Vraag

kpn tv gids gewijzigd

  • 7 June 2020
  • 37 reacties
  • 3023 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo de tv gids is gewijzigd sinds enkele weken. Dit is een hele grotes stap terug. Als ik nu gids intoets krijg ik een heel klein menu te zien. Wil ik het hele menu zien dan moet ik eerst naar menu dan gids intoetsen dan de keuze van het gewenste programma maken dan nog een keer bevestigen dat ik het betreffende program echt wel wil kijken. Dit zijn 4 stappen en dat waren er twee. Super irritant en een echte achteruitgang iedere keuze duurt minimaal 2 seconden dus totaal ben je 8 tot 10 seconden kwijt om een andere zender te kiezen. Ik erger mij zodanig dat ik er serieus over denk om alleen hier om al over te stappen naar ziggo. 

 

Met vriendelijke groet.

Bram


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Bram33, welkom op het forum. Als je op de knop “gids" drukt, zou je toch echt direct in de gids moeten komen. Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met “een heel klein menu” bedoelt..? Je hoeft dus niet via het menu naar de gids te gaan. Wat je aangeeft over het schakelen naar het tv-programma klopt inderdaad. Je moet een extra keer op OK drukken om daadwerkelijk naar de zender te gaan, wat een extra klik is. Je kunt wel op de play/pauze knop drukken i.p.v. OK, dan ga je direct naar de betreffende zender vanuit de gids.

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb geen reactie meer van je gezien @Bram33 dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 2

Beste Paul, Als ik het goed begrijp is bij geen reactie plaatsen het issue opgelost? Jammer genoeg werkt het helaas niet zo. Ik zie inog steeds een klein scherm wellIcht moet ik de helpdesk bellen en heeft het iets met de instellingen te maken. 
 

Reputatie 7
Badge +25

Nee, dat betekent niet dat het issue is opgelost. Was dat maar zo…

Je mag de helpdesk bellen, maar je kan ook hier terecht. Aan jou de keus.

Welk “klein scherm” bedoel je precies? Kun je wellicht een foto plaatsen hier? Als je op “gids” drukt, zou je in de gids moeten komen… Als je 2 keer op “gids” drukt, kom je in de lijstweergave van de gids. Dan nog een keer drukken op "gids”, en je zit weer in de oude. Zie ook: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1008662#post1008662

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Beste Paul, 

Dit krijgen wij te zien als ik op Gids druk en twee keer drukken heeft geen effect. Ook niet via instellingen terug naar fabrieksinstellingen. 
 

Alleen via menu krijgen wij de hele gids te zien: 

 

Reputatie 7
Badge +25

Kijk eens aan. Bedankt voor het delen van een foto, anders had ik niet begrepen wat je bedoelt, aangezien ik dit nog niet eerder voorbij heb zien komen. Dit lijkt me inderdaad niet goed.

Je geeft aan dat fabrieksinstellingen niet helpt, maar heb je ook al geprobeerd de software opnieuw te installeren? Die optie vind je menu - instellingen - systeem. Zo niet, zou je dat eens willen proberen?

Reputatie 2

Ik verlang naar de oude lay-out! Veel overzichtelijker.

Reputatie 1

Hoe kan ik terug naar de oude lay-out?? Opeens na een update een gids met plaatjes per programma, totaal nutteloos en zorgt er alleen maar voor dat ik minder zenders te gelijk te zien krijg in de gids. Ook ontzettend vertragend, gids loopt nu gewoon vast als je te snel gaat. Waardeloze toevoeging, een beetje opsmuk met alleen maar negatieve kanten. Waarom wordt dit gelijk verplicht en kun je hier niet gewoon een persoonlijke keuze in maken? Grote teleurstelling.

Reputatie 2

Je ziet het programma wat je op dat moment kijkt ook niet in het klein, alleen een plaatje van het programma waar je op staat. Niet handig!

Reputatie 7
Badge +25

Hoe kan ik terug naar de oude lay-out?? Opeens na een update een gids met plaatjes per programma, totaal nutteloos en zorgt er alleen maar voor dat ik minder zenders te gelijk te zien krijg in de gids. Ook ontzettend vertragend, gids loopt nu gewoon vast als je te snel gaat. Waardeloze toevoeging, een beetje opsmuk met alleen maar negatieve kanten. Waarom wordt dit gelijk verplicht en kun je hier niet gewoon een persoonlijke keuze in maken? Grote teleurstelling.

Je kunt niet terug. Afgezien van het uiterlijk, worden alle klanten ook overgezet naar een andere achterliggend systeem. 

Dat gezegd hebbende, de punten die hier worden genoemd horen we vaker, en er wordt aan gewerkt. Dus dat kleine beeldje rechtsboven in beeld bijvoorbeeld.

Reputatie 2

Maar waarom in godsnaam iets veranderen wat goed werkt? Werkverschaffing?

Reputatie 1

Ongelooflijk, wat een verslechtering die vernieuwde tv gids. Hij was al niet zo geweldig, maar nu is het echt knudde. Niet alleen zijn er minder zenders zichtbaar op het scherm, navigeren is ook lastiger. De verandering is kennelijk ingegeven om KPN-ers aan het werk te houden. Evenals de klant. Die wordt aan het puzzelen gezet.

Reputatie 1

Ik kan me echt niet voorstellen dat KPN de nieuwe tv-gids door gebruikers heeft laten testen.

Wat een ontzettende achteruitgang zeg.

-de gids reageert ontzettend traag;

-na gebruik van de gis werkt de return-knop naar de laatste zender niet meer';

-de eindtijd van het programma is niet meer duidelijk zichtbaar. Er wordt alleen de lengte van het programma aangegeven. Dus moet je gaan rekenen wanneer een programma is afgelopen;

-Bij de vorige gids kon het programma nog bekeken worden in een klein scherm. Nu niet meer. Nu vervangen door overbodige plaatsjes van het betreffende programma;

 

KNP: kan de oude tv-gids alsjeblieft weer terug????? Niet elke verandering is een verbetering.

Wat een afgang die nieuwe tv-gids! Stukken trager dan oude gids en idd: ik zit echt niet te wachten op mooie plaatjes. Meest irritante is dat je in de tv-gids vanaf zender 670 doorspringt naar radio-zender 801. Voorheen kreeg je tv-zender 11 te zien. Wellicht zie ik iets over het hoofd maar krijg dit helaas niet anders ingesteld.

Reputatie 3

Op 20 augustus '20 is bij ons de TV-gids gewijzigd. Normaliter moet dit het gebruiksgemak verbeteren. Echter niets is minder waar! Wat ons vooral stoort is de verslechterde leesbaarheid. Gelukkig ben ik een beetje technisch, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor veel ouderen een nog grotere stap terug is. Natuurlijk ben je na een aantal weken gewend aan deze slechte veranderingen (vraag het me in dit geval sterk af), maar gezien het aantal reacties op dit forum kan ik mij voorstellen dat KPN zich eens heftig achter de oren moet krabben. Als je nu in de TV-gids een programma selecteert zie je dat de helft van het scherm ingenomen wordt door een foto en summiere info. Die ruimte zou beter benut zijn door een groter lettertype te gebruiken met een beter contrast. Als ik meer info wil dat druk ik wel op het “gele knopje”.

Graag de oude TV-gids terug en wel zo snel mogelijk. Wat jullie nu gemaakt hebben is hééél slecht!

 

Reputatie 1

Hopelijk gaan jullie weer terug naar de oude tv-gids. Wat is de nieuwe gids traag zeg!! Verschrikkelijk.. 

Reputatie 2

Kpn dit is echt verschrikkelijk. 
hoe kun je dit klanten aan doen? Ik zie niet anders dan klachten over het nieuwe menu. 
 

Waarom zijn deze keuzes gemaakt? Trager, meer handelingen, minder overzicht. 
graag het oude menu terug!

Graag de oude gids layout terug. De nieuwe is absoluut geen vooruitgang. Ik sluit mij aan bij bovenstaande comments.

Beste KPN,

Ook ik sluit mij volledig aan bij de vorige reacties. Het smoelt beter maar de gebruikerservaring is alleen maar achteruit gegaan: super traag, minder relevante content per scherm en meer handelingen nodig. Waarom!? Dit druist in tegen alle golden rules van een gebruikersinterface. Heel jammer, hopelijk wordt deze blunder snel teruggedraaid en geen eindeloze ‘fix forward’ actie. 
 

PS veel van de andere menu structuren zijn wel verbeterd, dat is fijn maar alleen de gids wordt dagelijks meerdere malen gebruikt en daar gaat het nu net mis.

Beste KPN,

Ben het helemaal eens met alle eerder genoemde klachten door de wijzigingen in de de gids! 

Het is verschrikkelijk traag geworden en hierdoor erger ik mij groen en geel! Eindtijden zijn niet meer te zien.

Hoop dat het snel opgelost wordt!

Reputatie 1

Ook hier niet echt tevreden met die nieuwe lay out. 

 

  • Gids is trager geworden.
  • Gids scrolt met een hapering.
  • Minder zenders tegelijkertijd in beeld.
  • De grote foto, die niks toevoegt, zorgt ervoor dat de wel zichtbare zenders nu een kleiner lettertype hebben.

 

Zoals hier boven al wordt aangegeven, niet elke verandering is dus een verbetering… 

 

Wij zouden dan ook graag een optie willen hebben om die foto van betreffende zender/programma uit te kunnen schakelen om de gids over het gehele beeld te kunnen zien.

 

Of terug naar de oude gids.

 

:"-)

Ik ben het helemaal eens met alle kritiek hierboven over de nieuwe gids. Oude graag terug!

Beste kpn,

 

Sinds vandaag hebben jullie de layout van de tv gids verandert, nu beschouw ik mezelf als tamelijk jong en modern. Maar wat is dit verschrikkelijk zeg!!!!

Het is totaal onoverzichtelijk , het is een mega groot blauwe balk die de helft van tv scherm in beslag neemt met kleine letters?? Lekker makkelijk voor de oudere onder ons.. Het tv beeld blijft dat ook nog eens stil staan op een afbeelding? Waarom je bent KPN  geen NETFLIX. 

Normaal kon je gewoon via de tv gids doorspringen op andere kanalen en zag je gelijk het beeld, als je nu zapt naar een ander numner gaat het programna eerst nog irritant vragen of ik naar deze zender wil of wil terugkjjken of opnenen?? Schei uit het ouderwets tv zappen is er gewoon uit gehaald. 

Plus door de grote van het blauwe beeld als je normaal zapt is Zo groot dat ik de 1e 30 sec de ondertiteling van het programma niet ziet

Snap niet dat jullie dit zomaar aanpassen zonder de nensen ervan op de hoogte te stellen. Ik wens gewoon me oude gids terug EIGENLIJK. 

Doe er wat aan want dit is echt niet leuk.

Bedankt

 

Ik kan me helemaal vinden in bovenstaande commentaren.
Wijziging was er ineens en sinds die tijd krijg ik soms 2-3 keer per dag een herstart van de hardware.
Heel vervelend want in mijn optiek is er geen reden voor. Ook alles opnieuw opstarten/resetten levert niets op.
De herstarten zijn dus echt te pas en te onpas.
Oplossing zou zijn updaten en modem resetten, is dus geen oplossing want het probleem blijft.

Graag een werkende oplossing en anders een nieuwe uitrol naar oude situatie