KPN veel minder dan Telfort

  • 5 December 2020
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik kreeg een mail van KPN waarin ik aan kon geven of ik tevreden of ontevreden ben over KPN na de overname van Telfort. Typisch KPN, je kan alleen aanklikken dat je ontevreden bent, niet waarover. Verschuilen heet dat! Met de nieuwe menustructuur van KPN op de decoder is alles 10 x keer zo traag. Reden om weg te gaan bij KPN, jammer van Telfort!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum.

 

Dat is vreemd, want het signaal van Telfort was van KPN.

Je krijgt dus hetzelfde signaal alleen nu onder de naam van KPN.

Als Telfort was gebleven, had je hetzelfde nieuwe menu gekregen. 

 

Er is deze week een update uitgerold, als het goed is, is de KPN IPTV decoder nu veel sneller.

Welke KPN IPTV decoder heb je?

Is hij bekabeld of met netadapters aangesloten?

Probeer eventueel de decoder te resetten, compleet met terug fabrieksinstellingen. Zie hier. 

 

Reputatie 7

Hoi @Bloej10, welkom bij ons op het forum. De menuschermen waren ook al bij Telfort zoals Joop zegt. Op het Telfort forum heb ik daar zelf de aankondiging van geplaatst, op 15 juni. Ruim voordat er abonnementen overgezet werden dus. Dat ze voor jou niet goed werken is niet fijn natuurlijk! Dit is bekend bij de ontwikkelaars en daar is hard aan gewerkt om te verbeteren. Vorige week is er een update uitgebracht die het spontaan herstarten van de tv-ontvanger verhelpt, deze week komt er een update die een verbetering geeft voor de snelheid. Je kunt dat nog even afwachten voordat je een beslissing maakt. Na het komende weekend zal de nieuwste update zeker geïnstalleerd moeten zijn, als het dan nog niet snel gaat kan je de vragen die Joop stelde beantwoorden. Dan kunnen we vanaf daar samen verder kijken.

Jasper en Joop,

Ligt voor de hand dat het signaal op een gegeven moment van KPN komt, dat is ook denk ik ook niet het probleem. De nieuwe menustructuur is het probleem.  Enige aanleiding om de menustructuur te veranderen is de overgang naar KPN. Telfort zou nooit uit zichzelf de menustructuur wijzigen als blijkt bij testen dat het trager is. Er is toch wel getest naam ik aan?

Het is op een enkel punt is het nu een fractie sneller maar de gids en van kanaal veranderen binnen de gids is nog steeds onplezierig traag.  Het opstarten van de decoder is ook niet fijn. Daarnaast kan ik nog steeds Netflix niet gebruiken.

Ik heb alle decoders een aantal malen opnieuw opgestart inclusief het modem. Als de Telfort modems niet voldoen had dan bij de transitie nieuwe modems gestuurd.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Jasper en Joop,

Ligt voor de hand dat het signaal op een gegeven moment van KPN komt, dat is ook denk ik ook niet het probleem. De nieuwe menustructuur is het probleem.  Enige aanleiding om de menustructuur te veranderen is de overgang naar KPN. Telfort zou nooit uit zichzelf de menustructuur wijzigen als blijkt bij testen dat het trager is. Er is toch wel getest naam ik aan?

Het is op een enkel punt is het nu een fractie sneller maar de gids en van kanaal veranderen binnen de gids is nog steeds onplezierig traag.  Het opstarten van de decoder is ook niet fijn. Daarnaast kan ik nog steeds Netflix niet gebruiken.

Ik heb alle decoders een aantal malen opnieuw opgestart inclusief het modem. Als de Telfort modems niet voldoen had dan bij de transitie nieuwe modems gestuurd.

 

 

 

Zoals ik al vermelde was Telfort al jaren onderdeel van KPN en was alles al enkele jaren 1 op 1 met KPN.

Ook bij Telfort was de menu structuur al aan het wijzigen.

Met, helaas, dezelfde problemen.

 

Netflix.

Mocht je een Smart TV hebben, dan kan je Netflix via de app van de Smart TV kijken.

Ik doe dat al vanaf begin 2014 en probleemloos. Hooguit 2 keer mijn wachtwoord opnieuw moeten ingeven. 

Reset de KPN IPTV decoder eens, misschien werkt Netflix dan ook weer op de decoder. Zie hier. 

Helaas blijft hij wel traag totdat de update is uitgerold. 

Waarom de menustructuur wijzigen als het nog niet volledig in orde is. zoals al aangegeven heb ik alle decoders(3) en het modem al gereset. Alle apparaten zijn van Telfort overigens.

Ik heb 1 smart TV en 2 niet-smart. Op de 2 niet-smart tv's kan ik dus nauwelijks Netflix kijken.

 

Ik ga nu ook van het forum, wordt er niet veel wijzer van.

 

Groet, dank voor de reacties.

 

Reputatie 7

Die update is getest, maar veel problemen werden pas merkbaar nadat het was uitgebracht. Daarna is er hard gewerkt aan het verbeteren van de menu's, en daar zijn we nog niet mee klaar. In zijn eerste bericht vroeg Joop welke apparatuur je precies hebt, dat heb je nog niet beantwoord zo te zien, zou je dat nog kunnen vertellen? Ook bij Telfort zijn verschillende modellen geleverd, daardoor zijn er nog meerdere opties mogelijk. Is het een Motorola, Arcadyan of Arris?