KPN plaatst HD-kanalen op 1

• 2 februari 2017
  • 109 reacties
  • 16631 keer bekeken

Toon eerste bericht

109 reacties

Waar is zender 737 nu gebleven? Nat Geo Wild HD
Is er niet gewoon een lijst beschikbaar met de nieuwe indeling?
Die vind je op 116. Het is niet écht een nieuwe indeling. Ze komen gewoon op de plek waar eerst de SD versie zat. En die lijst is er gewoon 😉
http://www.kpn.com/zenders

Hier de nummering zoals die tot en met 3 juli geldt:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn/

En deze v.a. 4 juli (nummering pluspakket veranderd flink):
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2017/

Combinatielijst basis/pluspakket (per 4 juli):
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenders-kpn-1-lijst-basis-pluspakket/

Kijk, bedankt PeterG, ik zit al een half uur op de chat met KPN en eerst willen ze al mijn gegegevens en daarna geven ze niet kloppende informatie en verouderde PDFje, Tony snapt het zelf ook niet zo goed.
Reputatie 7
Badge +31
Zo verouderd zal die PDF toch niet zijn. Maar als je HD v.a. 1 hebt moet je de SD-lijst aanhouden. Op 2 krijg je bv. dan gewoon NPO 2 HD. RTL 4 HD zit op 4. (etc.) Voor jou geldt nu die indeling. Het lijstje van 701 tot 772 kun jij nu gewoon vergeten 😄

De nummering in het pluspakket veranderd per 4 juli. O.a. Nat geo Wild gaat naar 87.
Wel bijzonder dan comedy central eerst op 711 zat en nu op 012 @PeterG
Reputatie 7
Badge +31
Wel bijzonder dan comedy central eerst op 711 zat en nu op 012 @PeterGWat is daar bijzonder aan? De HD indeling was achter de 7 voor veel meer zenders, bijna alle, héél anders dan de gewone indeling. Bv. de BBC zenders, Com. Centr. MTV, National geographic, Spike, TLC, Disney channel, België, History channel, Nickelodeon, Eurosport 1 en 2, SBS 9, Xite, RTL Z ... allemaal na de "7" een ander nummer dan de standaard lijst.
Alleen tot 710 kwam het overeen met 1 t/m 10.

en 012 is dus 12. (in mijn nieuwe lijsten heb ik de 0 ervoor ook weggelaten.)
Reputatie 7
Wel bijzonder dan comedy central eerst op 711 zat en nu op 012 @PeterGNee, want dat is nu juist waar het bij HD op 1 om gaat, geen aparte HD zenders meer.
Het is eigenlijk te gek voor worden, alle nieuwe TV's zijn HD of ultra HD en KPN verstopt alle HD zenders achter in de lijst (700+) waar de meeste mensen niet zoekt. Ik heb KPN glas en betaal bijna 100 euro p/m dus verwacht ik dat mijn HD zenders standard voor in staan. Vraag is waarom duurt het zo lang om HD op 1 te zetten bij KPN glas.
Reputatie 7
Omdat best een groot aantal mensen geeneens weet heeft van HD of HD-"Glas" zal de netwerkbelasting behoorlijk toenemen als deze abonnees ineens automatisch wel naar HD of HD-"Glas" zouden gaan kijken. Als iedereen netjes live televisie zou kijken en niet een uitzending even zou pauzeren of uitgesteld naar een uitzending zou kijken, dan is dat geen enkel probleem, dan hoeft de uitzending nog steeds maar één keer in het netwerk gedistribueerd te worden.
Bij uitgesteld kijken moet echter voor elke TV ontvanger een individuele TV stream verzonden worden.
Stel nu, er gaan 1000 abonnees in jouw woonplaats ineens HD kijken i.p.v. SD en doen dat uitgesteld (wat heel vaak het geval is), dan is er een extra belasting van de lijn(en) naar jouw woonplaats van zo'n 5000Mbps ofwel 5Gbps. Het is dus niet jouw (glasvezel)aansluiting die een bottleneck zou kunnen gaan worden, maar de centrale infrastructuur.
Dit is de reden dat KPN de HD op 1 functionaliteit zeer geleidelijk en evenredig verdeeld over het land aan het uitrollen is en daarbij zeer nauwkeurig monitort of en waar er bottlenecks ontstaan. Zo hopen ze tijdig in te kunnen grijpen en verstoringen te voorkomen.

Overigens hebben wij thuis al enige tijd HD op 1 en dat heeft voor ons als glasvezelabonnee eigenlijk geen meerwaarde aangezien de HD-"Glas" zenders nog geen onderdeel uitmaken van HD op 1. De HD-"Glas" zenders worden later pas opgenomen.
Ook laat de integratie van de ITV app (iOS en Android) t.a.v. de HD op 1 functionaliteit sterk te wensen over. Sterker nog, de ITV app houdt geen enkele rekening met de HD op 1 functionaliteit en dat is natuurlijk een gemiste kans.
Reputatie 4
Badge +3
Het is al een poosje stil in deze rubriek.
Gaat de uitrol van HD op 1 nog wel naar wens. Bij mij nog niet gewijzigd. Postcode 2352.
Reputatie 7
Badge +19
Het is al een poosje stil in deze rubriek.
Gaat de uitrol van HD op 1 nog wel naar wens. Bij mij nog niet gewijzigd. Postcode 2352.

Hier ook nog niet, maar alleen de cijfers van de postcode heb je niks aan, bij mij op 8926RT nog geen HD op 1 en bij mijn vriendin op 8926ML is al wel HD op 1
Maar het zou voor het einde van het jaar rond zijn, dus ze hebben nog even de tijd 🐈
Reputatie 7
Hier ook nog niet, maar alleen de cijfers van de postcode heb je niks aan, bij mij op 8926RT nog geen HD op 1 en bij mijn vriendin op 8926ML is al wel HD op 1...En zelfs dat is niet voldoende, want de buren van jouw vriendin zouden ook nog altijd verstoten kunnen zijn van HD op 1. De uitrol van HD op 1 vindt evenredig verdeeld over hele land plaats en niet per regio of postcode.
Reputatie 7
Badge +19
Nee hoor wjb want die hebben Ziggo voor zover ik weet 😎 😂 🤣 😀

Maar zonder gekheid, dat zou best kunnen wat je zegt 🐱
Reputatie 7
Nee hoor wjb want die hebben Ziggo voor zover ik weet 😎 😂 🤣 😀

Maar zonder gekheid, dat zou best kunnen wat je zegt 🐱
Ik heb al maanden HD op 1, maar mijn buren met KPN 😎, hebben dat nog altijd niet.
Het is een simpel switchje op jouw abonnement, zodra dat aangezet wordt krijg je HD op 1.
Overigens hebben wij, als glasabonnee niet zoveel aan HD op 1, we kijken nog steeds kanaal 661-670. Pas bij HD-"Glas" op 1 wordt het voor ons interessant.
Reputatie 7
Pas bij HD-"Glas" op 1 wordt het voor ons interessant.Volgend voorjaar ... Whoeaaahhh😂 🤣
Reputatie 7
Badge +19
Pas bij HD-"Glas" op 1 wordt het voor ons interessant.Volgend voorjaar ... Whoeaaahhh😂 🤣

Dat zouden we toch als kerstcadeau krijgen? 😎 😇
Reputatie 7
Pas bij HD-"Glas" op 1 wordt het voor ons interessant.Volgend voorjaar ... Whoeaaahhh😂 🤣Ik snap de reactie niet maar goed, als je er maar blij mee bent ... nietwaar?
Reputatie 7
Serieus? Goed , ter verduidelijking: er wordt gezegd dat HD Glas-vanaf-1 volgend voorjaar wordt uitgerold. Laat me niet lachen, als ik zie hoe vaak de uitrol van HD-vanaf-1 al is aangekondigd en vervolgens weer uitgesteld.
Reputatie 7
Serieus? Goed , ter verduidelijking: er wordt gezegd dat HD Glas-vanaf-1 volgend voorjaar wordt uitgerold. Laat me niet lachen, als ik zie hoe vaak de uitrol van HD-vanaf-1 al is aangekondigd en vervolgens weer uitgesteld.Dat had je dan wel even wat duidelijker mogen formuleren. Gezien eerdere reacties van jou op berichten van mij was mijn eerste interpretatie:
Volgend voorjaar ... Lekker puh? ?
Reputatie 7
Nee, een "lekker puh" reactie zal je van mij niet gauw krijgen. Ik ben dus alleen schamper over de - wellicht ook bij jou - gewekte verw8ing. Ik kan wat dat betreft ook nog verwijzen naar het 4k- debacle.
Reputatie 7
Nee, een "lekker puh" reactie zal je van mij niet gauw krijgen...Goed te lezen. 🙂

...Ik ben dus alleen schamper over de - wellicht ook bij jou - gewekte verw8ing.Er worden wel meer verwachtingen gewekt door KPN die niet nagekomen worden en dat is zeer teleurstellend. 😢
Reputatie 7
Ja dat begrijp ik en daar doelde ik op met "4k- debacle". Maar wellicht moet je toch je verw8ingspatroon mbt KPN wat bijstellen, om nog meer ernstige teleurstellingen te voorkomen. Zo heb ik het al lang opgegeven te w88 op écht hoge snelheden bij KPN. Met zo'n 50 Mb/s kan ik voorlopig vooruit, maar er komt een tijd dat dat niet meer voldoende is. Zeker als Ziggo over enige tijd met DOCSIS 3.1 op de proppen komt (vooral als dat ook nog eens de symmetrische variant blijkt te zijn).
En als "fan" van b.v. Microsoft moet je qua verw8ingspatroon tegenwoordig ook tegen een stootje kunnen.

Maar dit gaat wel erg off topic.
Reputatie 7
Nog even een klein stukje verder off-topic.
Ik hoop dat het netwerk van Ziggo, net als de netwerken van KPN, opengesteld zal gaan worden voor andere aanbieders.
Dan zouden KPN en anderen, als ze dat willen, diensten kunnen leveren over coax.
De politiek is hier voorstander van en eigenlijk is het vanuit eerlijke concurrentie ook niet meer dan logisch.
Helaas is er Europese wetgeving waardoor het niet mogelijk is om op nationaal niveau voor meer dan één netwerk een dergelijke openstelling af te dwingen.
Reputatie 7
Ooit, een aantal jaren geleden, was ook het netwerk van Ziggo "open", maar alleen voor analoge tv (niet voor digitale tv, internet en telefoon). Ik kan me nog herinneren hoe trots de betreffende minister (ben haar naam al lang weer vergeten) toen was. Ik geloof niet dat ze begreep dat we inmiddels al lang in het digitale tijdperk beland waren en dat dit niet meer was dan een pyrrusoverwinning. Sommige aanbieders (b.v. Tele2) hebben daar nog ff gebruik van gemaakt, maar inmiddels is dat al weer voorbij, wie heeft er tegenwoordig nog uitsluitend analoge tv?
Overigens heb ik niet de indruk dat KPN gebruik zou gaan maken van het netwerk van VodafoneZiggo.
Reputatie 7
Off-topic:
...Overigens heb ik niet de indruk dat KPN gebruik zou gaan maken van het netwerk van VodafoneZiggo.Die verwachting heb ik ook niet, maar als een andere partij daar wel succesvol in zou stappen dan zou het nog wel eens anders kunnen lopen dan dat we denken.
Voorlopig wordt er door de politiek gezocht naar mogelijkheden daartoe binnen de Europese richtlijnen.
De Europese gedachterichting lijkt echter 100% de andere kant op te gaan en dat is puur commercieel gedreven. Dat zou zelfs kunnen betekenen dat we op termijn nog maar twee grote aanbieders hebben. KPN en Ziggo. Let op wat er dan met de prijs gebeurt.
Reputatie 7
Nou, van mij mag het. Een coax-modem met daar8er een V10/11 of een eigen router als je dat liever wilt en verder alles gewoon UTP-bekabeld. Kanniew88. Kan ik ook 4k (als het niet meer sneeuwt tegen die tijd tenminste).
Reputatie 7
Badge +13
Ik heb het nog niet.
En zolang HD glas niet meegaat naar 1, heb ik ook geen haast.

Reageer