Beantwoord

KPN Play

• 28 april 2015
  • 58 reacties
  • 4030 keer bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Molis83 schreef:
Ook ik ben erg geinteresseerd in testen van KPN Play.

Dit zou ideaal zijn met de Chromecast. Geen alles-in-1 pakketten meer. Gewoon KPN Play. en een internet verbinding! 

Alleen heel jammer dat je bij Ziggo niet alleen internet kan afnemen, dus zolang dat niet kan weinig zinvol voor de meeste mensen.

Andere interessante vraag, maar ik ben bang van niet.

Gaat Play ook werken in het buitenland?

Reputatie 7
schreef:
Ik ben bang dat Windows voor smartphones een beetje aan het V2000 syndroom lijdt: misschien wel het beste systeem maar te laat ingestapt.

Phlips had eerst VCR dat later is opgevolgd door V2000. Microsoft had eerst Windows Mobile (dus zonder 10, zoals binnenkort), lang voordat Google überhaubt bestond in de tijd dat Apple op sterven na dood was.
Maar ook bekend is dat Microsoft vaak 3 pogingen nodig heeft om iets tot een succes te maken; zo beschouwd zou Windows 10 Mobile (na de eerste versie van Mobile en na Phone) dus zomaar toch succesvol kunnen worden :manwink:. En dan kan KPN met apps als Play daar maar beter op voorbereid zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond,

Ik heb KPN Play gratis van KPN, (testpilot) Maar ik heb een nieuw abonnementsnummer en een pincode gekregen in die tijd. Maar 1 ding stoort me er aan.

Ik zou het fijn vinden als je een "persoonlijke pincode" kan maken. Nu was ik zo slim geweest om het email te raadplegen, maar als dat niet zo was, dan had ik nu KPN Play niet meer kunnen gebruiken... :@

Maar gelukkig doet ie het weer. ;)

Reputatie 1
Ik ben benieuwd hoe het momenteel met KPN Play is gesteld? Is al bekend wanneer het breder uitgerold kan worden? Hoe stabiel is het? Is HD al beschikbaar etc? Het zou leuk zijn als iemand hier iets over kan en mag zeggen.

Reputatie 7
Badge +20
jurjen_g schreef op 6 okt '15 om 19:37u

Ik ben benieuwd hoe het momenteel met KPN Play is gesteld? Is al bekend wanneer het breder uitgerold kan worden? Hoe stabiel is het? Is HD al beschikbaar etc? Het zou leuk zijn als iemand hier iets over kan en mag zeggen.

Ik heb KPN Play, en ik moet zeggen dat ie het goed doet. Bij mij is die erg stabiel, en werkt ook met Google Chromecast. HD is niet beschikbaar met KPN Play. Dit heeft ook te maken met de bandbreedte. Niet iedere klant kan HD kijken op hun adres. Verder heb je bij KPN Play wel tot de beschikking van het Opnamepakket. Dit staat weer los van het opnamepakket van uw tv bij KPN. Ook bij Play 200 uur opnemen, en serieopnemen.

Hopelijk heb ik je zo genoeg geïnformeerd. :D

Reputatie 2
Badge
Mis ik nu de apple tv app?

Reputatie 7
Badge +20
Ik heb een mailtje gehad van KPN Play, dat testers ook straks moet gaan betalen. Normaal doe ik dit niet, maar voor deze ene keer maak ik een uizondering, hierbij laat me mailtje even zien:

Beste D Datema,

Vandaag is het zover: Play gaat na een leerzame bèta periode live. Om jou te bedanken voor het testen ontvang je daarom een speciaal aanbod.

Tijdelijk een speciaal aanbod
In plaats van €14,99 per maand betaal jij €9,99 per maand voor het eerste jaar. Bovendien krijg je nu de eerste maand gratis! En Play is maandelijks opzegbaar, dus je zit nergens aan vast.

Hoe kun je op het aanbod in gaan?
Log in op de website en kies rechtsboven in het blok 'Ja, ik wil Play. van KPN voortzetten!' voor 'abonnement vernieuwen'. Het aanbod blijft de maand november geldig. Dus wees er snel bij om tegen een scherp tarief te blijven genieten van jouw favoriete tv programma's, films en series!

Je bèta account vervalt per 1 december.

Let's Play!

Zijn er nog meer mensen met deze mail? Zo ja, dan heb ik het naar jullie hier bij deze ingelicht.
Groeten,
Team Play. van KPN

Ik heb mij geregistreed op Play, maar helaas ik kan de app nietdownloden op de windowsphone.
Graag ik wil ik dus dat jullie deze registratie ongedaan maken, want sytraks moet ik betalen voor iets wat ik niet heb.

Reputatie 7
Badge +16
DennisDatema68 schreef op 2 nov '15 om 15:42u
Ik heb een mailtje gehad van KPN Play, dat testers ook straks moet gaan betalen. Normaal doe ik dit niet, maar voor deze ene keer maak ik een uizondering, hierbij laat me mailtje even zien:

Beste D Datema,

Vandaag is het zover: Play gaat na een leerzame bèta periode live. Om jou te bedanken voor het testen ontvang je daarom een speciaal aanbod.

Tijdelijk een speciaal aanbod
In plaats van €14,99 per maand betaal jij €9,99 per maand voor het eerste jaar. Bovendien krijg je nu de eerste maand gratis! En Play is maandelijks opzegbaar, dus je zit nergens aan vast.

Hoe kun je op het aanbod in gaan?
Log in op de website en kies rechtsboven in het blok 'Ja, ik wil Play. van KPN voortzetten!' voor 'abonnement vernieuwen'. Het aanbod blijft de maand november geldig. Dus wees er snel bij om tegen een scherp tarief te blijven genieten van jouw favoriete tv programma's, films en series!

Je bèta account vervalt per 1 december.

Let's Play!

Zijn er nog meer mensen met deze mail? Zo ja, dan heb ik het naar jullie hier bij deze ingelicht.
Groeten,
Team Play. van KPN

Ik heb ook dergelijk mailtje gehad en ik denk elke tester.

Play gaat worden uitgerold en dus is de fase van het testen voorbij. Dat zal de reden zijn.

Reputatie 7
Play is inderdaad alleen voor Android en iOS telefoons en tablets beschikbaar. Jammer dat dat niet helemaal duidelijk is. Ik heb Webcare geattendeerd op je vraag, Mara3.

Reputatie 7
Badge +10
Play. van KPN is vandaag gelanceerd! Voor meer informatie en ondersteuning kun je terecht op Playvankpn.nl

Reputatie 7
Badge +20
Ik lees nu net op TotaalTV dat ze het verder gaan ontwikkelen om het ook in HD aan te bieden! Laat ze dan eerst maar die itvonline.nl aanpakken dat we die in HD kunnen kijken. Wat ik raar vind is dat het in 1x keer wel bij KPN Play kan in HD. Beetje vreemd niet? Terwijl itvonline.nl veel langer bestaat! :D

(Er is geen oplossing) Raar dat KPN webcare dit een oplossing vind. :p

Reputatie 7

Mara3 schreef op 2 nov '15 om 16:16u

Ik heb mij geregistreed op Play, maar helaas ik kan de app nietdownloden op de windowsphone.
Graag ik wil ik dus dat jullie deze registratie ongedaan maken, want sytraks moet ik betalen voor iets wat ik niet heb.

. Kpn play wordt door een aparte afdeling beheerd. Je kunt opzeggen via playvankpn.nl. Onder https://playvankpn.nl/service.htm kun je info vinden over opzeggen: klik daar op "account" en open dan de onderste vraag over opzeggen.

Er is ook een forum voor Play: https://forum.playvankpn.nl/

Via dit forum kan geen support voor Play verleent worden.

Reputatie 7
. Er is hier een oplossing omdat Play niet onder Webcare valt. Daar is een aparte support voor. In de oplossing wordt daar ook naar verwezen. Er is ook een eigen forum voor: https://forum.playvankpn.nl/ .

En... HD is er nogniet hè, bij Play. De intentie is er wel, ze zijn er wel mee bezig. Zie de info op de Play website.

Zie ook https://playvankpn.nl/service.htm > algemeen > welke beeldkwaliteit krijg ik?

Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 2 nov '15 om 17:18u
Ik lees nu net op TotaalTV dat ze het verder gaan ontwikkelen om het ook in HD aan te bieden! Laat ze dan eerst maar die itvonline.nl aanpakken dat we die in HD kunnen kijken. Wat ik raar vind is dat het in 1x keer wel bij KPN Play kan in HD. Beetje vreemd niet? Terwijl itvonline.nl veel langer bestaat! Smiley Vrolijk

(Er is geen oplossing) Raar dat KPN webcare dit een oplossing vind. Man Tong

Ik vrees een beetje dat Play wel eens het einde van itvonline zou kunnen inluiden. Waarom een gratis service in de benen houden als er ook een betaalde variant is. En Windows is al lang buiten de interessesferen van KPN. Ziggo doet helemaal niets op Windowsgebied en KPN lijkt Windowsondersteuning aan het afbouwen te zijn. :manfrustrated:

Reputatie 7
. Itvonline is niet gratis maar zit bij interactieve tv. Verder is itvonline ook beschikbaar in Windows.

Play is een nieuwe tv-dienst. Zeg maar weer een provider maar deze is OTT. Hier dien je je apart op te abonneren. Verder is Play niet geschikt voor Windows en dus wat mij betreft (en jou ook) niet algemeen interessant.

Voor een abonnement op Play hoef je geen andere diensten van KPN te betrekken; het werkt via elke internetaansluiting thuis, 3G en 4G.

KPN heeft nu dus 3 diensten: Play, interactieve tv (met itvonline) én Digitenne.

Reputatie 7
Badge +20
PeterG schreef op 2 nov '15 om 17:31u
. Er is hier een oplossing omdat Play niet onder Webcare valt. Daar is een aparte support voor. In de oplossing wordt daar ook naar verwezen. Er is ook een eigen forum voor: https://forum.playvankpn.nl/ .

En... HD is er nogniet hè, bij Play. De intentie is er wel, ze zijn er wel mee bezig. Zie de info op de Play website.

Zie ook https://playvankpn.nl/service.htm > algemeen > welke beeldkwaliteit krijg ik?

Dank je wel Peter voor de info! Fijn dat er ook iemand is die me helpt. ;)

Reputatie 7
Zojuist de app van mijn devices verwijderd, niet aan mij besteed. Je denkt toch niet dat ik (uiteindelijk) € 14,99 per maand ga uitgeven om naast mijn gewone TV abonnement en een Netflix abonnement ook nog naar een paar SD streams te kunnen kijken.

Reputatie 7
schreef op 2 nov '15 om 17:58u
Itvonline is niet gratis maar zit bij interactieve tv. Verder is itvonline ook beschikbaar in Windows.

Play is een nieuwe tv-dienst. Zeg maar weer een provider maar deze is OTT. Hier dien je je apart op te abonneren. Verder is Play niet geschikt voor Windows en dus wat mij betreft (en jou ook) niet algemeen interessant.

Voor een abonnement op Play hoef je geen andere diensten van KPN te betrekken; het werkt via elke internetaansluiting thuis, 3G en 4G.

KPN heeft nu dus 3 diensten: Play, interactieve tv (met itvonline) én Digitenne.

Ja Peter, dat is mij allemaal bekend. Maar aparte diensten worden samengevoegd (kijk maar naar koper en glasvezel).

En over Windows: voor iTVOnline is een app beschikbaar voor Windows 8(.1) en 10 maar niet voor Windows Phone of Windows 10 for phones. Dan is er nog de browserversie, maar daar heb je Silverlight voor nodig en dat werkt niet met Chrome of Edge. Kortom erg karig allemaal.

Play is op geen enkele wijze bruikbaar via Windows. En zoals ik al aangaf: op termijn verw8 ik dat Play itvonline (browser en app) gaat vervangen (bezuinigingen, sorry efficiencyverbetering) en dan is het helemaal over en uit voor Windows bij KPN wat iTV betreft.

PeterG schreef op 2 nov '15 om 17:20u
Mara3 schreef op 2 nov '15 om 16:16uIk heb mij geregistreed op Play, maar helaas ik kan de app nietdownloden op de windowsphone.

. Kpn play wordt door een aparte afdeling beheerd. Je kunt opzeggen via playvankpn.nl. Onder https://playvankpn.nl/service.htm kun je info vinden over opzeggen: klik daar op "account" en open dan de onderste vraag over opzeggen.

Is gebeurt, thx voor het medenken.

Reputatie 7
Badge +10

Mara3 schreef op 2 nov '15 om 20:20u

PeterG schreef op 2 nov '15 om 17:20u

Fijn dat je het hebt kunnen vinden @Mara3, er is inderdaad geen Windows Phone versie van Play.

wjb schreef op 2 nov '15 om 18:25u

Zojuist de app van mijn devices verwijderd, niet aan mij besteed. Je denkt toch niet dat ik (uiteindelijk) € 14,99 per maand ga uitgeven om naast mijn gewone TV abonnement en een Netflix abonnement ook nog naar een paar SD streams te kunnen kijken.

Henk2304 schreef op 2 nov '15 om 17:49u

Ik vrees een beetje dat Play wel eens het einde van itvonline zou kunnen inluiden. Waarom een gratis service in de benen houden als er ook een betaalde variant is. En Windows is al lang buiten de interessesferen van KPN. Ziggo doet helemaal niets op Windowsgebied en KPN lijkt Windowsondersteuning aan het afbouwen te zijn. Gefrustreerde man

Als je al KPN Interactieve TV hebt is Play in de meeste gevallen niet interessant voor je, omdat je al iTV Online apps en website tot je beschikking hebt. De app ook buitenshuis. Omdat KPN (mobiel) internet voor Play niet noodzakelijk is, heeft Play een andere doelgroep en dat is ook de reden dat iTV Online gewoon blijft bestaan. 

Hugo

Reputatie 7
Hugo_ schreef op 3 nov '15 om 14:08u ... omdat je al iTV Online apps en website tot je beschikking hebt. Ook buitenshuis.
Hugo

Website, ook buitenshuis? Was dat maar waar :manwink:

Nou de website nog onafhankelijk van Silverlight maken en ondersteuning voor Chrome en Edge bieden ...

Reputatie 5
Badge +3
Hugo_ schreef op 3 nov '15 om 14:08u
Mara3 schreef op 2 nov '15 om 20:20uPeterG schreef op 2 nov '15 om 17:20u . Kpn play wordt door een aparte afdeling beheerd. Je kunt opzeggen via playvankpn.nl. Onder https://playvankpn.nl/service.htm kun je info vinden over opzeggen: klik daar op "account" en open dan de onderste vraag over opzeggen.Er is ook een forum voor Play: https://forum.playvankpn.nl/

Fijn dat je het hebt kunnen vinden @Mara3, er is inderdaad geen Windows Phone versie van Play.

wjb schreef op 2 nov '15 om 18:25uZojuist de app van mijn devices verwijderd, niet aan mij besteed. Je denkt toch niet dat ik (uiteindelijk) € 14,99 per maand ga uitgeven om naast mijn gewone TV abonnement en een Netflix abonnement ook nog naar een paar SD streams te kunnen kijken.

Henk2304 schreef op 2 nov '15 om 17:49u Ik vrees een beetje dat Play wel eens het einde van itvonline zou kunnen inluiden. Waarom een gratis service in de benen houden als er ook een betaalde variant is. En Windows is al lang buiten de interessesferen van KPN. Ziggo doet helemaal niets op Windowsgebied en KPN lijkt Windowsondersteuning aan het afbouwen te zijn. Gefrustreerde man

Als je al KPN Interactieve TV hebt is Play in de meeste gevallen niet interessant voor je, omdat je al iTV Online apps en website tot je beschikking hebt. Ook buitenshuis. Omdat KPN (mobiel) internet voor Play niet noodzakelijk is, heeft Play een andere doelgroep en dat is ook de reden dat iTV Online gewoon blijft bestaan. 

Hugo

Wel voor een "goedkoop" HBO abo, hoewel dit nu in SD voor de meesten niet zo interessant is.

Reputatie 7

Henk2304 schreef op 3 nov '15 om 14:16u

... omdat je al iTV Online apps en website tot je beschikking hebt. Ook buitenshuis.
Hugo

Website, ook buitenshuis? Was dat maar waar Man Knipoog

Nou de website nog onafhankelijk van Silverlight maken en ondersteuning voor Chrome en Edge bieden ...

Inderdaad. Als je Windows gebruiker bent "mag" (...) je de app niet buitenshuis gebruiken. snif :(

Reputatie 7
Badge +10

adam88 schreef op 3 nov '15 om 14:17u

Als je al KPN Interactieve TV hebt is Play in de meeste gevallen niet interessant voor je, omdat je al iTV Online apps en website tot je beschikking hebt. Ook buitenshuis. Omdat KPN (mobiel) internet voor Play niet noodzakelijk is, heeft Play een andere doelgroep en dat is ook de reden dat iTV Online gewoon blijft bestaan. 

Hugo

Wel voor een "goedkoop" HBO abo, hoewel dit nu in SD voor de meesten niet zo interessant is.

Dat klopt! Met Play heb je ook toegang tot HBO GO (site & app), de meeste series en films zijn daar in HD.

Henk2304 schreef op 3 nov '15 om 14:16u

... omdat je al iTV Online apps en website tot je beschikking hebt. Ook buitenshuis.
Hugo

Website, ook buitenshuis? Was dat maar waar Man Knipoog

Excuus, gecorrigeerd!

Werd er op de iTV expertdag niet gezegd dat dat er aan kwam?

Hugo

Reageer