Beantwoord

KPN-TV via coax tussenverbinding

  • 18 February 2019
  • 6 reacties
  • 11815 keer bekeken

Wij hebben KPN en we gaan verhuizen. In het nieuwe huis was er Ziggo.
In de meterkast komt KPN binnen, en er ligt een coax naar bepaalde 1 slaapkamer, waar we met een KPN TV ontvanger TV willen kijken. Die coax is niet te vervangen, want er zit een breuk in de pijplijn; kabel zit muurvast.
Ik heb gelezen over Coax/UTP omvormers voor een internetverbinding (moca, bijvoorbeeld Hirschmann Inca1G); dat lijkt hier een goede oplossing.
Werkt dit ook met het TV signaal van Experia modem naar een TV?
hebben we dan ook een (signaal) versterker nodig? afstand is ongeveer 10 meter.

Rob
icon

Beste antwoord door PeterG 19 February 2019, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Rob, welkom hier. In dit geval kun je kiezen tussen powerline adapters of MoCa. Uit eigen ervaring in het verleden en die van klanten weet ik dat MoCa prima werkt. MoCa wordt alleen niet ondersteund bij storing via de reguliere klantenservice. Ik voorzie echter daar geen problemen mee. Een versterker zou niet nodig moeten zijn bij 10 meter.
Dank Alex_P,

brengt een KPN monteur deze omvormers mee tijdens het bezoek voor het aansluiten bij een verhuizing.
of koop ik die zelf van te voren? Beide is prima, maar ik wil het graag weten; dan ben ik voorbereid

Rob
Reputatie 7
Badge +24
Geen dank, graag gedaan. Nee, de monteur heeft deze niet bij zich. De MoCa setjes bedoel ik dan. Deze verkopen wij niet. De monteur heeft alleen powerline adapters mee van het merk Devolo, model 1200. Dit is ook een optie uiteraard. Het aanschaffen van MoCa is geheel je eigen verantwoordelijkheid, de aansluiting doet de monteur op basis van best effort, maar zover ik weet is dit Plug & Play. Gaat dus vrij makkelijk als ik deze schema bekijk. .
De Experiabox is het tussenstation ookwel het modem genaamd. Deze is wit. Hierop worden je apparaten aangesloten, via LAN met UTP, zoals de TV-ONTVANGER 😉 deze is zwart. En die gaat weer met HDMI op je TV. Andere apparaten kunnen via wifi op de Experiabox aangesloten worden.

Het signaal van de Experiabox (modem) kan met een MoCa via coax naar de TV-ONTVANGER. (MoCa via UTP naar tv-onvanger). MoCa is wel aan te bevelen boven een DVS. Beste is wel als de coaxkabel één geheel is zonder aftakkingen.
En nog mooier is om toch een andere kabel te leggen, beetje moeite, nooit meer gedoe er mee :-)
Een coax kan idd behoorlijk vast zijn gaan zitten in een buis, door verharding door veroudering.
Maar toch, ik zou het nog een proberen, evt met de hulp van een ervaringsdeskundige.
Of een andere slimme route verzinnen.
Reputatie 7
Badge +20

Het aanschaffen van MoCa is geheel je eigen verantwoordelijkheid, de aansluiting doet de monteur op basis van best effort, maar zover ik weet is dit Plug & Play. Gaat dus vrij makkelijk als ik deze schema bekijk. .

 

Beste @Alex_P 

Ik denk dat een MoCa veel stabieler is dan een DVS omdat er op het 230 volt netwerk veel troep zit en dat wordt alleen maar meer.

 

Mijn voorstel is altijd een vaste kabel, maar dat kan in dit geval niet, dan is een MoCa een zeer goede 2de keus. 😉

Dus @RobVerbeek , mijn advies kies voor een MoCa.