Welkom op het

KPN Forum

Recent online

KPN Presenteert: BRUSSEL

Reputatie 6
Badge +23
  • Moderator
  • 6780 reacties

Vanavond is de langverwachte première van onze nieuwe tv-serie Brussel. Te zien op KPN Presenteert (kanaal 734 in HD, kanaal 18 in SD) om 22:45. Het wordt zaterdagavond om 22:00 herhaald en is daarna wekelijk te zien om die tijd. Wil of kun je echter niet wachten dan zijn alle tien afleveringen On Demand te kijken wanneer je wilt via tv ontvanger of itvonline.nl. Voor dat laatste hoef je niet eens per sé tv van ons af te nemen. Zolang je een MijnKPN hebt kun je inloggen en KPN Presenteert kijken 🙂

Brussel, ook wel genoemd de House of Cards van Europa, draait om politieke en persoonlijke intrige in het centrum van de macht van de EU. Grote zakendeals, justitieel onderzoek, verse én vervlogen liefdes en dat alles met een internationale cast. Een ambitieus verhaal waarbij de makers veel vrijheid hebben gekregen om het te vertellen en te laten zien zoals zij dat wilden.

Het verhaal van Brussel is geschreven door Leon de Winter. Afgelopen maandag was hij samen met hoofdrolspeelster Johanna ter Steege bij De Wereld Draait Door om erover te vertellen. Nu was ik al van plan om te gaan kijken, maar na hun verhaal ben ik helemaal overtuigd. Je kunt het hier via NPO Gemist terugkijken.

De hoofdrollen worden (o.a) gespeeld door Johanna ter Steege, Alexander Lazarev, Carolien Spoor, Daniël Boissevain en Liesa van der Aa. Voor meer informatie over hun personages en achtergrond zie de Brussel pagina op de website.

Bekijk verder de trailer en promo. Ben je overtuigd? Ga je kijken? Laat hieronder weten wat je er van vond, dan verloot ik eind volgende week een kleinigheidje onder de reacties 😃

30 Reacties

Reputatie 5
Badge +7
Opname staat ingepland maar dit kon maar voor 1 aflevering
Reputatie 6
Badge +23
Het kan inderdaad alleen maar per aflevering worden opgenomen. Je kunt ze echter ook allemaal terugzien via de KPN Presenteert optie in het menu. Dan hoef je ze niet per sé op te nemen. Net wat je zelf makkelijker vindt.
Reputatie 5
Badge +7
Oké, bedankt 🙂
Reputatie 6
Badge +14
Dit lijkt mij een typische serie voor mij 😛 Ik ga 'm kijken! 🙂
Reputatie 6
Badge +23
Doen, Sjors! Ik ben er gisteravond eindelijk aan toegekomen om de eerste aflevering te bekijken en ik ben verkocht. Goede introductie van de personages en de verschillende verhaallijnen. Intelligent gedaan waarbij niet alles gelijk duidelijk wordt gemaakt. Ik denk dat ik op korte termijn alle afleveringen bekeken heb 😃
Reputatie 6
Badge +12
Even vergeten te kijken, maar kan het dus prima via andere wegen terug kijken!
Reputatie 6
Badge +14
Ik heb de eerste aflevering bekeken, een goed beging 😉 Het is mij nog niet helemaal duidelijk maar na aflevering 3 heb ik meestal wel een goede indruk. Ik ga het verder kijken 😃

Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat het zonde is dat dit programma alleen in nederland te zien is. Mogelijk een idee om dit in het buitenland uit te geven onder licentie? 😛 Het is zonde om dit alleen in nederland beschikbaar te hebben 😛 (Oftewel: Groot compliment 🙂 )
Reputatie 6
Badge +14
Aflevering 3 gezien... I am hooked! :8
Reputatie 6
Badge +23
Yessss! Ik ga morgen verder want vanavond moet ik wokken met met Cindy en Justin (echt zo'n straf :P)
Reputatie 6
Badge +12
Echt een goede serie!! Wat me opviel... bij de flashbacks van 10 jaar geleden zie ik de acteurs met smartphone's bellen. Als de serie zich afspeelt in 2016 dan is dat dus 2006. De eerste Samsung Galaxy kwam uit in juni 2009.
Reputatie 6
Ik vermoed dat dat feature phones waren, zoals die dingen nu heten. Bovendien was Windows Mobile (CE) volgens mij toen al beschikbaar op telefoons van b.v HTC. Windows Mobile (CE) (niet te verwarren met het huidige Windows 10 Mobile) bestond al een paar jaar voordat Apple met z'n iPhone (2007?) kwam, Microsoft was toen marktleider (de enige) op smartphonegebied. Onbegrijpelijk dat ze dat zo hebben laten slippen. Ik heb nog een tijdje een Dell PDA gehad met Windows Mobile, maar daar kon ik niet mee bellen.
Reputatie 6
Badge +14
Ik heb de serie af, het was geweldig! Ik hoop dat er een vervolg komt (Zeker gezien die cliffhanger 😛 )
Reputatie 6
Badge +23
Gisteravond de tweede aflevering kunnen kijken. Vanavond meer! Ik verwacht voor het einde van de week er door heen te zijn.

Giant2000 schreef:

Echt een goede serie!! Wat me opviel... bij de flashbacks van 10 jaar geleden zie ik de acteurs met smartphone's bellen. Als de serie zich afspeelt in 2016 dan is dat dus 2006. De eerste Samsung Galaxy kwam uit in juni 2009.

Hahaha, dat was me nog niet eens zo opgevallen. Maar ik ben dan ook al zo gewend aan smartphones overal.... Ik hoop dat ze er goed genoeg op gelet hebben dat de toestellen in de flashbacks inderdaad feature phones zijn zoals Henk beschrijft.

Verder, ik heb een kleinigheidje beloofd ter verloting. Dat heb ik echter thuis laten liggen en ik ben na vandaag niet eerder weer op kantoor aan het werk dan komende maandag. Ik zal dan ook dán verloten en opsturen 🙂
Reputatie 6
Badge +23
Leuk nieuws! Brussel is geselecteerd voor het filmfestival van Berlijn, de Berlinale.
Reputatie 6
Badge +12
Leuk Erik, ik ben benieuwd wat de prijs is.

En wat betreft die smartphones: ik ben alert op details. Een van mijn favoriete onderdelen op de IMDB is dan ook Goofs.
Reputatie 6
Badge +23
Ik heb er nog even wat meer over uitgezocht. Het is niet zo zeer een selectie waar een prijs aan hangt. Het is meer dat ze een selectie maken van hoog-kwalitatieve series uit Europa. Daar worden dan enige afleveringen van vertoond zodat aankopers voor, bijvoorbeeld, zenders, kunnen zien wat er beschikbaar is. En het misschien aankopen voor uitzending.

Goofs zijn leuk! Ik mag dat ook graag doorlezen/kijken, evenals blooperreels 😃

Verder heb ik zojuist de deelnemers in het topic in een hoge hoed gegooid en er een uitgegrabbeld. De winnaar van het kleinigheidje is Giant2000! Ik stuur het vandaag op, laat je hier weten als je het ontvangen hebt? 😃
Reputatie 6
Badge +12
He wow, ik ben benieuwd, Erik!
Reputatie 6
Badge +12
Haha Erik! Dit had ik nooit verwacht! dankjewel hoor. Lekker: Brusselse Manneke Pisjes in dropvorm.
Reputatie 6
Badge +23
Wow, da's snel! Mooi dat het er nu al is 🙂 Ik krijg er spontaan weer zin in dropjes van. Misschien maar even op zoek naar Brusselse Mannekes morgen, het is m'n favoriete drop.

En vanavond lekker verder kijken naar Brussel, weer een aflevering of twee denk ik. Ik doe het lekker rustig aan, kan ik er langer van genieten (en heb ik ook nog tijd voor alle drie miljoen andere series in mijn lijst 😛 )
Reputatie 6
Badge +12
Ik heb de serie afgekeken inmiddels, erg verrassend en zeker geen Europese kopie van House of Cards. Hij scoort ook goed op de IMDB.
Reputatie 6
Badge +15
Brussel heb ik ook nog maar 1 aflevering gezien. Maar het is een leuke serie! KPN moet meer van deze concept gaan doen! Bij KPN Presenteert is ook "The Killing" te zien! Deze lijkt ook wel erg mooi te zijn. Althans, ik vond het wel wat.

The Killing - Seizoen 1:

KPN Presenteert - Series - The Killing
Reputatie 6
Badge +15
Giant2000 schreef:

Ik heb de serie afgekeken inmiddels, erg verrassend en zeker geen Europese kopie van House of Cards. Hij scoort ook goed op de IMDB.

Ik hoop dat KPN met meer van deze concept komt! 😃
Aflevering 1 heb ik kunnen kijken via itv app op iPad.
Helaas bleek streamen via airplay naar apple tv niet mogelijk.

Nu kan ik ook niet de mogelijkheid vinden in de itv app om aflevering 2 of 3 te kijken.
Aflevering 4 is vreemd genoeg wel beschikbaar in het venster KPN presenteert.

Hoe kan ik de andere afleveringen kijken op de iPad?
Reputatie 6
Badge +12
Waarom kijk je niet gewoon via On Demand op de tv tuner?
Omdat ik alleen internet + bellen afneem bij KPN.
TV kijken doe ik via Apple tv apps.
Zodoende heb ik een minimum aan kastjes en afstandsbedieningen en installeer alleen apps / kanalen die ik wil.
Helaas is de KPN iTV (nog) niet als Apple tv app te installeren.

Reageer