News

KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

  • 3 December 2019
  • 190 reacties
  • 19587 keer bekeken
KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu
Reputatie 7
Badge +20
  • Oud Moderator
  • 12371 reacties

KPN voegt Amazon Prime Video toe aan zijn Interactieve TV menu. Hiermee wordt Interactieve TV van KPN de eerste televisiedienst in Nederland waarmee Amazon Prime Video direct vanuit het tv-menu bekeken kan worden. Onze iTV-klanten krijgen hiermee nog makkelijker toegang tot duizenden films en tv-series, zoals veelgeprezen Amazon Originals als Tom Clancy's Jack Ryan, Modern Love, The Boys en The Grand Tour.

 

Vanaf december 2019 hebben we de Amazon Prime Video app beschikbaar gemaakt op de tv-ontvangers Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952. Dit geldt ook voor Telfort en XS4ALL klanten met dezelfde type tv-ontvangers.

Vanaf 28 mei 2020 is de Prime Video app ook beschikbaar voor klanten met de nieuwste ontvanger die we vorig jaar gelanceerd hebben, de Arris VIP5202. Dit rollen we geleidelijk uit, dus het kan zijn dat je het op jouw ontvanger nog niet ziet. 

 

Over Prime Video van Amazon


Prime Video van Amazon is een premium streamingservice die Prime-leden een uitgebreide verzameling tv-shows en films biedt - allemaal met het gemak om op één plek te vinden wat ze graag bekijken.

  • Inbegrepen bij Prime: bekijk duizenden populaire films en tv-shows, waaronder veelgeprezen Amazon Originals en exclusieve producten zoals Good Omens, The Grand Tour, Tom Clancy's Jack Ryan, Homecoming en American Gods. Ook kunnen Amazon Prime-leden binnenkort uitkijken naar nieuwe shows zoals seizoen 3 van The Marvelous Mrs. Maisel en Star Trek: Picard. Allemaal onderdeel van Prime Video, dat nu beschikbaar is in meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd.
  • Directe toegang: bekijk waar en wanneer klanten willen met de Prime Video-app op tv's, mobiele apparaten, Amazon Fire TV, Fire TV Stick, Fire-tablets, gameconsoles, Apple TV en nu de KPN tv-ontvanger in Nederland.
  • Verbeterde ervaringen: haal het meeste uit elke weergave met content die compatibel is met High Dynamic Range (HDR). Ga achter de schermen van favoriete films en tv-programma's met exclusieve X-Ray-toegang, mogelijk gemaakt door IMDb. Overal kijken met mobiele downloads voor offline weergave. (Voor zover van toepassing in Nederland)
     

 

Hoe werkt Amazon Prime Video bij KPN?


Om Prime Video via KPN te bekijken, heb je Interactieve TV van KPN, de juiste tv-ontvanger (22602952, 5202) en een Amazon Prime-lidmaatschap nodig. Je kunt je registreren via de site van KPN. Daarna kun je inloggen bij de Prime Video-app via de tv-ontvanger. 

Prime is dan te vinden via het Menu (On Demand - Prime Video), kanaal 203 of Apps op TV

Vervolgens kun je de App openen op de ontvanger. Na het accepteren van de voorwaarden krijg je het koppelscherm te zien. Ga naar de website die daar genoemd wordt en log in met je Amazon Prime account. Vul op de webpagina de koppelcode in die op de tv wordt getoond. Hierna is de ontvanger gekoppeld en kun je gaan kijken.

 

In gebruik is de Prime App vergelijkbaar aan andere video-apps zoals Netflix of YouTube. Wat nuttige tips:

  • Als je tijdens het afspelen van een video informatie wilt over het programma of de acteurs of iets dergelijks, druk op de pijltoets naar beneden (zie bovenste afbeelding hieronder).
  • Op de Instellingenpagina die je benadert bovenin het hoofdscherm kun je de taal instellen van de menu's, dit wordt ook de standaardtaal voor ondertiteling.
  • Taalinstellingen voor het afspelen kun je, per serie of film, nog aanpassen op de detailpagina nadat je een hebt gekozen (zie onderste afbeelding hieronder).
  • De instellingen voor ouderlijk toezicht gelden alleen voor Prime en staan los van de onze die je in het Instellingenmenu van de ontvanger instelt.

 

Afspeelscherm
Detailpagina van een serie

 

Keuzevrijheid en gemak bij KPN


Met de lancering van de Prime Video-app bieden we nog meer keuzevrijheid in entertainment voor klanten. Dit past in onze strategie om de beste tv-ervaring te bieden. Hiermee heb je toegang tot bekroonde films en tv-series, waaronder Amazon Originals, in HD of 4K.

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Kan ik Amazon Prime Video ook kijken in HD of 4K?

HD: de meeste series en films zijn beschikbaar in HD. Amazon Prime Video heeft ook een aantal oude series en films, waarvan de kwaliteit minder dan HD is.

4K: als je een Arris VIP5202 model tv ontvanger hebt, én een 4K tv, kun je de 4K content van Amazon Prime bekijken.
 

Op welke tv-ontvanger is Amazon Prime Video beschikbaar?

Amazon Prime Video is beschikbaar op de volgende tv-ontvangers:

  • Arcadyan HMB2260
  • Arris VIP2952
  • Arris VIP5202

Heb je een oudere tv-ontvanger, zoals de 1853, 1903 of de 1963? Dan kan je deze gratis omwisselen.

Als je de ZXV8001 4K ontvanger hebt, kan je deze niet omwisselen. 
 

Hoe kan ik zien welke tv-ontvanger ik heb?

Het nummer van je tv-ontvanger vind je op de voorkant én op de onderkant.
 

Kan ik Amazon Prime Video ook kiezen als entertainmentoptie in mijn Husselpakket?

Nee, op dit moment is Amazon Prime Video niet beschikbaar als entertainment optie. Dit omdat het nog niet mogelijk is om Amazon Prime te betalen via de KPN factuur.

We zijn hard bezig om deze functie te bouwen, zodat klanten ook gemakkelijk via KPN kunnen betalen.
 

Is Amazon Prime Video ook beschikbaar voor klanten van Telfort en/of XS4ALL?

Telfort: Amazon Prime Video is beschikbaar voor Telfort-klanten met tv-ontvanger 2260 en 2952.

XS4ALL: Amazon Prime Video is beschikbaar voor XS4ALL-klanten met tv-ontvangers 2260 en 2952.
 

Is er voor alle films en series Nederlandse ondertiteling beschikbaar?

De meeste films en series op Amazon Prime Video hebben Nederlandse ondertiteling. Amazon kijkt bij het maken van ondertiteling naar de populariteit van films en series. Oude films en series en films en series die minder populair zijn, hebben daarom nog niet altijd Nederlandse ondertiteling.
 

Hoe kan ik ondertiteling aanzetten?

Voordat je start met het bekijken van een film of serie, kun je de ondertiteling links boven aanzetten in de taal die jij wilt.
 

Hoe kan ik mijn Amazon Prime Video abonnement opzeggen?

Wil je Amazon Prime Video opzeggen? Dat kan via je instellingen op deze pagina.
 

Kan ik mijn tv-ontvanger ruilen voor een tv-ontvanger waarvoor Amazon Prime beschikbaar is?

Ja, dat kan. Hieraan zijn wel wat voorwaarden verbonden:

  • Alleen klanten met tv-ontvangers 1853, 1903 en 1963 kunnen hun tv-ontvanger ruilen.
  • Ruilen kan alleen via de servicetool apparatuurwissel. Die tool vind je hier.
  • Klanten met de tv-ontvanger ZXV8001 kunnen hun tv-ontvanger niet wisselen.

190 reacties

Reputatie 7

In december maakt KPN de Prime Video-app beschikbaar voor alle bestaande iTV-klanten (met tv-ontvanger modellen 2260 en 2952). De Prime Video dienst is in 2020 ook te gebruiken via de nieuwe tv-ontvanger van KPN die afgelopen oktober gelanceerd is.

Komt Amazon Prime Video ook beschikbaar op de ZTE ZXV8001 en zo ja wanneer?

Reputatie 7

Kijk, hier heb je dus meer aan om te kunnen kijken, dan heel dat disney+,…

 

Ben benieuwd in 2020, zit er dan ook husselkorting op als je je aanmeld via de ontvanger ? 

Reputatie 7
Badge +22

In december maakt KPN de Prime Video-app beschikbaar voor alle bestaande iTV-klanten (met tv-ontvanger modellen 2260 en 2952). De Prime Video dienst is in 2020 ook te gebruiken via de nieuwe tv-ontvanger van KPN die afgelopen oktober gelanceerd is.

Komt Amazon Prime Video ook beschikbaar op de ZTE ZXV8001 en zo ja wanneer?

Ik ben bang dat we er buiten vallen, zoals met YouTube, KPN wilt gewoon dat we overstappen naar de 2952 4K ontvangers. We worden gewoon erbuiten gehouden met de ZTE ZXV8001. 

Reputatie 7
Badge +9

als IK míjn inschrijf wat gaat het.mijn kosten ER staat niet hoe duur abonnement IS voor Amazon primevideo 🤔

als IK míjn inschrijf wat gaat het.mijn kosten ER staat niet hoe duur abonnement IS voor Amazon primevideo 🤔


Dat staat wel op de site, € 2,99 per maand.

https://www.kpn.com/televisie/amazon.htm

Reputatie 4
Badge +1

Even een tip, als je lid wordt via Amazon.de, dan heb je ook het voordeel van gratis verzenden als je iets bij Amazon bestelt.

Reputatie 7
Badge +16

Komt Amazon Prime Video ook beschikbaar op de ZTE ZXV8001 en zo ja wanneer?

Op welke tv-ontvanger is Amazon Prime Video beschikbaar?

Amazon Prime Video is beschikbaar op de volgende tv-ontvangers:

  • 2260
  • 2952

Heb je een oudere tv-ontvanger, zoals de 1853, 1903 of de 1963? Dan kan je deze gratis omwisselen.

Als je een nieuwere tv-ontvanger zoals de VIP5202 of de ZXV8001 hebt, kan je deze niet omwisselen. In de loop van 2020 hopen we de Prime Video app toe te voegen op deze ontvangers.

Reputatie 2
Badge

Mooie toevoeging :)

Reputatie 7

Als je een nieuwere tv-ontvanger zoals de VIP5202 of de ZXV8001 hebt, kan je deze niet omwisselen. In de loop van 2020 hopen we de Prime Video app toe te voegen op deze ontvangers.

Waar staat dat KPN Amazon Prime Video in 2020 op de ZTE ZXV8001 toegevoegd zal worden. In het openingsbericht staat dat in ieder geval (nog) niet daar wordt alleen gesproken over de nieuwe in oktober gelanceerde TV ontvanger. (De 5202 dus.)

Edit: Gevonden.

Bron

Reputatie 4
Badge +1

En dan word je nieuwsgierig naar wat er nog meer in het vat zit. Disney? NLZiet?

Ik heb 2 Arcadyan HMB2260 ontvangers, maar zie nergens de optie Amazon Prime en zender 203 bestaat bij mij ook niet!

Reputatie 4
Badge +1

Heel leuk natuurlijk, maar wat te doen, als je zoals ik 2 Arcadyan HMB2260 ontvangers hebt? Is er een mogelijkheid die beiden in te ruilen voor een type dat wel compatibel is? Ik vind het ronduit bizar, dat KPN diensten aanbiedt, die alleen door een zeer select deel van de klanten gebruikt kunnen worden. Op die manier krijg ik het gevoel, wel mee te betalen aan innovatie, maar er geen voordeel van te beleven...

Die zijn toch gewoon compatibel, of lees ik nou verkeerd?

Nee, je hebt gelijk, daarom had ik mijn bijdrage (hierboven) ook al aangepast, omdat het bij mij nog niet werkt. Maar de “klacht” blijft natuurlijk wel hetzelfde, als niet iedereen gebruik kan maken van het nieuwe aanbod is dat oneerlijk voor de klanten, die hetzelfde betalen, maar niet hetzelfde geleverd krijgen…

 

Reputatie 4
Badge +1

Nee, je hebt gelijk, daarom had ik mijn bijdrage (hierboven) ook al aangepast, omdat het bij mij nog niet werkt. Maar de “klacht” blijft natuurlijk wel hetzelfde, als niet iedereen gebruik kan maken van het nieuwe aanbod is dat oneerlijk voor de klanten, die hetzelfde betalen, maar niet hetzelfde geleverd krijgen…

 


Probeer eens een harde reset. Netsnoer 30 seconden eruit en laten rebooten.

Heb ik net geprobeerd. Geen resultaat, jammer genoeg.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb 2 Arcadyan HMB2260 ontvangers, maar zie nergens de optie Amazon Prime en zender 203 bestaat bij mij ook niet!

De optie wordt in december toegevoegd voor klanten met een 2952(v2) of 2260(v2). Het nu roepen dat het nog niet beschikbaar is terwijl december nog maar net begonnen is, lijkt mij wat voorbarig. 

 

Reputatie 7
Badge +22

@ChrisWissink vind het raar dat de ZTE ZXV8001 weer niet gaat i.v.m. 4K-content, maar terwijl eigenlijk deze 4K ontvangers de nieuwste zijn van  de rest van de ontvangers. Want YouTube zetten ze ook niet op de ZTE-ZXV8001.

Sorry, ik vind het niet “voorbarig”, als het wel al uitgebreid in de media wordt gemeld met als aanvangsdatum "december”… 

Reputatie 7

@ChrisWissink vind het raar dat de ZTE ZXV8001 weer niet gaat i.v.m. 4K-content, maar terwijl eigenlijk deze 4K ontvangers de nieuwste zijn van  de rest van de ontvangers. Want YouTube zetten ze ook niet op de ZTE-ZXV8001.

Maar de app komt er ook voor de ZTE ZXV8001, de 4K kijkers moeten alleen nog "even" geduld hebben. De app is waarschijnlijk nog niet geschikt voor 4K uitzendingen en daarom nog niet beschikbaar op de 4K ontvangers.

Reputatie 7
Badge +22

Maar de app komt er ook voor de ZTE ZXV8001, de 4K kijkers moeten alleen nog "even" geduld hebben. De app is waarschijnlijk nog niet geschikt voor 4K uitzendingen en daarom nog niet beschikbaar op de 4K ontvangers.

Aha oké duidelijk, maar YouTube laten ze wel achterwegen. Niet dat ik het nodig heb, maar het gaat om het principe. 

Reputatie 7
Badge +16

Sorry, ik vind het niet “voorbarig”, als het wel al uitgebreid in de media wordt gemeld met als aanvangsdatum "december”… 

Klopt, maar december is pas net begonnen en nog lang niet ten einde. Dus geduld is in deze een schone zaak. Komt hopelijk snel beschikbaar op jouw ontvanger. 

Reputatie 3
Badge

Wanneer is op deze manier Videoland ook te bekijken? Dat zou ik een betere toevoeging vinden dan Amazon Prime. Ik maak me al jaren hard hier voor maar nu komt dit er i.p.v. Videoland?! Onbegrijpelijk.

Reputatie 7
Badge +16

Supertof dat er telkens meer diensten werken op de ontvanger 👍😁

…. en dan is er nèt een nieuwe ab gekomen met “alleen” een Netflix knop.

Reputatie 7
Badge +22

Wanneer is op deze manier Videoland ook te bekijken? Dat zou ik een betere toevoeging vinden dan Amazon Prime. Ik maak me al jaren hard hier voor maar nu komt dit er i.p.v. Videoland?! Onbegrijpelijk.

Er komt geen app van Videoland, want die zit al in On Demand bij KPN. 

Reageer