News

KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu

  • 3 December 2019
  • 190 reacties
  • 19591 keer bekeken
KPN maakt Amazon Prime Video kijken makkelijker met integratie in tv-menu
Reputatie 7
Badge +20
  • Oud Moderator
  • 12371 reacties

KPN voegt Amazon Prime Video toe aan zijn Interactieve TV menu. Hiermee wordt Interactieve TV van KPN de eerste televisiedienst in Nederland waarmee Amazon Prime Video direct vanuit het tv-menu bekeken kan worden. Onze iTV-klanten krijgen hiermee nog makkelijker toegang tot duizenden films en tv-series, zoals veelgeprezen Amazon Originals als Tom Clancy's Jack Ryan, Modern Love, The Boys en The Grand Tour.

 

Vanaf december 2019 hebben we de Amazon Prime Video app beschikbaar gemaakt op de tv-ontvangers Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952. Dit geldt ook voor Telfort en XS4ALL klanten met dezelfde type tv-ontvangers.

Vanaf 28 mei 2020 is de Prime Video app ook beschikbaar voor klanten met de nieuwste ontvanger die we vorig jaar gelanceerd hebben, de Arris VIP5202. Dit rollen we geleidelijk uit, dus het kan zijn dat je het op jouw ontvanger nog niet ziet. 

 

Over Prime Video van Amazon


Prime Video van Amazon is een premium streamingservice die Prime-leden een uitgebreide verzameling tv-shows en films biedt - allemaal met het gemak om op één plek te vinden wat ze graag bekijken.

  • Inbegrepen bij Prime: bekijk duizenden populaire films en tv-shows, waaronder veelgeprezen Amazon Originals en exclusieve producten zoals Good Omens, The Grand Tour, Tom Clancy's Jack Ryan, Homecoming en American Gods. Ook kunnen Amazon Prime-leden binnenkort uitkijken naar nieuwe shows zoals seizoen 3 van The Marvelous Mrs. Maisel en Star Trek: Picard. Allemaal onderdeel van Prime Video, dat nu beschikbaar is in meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd.
  • Directe toegang: bekijk waar en wanneer klanten willen met de Prime Video-app op tv's, mobiele apparaten, Amazon Fire TV, Fire TV Stick, Fire-tablets, gameconsoles, Apple TV en nu de KPN tv-ontvanger in Nederland.
  • Verbeterde ervaringen: haal het meeste uit elke weergave met content die compatibel is met High Dynamic Range (HDR). Ga achter de schermen van favoriete films en tv-programma's met exclusieve X-Ray-toegang, mogelijk gemaakt door IMDb. Overal kijken met mobiele downloads voor offline weergave. (Voor zover van toepassing in Nederland)
     

 

Hoe werkt Amazon Prime Video bij KPN?


Om Prime Video via KPN te bekijken, heb je Interactieve TV van KPN, de juiste tv-ontvanger (22602952, 5202) en een Amazon Prime-lidmaatschap nodig. Je kunt je registreren via de site van KPN. Daarna kun je inloggen bij de Prime Video-app via de tv-ontvanger. 

Prime is dan te vinden via het Menu (On Demand - Prime Video), kanaal 203 of Apps op TV

Vervolgens kun je de App openen op de ontvanger. Na het accepteren van de voorwaarden krijg je het koppelscherm te zien. Ga naar de website die daar genoemd wordt en log in met je Amazon Prime account. Vul op de webpagina de koppelcode in die op de tv wordt getoond. Hierna is de ontvanger gekoppeld en kun je gaan kijken.

 

In gebruik is de Prime App vergelijkbaar aan andere video-apps zoals Netflix of YouTube. Wat nuttige tips:

  • Als je tijdens het afspelen van een video informatie wilt over het programma of de acteurs of iets dergelijks, druk op de pijltoets naar beneden (zie bovenste afbeelding hieronder).
  • Op de Instellingenpagina die je benadert bovenin het hoofdscherm kun je de taal instellen van de menu's, dit wordt ook de standaardtaal voor ondertiteling.
  • Taalinstellingen voor het afspelen kun je, per serie of film, nog aanpassen op de detailpagina nadat je een hebt gekozen (zie onderste afbeelding hieronder).
  • De instellingen voor ouderlijk toezicht gelden alleen voor Prime en staan los van de onze die je in het Instellingenmenu van de ontvanger instelt.

 

Afspeelscherm
Detailpagina van een serie

 

Keuzevrijheid en gemak bij KPN


Met de lancering van de Prime Video-app bieden we nog meer keuzevrijheid in entertainment voor klanten. Dit past in onze strategie om de beste tv-ervaring te bieden. Hiermee heb je toegang tot bekroonde films en tv-series, waaronder Amazon Originals, in HD of 4K.

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Kan ik Amazon Prime Video ook kijken in HD of 4K?

HD: de meeste series en films zijn beschikbaar in HD. Amazon Prime Video heeft ook een aantal oude series en films, waarvan de kwaliteit minder dan HD is.

4K: als je een Arris VIP5202 model tv ontvanger hebt, én een 4K tv, kun je de 4K content van Amazon Prime bekijken.
 

Op welke tv-ontvanger is Amazon Prime Video beschikbaar?

Amazon Prime Video is beschikbaar op de volgende tv-ontvangers:

  • Arcadyan HMB2260
  • Arris VIP2952
  • Arris VIP5202

Heb je een oudere tv-ontvanger, zoals de 1853, 1903 of de 1963? Dan kan je deze gratis omwisselen.

Als je de ZXV8001 4K ontvanger hebt, kan je deze niet omwisselen. 
 

Hoe kan ik zien welke tv-ontvanger ik heb?

Het nummer van je tv-ontvanger vind je op de voorkant én op de onderkant.
 

Kan ik Amazon Prime Video ook kiezen als entertainmentoptie in mijn Husselpakket?

Nee, op dit moment is Amazon Prime Video niet beschikbaar als entertainment optie. Dit omdat het nog niet mogelijk is om Amazon Prime te betalen via de KPN factuur.

We zijn hard bezig om deze functie te bouwen, zodat klanten ook gemakkelijk via KPN kunnen betalen.
 

Is Amazon Prime Video ook beschikbaar voor klanten van Telfort en/of XS4ALL?

Telfort: Amazon Prime Video is beschikbaar voor Telfort-klanten met tv-ontvanger 2260 en 2952.

XS4ALL: Amazon Prime Video is beschikbaar voor XS4ALL-klanten met tv-ontvangers 2260 en 2952.
 

Is er voor alle films en series Nederlandse ondertiteling beschikbaar?

De meeste films en series op Amazon Prime Video hebben Nederlandse ondertiteling. Amazon kijkt bij het maken van ondertiteling naar de populariteit van films en series. Oude films en series en films en series die minder populair zijn, hebben daarom nog niet altijd Nederlandse ondertiteling.
 

Hoe kan ik ondertiteling aanzetten?

Voordat je start met het bekijken van een film of serie, kun je de ondertiteling links boven aanzetten in de taal die jij wilt.
 

Hoe kan ik mijn Amazon Prime Video abonnement opzeggen?

Wil je Amazon Prime Video opzeggen? Dat kan via je instellingen op deze pagina.
 

Kan ik mijn tv-ontvanger ruilen voor een tv-ontvanger waarvoor Amazon Prime beschikbaar is?

Ja, dat kan. Hieraan zijn wel wat voorwaarden verbonden:

  • Alleen klanten met tv-ontvangers 1853, 1903 en 1963 kunnen hun tv-ontvanger ruilen.
  • Ruilen kan alleen via de servicetool apparatuurwissel. Die tool vind je hier.
  • Klanten met de tv-ontvanger ZXV8001 kunnen hun tv-ontvanger niet wisselen.

190 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ter verduidelijking/correctie van wat Marcia eerder schreef: we leveren nieuw de Arris 5202 uit. Bestaande klanten die hun ontvangers ruilen vanuit service krijgen een vergelijkbare soort terug. Dat wil zeggen dat als je nu een Arcadyan HMB2260 of Arris 2952 hebt, je er ook zo een terugkrijgt. Heb je nu een ZTE 8001 4K ontvanger of al een Arris 5202 dan krijg je een 5202. De servicetool voor Netflix/Prime kijkt specifiek naar wat je hebt aan ontvangers. Als daar geen bij zit waarmee je Netflix/Prime kunt kijken, dan krijg je een 2260 of 2952 in ruil.

Reputatie 3

Dat KPN kastje is inderdaad een traag apparaat. Zeker indien je het vergelijkt met de nieuwe Ziggo box.

Ik vind het trouwens helemaal een onverzichtelijkebgwdoe met al die kastjes specificaties. 

Maar ja het moet allemaal goedkoop. 

Beloftes doen aan klanten maar daarna weinig updates. Bijvoorbeeld aantal Glas zenders die al jaren op 10 staat. 

Het wordt tijd dat we zelf gewoon de zenders kunnen kiezen en de kwaliteit daarvan. Dat zou pas super zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Ter verduidelijking/correctie van wat Marcia eerder schreef: we leveren nieuw de Arris 5202 uit. Bestaande klanten die hun ontvangers ruilen vanuit service krijgen een vergelijkbare soort terug. Dat wil zeggen dat als je nu een Arcadyan HMB2260 of Arris 2952 hebt, je er ook zo een terugkrijgt. Heb je nu een ZTE 8001 4K ontvanger of al een Arris 5202 dan krijg je een 5202. De servicetool voor Netflix/Prime kijkt specifiek naar wat je hebt aan ontvangers. Als daar geen bij zit waarmee je Netflix/Prime kunt kijken, dan krijg je een 2260 of 2952 in ruil.


Duidelijk. Maar het ‘euvel’ van de nieuwe 4K met haperend beeld erbij, maakt mijn abonnement al met al best duur te noemen voor onvolledig gebruik, daar komt het dan wel op neer.

De updates voor alle ontvangers mogen best een ‘kick under hun ars’ krijgen. Ik betaal voor KPN kwaliteit en verwacht dit ook te krijgen. 

Even de laatste reacties gelezen afgelopen week moest ik mijn  Arris vip 2952 volledig herinstalleren vanwege deze fout bij alle 3 de apps(youtube netflix, prime). Ik zou de optie zoals bij andere smart devices TV Telefoon of Tablet verwelkomen per app verwijderen en her installeren niet dit in mijn ogen gepruts. Ik begrijp niet dat vrij massaal de ontvangers worden omgewisseld puur voor deze apps. Heb je geen smart tv kan ik het nog begrijpen. Ik geef de voorkeur aan de apps op de TV zelf desnoods als de huidige tv geen updates meer krijgt een Androidbox hoogst waarschijnlijk de Nvidia Shield.

Niet dat het altijd fout gaat het is het in mijn beleving net niet.

 

Reputatie 7

Ik begrijp niet dat vrij massaal de ontvangers worden gerolen voor deze apps.

Ik moest deze zin toch wel even een paar keer lezen voor dat ik doorhad wat er stond. :wink:

Edit: Maar ik zie dat je nu zelf ook voor een andere formulering gekozen hebt.

Ik begrijp niet dat vrij massaal de ontvangers worden gerolen voor deze apps.

Ik moest deze zin toch wel even een paar keer lezen voor dat ik doorhad wat er stond. :wink:

Ik heb de post verbeterd omgewisseld leest beter je hebt het nu wel door hoop ik.

Reputatie 7
Badge +10

Even de laatste reacties gelezen

*knip*
Ik begrijp niet dat vrij massaal de ontvangers worden omgewisseld puur voor deze apps. Heb je geen smart tv kan ik het nog begrijpen.

 


Misschien dat ik wat gemist heb, (kan maar zo) maar waar staat dat de ontvangers massaal worden omgewisseld worden mbt de apps? Ik zie het niet staan :nerd:


Voor mijzelf sprekend wat betreft de ontvangers in ieder geval, ik wilde geen 4K ontvanger gezien de nog vele bugs. 
Ik zelf wilde een 2e HD ontvanger voor gratis opnemen pakket, aangezien het systeem van KPN mijn opnemen-pakker er uit bleef gooien met 1 ontvanger, terwijl ik zelfs nog €5 wilde betalen voor het opnemenpakket.

Bij de weg, ik heb een smart-tv, maar deze is al verouderd voor vandaag de dag. 

@Anneke-Anna hiermee doel ik op de vrij veel topics op dit en het Telfort forum met verzoeken voor een TV ontvanger waar de apps op werken of wel een Motorola vervangen voor een Arris bijvoorbeeld.

Er zijn ongetwijfeld genoeg legitieme redenen zoals geen of een oudere slimme tv. Deze apps via de ontvanger zijn een extra service bied je deze zorg er dan wel voor dat het werkt zonder bij elk wissewasje een ontvanger te herinstalleren. Ik heb bij de laatste update zelf nog een keer  moeten herinstalleren omdat deze app nergens vindbaar was.

 

Gezien Prime langer mee draait dan Disney+ snap ik wel dat eerst deze is toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +10

@Anneke-Anna hiermee doel ik op de vrij veel topics op dit en het Telfort forum met verzoeken voor een TV ontvanger waar de apps op werken of wel een Motorola vervangen voor een Arris bijvoorbeeld.

Er zijn ongetwijfeld genoeg legitieme redenen zoals een oudere slimme tv. Deze apps via de ontvanger zijn een extra service bied je deze zorg er dan wel voor dat het werkt zonder bij elk wissewasje een ontvanger te herinstalleren.


Duidelijk 👍 

 

(ik heb een Chromecast gekocht, daar werken de apps momenteel beter op dan de iTV ontvangers in ieder geval) 

 

Dat KPN kastje is inderdaad een traag apparaat. Zeker indien je het vergelijkt met de nieuwe Ziggo box.

De VIP5202 is sneller dan de Next hoor… de GUI is zo plat mogelijk.

De Next biedt wel meer gebruikersgemak, maar dat is helaas niet te veranderen.

 

Maar ja het moet allemaal goedkoop. 

Je bent zeker overgestapt omdat het goedkoper bij KPN is?

En ja, het aantal glaszenders mag wel eens omhoog. Volledig mee eens.

 

Reputatie 7

De Next biedt wel meer gebruikersgemak, maar dat is helaas niet te veranderen.

Waarom zou dat niet te veranderen zijn?

Reputatie 2
Badge

Leuk aanbod dit nu bij is gekomen, maar ik mis nog steeds na jaren wachten Videoland! 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Leuk aanbod dit nu bij is gekomen, maar ik mis nog steeds na jaren wachten Videoland! 

Dit zou je wel onder On Demand moeten zien wanneer je een Videoland abonnement via KPN hebt. Is dit bij jou niet het geval? Of bedoel je juist het koppelen van een losse Videoland abonnement aan de KPN ontvanger? 

Reputatie 2
Badge

Leuk aanbod dit nu bij is gekomen, maar ik mis nog steeds na jaren wachten Videoland! 

Dit zou je wel onder On Demand moeten zien wanneer je een Videoland abonnement via KPN hebt. Is dit bij jou niet het geval? Of bedoel je juist het koppelen van een losse Videoland abonnement aan de KPN ontvanger? 

 

Ik heb via videoland een abbo.
Dus daarom niet via on demand. 

 

Ik heb via videoland een abbo.

Dan kun je het via het televisietoestel zien op de volgende wijzen
Via de app in je Smarttelevisie, Chromecast, Airplay, Apple TV of door simpelweg je laptop met HDMI kabel met je tv te verbinden.

bron: hoe kan ik Videoland kijken op mijn TV.

Reputatie 7
Badge +10

Amazon Nederland gestart: Prime voor 2,99 euro per maand
 

*bron

Reputatie 2
Badge

is dit inmiddels al beschikbaar voor de andere ontvangers?

@DaveFlash

Nee. Het is alleen geïntegreerd in de 2952 en 2260. De 5202 volgt nog.

De 1853, 1903 en 1963 (Motorola) zijn via deze link om te ruilen: http://kpn.com/omruilen .

Verder zit het natuurlijk in moderne tv's (smart via app).

En kun je het v.a. je tablet en smartphone evt op tv vertonen met Chromecast. Met een laptop kan dat via Google Chrome of door de laptop via HDMI met je tv te verbinden.

Reputatie 1
Badge

Waarom is de ondertiteling via de KPN app niet altijd Nederlands ondertiteld maar wel via de app op de telefoon

Reputatie 7
Badge +10

Waarom is de ondertiteling via de KPN app niet altijd Nederlands ondertiteld maar wel via de app op de telefoon

Waarom weet ik niet waarom de Primevideo app dit niet heeft, (en of dit ook zo is 🧐) maar dit kun je zelf per film/serie instellen indien er nl sub beschikbaar is. 

Ik heb geen creditcard hoe betaal ik dan 

Reputatie 1
Badge

Bij Amazon.de kan je wel via iDEAL betalen 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb geen creditcard hoe betaal ik dan 

`Je kunt een prepaid credit card overwegen, of een automatisch incasso via de Duitse versie van amazon schijnt. Heb dit bijvoorbeeld kunnen vinden. 

De Nederlandse versie kan officieel niet zonder credit card. 

Bij Amazon.de kan je wel via iDEAL betalen 

Ik heb dit volledig gemist, hoe kun je dit precies doen? De Duitse versie kon tot dusver alleen met een automatische incasso. Ik weet daarnaast niet hoe het zit met de ondertitelingen wanneer je de Duitse versie hebt, of deze ook in het Nederlands zijn. Hou daar dus ook rekening mee. 

Reputatie 7
Badge +16

Bij Amazon.de kan je wel via iDEAL betalen 

Kan niet meer sinds Amazon in Nederland is.  Amazon NL ondersteund alleen CC en DE same. Alleen de Duitsers kunnen ook een SEPA Incasso doen. 

Reputatie 7

De Nederlandse Amazon kan op dit moment alleen nog via een Creditcard. Het is van oorsprong Amerikaans, en daar kennen ze alleen betalen via een Creditcard. In duitsland is dit zo groot geworden dat daar de Ideal mogelijkheid is toegepast.

Je kunt er voor kiezen om je duitse amazon account om te laten zetten naar de nederlandse, is geen verplichting dacht ik.

Tip, neem een gratis bankrekening bij N26 Bank Bestaan sinds 2013. Is enkel en alleen een Duitse Digitale bank. Ze werken met een App, of een internetomgeving. Vraag de gratis Bankrekening (met Duitse Iban) aan. Krijg je een Gratis Prepaid Mastercard. Je moet er dus wel geld opzetten vanaf je nederlandse bank, anders kan er niet worden geïncasseerd. Overboeken duurt 1 werkdag. Dan schrijven ze maandelijks keurig €2,99 af.

Mocht je willen, kun je als je er minimaal €100,- op stort ook een gratis Maestro kaart aanvragen (voor o.a. betalingen in supermarkten e.d. in NL, omdat de Mastercard niet bij iedereen in NL is ingeburgerd)

Via de Duitse Amazon, kost het maandelijks 5,49 per maand, of ik meen eenmaal per jaar 50 euro ofzo.

 

Ik gebruik zelf al enkele jaren N26, gebruik het naast mijn ING, ook handig met bv vakantie naar het buitenland! Ze vallen onder de depositogarantiestelsel tot 100.000 euro, dus er is helemaal niets aan het handje.

Reageer