Beantwoord

KPN Play

• 28 april 2015
  • 58 reacties
  • 3902 keer bekeken

Ik heb op internet gelezen dat KPN "Play"gaat introduceren. Hiermee kun je on-demand films kijken in combinatie met live-tv.

Als Glasvezel gebruiker zou ik graag deze nieuwe dienst willen testen om zo mijn gebruikerservaring met jullie te kunnen delen. Hoe moet/kan ik mij hiervoor aanmelden?

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

icon

Beste antwoord door Hugo_ 2 november 2015, 17:12

Play. van KPN is vandaag gelanceerd! Voor meer informatie en ondersteuning kun je terecht op Playvankpn.nl

Bekijk origineel

58 reacties

Goede vraag inderdaad. Ik heb hier ook interesse in.
Reputatie 6
Badge +9
Ik weet niet of de berichtgeving klopt, ik heb ergens gelezen dat de testgroep zal worden uitgebreid (nu.nl).

Ik zit in de huidige testgroep, maar kan en mag niets zeggen over de app (geheimhouding). Over een uitbreiding van de testgroep heb ik vooralsnog niets gehoord, maar dat zal nog komen denk ik.

Misschien kun jij hier iets zinnigs over zeggen?

Badge
Mocht er in de toekomst een nieuwe/uitgebreide testgroep komen , zou ik daar ook graag aan mee doen.

hopelijk wordt er binnenkort meer duidelijk over.

Reputatie 7
Geen belangstelling: ik heb noch Android, noch iOS. Ik heb al vaker gemerkt dat Windows-gebruikers niet meer meetellen.:manfrustrated:

Reputatie 7
Badge +31
Voor alle duidelijkheid. Het werkt / gaat werken via een app op je tablet of smartphone. Onder Android of iOS dus. Niet via je tv-ontvanger. En ook niet via je Windows computer / laptop.

Zie verder het persbericht van kpn (klik).

Badge
Hier was ik me bewust van ;)

maar alsnog bedankt voor het toelichten en voor de link.

hierin lees ik dus dat de groep wordt uitgebreid. 

Is er al een manier om je hier voor op te geven ?

mvg Thibauld

Reputatie 7
Badge +16
Henk2304 schreef:
Geen belangstelling: ik heb noch Android, noch iOS. Ik heb al vaker gemerkt dat Windows-gebruikers niet meer meetellen.:manfrustrated:

Ik heb met je te doen, :@

Reputatie 2
Badge
Hij heeft gewoon gelijk:Waarom niet ook meteen voor Windows.

Met name het aankomende Windows 10 kan nog weleens veel gebruikers krijgen.

Reputatie 7
Badge +16
Ik ben bang dat Windows voor smartphones een beetje aan het V2000 syndroom lijdt: misschien wel het beste systeem maar te laat ingestapt.

Reputatie 2
Badge
Niet alleen voor telefoons,maar ook op tablets,notebooks een desktops.

En heel goed samenwerkend.

Reputatie 7
Tja , de story of my life, ik heb idd. nog heel lang Video2000 gehad. Toen ik daarmee begon waren de kinderziektes er net uit en werkte het prima. uiteindelijk moest ik wel naar VHS, maar dat was wel een flijke stap terug.

En ja een heel goed samenwerkend ecosysteem, alles werkt optimaal samen, van server tot slimfoon. Maar ja, Windows hè, dat is niet blijkbaar sexy (zoals de iPhone) of geen <bleep>kast zoals Android. Ik hou m'n hart vast als ik lees dat Microsoft op Windows 10 Android apps wil gaan ondersteunen: begin van het einde. Ik weet dat er diverse apps (ook van KPN) niet beschikbaar zijn voor Windows of Windows Phone, maar ik denk dan maar zo: daar heb ik blijkbaar geen behoefte aan. Als Windows apps uit Google Play gaat ondersteunen dan kun je net zo goed meteen je ziel aan die reclamemakelaar verkopen en overstappen op Android. In dat geval zal ik toch eerder voor iOS kiezen, ik hecht (itt. Google klanten) nog wel aan een beetje privacy.

Reputatie 7
Badge +16
Herkenbaar ... eerst Betamax, toen V2000...

Gelukkig ben ik vrij laat in de wereld van tablets en smartphones gestapt. Sterker: ik kreeg er een van mijn werk omdat men vond dat ik die nodig had, en dat werd dus een Samsung S2 met Android. Ik gebruik hem nog steeds, meer als (Spotify) muziekdrager en navigatie dan telefoon.

Maar goed, ontopic maar weer.

Reputatie 7
Badge +28
Dag allen,

Leuk om te zien dat jullie zo enthousiast zijn! Op dit moment vinden de testen alleen nog intern plaats. Als de inschrijving voor de volgende fase van de test begint zullen we dat hier melden. Bedankt voor jullie interesse!

Reputatie 2
Badge
Henk2304 schreef:Ik hou m'n hart vast als ik lees dat Microsoft op Windows 10 Android apps wil gaan ondersteunen:
Ze gaan geen android apps ondersteunen,maar het gemakkelijker maken voor app-ontwikkelaars om deze om te zetten naar windows-apps

Reputatie 7
Ja, daar had ik inmiddels ook ontdekt. Maar ZE gaan wel langs 't randje
Reputatie 7
Badge +18
Leuk !!!

Ik wil deze ook wel testen, hopelijk gaat dit kostenloos??? :D:p

Maar ik hou me eventueel aanbevolen... ;)

Ook ik ben erg geinteresseerd in testen van KPN Play.

Dit zou ideaal zijn met de Chromecast. Geen alles-in-1 pakketten meer. Gewoon KPN Play. en een internet verbinding! 

Hoi,

Is hier al iets meer over bekend voor het uitbreiden naar een grotere groep.

Ik zou ook wel geinteresseerd zijn om dit te testen.

Hoor graag meer hierover.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +18
Ik vind trouwens die KPN Play logo sterk lijken op de logo van Deutsche Fussball Bund:

Deze van KPN:

https://

Deze van Deutsche Fussball Bund:

https://

Best grappig!!! :D:p:D

Reputatie 7
Badge +16
Oei... :@

Reputatie 7
Badge +18
Giant2000 schreef:
Oei... :@

Giant2000 wat bedoel je met... "Oei" :p:D;)

Badge
Het logo heeft ook wel wat weg van de Google play store ;)

Reputatie 6
Badge +9
KPN gaat 22 zenders en Chromecast-ondersteuning aanbieden in testversie Play-app

KPN heeft aangekondigd dat een testversie van zijn iptv-dienst Play 22 zenders zal gaan bevatten. Een bèta van de Play-app komt deze zomer voor een groep van vijfhonderd testers beschikbaar, waarna de dienst in het najaar voor iedereen beschikbaar moet komen.

In het live-tv-aanbod van Play zijn de meest bekeken publieke en commerciële zenders van Nederland te bekijken, aangevuld met Discovery Channel, National Geographic, MTV, Comedy Central, TLC, Xite, Disney Channel, Nickelodeon en Discovery ID. Ook de drie betaalzenders van HBO zullen via Play worden aangeboden, maar deze zullen vermoedelijk geen onderdeel gaan vormen van het standaardpakket. Ook de prijs voor een basisabonnement op Play is nog niet door KPN bekendgemaakt.

Play zal ook video-on-demand-diensten aanbieden, zoals films en tv-series. Details hierover heeft KPN nog niet gegeven. Programma's van NPO, SBS en National Geographic kunnen tot zeven dagen worden teruggekeken, terwijl op de meeste andere zenders 'opnames' zijn te maken.

KPN is momenteel op zoek naar vijfhonderd testers die de Play iOS- en Android-app deze zomer willen testen. De apps zullen ondersteuning krijgen voor Chromecast, zodat beelden naar een tv zijn te streamen. De Play-dienst, die over elke internetverbinding moet gaan werken, zal komende herfst op de markt geïntroduceerd worden.

http://tweakers.net/nieuws/103886/kpn-gaat-22-zenders-en-chromecast-ondersteuning-aanbieden-in-testversie-play-app.html

Volgens NU.nl schijnt de kwaliteit SD te zijn. Geen HD anno 2015. Goed bezig!!!!

Naast live tv zal Play ook on-demand films en series aanbieden, al is nog onduidelijk hoe het aanbod op dat vlak eruit zal zien. De beeldkwaliteit is vooralsnog niet hd, KPN zegt te kijken of de kwaliteit in de toekomst kan worden verhoogd.http://www.nu.nl/internet/4074511/kpn-gaat-22-zenders-via-internet-aanbieden.html

Hier kun je je aanmelden:

https://www.playvankpn.nl/aanmelden.htm

Goed de voorwaarden lezen!!!

Badge
Vandaag beta invite gekregen en morgen maar eens proberen.
Wel vreemd dat ze 1c willen
Reputatie 5
Badge +3
PeterG schreef:
@Jeffrey1993 @thibauldz Voor alle duidelijkheid. Het werkt / gaat werken via een app op je tablet of smartphone. Onder Android of iOS dus. Niet via je tv-ontvanger. En ook niet via je Windows computer / laptop.

Zie verder het persbericht van kpn (klik).

Kan wel degelijk als je het echt perse wil: Genymotion, Bluestacks, AndroVM etc.

Reageer