Beantwoord

KPN TV, melding "Wissel uw modem"

  • 30 November 2019
  • 4 reacties
  • 337 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik laat mijn KPN Glas PPoE sessie niet opbouwen door de Experiabox maar door mijn eigen router.

 

 

Config;

Vanaf NTU naar TP-Link managed Switch

 

Aansluitingen en config TP-Link Switch (VLAN 802.1Q)

Poort 8 (Uplink): Tagged VLAN's 4,6,7

Poort 6 en 7 Untagged VLAN4 → 2x HMB2260 

Poort 5 Tagged VLAN6 → Draytek 2862 t.b.v. PPoE sessie (DHCP server van mijn netwerk)

Poort 4 Tagged VLAN7 → WAN poort van Experiabox t.b.v. FXS1

 

PVID settings;

Poort 1,2,3,4,5,8 Default 1

Poort 6&7 VLAN4

 

Mijn probleem;

Als ik de menu toets bedien op mijn KPN afstandsbediening krijg ik de melding "Wissel uw modem"

Hier zou ik normaal opnames kunnen plannen (Dit werkt via de gids wél), of naar instellingen kunnen navigeren, ect.

 

Wat mij opvalt of doet vermoeden in welke hoek het zit;

→ De STB's krijgen geen IP adres van de Draytek router

→ Ik zie in de Experiabox port-mapping TCP Private: 7547 Public 9000 en 9001 staan naar de lokale IP adressen van de STB's (Als ze aangesloten zouden zijn op de Experiabox) Dit kan ik nu niet maken omdat de STB's geen IP hebben. 

 

Hoop dat iemand mij kan helpen

 

icon

Beste antwoord door wjb 30 November 2019, 20:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

KPN is jaren terug al overgestapt van bridged-IPTV naar routed-IPTV en nu alle Experia Boxen die geen routed-IPTV ondersteunde vervangen zijn bouwt KPN het bridged-IPTV platform verder af.

Je zult dus echt een router moeten gaan gebruiken die voorzien is van een IGMP proxy server.

 

Zie: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.

Reputatie 1

Oké,

De TP-Link switch heeft IGMP Snooping aanstaan

Een draytek 2862 heeft een IGMP Proxy incl. Snooping.

Ooit al eens 2 STB's op 2 dedicated poorten van de draytek aangesloten en deze met Multi PVC/VLAN4 werkend gekregen.

Alléén toen had ik hetzelfde probleem.

Reputatie 7

Zoals gezegd, jouw router moet voorzien zijn van een IGMP proxy server en de TV ontvangers moeten dan achter die router aangesloten worden.

De IGMP proxy server moet ook nog eens in staat zijn om de IGMP TV streams van vlan 4 te betrekken i.p.v. vlan 6.

Een andere method is er niet meer.

Reputatie 1

Bedankt wjb!

Ik open net een leuke handleiding van Draytek op basis van jouw antwoord.

Reageer