Beantwoord

KPN via Glasvezelnetwerk van KT Waalre in de gemeente Waalre

• 16 juli 2017
  • 10 reacties
  • 3440 keer bekeken

Al enige tijd is de lokale TV aanbieder (KT Waalre) bezig met het verglazen van het netwerk. Hierop kunnen dan de verschillende leveranciers hun diensten aanbieden. Op dit moment o.a. Solcon en Plinq.

Grote afwezigen zijn tot nu toe Ziggo en KPN, maar Ziggo gaat binnenkort hun diensten leveren:
https://ktwaalre.nl/nieuws/

Ziggo gaat volledige productaanbod leveren in Waalre
Geweldig nieuws! We zijn afgelopen week tot een akkoord met Ziggo gekomen over voortzetting van de samenwerking. Binnen afzienbare tijd zal Ziggo, naast de huidige providers, het landelijke televisie-, internet- en telefonieaanbod ook in Waalre aanbieden.

Tot nu toe levert Ziggo in Waalre tv-, internet- en telefonie-diensten, maar nog geen interactieve TV en Video on Demand diensten; ook worden nog niet de hoogste snelheden aangeboden, zoals in de rest van Nederland. Na een langdurig proces van onderhandelingen is het ons gelukt om tot een overeenstemming met Ziggo te komen en is vorige week het contract ondertekend. Dit nieuws wordt natuurlijk met open armen ontvangen.

Binnenkort start de implementatie van de overeenkomst. Wanneer dit gereed is, zult u als inwoner van Waalre, net als de rest van Nederland, gebruik kunnen maken van alle diensten van Ziggo. Hierdoor zal ook de Ziggo mediabox, met mogelijkheden tot digitale televisie, beschikbaar worden.

Heeft KPN ook plannen om diensten te gaan leveren over het netwerk van KT Waalre? En wat is eventueel de combinatie hierin nu Solcon wordt overgenomen door KPN?
icon

Beste antwoord door Justin_ 17 juli 2017, 14:57

Hoi RikR, welkom op het forum! Goede vraag 🙂 Ik kan me voorstellen dat je met een stel opgroeiende kinderen graag een hogere internet zou willen hebben.

Voor zover ik heb kunnen nagaan, zijn er geen plannen van KPN om op het glasvezelnetwerk van KT Waalre te gaan leveren. Ik zie overigens dat Solcon wel levert over dit netwerk. Die provider is vorige maand overgenomen door KPN.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Ziggo levert daar al via de coax aansluiting. Zie hier (onder Waalre):
"Om gebruik te maken van de diensten van Ziggo heb je een kabel-tv-abonnement nodig van Kabeltelevisie Waalre (à € 17,05 per maand), Dit abonnement bestel je bij Kabeltelevisie Waalre."
https://www.ziggo.nl/tarieven/bijzondere-gebieden/

Dat Ziggo via glasvezel levert / gaat leveren is nieuw voor mij. Het zal echter bij lokale netwerken blijven denk ik zo.

Of KPN er ook op 't glasvezelnet gaat leveren. . . dat kan alleen Webcare laten uitzoeken/opzoeken.

Het glasvezelnet valt wel onder de wet dat het open moet zijn voor álle providers. Echter is er geen prijsbescherming. Want wat dat betreft valt alleen Reggefiber en het kopernet van KPN (DSL) onder die regeling. Waarschijnlijk zal het voor KPN dus te duur zijn t.o.v. het (mogelijk) aantal abonnee's.

Maar het zou niet zo gek zijn. Via een willekeurig adres vind ik 8 Mb/s DSL. Daar kan je niet veel mee.
Klopt dat ziggo al levert via coax, maar is een beperkte dienstverlening (geen interactieve TV). Dat gaat dus veranderen.

Maar ik heb nu KPN via de koperkabel (met pairbonding naar 55Mb/sec) maar zou dus graag via glasvezel willen met het oog op de toekomst. 2 opgroeiende kinderen..... die zullen straks wel wat willen gebruiken.

Dus vandaar de vraag, weet dat dit lange trajecten zijn dus kan beter op tijd vragen 🙂.

Ik zal het nog eens bij webcare navragen.
Reputatie 7
Nou, webcare komt hier vanzelf. Alle topics staan bij hen in wachtrij.
Reputatie 7
...Dat Ziggo via glasvezel levert / gaat leveren is nieuw voor mij...Ziggo levert al sinds jaar en dag via glasvezel. Net als bij DSL is alleen het laatste stukje koper (coax).
Reputatie 7
@wjb Het betreft hier voor Ziggo FttH. Zie ook hier https://ktwaalre.nl/providers/
Onder glasvezel (FttH) staat ook Ziggo vermeld.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi RikR, welkom op het forum! Goede vraag 🙂 Ik kan me voorstellen dat je met een stel opgroeiende kinderen graag een hogere internet zou willen hebben.

Voor zover ik heb kunnen nagaan, zijn er geen plannen van KPN om op het glasvezelnetwerk van KT Waalre te gaan leveren. Ik zie overigens dat Solcon wel levert over dit netwerk. Die provider is vorige maand overgenomen door KPN.
Heb al jaren xs4all en wordt nu gedwongen dit op te zeggen aangezien in Waalre de diensten door andere providers worden aangeboden. Kan dit zomaar? Weinig vrijheid van keuze.
Reputatie 7
Heb al jaren xs4all en wordt nu gedwongen dit op te zeggen aangezien in Waalre de diensten door andere providers worden aangeboden. Kan dit zomaar? Weinig vrijheid van keuze.Je wordt niet gedwongen om XS4ALL op te zeggen, want zij blijven gewoon hun diensten aanbieden op jouw adres.
Waarschijnlijk bedoel je dat je wilt overstappen op glasvezel en dat je daarom geen gebruik meer kunt maken van de diensten van XS4ALL. Dat kan, immers het glasvezelnetwerk in Waalre wordt niet aangelegd door Reggefiber (KPN) maar door KT Waalre en die mogen dan zelf bepalen welke providers zij contracteren om diensten te leveren via dat netwerk. Wettelijk is alleen KPN verplicht alle andere providers toe te laten, andere netwerkorganisaties hebben die wettelijke verplichting niet.
Het duurt even, maar dan heb je ook wat:
https://www.ed.nl/valkenswaard-waalre/waalre-krijgt-meer-providers-en-overal-glasvezel~a91180c1/

nog even geduld tot eind van het jaar 😀
Reputatie 7
Badge +15
Dat is inderdaad goed nieuws. Nog even wachten en de inwoners van de gemeente Waalre hebben een ruimere keuze qua providers. 😀

@RikR bedankt voor het delen van dit artikel☺

Reageer