Beantwoord

KPN monitort & luistert naar klanten

• 3 juni 2013
  • 4 reacties
  • 6161 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Slimmerik
  • 169 reacties
Top! KPN geeft (als enige) openlijk toe dat het bedrijf het kijkgedrag van klanten monitort. Dit gebeurt op het 'hoogste niveau' volgens Totaal TV. KPN ziet dus niet naar welke zender jij op dat moment kijkt, maar registreert blijkbaar wel dát er naar gekeken wordt. Ik vind dat uitstekend! Hiermee kan inderdaad worden bekeken welke zenders goed worden bekeken.

Toch moeten we hiermee oppassen: niche-zenders zullen veel minder kijkers trekken, maar vaak wel een trouw publiek, al is het klein. Denk aan TCM en Out TV (klassieke films en zender voor een openminded publiek).

Ik zou het fantastisch vinden als KPN deze gegevens door zou spelen naar Kijkonderzoek. Hiermee zou volgens mij veel beter kunnen worden weergegeven hoeveel huishoudens naar een bepaalde zender hebben gekeken op een bepaald moment (totaalplaatje dus, daarmee mogelijk nauwkeuriger kijkcijfers).

Daarnaast stelt KPN via hun webcareteam goed te luisteren naar klanten die zenders missen. Komt mijn lijstje:

Buitenland:

- SWR
- Sat1
- Pro Sieben
- NDR

Entertainment:

- FoxLife (HD)

Regionaal commercieel:

- TVL (TV Limburg)

- CTV Zeeland

Lokale zenders:

- Uit alle omringende gemeentes (en net daarbuiten). Zo zou TV Apeldoorn een mooie bijkomstigheid zijn in Deventer.

Ik hoor graag wat KPN van mijn lijstje vindt en wat de mogelijkheden zijn.

Leuk overigens dat KPN IJsselland TV heeft toegevoegd aan het zenderaanbod. Jammer dat dit alleen een kabelkrant betreft, maar toch... Ik vind het goed dat KPN dit doet. Glasvezel zou eindeloos moeten zijn, dus kom maar op met die zenders! ;-) 

icon

Beste antwoord door Allart 4 juni 2013, 11:39

Beste HJ,

Dank voor je bericht en goede suggesties. Wij verzamelen uiteraard alle waardevolle tips betreffende televisiezenders en nemen deze mee in het besluitproces. De volgende zenderwijziging vindt plaats in juli, wij houden je via onze website graag op de hoogte van alle veranderingen.

Vriendelijke groet,

Allart 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge
Waar KPN echt de blits mee kan maken (net als bijvoorbeeld door de enige te zijn die Antena 3 doorgeeft) is met de doorgifte van de zenders van de BRF (Belgische Rundfunk)! 🙂 Zou echt heel gaaf zijn!

Reputatie 7
Badge +12
Beste HJ,

Dank voor je bericht en goede suggesties. Wij verzamelen uiteraard alle waardevolle tips betreffende televisiezenders en nemen deze mee in het besluitproces. De volgende zenderwijziging vindt plaats in juli, wij houden je via onze website graag op de hoogte van alle veranderingen.

Vriendelijke groet,

Allart 

Reputatie 1
Ook alle regionale zenders blijven doorgeven daarom ben ik in 2010 ook overgestapt naar KPN.
Reputatie 7
De regionale zenders gaan per 4 juli echt per provincie. Daar veranderd nu niets aan.

Ik vermoed dat je kwam van Ziggo (of UPC) die toen (2010) het juist deden zoals KPN nu gaat doen. Maar Ziggo (+ fUPC) hebben nu wel alle 13 tv zenders en dat blijft ook zo.

Reageer