Beantwoord

KPN ontvanger Samsung tv bedienen met 1 afstandsbediening.

• 24 mei 2018
  • 2 reacties
  • 5536 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een nieuwe Samsung q7 tv en een kpn ontvanger vip1963
Nu start mijn ontvanger niet op als ik op de power toets van de Samsung tv druk.

Wat is waarschijnlijk de oorzaak:
De vip1963 heeft hdcp support, maar geen hdcp v1.2 wat latere modellen wel hebben.

Wat heb ik geprobeerd:
1) via de tv alle mogelijke instellingen van hdmi-cec ingesteld
2) een nieuwe kpn d3 afstandsbediening, maar hier heb ik volgende kenmerken mee
A) tv en ontvanger kan ik aan/uit zetten + volume + source
😎 als ik echter de Samsung tv apps wil bedienen, werkt de ok toets maar 1 keer en kan ik dus verder niks meer doen in de apps

Nu ben ik benieuwd of kpn een oplossingen kan bieden, om maar 1 afstandsbediening te gebruiken?
1) een nieuwe ontvanger zodat ik met mijn Samsung afstandsbediening alles kan bedienen
Of
2) zorgen dat de kpn afstandsbediening ook bruikbaar wordt om in het Samsung tizen menu/apps te functioneren
Of
3) advies geven om overstappen naar een universele afstandsbediening van bijvoorbeeld Logitech
icon

Beste antwoord door wjb 24 mei 2018, 08:22

De afstandsbedieningen van KPN zijn niet geschikt om functies van de televisie mee te bedienen.
Alleen Aan/Uit, ingang selectie en volume kunnen bediend worden. Je zult een universele afstandsbediening moeten aanschaffen als je de zowel de TV als de TV ontvanger met één afstandsbediening wilt kunnen bedienen. Logitech is mijns inziens dan een zeer goede keuze.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Rdolf, los van je problemen met de afstandsbediening zou ik om te beginnen de oude Motorola snel omruilen voor een modernere tv ontvanger, via deze pagina https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv.htm (knop Check je apparatuur).
De vraag is of daarmee je problemen met het bedienen van het Samsung Tizen menu via de KPN afstandsbediening zijn opgelost (ik hoor dat daar wel meer vragen over zijn). Laat het even weten in dit topic of dit met de nieuwe ontvanger ook is verholpen.
Reputatie 7
De afstandsbedieningen van KPN zijn niet geschikt om functies van de televisie mee te bedienen.
Alleen Aan/Uit, ingang selectie en volume kunnen bediend worden. Je zult een universele afstandsbediening moeten aanschaffen als je de zowel de TV als de TV ontvanger met één afstandsbediening wilt kunnen bedienen. Logitech is mijns inziens dan een zeer goede keuze.

Reageer