Beantwoord

KPN STB Software update foutcode 36 en oude boot loader

  • 29 September 2020
  • 36 reacties
  • 5316 keer bekeken

Reputatie 3

KPN STP geeft bij aanzetten aan dat er een nieuwe verbeterde software versie is, Installatie lukt niet ivm foutcode 36.

zie website staat er bij, maar daar is niets te vinden 😞 STP spanningsloos gemaakt maar probleem blijft. Wat is foutcode 36 en hoe op te lossen? 

Ik kan wel gewoon iTV kijken als ik voor uitstellen kies. Dus netwerk/internet lijkt in orde ….. rararararar

 

VIP2952 routed mode

UI versie 3.90.01

software versie 7.7.89_3

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 October 2020, 11:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

 

Probeert u de software eens te verwijderen (stap 2)

 

 

Reputatie 3

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

 

Probeert u de software eens te verwijderen (stap 2)

Bedankt, maar is helaas niet de oplossing. wat betekent Foutcode 36 (F36)

Foutcode F11, F14, F36, F300, F303 of F311

Uw tv-ontvanger en de KPN Experia Box opnieuw opstarten
Om het probleem met de foutcode op te lossen vragen we u onderstaande stappen door te lopen: 

Stap 1: Zet je tvontvanger 30 seconden in stand-by met de afstandsbediening (stand-by knop zit rechts boven).
Stap 2: Trek de voedingskabel uit het stopcontact van je tv-ontvanger.
Stap 3:  Schakel de KPN Experia Box uit door de stroomadapter uit het stopcontact los te halen.
Stap 4: Wacht 10 seconden en sluit de stroomadapter weer stevig aan op het stopcontact.
Stap 5: Wacht tot de lampjes [Power] en [Broadband] of [(A)DSL] branden op de KPN Experia Box.
Stap 6: Steek de stekker in het stopcontact en zet de tv-ontvanger aan met de afstandsbediening (stand-by knop zit rechts boven).
 

Reputatie 3

Foutcode F11, F14, F36, F300, F303 of F311

Uw tv-ontvanger en de KPN Experia Box opnieuw opstarten
Om het probleem met de foutcode op te lossen vragen we u onderstaande stappen door te lopen: 

Stap 1: Zet je tvontvanger 30 seconden in stand-by met de afstandsbediening (stand-by knop zit rechts boven).
Stap 2: Trek de voedingskabel uit het stopcontact van je tv-ontvanger.
Stap 3:  Schakel de KPN Experia Box uit door de stroomadapter uit het stopcontact los te halen.
Stap 4: Wacht 10 seconden en sluit de stroomadapter weer stevig aan op het stopcontact.
Stap 5: Wacht tot de lampjes [Power] en [Broadband] of [(A)DSL] branden op de KPN Experia Box.
Stap 6: Steek de stekker in het stopcontact en zet de tv-ontvanger aan met de afstandsbediening (stand-by knop zit rechts boven).
 

bedankt maar dat had ik alllemaal al gedaan. Zolang niet bekend is wat Foutcode 36 icm een software update precies betekent, wordt het lastig en druk ik voorlopig wel op uitstellen 😞😞 :(

Dit gaat over Telfort en dus te vergelijken.

https://storingen.help/telfort/telfort-foutcode-36/

Reputatie 3

Dit gaat over Telfort en dus te vergelijken.

https://storingen.help/telfort/telfort-foutcode-36/

Ik kan wel gewoon iTV kijken, dus is dit artikel waardeloos. Foutcode 36 komt alleen bij software update, niet tijdens TV kijken…. 

KPN STP geeft bij aanzetten aan dat er een nieuwe verbeterde software versie is, Installatie lukt niet ivm foutcode 36

Dit is wat u aangeeft. Dat heeft toch met een update te maken?

Reputatie 3

KPN STP geeft bij aanzetten aan dat er een nieuwe verbeterde software versie is, Installatie lukt niet ivm foutcode 36

Dit is wat u aangeeft. Dat heeft toch met een update te maken?

precies, artikel gaat over kabels etc, maar dat is geen probleem. STP start gewoon op, maar kan software update niet ophalen. zal wel een storing bij KPN zijn :( 

Dat zou best kunnen maar ik kan u vertellen dat soms een reset zoals de oplossingen vanuit KPN aangeven vaak veel oplossen. Helaas bij u niet. Even bericht van een medewerker afwachten.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Eerste een update loop. En bij uitstellen en opnieuw starten van ontvangen weer hetzelfde. Bij updaten werkt de update niet. Daarna software verwijderd: foutcode 36 en fabrieksinstellingen: foutcode 36. Hij blijft nu in foutcode 36 hangen. 45 minuten overlegd met helpdesk KPN en die weten het ook niet. Software op afstand verwijderen lukt ook niet. Met andere woorden: heb je nog een andere ontvanger, dan kun je daar wel TV op kijken. Jammer en afwachten of er iets op het forum verschijnt. Fijne avond.

Foutomschrijving is overigens: Foutcode 36 met subcode 189: software or DBL image cannot be downloaded, because its size exceeds the limit (128 MB)

KPN medewerker gaf aan dat meerdere mensen nu dit issue hebben, dus mijn probleem staat niet alleen. Mijn andere identieke ontvanger heeft geen issues en foutcodes. Heel vreemd allemaal en nog vreemder is dat KPN geen oplossing biedt.

Voor jullie beide belangrijk om het profiel aan te vullen zodat medewerkers jullie case nader kunnen bekijken.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

 

Probeert u de software eens te verwijderen (stap 2)

Bedankt, maar is helaas niet de oplossing. wat betekent Foutcode 36 (F36)

Foutcode 36 met subcode 189: software or DBL image cannot be downloaded, because its size exceeds the limit (128 MB)

Reputatie 3

Ik heb exact hetzelfde probleem. Eerste een update loop. En bij uitstellen en opnieuw starten van ontvangen weer hetzelfde. Bij updaten werkt de update niet. Daarna software verwijderd: foutcode 36 en fabrieksinstellingen: foutcode 36. Hij blijft nu in foutcode 36 hangen. 45 minuten overlegd met helpdesk KPN en die weten het ook niet. Software op afstand verwijderen lukt ook niet. Met andere woorden: heb je nog een andere ontvanger, dan kun je daar wel TV op kijken. Jammer en afwachten of er iets op het forum verschijnt. Fijne avond.

Foutomschrijving is overigens: Foutcode 36 met subcode 189: software or DBL image cannot be downloaded, because its size exceeds the limit (128 MB)

KPN medewerker gaf aan dat meerdere mensen nu dit issue hebben, dus mijn probleem staat niet alleen. Mijn andere identieke ontvanger heeft geen issues en foutcodes. Heel vreemd allemaal en nog vreemder is dat KPN geen oplossing biedt.

Enorm bedankt, kon niet anders dat er meer moesten zijn met dit probleem. Gelukkig kan ik nog wel TV kijken 

Reputatie 3

Foutomschrijving is overigens: Foutcode 36 met subcode 189: software or DBL image cannot be downloaded, because its size exceeds the limit (128 MB)

KPN medewerker gaf aan dat meerdere mensen nu dit issue hebben, dus mijn probleem staat niet alleen. Mijn andere identieke ontvanger heeft geen issues en foutcodes. Heel vreemd allemaal en nog vreemder is dat KPN geen oplossing biedt.

Enorm bedankt, kon niet anders dat er meer moesten zijn met dit probleem. Gelukkig kan ik nog wel TV kijken 

En toen werd het stil bij KPN, ook bij KPN webcare, etc.  zoals gebruikelijk….. :(

Als het fout gaat bij KPN ligt het altijd eerst aan de klant en als blijkt dat dit niet zo is, dan is er eerst een week verwarring, want niemand die nog bij KPN werkt snapt er iets van en begint de zoektocht….   Standaard "Koninklijk” gedrag zullen we maar zeggen...

Waar staat STP voor?

Ik ken wel STB = Set Top Box

Reputatie 3

Waar staat STP voor?

Ik ken wel STB = Set Top Box


Mooi, weet je ook hoe foutcode 36 met subcode 189 opgelost kan worden op een STB?

Na de zeer lange chat met KPN gisteren zonder uitkomst, zou een andere afdeling van KPN contact met met opnemen hierover via telefoon of mobiel. Helaas nog niets vernomen. Vanochtend was het probleem nog aanwezig. Ik ga straks wel weer even kijken als ik thuis ben. Bij het opstarten kom je automatisch in de foutcode 36-loop en een softwarereset op afstand vanuit KPN biedt ook geen soelaas. Zover komt de ontvanger gewoon niet. De eigen softwarereset werkt ook niet.

Ik Ik ben bang dat de ontvanger niet meer hersteld kan worden. Volgens mij is het sneller en goedkoper voor KPN als ze de decoders met dit euvel gewoon vervangen.

Reputatie 3

Na de zeer lange chat met KPN gisteren zonder uitkomst, zou een andere afdeling van KPN contact met met opnemen hierover via telefoon of mobiel. Helaas nog niets vernomen. Vanochtend was het probleem nog aanwezig. Ik ga straks wel weer even kijken als ik thuis ben. Bij het opstarten kom je automatisch in de foutcode 36-loop en een softwarereset op afstand vanuit KPN biedt ook geen soelaas. Zover komt de ontvanger gewoon niet. De eigen softwarereset werkt ook niet.

Ik Ik ben bang dat de ontvanger niet meer hersteld kan worden. Volgens mij is het sneller en goedkoper voor KPN als ze de decoders met dit euvel gewoon vervangen.

Ik heb het netwerkverkeer van en naar de STB tijdens de software update geanalyseerd met wireshark en host met ip adres 23.66.17.60 geeft een TLS 1.2 Encrypted alert (meerdere keren), daarna wordt de software update afgebroken.

 

update: probleem lijkt al heel lang te bestaan: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/software-update-van-de-arris-vip-2952-v2-loopt-vast-447812

Na de zeer lange chat met KPN gisteren zonder uitkomst, zou een andere afdeling van KPN contact met met opnemen hierover via telefoon of mobiel. Helaas nog niets vernomen. Vanochtend was het probleem nog aanwezig. Ik ga straks wel weer even kijken als ik thuis ben. Bij het opstarten kom je automatisch in de foutcode 36-loop en een softwarereset op afstand vanuit KPN biedt ook geen soelaas. Zover komt de ontvanger gewoon niet. De eigen softwarereset werkt ook niet.

Ik Ik ben bang dat de ontvanger niet meer hersteld kan worden. Volgens mij is het sneller en goedkoper voor KPN als ze de decoders met dit euvel gewoon vervangen.

Ik heb het netwerkverkeer van en naar de STB tijdens de software update geanalyseerd met wireshark en host met ip adres 23.66.17.60 geeft een TLS 1.2 Encrypted alert (meerdere keren), daarna wordt de software update afgebroken.

 

update: probleem lijkt al heel lang te bestaan: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/software-update-van-de-arris-vip-2952-v2-loopt-vast-447812

Inmiddels gisteren contact gehad met een deskundige helpdeskmedewerker (live dus niet via de chatfunctie) en alles opnieuw uitgelegd. Hij kon net als ik maar 1 constatering doen dat waarschijnlijk de memory unit van de ontvanger corrupt is waardoor er geen updates binnen kunnen komen. Ze hebben gelijk een nieuwe opgestuurd en die kan ik morgen ophalen en dan gelijk de corrupte terugsturen. Qua oplossing is e.e.a. dus sterk afhankelijk van de deskundigheid van de helpdeskmedewerker. Hulde voor deze KPN-helpdeskmedewerker.

Reputatie 3

Na de zeer lange chat met KPN gisteren zonder uitkomst, zou een andere afdeling van KPN contact met met opnemen hierover via telefoon of mobiel. Helaas nog niets vernomen. Vanochtend was het probleem nog aanwezig. Ik ga straks wel weer even kijken als ik thuis ben. Bij het opstarten kom je automatisch in de foutcode 36-loop en een softwarereset op afstand vanuit KPN biedt ook geen soelaas. Zover komt de ontvanger gewoon niet. De eigen softwarereset werkt ook niet.

Ik Ik ben bang dat de ontvanger niet meer hersteld kan worden. Volgens mij is het sneller en goedkoper voor KPN als ze de decoders met dit euvel gewoon vervangen.

Ik heb het netwerkverkeer van en naar de STB tijdens de software update geanalyseerd met wireshark en host met ip adres 23.66.17.60 geeft een TLS 1.2 Encrypted alert (meerdere keren), daarna wordt de software update afgebroken.

 

update: probleem lijkt al heel lang te bestaan: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/software-update-van-de-arris-vip-2952-v2-loopt-vast-447812

Inmiddels gisteren contact gehad met een deskundige helpdeskmedewerker (live dus niet via de chatfunctie) en alles opnieuw uitgelegd. Hij kon net als ik maar 1 constatering doen dat waarschijnlijk de memory unit van de ontvanger corrupt is waardoor er geen updates binnen kunnen komen. Ze hebben gelijk een nieuwe opgestuurd en die kan ik morgen ophalen en dan gelijk de corrupte terugsturen. Qua oplossing is e.e.a. dus sterk afhankelijk van de deskundigheid van de helpdeskmedewerker. Hulde voor deze KPN-helpdeskmedewerker.


@iqmo Bedankt voor de update, ik ben benieuwd of het updaten met de nieuwe ontvanger wel goed gaat. Wat is het type TV ontvanger die bij jouw niet wil updaten?

De mijne is een VIP 2952 V2 met bootloader v2.0.3 software/UI/SDK: v7.7.89_3

 

Na de zeer lange chat met KPN gisteren zonder uitkomst, zou een andere afdeling van KPN contact met met opnemen hierover via telefoon of mobiel. Helaas nog niets vernomen. Vanochtend was het probleem nog aanwezig. Ik ga straks wel weer even kijken als ik thuis ben. Bij het opstarten kom je automatisch in de foutcode 36-loop en een softwarereset op afstand vanuit KPN biedt ook geen soelaas. Zover komt de ontvanger gewoon niet. De eigen softwarereset werkt ook niet.

Ik Ik ben bang dat de ontvanger niet meer hersteld kan worden. Volgens mij is het sneller en goedkoper voor KPN als ze de decoders met dit euvel gewoon vervangen.

Ik heb het netwerkverkeer van en naar de STB tijdens de software update geanalyseerd met wireshark en host met ip adres 23.66.17.60 geeft een TLS 1.2 Encrypted alert (meerdere keren), daarna wordt de software update afgebroken.

 

update: probleem lijkt al heel lang te bestaan: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/software-update-van-de-arris-vip-2952-v2-loopt-vast-447812

Inmiddels gisteren contact gehad met een deskundige helpdeskmedewerker (live dus niet via de chatfunctie) en alles opnieuw uitgelegd. Hij kon net als ik maar 1 constatering doen dat waarschijnlijk de memory unit van de ontvanger corrupt is waardoor er geen updates binnen kunnen komen. Ze hebben gelijk een nieuwe opgestuurd en die kan ik morgen ophalen en dan gelijk de corrupte terugsturen. Qua oplossing is e.e.a. dus sterk afhankelijk van de deskundigheid van de helpdeskmedewerker. Hulde voor deze KPN-helpdeskmedewerker.


@iqmo Bedankt voor de update, ik ben benieuwd of het updaten met de nieuwe ontvanger wel goed gaat. Wat is het type TV ontvanger die bij jouw niet wil updaten?

De mijne is een VIP 2952 V2 met bootloader v2.0.3 software/UI/SDK: v7.7.89_3

 

Ik heb dezelfde ARRIS VIP2952 V2 firmware 2.0.3

Reputatie 3

Na de zeer lange chat met KPN gisteren zonder uitkomst, zou een andere afdeling van KPN contact met met opnemen hierover via telefoon of mobiel. Helaas nog niets vernomen. Vanochtend was het probleem nog aanwezig. Ik ga straks wel weer even kijken als ik thuis ben. Bij het opstarten kom je automatisch in de foutcode 36-loop en een softwarereset op afstand vanuit KPN biedt ook geen soelaas. Zover komt de ontvanger gewoon niet. De eigen softwarereset werkt ook niet.

Ik Ik ben bang dat de ontvanger niet meer hersteld kan worden. Volgens mij is het sneller en goedkoper voor KPN als ze de decoders met dit euvel gewoon vervangen.

Ik heb het netwerkverkeer van en naar de STB tijdens de software update geanalyseerd met wireshark en host met ip adres 23.66.17.60 geeft een TLS 1.2 Encrypted alert (meerdere keren), daarna wordt de software update afgebroken.

 

update: probleem lijkt al heel lang te bestaan: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/software-update-van-de-arris-vip-2952-v2-loopt-vast-447812

Inmiddels gisteren contact gehad met een deskundige helpdeskmedewerker (live dus niet via de chatfunctie) en alles opnieuw uitgelegd. Hij kon net als ik maar 1 constatering doen dat waarschijnlijk de memory unit van de ontvanger corrupt is waardoor er geen updates binnen kunnen komen. Ze hebben gelijk een nieuwe opgestuurd en die kan ik morgen ophalen en dan gelijk de corrupte terugsturen. Qua oplossing is e.e.a. dus sterk afhankelijk van de deskundigheid van de helpdeskmedewerker. Hulde voor deze KPN-helpdeskmedewerker.


@iqmo Bedankt voor de update, ik ben benieuwd of het updaten met de nieuwe ontvanger wel goed gaat. Wat is het type TV ontvanger die bij jouw niet wil updaten?

De mijne is een VIP 2952 V2 met bootloader v2.0.3 software/UI/SDK: v7.7.89_3

 

Ik heb dezelfde ARRIS VIP2952 V2 firmware 2.0.3


Bedankt, het lijkt er op dat bepaalde uitvoeringen het probleem hebben. Heb je geprobeerd de software te verwijderen, en kon je daarna nog TV kijken, of heeft KPN dat niet aan je gevraagd om te proberen.

Ik ben benieuwd of je weer een VIP2952 krijgt of een andere

 

 

Reputatie 1

Beste,

Ik heb ook 2x een VIP2952 V2 tv-ontvangers.

Die in de woonkamer staat en direct zit aangesloten op de modem doet het gewoon.

De andere in slaapkamer hebben we dezelfde probleem als hierboven. Komt niet verder. Ziet alleen foutcode 36. 
 

Alle stappen gevolgd en alles gedaan volgens storings pagina. Maar geen resultaat. Vind het raar als ze je zoek op foutcode 36 dat je dan als antwoord krijgt dat deze code onjuist is of niet bestaat.

Ben erg benieuwd naar het antwoord hierop.

Mvg

E.Groen

Reputatie 3

Beste,

Ik heb ook 2x een VIP2952 V2 tv-ontvangers.

Die in de woonkamer staat en direct zit aangesloten op de modem doet het gewoon.

De andere in slaapkamer hebben we dezelfde probleem als hierboven. Komt niet verder. Ziet alleen foutcode 36. 
 

Alle stappen gevolgd en alles gedaan volgens storings pagina. Maar geen resultaat. Vind het raar als ze je zoek op foutcode 36 dat je dan als antwoord krijgt dat deze code onjuist is of niet bestaat.

Ben erg benieuwd naar het antwoord hierop.

Mvg

E.Groen


Staat er links onder op de pagina waar “Foutcode 36” op verschijnt (189) ? Hierover is geen informatie bekend. Ook niet bij de helpdesk.

Ik heb ook 2x een VIP2952 V2 maar beiden hebben andere software versies en tot op heden alleen problemen met de 1e .

  1. VIP 2952 V2 met bootloader v2.0.3 software/UI/SDK: v7.7.89_3
  2. VIP 2952 V2 met bootloader v2.0.9 software/UI/SDK: v7.7.89_103

Het lijkt er op dat er problemen zijn met bootloader v2.0.3 om (nieuwe) software op te halen. Zie ook post van @iqmo. Mogelijk een verlopen certificaat oid.

Vandaag ontvang ik een vervangende TV ontvanger voor de 1e ontvanger met foutcode 36 (189).

In een andere thread had ik het advies gekregen om een fabrieksreset uit te voeren en de software te verwijderen. Fabrieksreset lost foutcode 36 (189) niet op en software verwijderen icm foutcode 36 (189) is geen goed advies en ik raad iedereen aan om geen software te verwijderen igv foutcode 36 (189) want daarna kan je geen TV meer kijken en blijft de ontvanger op foutcode 36 (189) hangen.

 

Reputatie 1

Beste,

Ik heb ook 2x een VIP2952 V2 tv-ontvangers.

Die in de woonkamer staat en direct zit aangesloten op de modem doet het gewoon.

De andere in slaapkamer hebben we dezelfde probleem als hierboven. Komt niet verder. Ziet alleen foutcode 36. 
 

Alle stappen gevolgd en alles gedaan volgens storings pagina. Maar geen resultaat. Vind het raar als ze je zoek op foutcode 36 dat je dan als antwoord krijgt dat deze code onjuist is of niet bestaat.

Ben erg benieuwd naar het antwoord hierop.

Mvg

E.Groen


Staat er links onder op de pagina waar “Foutcode 36” op verschijnt (189) ? Hierover is geen informatie bekend. Ook niet bij de helpdesk. 

Ik heb ook 2x een VIP2952 V2 maar beiden hebben andere software versies en tot op heden alleen problemen met de 1e .

  1. VIP 2952 V2 met bootloader v2.0.3 software/UI/SDK: v7.7.89_3
  2. VIP 2952 V2 met bootloader v2.0.9 software/UI/SDK: v7.7.89_103

Het lijkt er op dat er problemen zijn met bootloader v2.0.3 om (nieuwe) software op te halen. Zie ook post van @iqmo. Mogelijk een verlopen certificaat oid.

Vandaag ontvang ik een vervangende TV ontvanger voor de 1e ontvanger met foutcode 36 (189).

In een andere thread had ik het advies gekregen om een fabrieksreset uit te voeren en de software te verwijderen. Fabrieksreset lost foutcode 36 (189) niet op en software verwijderen icm foutcode 36 (189) is geen goed advies en ik raad iedereen aan om geen software te verwijderen igv foutcode 36 (189) want daarna kan je geen TV meer kijken en blijft de ontvanger op foutcode 36 (189) hangen.

 

Ja ik krijg gewoon zoals hierboven alleen het rechterplaatje te zien.

Zal anders KPN wel bellen.