Beantwoord

KPN Smart TV app op Apple TV

  • 8 July 2019
  • 35 reacties
  • 7931 keer bekeken

Reputatie 2
Ik lees zojuist dat er een KPN Smart TV app beschikbaar is. Eindelijk dus 4k tv kijken direct op je tv zonder dat extra kastje (en afstandsbediening!). Maar ik begrijp dat niet dat KPN deze niet meteen op meerdere platformen lanceert? Nu alleen op Samsung tv's van 2017 en later? Dat is een mega kleine markt. Waarom niet de mediaspelers zoals Apple tv?
De gemiddelde consument wilt gewoon toegang tot alle apps op zijn smart tv/mediaspeler. De telecomproviders zijn zo langzaam met deze ontwikkeling. In de Verenigde Staten bestaat dit al jaren.

Ik wil gewoon alleen een internet abbonement. Geen TV of telefoon abbonement (wie heeft er nog een huistelefoon?!). En daarmee wil ik alles kunnen kijken met 1 afstandsbediening.
icon

Beste antwoord door wjb 8 July 2019, 15:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Nu alleen op Samsung tv's van 2017 en later? Dat is een mega kleine markt. Waarom niet de mediaspelers zoals Apple tv?
Het marktaandeel van Apple TV is nog veel kleiner. Na Samsung komt LG (beta versie al gesignaleerd) en daarna ... wellicht Android TV alhoewel op Android televisies vandaag de dag al eenvoudig gecast kan worden met de iTV app op telefoon of tablet.
Of KPN de Apple TV überhaupt interessant genoeg vind is de vraag. De verkoop van Apple TV is de laatste jaren constant dalende en het marktaandeel is in vergelijking met de andere platforms heel erg laag.

Ik wil gewoon alleen een internet abbonement. Geen TV of telefoon abbonement (wie heeft er nog een huistelefoon?!). En daarmee wil ik alles kunnen kijken met 1 afstandsbediening.
Zonder televisie abonnement van KPN zal de smart-TV app ook niet werken.
Wij bedienen onze televisie, TV ontvanger en HTS nu ook met één afstandsbediening.
Reputatie 2
Het marktaandeel van Apple TV is nog veel kleiner. Na Samsung komt LG (beta versie al gesignaleerd) en daarna ...

Jullie claimen dus dat de aandeel van Apple tv kleiner is dan de Samsung tv's na 2017? Daar twijfel ik aan.
Vanaf welke versie van Web OS voor LG komt de app uit? Dat zal waarschijnlijk ook de nieuwste versie zijn.
Hiermee zeggen jullie eigenlijk tegen alle klanten die TV's hebben ouder dan 2 jaar dat ze niet gebruik kunnen maken van de app. Volgens mij is dat het grootste gedeelte van jullie klanten. Deze keus begrijp ik overigens. Het Smart gedeelte van TV's is snel achterhaald. Dus jullie hebben een keus gemaakt om geen ondersteuning te geven aan oudere tv's. Maar juist daarom zou ik verwachten dat jullie de app richten op nieuwere tv's + mediaspelers. en dat laatste is net zo belangerijk als de tv's. Mensen kopen eenmaal gemiddeld na 10 jaar ongeveer een nieuwe tv. Het smartgedeelte compenseren ze met een externe mediaspeler.

wellicht Android TV alhoewel op Android televisies vandaag de dag al eenvoudig gecast kan worden met de iTV app op telefoon of tablet.


Met casten heb je niet dezelfde functionaliteti als met de smart TV app (opnemen etc). Daarnaast is de beeldkwaliteit niet hetzelfde toch? je hebt geen 4k met casten?
Waarom android tv wel en apple tv niet?

Of KPN de Apple tv überhaupt interessant genoeg vind is de vraag. De verkoop van Apple TV is de laatste jaren constant dalende en het marktaandeel is in vergelijking met de andere platforms heel erg laag.


Zo ver ik weet is de Apple tv na chromecast de meest verkochte media speler in NL. Hebben jullie cijfers dit dit onderbouwen?

Zonder televisie abonnement van KPN zal de smart-TV app ook niet werken.
Wij bedienen onze televisie, TV ontvanger en HTS nu ook met één afstandsbediening.


Ik ga er van uit dat je de afstandsbediening van KPN hiermee bedoeld? Ik kan met de KPN afstandsbediening niet de apps bedienen van mijn LG (2014 webOs 1). Deze werkt zeker niet op alle smart tv's,

Waar het op neer komt is dat je geen keus hebt als klant:
Je wordt gedwongen om een extra kastje aan te sluiten naast je tv.
Je wordt gedwongen om de afstandsbediening van KPN te gebruiken (meeste mensen hebben dus 2 afstandsbediening rondslingeren).

behalve als je een tv hebt van maximaal 2 jaar en dit een samsung of LG is.
en misschien in de toekomst voor de mensen met Android tv.
Reputatie 7
Het marktaandeel van Apple TV is nog veel kleiner. Na Samsung komt LG (beta versie al gesignaleerd) en daarna ...Jullie claimen dus dat de aandeel van Apple tv kleiner is dan de Samsung tv's na 2017? Daar twijfel ik aan.
Dat claim ik inderdaad en cijfers die dat onderbouwen kan je op deze pagina vinden.
Het marktaandeel van Samsung is ongeveer 30% dus alleen in 2017 zijn er een kleine 220.000 Samsung televisies verkocht tegen ruim 30.000 Apple TV's.

Met casten heb je niet dezelfde functionaliteti als met de smart TV app (opnemen etc). Daarnaast is de beeldkwaliteit niet hetzelfde toch? je hebt geen 4k met casten?
Met de app op telefoon of tablet kan je ook gewoon opnames plannen hoor, dat is precies hetzelfde. Ook de beeldkwaliteit is precies hetzelfde, er worden precies dezelfde streams gebruikt. De 4K zenders worden überhaupt nog niet ondersteund door de apps van KPN.

Waarom android tv wel en apple tv niet?
Marktaandeel?!

Zo ver ik weet is de Apple tv na chromecast de meest verkochte media speler in NL. Hebben jullie cijfers dit dit onderbouwen?


Bron.

Ik ga er van uit dat je de afstandsbediening van KPN hiermee bedoeld? Ik kan met de KPN afstandsbediening niet de apps bedienen van mijn LG (2014 webOs 1). Deze werkt zeker niet op alle smart tv's,
Inderdaad gebruik ik de KPN afstandsbediening. Op de televisie hoeven wij alleen maar het volume te regelen (en uiteraard de aan/uit "knop"), apps gebruiken wij niet.
Alleen voor het kijken van 4K titels op Netflix gebruiken we de Netflix app op onze Sony Android televisie omdat deze een beter beeld geeft dan de Netflix app op de 4K Ultra-HD ontvanger van KPN.
Reputatie 2


Het marktaandeel van Apple TV is nog veel kleiner. Na Samsung komt LG (beta versie al gesignaleerd) en daarna ...Jullie claimen dus dat de aandeel van Apple tv kleiner is dan de Samsung tv's na 2017? Daar twijfel ik aan.
Dat claim ik inderdaad en cijfers die dat onderbouwen kan je op deze pagina vinden.
Het marktaandeel van Samsung is ongeveer 30% dus alleen in 2017 zijn er een kleine 220.000 Samsung televisies verkocht tegen ruim 30.000 Apple TV's.


Zijn cijfers over 2016 en 2017. Apple tv 4k zit niet in deze cijfers verwerkt?
Apple brengt vanaf september tvOS13 overigens uit voor de Apple tv. Hierin zitten mega veel mogelijkheden. Zou anders daar even naar kijken.

Overigens wel gek dat jullie concurrenten anders over de Apple tv denken:

Ziggo is bezig met Ziggo Go app
NLZIET heeft een app
TMobile heeft de TV Anywhere-app
Canal digital heeft een app.
NPOstart heeft een app
Videoland
RTLXL
FOXsports
Europsport
etc
etc


Voor mij is de keus makkelijk als bezitter van een smart tv voor 2017 en Apple tv. Geen kpn dus. Ik ga dan voor Ziggo of NLZIET. Lekker makkelijk gebruik van 1 afstandsbediening en alles op 1 plek op mijn mediaspeler.


Ik ga er van uit dat je de afstandsbediening van KPN hiermee bedoeld? Ik kan met de KPN afstandsbediening niet de apps bedienen van mijn LG (2014 webOs 1). Deze werkt zeker niet op alle smart tv's,Inderdaad gebruik ik de KPN afstandsbediening. Op de televisie hoeven wij alleen maar het volume te regelen (en uiteraard de aan/uit "knop"), apps gebruiken wij niet.
Alleen voor het kijken van 4K titels op Netflix gebruiken we de Netflix app op onze Sony Android televisie omdat deze een beter beeld geeft dan de Netflix app op de 4K Ultra-HD ontvanger van KPN.


Dus toch 2 afstandsbedieningen of ben ik nou gek?
Reputatie 7
Je hebt met Apple tv en je eigen tv ook twee afstandsbedieningen voor als je wilt schakelen met je lineaire tv 😂

Feit blijft dat je zonder tv-abonnement géén gebruikt kunt maken van de tv-app. Deze komt de komende 10 jaar ook niet op de Apple tv of anders om.
Reputatie 7
Dus toch 2 afstandsbedieningen of ben ik nou gek?
Nee, er ligt maar één afstandsbediening op de salontafel.
Een 4K Netflix film kijken op de Sony Android TV stuur ik aan via mijn tablet of telefoon.

Geen kpn dus. Ik ga dan voor Ziggo of NLZIET.
Ik snap echt niet dat je zo enorm achteruit wilt gaan op beeldkwaliteit puur en alleen om via jouw Apple TV te kunnen kijken. Weet dat de beeldkwaliteit van NLZiet niet kan tippen aan de beeldkwaliteit van KPN via een TV ontvanger en zelfs niet kan tippen aan de TV streams die gebruikt worden in de smart-TV app en bij het casten via Chromecast of Android TV.
En voor Ziggo zal je dan natuurlijk wel een TV abonnement bij Ziggo moeten gaan afnemen.

Zijn cijfers over 2016 en 2017. Apple tv 4k zit niet in deze cijfers verwerkt?
Sindsdien levert Apple ook geen verkoopcijfers meer, maar de verkopen van de Apple TV 4K die in september 2017 geïntroduceerd werd lijken wel verwerkt te zijn in de cijfers.

Reputatie 2
Je hebt met Apple tv en je eigen tv ook twee afstandsbedieningen voor als je wilt schakelen met je lineaire tv 😂
Nope. Ik bedien mijn LG met de apple tv afstandsbediening. Behalve als ik dus regulier tv wil kijken. Vandaar dat ik graag de KPN app op de Apple tv wil.
Feit blijft dat je zonder tv-abonnement géén gebruikt kunt maken van de tv-app. Deze komt de komende 10 jaar ook niet op de Apple tv of anders om.


10 jaar? Hoe kom je daarbij?
Anders om? Dat Apple een KPN app maakt? Begrijp je niet.
Reputatie 7
Nope. Ik bedien mijn LG met de apple tv afstandsbediening. Behalve als ik dus regulier tv wil kijken.
Dus toch 2 afstandsbedieningen of ben ik nou gek? 😉
Reputatie 2

Dus toch 2 afstandsbedieningen of ben ik nou gek?Nee, er ligt maar één afstandsbediening op de salontafel.
Een 4K Netflix film kijken op de Sony Android TV stuur ik aan via mijn tablet of telefoon.


Ah zo. Ja ik kan ook via mijn mobiel naar de tv streamen. Maar dat is het punt juist. Ik wil gewoon lekker makkelijk alles op 1 plek hebben,
Geen kpn dus. Ik ga dan voor Ziggo of NLZIET.Ik snap echt niet dat je zo enorm achteruit wilt gaan op beeldkwaliteit puur en alleen om via jouw Apple TV te kunnen kijken.

Ik wil niet achteruit. Ik wil juist vooruit. Ik wil alles op 1 plek hebben met 1 afstandsbediening van mijn keus (zonder via mijn telefoon te moeten casten) en zelf kunnen kiezen wanneer ik wat kijk met dezelfde goede beeldkwaliteit. Maar die mogelijkheid krijg ik niet van jullie.

Weet dat de beeldkwaliteit van NLZiet niet kan tippen aan de beeldkwaliteit van KPN via een TV ontvanger en zelfs niet kan tippen aan de TV streams die gebruikt worden in de smart-TV app en bij het casten via Chromecast of Android TV.


Ik moet dan een nieuwe tv gaan kopen, terwijl mijn LG niet eens 5 jaar oud is.
Of ik moet een chromecast kopen en dan met mijn mobiel heel de avond zitten casten.

Welke optie heb ik anders?
Ik durf te wedden dat ik niet de enige ben.
Reputatie 2

Nope. Ik bedien mijn LG met de apple tv afstandsbediening. Behalve als ik dus regulier tv wil kijken.Dus toch 2 afstandsbedieningen of ben ik nou gek? 😉


Ja klopt, vandaar dat ik de topic gestart ben. Zie mijn eerste post
"En daarmee wil ik alles kunnen kijken met 1 afstandsbediening."
Reputatie 2
Overigens wel gek dat jullie concurrenten anders over de Apple tv denken:

Ziggo is bezig met Ziggo Go app
NLZIET heeft een app
TMobile heeft de TV Anywhere-app
Canal digital heeft een app.
NPOstart heeft een app
Videoland
RTLXL
FOXsports
Europsport
etc
etc

Hier nog geen antwoord op gekregen?🤔
Reputatie 7
Ik wil juist vooruit. Ik wil alles op 1 plek hebben met 1 afstandsbediening van mijn keus (zonder via mijn telefoon te moeten casten) en zelf kunnen kiezen wanneer ik wat kijk met dezelfde goede beeldkwaliteit.
Dat gaat dus niet lukken, ik ben nog geen app tegengekomen die dezelfde beeldkwaliteit levert als via de TV ontvanger. Dat is ook wel logisch aangezien de compressie gebruikt bij de streams van al die apps veel te groot is om dezelfde kwaliteit te kunnen leveren. Een HD stream via de smart-TV app en iTV app is ongeveer 6,5Mbps terwijl de HD-"Glas" stream die op mijn TV ontvanger binnenkomt ongeveer 12,5Mbps is. Reken maar dat je dat ziet en ik ga dus ook absoluut niet inleveren op die kwaliteit, dan maar een settopbox.
De iTV app gebruik ik tijdens zakenreizen in mijn hotelkamer samen met mijn Chromecast-3. Wellicht dat ik ook nog de TV ontvanger op de slaapkamer eruit gooi zodat ik weer €5,- per maand kan besparen. Zie hier ook direct de reden waarom de kwaliteit voorlopig ook nog niet gelijk zal worden aan die van de TV ontvanger. Eerst zal er dan een ander verdienmodel moeten komen waarbij je een abonnement afsluit voor een aantal simultane streams die op apparaten naar eigen keuze kunnen worden afgespeeld. Nu zijn de inkomsten nog gekoppeld aan de "verhuur" van TV ontvangers.

Maar die mogelijkheid krijg ik niet van jullie.
Ik ben net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.
Reputatie 7
Overigens wel gek dat jullie concurrenten anders over de Apple tv denken:

Ziggo is bezig met Ziggo Go app
NLZIET heeft een app
TMobile heeft de TV Anywhere-app
Canal digital heeft een app.
NPOstart heeft een app
Videoland
RTLXL
FOXsports
Europsport
etc
etc

Hier nog geen antwoord op gekregen?🤔

Dat is natuurlijk hun eigen keuze.
Van de content leveranciers (Canal Digital en alles daar onder) kan ik ook wel begrijpen dat ze met apps komen op zoveel mogelijk platforms, zij willen immers zoveel mogelijk onafhankelijk zijn van de distibuteurs (KPN, Ziggo, t-Mobile). Ook NLZiet streeft dat natuurlijk na aangezien ze geen eigen distributienetwerk hebben. Ik mijn twijfels of Ziggo echt wel zal komen met een app en hoelang T-Mobile nog zal doorgaan met de TV-anywhere app op Apple-TV.
Reputatie 2

Ik wil juist vooruit. Ik wil alles op 1 plek hebben met 1 afstandsbediening van mijn keus (zonder via mijn telefoon te moeten casten) en zelf kunnen kiezen wanneer ik wat kijk met dezelfde goede beeldkwaliteit.Dat gaat dus niet lukken, ik ben nog geen app tegengekomen die dezelfde beeldkwaliteit levert als via de TV ontvanger. Dat is ook wel logisch aangezien de compressie gebruikt bij de streams van al die apps veel te groot is om dezelfde kwaliteit te kunnen leveren. Een HD stream via de smart-TV app en iTV app is ongeveer 6,5Mbps terwijl de HD-"Glas" stream die op mijn TV ontvanger binnenkomt ongeveer 12,5Mbps is. Reken maar dat je dat ziet en ik ga dus ook absoluut niet inleveren op die kwaliteit, dan maar een settopbox.
De iTV app gebruik ik tijdens zakenreizen in mijn hotelkamer samen met mijn Chromecast-3. Wellicht dat ik ook nog de TV ontvanger op de slaapkamer eruit gooi zodat ik weer €5,- per maand kan besparen. Zie hier ook direct de reden waarom de kwaliteit voorlopig ook nog niet gelijk zal worden aan die van de TV ontvanger. Eerst zal er dan een ander verdienmodel moeten komen waarbij je een abonnement afsluit voor een aantal simultane streams die op apparaten naar eigen keuze kunnen worden afgespeeld. Nu zijn de inkomsten nog gekoppeld aan de "verhuur" van TV ontvangers.

Ja helaas inderdaad.

Maar die mogelijkheid krijg ik niet van jullie.Ik ben net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.


haha had ik niet door. Dacht een moderator.
Bedankt voor je reacties iig.
Reputatie 7
Ik moet dan een nieuwe tv gaan kopen, terwijl mijn LG niet eens 5 jaar oud is.
Of ik moet een chromecast kopen en dan met mijn mobiel heel de avond zitten casten.
Welke optie heb ik anders?

Gewoon de TV ontvanger met de afstandsbediening van KPN gebruiken voor lineair kijken en Netflix. Kijk je ook nog andere OTT diensten?

Ik durf te wedden dat ik niet de enige ben.
Die zijn er zeer zeker alleen zou het aantal wel eens veel lager kunnen zijn dan dat je lief is.
Reputatie 2

Ik moet dan een nieuwe tv gaan kopen, terwijl mijn LG niet eens 5 jaar oud is.
Of ik moet een chromecast kopen en dan met mijn mobiel heel de avond zitten casten.
Welke optie heb ik anders?
Gewoon de TV ontvanger met de afstandsbediening van KPN gebruiken voor lineair kijken en Netflix. Kijk je ook nog andere OTT diensten?


Ja, ik gebruik Plex heel veel. Plex, Netflix, Youtube en NPOStart zijn de meest gebruikte apps. Mijn LG ondersteund sinds een jaar geen NPOstart meer. Hij werd ook rete traag dus vandaar dat ik niet zo lang geleden een apple tv heb gehaald. Daar zit dus alles op. Maar nu zit ik dus met 3 afstandsbedieningen. KPN, LG remote en de apple tv remote.
De KPN afstandsbediening voor regulier tv kijken, De LG remote om te switchen tussen de sources en de apple tv remote voor de rest. Wanneer ik geen regulier tv zou kijken dan zou ik met de apple remote alles kunnen doen. Deze ondersteund dus ook mijn LG tv en soundbar overigens (behalve dus de source switch helaas voor regulier tv kijken). Dus vandaar mijn post hier op de forum. Wij kijken niet zo vaak regulier tv. Dus de app van KPN smart tv app op de apple tv zou in mijn geval een prima oplossing zijn. Dat het minder kwliteit is neem ik wel voor lief omdat wij toch niet zo vaak regulier tv kijken.
Daarnaast ondersteund de apple tv mijn bluetooth oordopjes, airplay en is super snel vergeleken met mijn LG smart tv.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @zokizo. Ik ben wel een moderator trouwens. ;)

wjb heeft al veel info gegeven zie ik. De smart tv app is vooralsnog echt beperkt tot de Samsungs van 2017 en jonger, en er wordt gewerkt aan die voor LG. Voor alle andere platformen/merken is er nog niets bekend gemaakt.. Wat dat betreft is het nog echt afwachten... We zijn er dit jaar mee begonnen, en het zal ongetwijfeld gaan groeien. Ik heb echter geen tijdlijnen wat dat betreft.

Je hebt sowieso een tv-abonnement (=tv-ontvanger) nodig indien je de app wil gebruiken inderdaad. De tijd dat de tv-ontvanger echt helemaal verleden tijd is, is nog niet heel binnenkort denk ik (voor lineair, met behoud van kwaliteit en functies). Ik hoop dat smart tv's ook steeds langer apps/updates gaan ondersteunen, want dat zal ongetwijfeld ook belangrijk zijn hierin.

Ja, ik gebruik Plex heel veel. Plex,
A man of culture is see😎 Plex is te gek, groot fan.

Als er nog vragen voor mij zijn, stel ze gerust. Dan probeer ik ze te beantwoorden..

 

 

Het marktaandeel van Apple TV is nog veel kleiner. Na Samsung komt LG (beta versie al gesignaleerd) en daarna ...

Jullie claimen dus dat de aandeel van Apple tv kleiner is dan de Samsung tv's na 2017? Daar twijfel ik aan.

Dat claim ik inderdaad en cijfers die dat onderbouwen kan je op deze pagina vinden.
Het marktaandeel van Samsung is ongeveer 30% dus alleen in 2017 zijn er een kleine 220.000 Samsung televisies verkocht tegen ruim 30.000 Apple TV's.

 


Zijn cijfers over 2016 en 2017. Apple tv 4k zit niet in deze cijfers verwerkt?
Apple brengt vanaf september tvOS13 overigens uit voor de Apple tv. Hierin zitten mega veel mogelijkheden. Zou anders daar even naar kijken.

Overigens wel gek dat jullie concurrenten anders over de Apple tv denken:

Ziggo is bezig met Ziggo Go app
NLZIET heeft een app
TMobile heeft de TV Anywhere-app
Canal digital heeft een app.
NPOstart heeft een app
Videoland
RTLXL
FOXsports
Europsport
etc
etc


Voor mij is de keus makkelijk als bezitter van een smart tv voor 2017 en Apple tv. Geen kpn dus. Ik ga dan voor Ziggo of NLZIET. Lekker makkelijk gebruik van 1 afstandsbediening en alles op 1 plek op mijn mediaspeler.

 

 

 

 

Ik ga er van uit dat je de afstandsbediening van KPN hiermee bedoeld? Ik kan met de KPN afstandsbediening niet de apps bedienen van mijn LG (2014 webOs 1). Deze werkt zeker niet op alle smart tv's,

Inderdaad gebruik ik de KPN afstandsbediening. Op de televisie hoeven wij alleen maar het volume te regelen (en uiteraard de aan/uit "knop"), apps gebruiken wij niet.
Alleen voor het kijken van 4K titels op Netflix gebruiken we de Netflix app op onze Sony Android televisie omdat deze een beter beeld geeft dan de Netflix app op de 4K Ultra-HD ontvanger van KPN.

 


Dus toch 2 afstandsbedieningen of ben ik nou gek?

 

 

 

Helemaal eens met Zokizo. Helemaal van de zotte om

bij smarttv’s te beginnen. Helemaal bij Samsung, die hebben een update beleid van likmevesje. Kan KPN daar óók nog eens mee aan de slag op het moment dat Samsung eens niet gaat updaten. 
Verder zeggen die cijfers van Samsung niets. Zij gaan uit van verscheping en niet van retail; die cijfers van WjB zeggen dus niets.

 

Vergelijk het met Apple Pay. Daar hielden banken óók jarenlang vol dat het niet nodig was omdat het in Nederland allemaal zo goed geregeld is. Ook zou het aandeel Apple te klein zijn.
Rabobank voorop. Ongeveer een jaar geleden is ING begonnen en en Rabo wist niet hoe snel ze óók Apple Pay moesten beginnen. Nu betalen veel mensen met Apple Pay👍

 

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal eens met Zokizo. Helemaal van de zotte om

bij smarttv’s te beginnen. Helemaal bij Samsung, die hebben een update beleid van likmevesje. Kan KPN daar óók nog eens mee aan de slag op het moment dat Samsung eens niet gaat updaten. 
Verder zeggen die cijfers van Samsung niets. Zij gaan uit van verscheping en niet van retail; die cijfers van WjB zeggen dus niets.

 

Vergelijk het met Apple Pay. Daar hielden banken óók jarenlang vol dat het niet nodig was omdat het in Nederland allemaal zo goed geregeld is. Ook zou het aandeel Apple te klein zijn.
Rabobank voorop. Ongeveer een jaar geleden is ING begonnen en en Rabo wist niet hoe snel ze óók Apple Pay moesten beginnen. Nu betalen veel mensen met Apple Pay👍

 

Dit topic is 9 maanden oud.. Samsung is nog steeds het best verkopende tv merk dus de meeste mensen kunnen hier mee bediend worden. Mijn samsung uit 2017 krijgt nog steeds netjes updates en zelfs software updates. 

Reputatie 7

Nu betalen veel mensen met Apple Pay

En dat is dus niet waar, het aantal betalingen via Apple Pay is heel laag net als dat dat voor de andere wallet apps op Android heel laag is. Het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking trekt gewoon zijn/haar bankpas even tevoorschijn om een betaling te doen.

Reputatie 7
Badge +16

Nu betalen veel mensen met Apple Pay

En dat is dus niet waar, het aantal betalingen via Apple Pay is heel laag net als dat dat vior de andere wallet apps op Android heel laag is. Het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking trekt gewoon zijn/haar bankpas even tevoorschijn om een betaling te doen.

Heb je een bron dan dat dit heel laag is? Apple geeft namelijk nooit informatie hierover vrij. ;) Ik wil niet zeggen dat iedereen het doet maar heel laag zou het ook wel niet zijn, dan hadden banken zich allang teruggetrokken, Apple Pay is vrij duur in gebruik voor banken.  

Reputatie 7

Heb je een bron dan dat dit heel laag is? Apple geeft namelijk nooit informatie hierover vrij. ;) Ik wil niet zeggen dat iedereen het doet maar heel laag zou het ook wel niet zijn, dan hadden banken zich allang teruggetrokken, Apple Pay is vrij duur in gebruik voor banken.  

Ik zou zeggen ga eens een dagje turven bij een winkel en trek je conclusie. Je hoeft me niet te geloven, maar anno 2020 is het aantal betalingen via Apple Pay en ook via de andere Wallets op Android gewoon nog laag. ABN Amro is ondertussen ook gewoon weer gestopt met de ABN Wallet op Android

De kosten van Apple Pay zijn relatief aan het aantal transacties en de hoogte van die transacties. Het maakt voor banken dus niet uit of er nu veel of weinig gebruik van gemaakt wordt de kosten zijn namelijk relatief.

Grappige thread, 

Lijkt wel of een marketingmedewerker van Apple dit heeft geschreven. 

Gebruikt heel veel de tekst:

Wie gebruikt er nog………………………………………………..Ik durf te wedden……

Maar verder geen enkele onderbouwing. 

Ik kwam deze zelfde tekst tegen over Teletekst in dit forum. 

Teletekst op iTV is vergeleken met dat op DigiTV echt waardeloos. 

Toen ik ging zoeken naar het probleem kwam als belangrijkste antwoord: “Wie gebruikt er nog teletekst? 

Waarschijnlijk een reden voor KPN om niets te doen. 

Er zijn meer dan 5000000 ernstig gehoorgestoorden. Die gebruiken graag het media Teletekst. 

Maar die tellen niet voor KPN. Al helemaal niet als het gaat om de iTV app. Daar kunnen deze 500000 mensen dus geen gebruik van maken. 

Om even aan te geven hoeveel impact het heeft bij bedrijven om te acteren op dit soort uit de lucht gegrepen stellingen. 

Reputatie 6
Badge +2

Heb je een bron dan dat dit heel laag is? Apple geeft namelijk nooit informatie hierover vrij. ;) Ik wil niet zeggen dat iedereen het doet maar heel laag zou het ook wel niet zijn, dan hadden banken zich allang teruggetrokken, Apple Pay is vrij duur in gebruik voor banken.  

Ik zou zeggen ga eens een dagje turven bij een winkel en trek je conclusie. Je hoeft me niet te geloven, maar anno 2020 is het aantal betalingen via Apple Pay en ook via de andere Wallets op Android gewoon nog laag. ABN Amro is ondertussen ook gewoon weer gestopt met de ABN Wallet op Android

De kosten van Apple Pay zijn relatief aan het aantal transacties en de hoogte van die transacties. Het maakt voor banken dus niet uit of er nu veel of weinig gebruik van gemaakt wordt de kosten zijn namelijk relatief.

En daar is wjb weer met niet onderbouwde conclusie na conclusie. Apple geeft geen informatie vrij over het gebruik van Apple Pay, en de banken mogen dat ook niet. Maar wjb heeft bij zijn lokale blokker zitten turven en geconcludeerd dat niemand het gebruikt. Facepalm is hier wel op zijn plek.

Reputatie 7

Apple geeft geen informatie vrij over het gebruik van Apple Pay, en de banken mogen dat ook niet.

Toch zijn er publicaties genoeg te vinden waaruit blijkt dat het percentage van de transacties via Apple Pay nog geen 5% van het totaal is.

Dat is ook wel logisch immers het marktaandeel van Apple ligt ook onder de 15% en bij een percentage van 5% van de transacties zou dat betekenen dat éénderde van de Apple gebruikers Apple Pay moet gebruiken.