Vraag

KPN tv tuner blokkeert resolutie informatie op Samsung tv

  • 28 February 2021
  • 16 reacties
  • 363 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Wanneer ik op de afstandsbediening op de informatie knop druk (of op 2 andere manieren) dan wordt bij alle bronnen de resolutie getoond waarin de tv op dat moment staat.

Echter als de bron het KPN kastje is werkt dit niet. Er wordt geen resultaten informatie getoond.

Iemand een idee waarom niet?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @slingshot ,

Geen idee, maar op zich kun je de resolutie van jouw KPN-ontvanger zelf instellen. En daarmee weet je dan ook meteen met welke resolutie het signaal bij jouw TV binnenkomt. Wat jouw TV er dan mee doet is dan weer afhankelijk hoe je de resolutie in jouw TV hebt afgesteld. 

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Ja dat begrijp ik maar ik wil het gewoon graag controleren op mijn tv. En dat kan dus niet. 

Ik vind het raar dat een extern apparaat dat blijkbaar blokkeert.

De tv geeft gewoon de resolutie die ingesteld is op je ontvanger heur. Bij '’auto'’ zal dat 1080p50 zijn. Met een Arris vip 5202 bij auto: 2160p50.

Samsung ondersteunt volledige bediening van de kpn ontvanger. Je zal dan de zenderlijst van kpn te zien krijgen bij drukken op de middenknop van de Samsung remote.

:small_orange_diamond: Wil je de resolutie zien druk dan op de Samsung ab op het huisje en dan op de middenknop.

Reputatie 5
Badge +5

Dat werkt helaas niet. Dat werkt wel bij andere externe apparaten zoals de PlayStation en de Chromecast.

De KPN box reageer niet op mijn afstandsbediening. Komt ook geen zenderlijst als ik op de midden knop drukt. Misschien is dat het probleem.

Reputatie 5
Badge +5

Afstandsbediening ingesteld en nu krijg ik inderdaad de gids met de midden knop.

Maar als ik op het huisje druk en daarna op midden console kies ik dus eigenlijk de KPN als inbox en verdwijnt het menu van Samsung weer maar geen resolutie.

Jammer dat ik hier geen filmpje kan plaatsen

Ik heb zelf een nieuwe Samsung die ingesteld is op de kpn ontvanger. En toch kan ik ook de resolutie info van de Samsung te voorschijn halen. Op de vermelde manier.

Ik druk op de home toets van de SAMSUNG ab. En vervolgens druk ik op de toets midden in de ring (er staat niets op bij een Samsung One Remote) en krijg die balk.

Maar maak je niet druk. Je krijgt de op de ontvanger ingestelde resolutie op je UHD tv. En bij auto met een HD ontvanger wordt dat 1080p50 en bij de 4k-ontvanger Arris 5202 dus 2160p50.

Stap 1

Stap 2

 

Reputatie 5
Badge +5

@PeterG dank je voor de foto's, zo zou ik het ook verwachten en is het andere bronnen inderdaad wel. Het is een raadsel waarom het bij niet werkt.

Ik laat het verder maar.

Reputatie 7

Jammer dat ik hier geen filmpje kan plaatsen

Als je een filmpje op YouTube plaatst dan kan je die delen en de link in een bericht plakken.

Ook met de KPN afst.bed. lukt het. Met eerst de source knop en daarna de ok knop. Dan krijg ik ook de stappen als op de foto's.

Reputatie 5
Badge +5

Dat werkt hier ook niet. Als ik de bron knop linksonder indruk gebeurd er niets, daarna op ok om niet.

Moet ik de tv opnieuw aanmelden op de KPN afstandsbediening?

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb de afstandsbediening opnieuw aangemeld volgende deze handleiding https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

Als ik op de knop linksonder drukt komt het bron menu van de tv en druk ik op ok dan komt het zender menu van de tv tuner. Ook de pijltjes toetsen bedienen niet de tv maar worden doorgegeven aan de tv tuner.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb de setup van de tv ook opnieuw doorlopen en het blijft hetzelfde. Ik dat het een ongelukkige samenloop is van merk / type tv tuner en Samsung tv.

Blijkbaar stuurt het signaal van de afstandbediening het naar het tv kastje in naar de tv als dat nodig is.

Ik dat het een ongelukkige samenloop is van merk / type tv tuner en Samsung tv.

Dat denk ik niet. Hier ook een kpn ontvanger en een gelijk werkende Samsung tv. En krijg met 2 klikken gewoon de balk met de info. Via de Samsung ab en via de kpn ab nota bene….

Het duurde bij mij ook “even” voor ik erachter was hoor :wink: .

Maar vertrouw je de tv niet dat ie de resolutie geeft die jij instelt op de ontvanger?

 

Als ik op de knop linksonder drukt komt het bron menu van de tv en druk ik op ok dan komt het zender menu van de tv tuner

Heb je de nieuwste ab van kpn met Netflix knop?

Reputatie 5
Badge +5

Nee ik heb geen Netflix knop op de afstandbediening.

Ik zou echt niet weten wat ik nog zou moeten doen.

Ik zou echt niet weten wat ik nog zou moeten doen.

Gewoon lekker genieten van de tv uitzendingen en het mooie beeld van een 4k televisie ook bij HD???? :rolling_eyes:

Ook met de oudere lange dunne kpn afst.bed. kan het (hier); source en daarna ok.

En dus ook met de Samsung ab: HOME toets en centrale toets in de ring.

Als ik eerst de KPN ontvanger aanzet en daarna mijn Samsung (uit 2017) zie ik heel even bovenaan het scherm de resolutie. Dat is hetzelfde scherm dat PeterG laat zien in stap2.