelijks, druk op de pijltoets naar beneden (zie bovenste afbeelding hieronder).
  • Op de Instellingenpagina die je benadert bovenin het hoofdscherm kun je de taal instellen van de menu's, dit wordt ook de standaardtaal voor ondertiteling.
  • Taalinstellingen voor het afspelen kun je, per serie of film, nog aanpassen op de detailpagina nadat je een hebt gekozen (zie onderste afbeelding hieronder).
  • De instellingen voor ouderlijk toezicht gelden alleen voor Prime en staan los van de onze die je in het Instellingenmenu van de ontvanger instelt.

 

Afspeelscherm
Detailpagina van een serie

 

Keuzevrijheid en gemak bij KPN


Met de lancering van de Prime Video-app bieden we nog meer keuzevrijheid in entertainment voor klanten. Dit past in onze strategie om de beste tv-ervaring te bieden. Hiermee heb je toegang tot bekroonde films en tv-series, waaronder Amazon Originals, in HD of 4K.

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Kan ik Amazon Prime Video ook kijken in HD of 4K?

HD: de meeste series en films zijn beschikbaar in HD. Amazon Prime Video heeft ook een aantal oude series en films, waarvan de kwaliteit minder dan HD is.

4K: als je een Arris VIP5202 model tv ontvanger hebt, én een 4K tv, kun je de 4K content van Amazon Prime bekijken.
 

Op welke tv-ontvanger is Amazon Prime Video beschikbaar?

Amazon Prime Video is beschikbaar op de volgende tv-ontvangers:

  • Arcadyan HMB2260
  • Arris VIP2952
  • Arris VIP5202

Heb je een oudere tv-ontvanger, zoals de 1853, 1903 of de 1963? Dan kan je deze gratis omwisselen.

Als je de ZXV8001 4K ontvanger hebt, kan je deze niet omwisselen. 
 

Hoe kan ik zien welke tv-ontvanger ik heb?

Het nummer van je tv-ontvanger vind je op de voorkant én op de onderkant.
 

Kan ik Amazon Prime Video ook kiezen als entertainmentoptie in mijn Husselpakket?

Nee, op dit moment is Amazon Prime Video niet beschikbaar als entertainment optie. Dit omdat het nog niet mogelijk is om Amazon Prime te betalen via de KPN factuur.

We zijn hard bezig om deze functie te bouwen, zodat klanten ook gemakkelijk via KPN kunnen betalen.
 

Is Amazon Prime Video ook beschikbaar voor klanten van Telfort en/of XS4ALL?

Telfort: Amazon Prime Video is beschikbaar voor Telfort-klanten met tv-ontvanger 2260 en 2952.

XS4ALL: Amazon Prime Video is beschikbaar voor XS4ALL-klanten met tv-ontvangers 2260 en 2952.
 

Is er voor alle films en series Nederlandse ondertiteling beschikbaar?

De meeste films en series op Amazon Prime Video hebben Nederlandse ondertiteling. Amazon kijkt bij het maken van ondertiteling naar de populariteit van films en series. Oude films en series en films en series die minder populair zijn, hebben daarom nog niet altijd Nederlandse ondertiteling.
 

Hoe kan ik ondertiteling aanzetten?

Voordat je start met het bekijken van een film of serie, kun je de ondertiteling links boven aanzetten in de taal die jij wilt.
 

Hoe kan ik mijn Amazon Prime Video abonnement opzeggen?

Wil je Amazon Prime Video opzeggen? Dat kan via je instellingen op deze pagina.
 

Kan ik mijn tv-ontvanger ruilen voor een tv-ontvanger waarvoor Amazon Prime beschikbaar is?

Ja, dat kan. Hieraan zijn wel wat voorwaarden verbonden:

  • Alleen klanten met tv-ontvangers 1853, 1903 en 1963 kunnen hun tv-ontvanger ruilen.
  • Ruilen kan alleen via de servicetool apparatuurwissel. Die tool vind je hier.
  • Klanten met de tv-ontvanger ZXV8001 kunnen hun tv-ontvanger niet wisselen.

190 reacties

Reputatie 2

Komt Amazon Prime Video ook beschikbaar op de ZTE ZXV8001 en zo ja wanneer?

Op welke tv-ontvanger is Amazon Prime Video beschikbaar?

Amazon Prime Video is beschikbaar op de volgende tv-ontvangers:

  • 2260
  • 2952

Heb je een oudere tv-ontvanger, zoals de 1853, 1903 of de 1963? Dan kan je deze gratis omwisselen.

Als je een nieuwere tv-ontvanger zoals de VIP5202 of de ZXV8001 hebt, kan je deze niet omwisselen. In de loop van 2020 hopen we de Prime Video app toe te voegen op deze ontvangers.

 

 

 

Hallo, is er wat bekend wanneer ik een Amazon Prime account op deZXV8001 kan maken?

Reputatie 7
Badge +30

Is op het moment nog niets over bekend, @puimbak

Reputatie 7
Badge +10

 

 

Hallo, is er wat bekend wanneer ik een Amazon Prime account op deZXV8001 kan maken?

Hoi @puimbak, via een  Chromecast kun je ook kijken. Deze plug je in een hdmi poort van je TV en koppel je met de wifi en bedien je met de app Google Home. 

Amazon Prime gaat niet komen op de 8001. Dat heeft Marcia al vermeld:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-maakt-amazon-prime-video-kijken-makkelijker-met-integratie-in-tv-menu-485146?postid=982112#post982112

Zit de app niet gewoon in je televisie, @puimbak ?

Reputatie 1

leuk allemaal dat het 4k kan. maar kan het op de vip 5202 ook in dolby? (5.1 en hoger??) youtube is ook nog mooi 2.0. netflix eindelijk wel 5.1 gelukkig

Reputatie 7

Zowel Dolby 5.1 als Dolby Atmos worden ondersteund door de 5202.

Reputatie 1

Zowel Dolby 5.1 als Dolby Atmos worden ondersteund door de 5202.

maar ook als er gebruik gemaakt word van de amazon prime app?? i.c.m. Toslink naar de Onkyo? dat stukje mis ik nog.. als ik dan terug ga naar b.v. RTL7 verspringt mijn Onkyo toch echt van 2 channel PCM 48kHz naar 'dolby’ 3.2/1 en of 5.1

Reputatie 7

Zowel Dolby 5.1 als Dolby Atmos worden ondersteund door de 5202.

maar ook als er gebruik gemaakt word van de amazon prime app?? i.c.m. Toslink naar de Onkyo? dat stukje mis ik nog.. als ik dan terug ga naar b.v. RTL7 verspringt mijn Onkyo toch echt van 2 channel PCM 48kHz naar 'dolby’ 3.2/1 en of 5.1

Ik zou het niet weten, ik heb geen Amazon Prime Video abonnement.

Als ik Prime Video zelf mag geloven dan wordt Dolby 5.1 ondersteund op de TV ontvangers van KPN. Bron.

Reputatie 1

Zowel Dolby 5.1 als Dolby Atmos worden ondersteund door de 5202.

maar ook als er gebruik gemaakt word van de amazon prime app?? i.c.m. Toslink naar de Onkyo? dat stukje mis ik nog.. als ik dan terug ga naar b.v. RTL7 verspringt mijn Onkyo toch echt van 2 channel PCM 48kHz naar 'dolby’ 3.2/1 en of 5.1

Ik zou het niet weten, ik heb geen Amazon Prime Video abonnement.

Als ik Prime Video zelf mag geloven dan wordt Dolby 5.1 ondersteund op de TV ontvangers van KPN. Bron.

hmm ik ga van avond even uitzoeken.

 

Op die zelfde pagina staat trouwens heel hard dat de prime app geen 4K geeft op de kpn kastjes...

Badge

@Bart_ Dank nog voor het toevoegen van Amazon Prime aan de decoder. Dit werkt allemaal erg fijn en een stuk sneller dan het gebruik van de Chromecast. 

Ik zou echter nog wel wat functionaliteiten toegevoegd/aangepast zien worden als dat kan:

  • Taalinstellingen voor het afspelen kun je, per serie of film, nog aanpassen wanneer je een film of serie start en blijkt dat deze uit staat (taal, ondertiteling) i.p.v. dit vooraf te moeten aanzetten op de detailpagina van een film of serie zoals nu het geval is bij Prime. Naar mijn weten is dit bij Netflix of jullie eigen Plus dienst niet het geval (gebruik ik ook beide).
  • Ik zou graag de optie zien om eerst een gebruiker te kunnen selecteren (waarbij volwassen accounts met eenmalige pin bij openen profiel) i.p.v. eerst naar het hoofd account te moeten gaan en dan een (kinder) profiel te moeten selecteren. Ik wil qua ouderlijk toezicht niet de tv uitsluiten om alleen bepaalde series/films qua leeftijd te kunnen zien. 
Reputatie 7
Badge +24

Hi Paco, ik zal dit doorgeven en meenemen op de wensenlijst. Of en wanneer dit wordt aangevuld kan ik niet zeggen, wij beheren deze app niet zelf namelijk. Dat doe Amazon zelf, we zijn daar afhankelijk van. 

Dankjewel voor het meedenken. 

Reputatie 3
Badge
  • Ik zou graag de optie zien om eerst een gebruiker te kunnen selecteren (waarbij volwassen accounts met eenmalige pin bij openen profiel) i.p.v. eerst naar het hoofd account te moeten gaan en dan een (kinder) profiel te moeten selecteren. Ik wil qua ouderlijk toezicht niet de tv uitsluiten om alleen bepaalde series/films qua leeftijd te kunnen zien. 

Is het sowieso al mogelijk om uit meerdere gebruikers te kiezen? Ik heb namelijk in de Android app 3 gebruikers/gezinsleden aangemaakt, maar die kom ik na het openen via het  iTV-menu niet tegen.

De app blijft trouwens ook steeds vastlopen als je via de 'terugtoets’ van de afstandsbediening wilt afsluiten, het lijkt nog niet helemaal optimaal te werken.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb nu ook sinds vandaag Amazon Prime genomen, maar ben er wel achter dat ik beter de app op de SmartTV kan gebruiken dan op de tv ontvanger. Want Amazon Prime op de tv ontvanger (VIP5202) moet ie nogal aan de geheugen trekken. En ik heb ook nooit last dat de tv ontvanger vastloopt, maar nu wel. Ik kan helemaal niks meer! 😂🙈 Moet de ontvanger van het stroom halen en opnieuw opstarten om weer gebruik te maken van de tv ontvanger. Als ik de video start dan is het ook eerst SD en dan na een paar tellen is het HD, Misschien een idee dat er ook apps verwijderd worden op de ontvangers om meer geheugen vrij te maken op de ontvangers, zodat die app wat sneller kan werken. 😉

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb nog eens een paar keer geprobeerd om Amazon Prime op de VIP 5202 te gebruiken, als ik eenmaal naar een serie kijk dan loopt de ontvanger vast. Vervolgens crasht ie zo hard dat die helemaal opnieuw gaat opstarten, nu was het weer het geval dat ie crashte en opnieuw ging opstarten. Volgens mij trekt de app behoorlijk aan de CPU van de VIP5202. Hier zou eens naar gekeken kunnen worden, want op de Samsung totaal geen problemen. Wat is het opslagcapaciteit van de VIP5202? Want de apps worden steeds een beetje 🤏 groter met die updates volgens mij. 🤔

Reputatie 7
Badge +10

@Dennis Schreve  Ach Dennis, dat is nooit anders geweest met horten en stoten, blackouts, Prime kijken via een KPN ontvanger. En dat wordt ook niet beter. Gewoon de apps via de smart-TV gebruiken en of Chromecast die sowieso nog beter streamt en grotere app updates aankan. 

Reageer