Beantwoord

KPN wakker worden!!

• 31 december 2012
  • 5 reacties
  • 10655 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
http://www.totaaltv.nl/nieuws/11237/UPC_in_2012_koploper_met_uitbreiding_zenderaanbod.html

n het afgelopen jaar was UPC in Nederland de aanbieder die de meeste zenders aan haar digitale aanbod toevoegde. Daarbij bleef en blijft de omvang van het analoog aanbod gelijk.

Of UPC in 2013 toch aan capaciteitsgrenzen zal komen, zonder - zoals Ziggo genoodzaakt was - analoge kanalen te gaan uitschakelen - hangt vooral af van hoeveel HD-zenders er in 2013 bij zullen komen. UPC voegde in 2012 al veel HD-zenders toe, maar ook veel SD-kanalen en veel digitale radiokanalen. Het toevoegen van al die zenders ging niet ten koste van kwaliteit en bandbreedte. Elke zender wordt doorgegeven in dezelfde kwaliteit als waarmee die wordt aangeleverd bij UPC.

KPN BLIJFT ACHTER  

Vrijwel alle aanbieders van digitale televisie voegden nieuwe zenders toe in het afgelopen jaar, maar het aanbod bij CanalDigitaal, KPN of de andere grote kabelaar Ziggo (geen concurrent van UPC omdat de bedrijven niet geografisch gezien in elkaars werkgebied opereren) waren minder vooruitstrevend. Bij CanalDigitaal waren er vooral veel wijzigingen in het aanbod die te maken hadden met de migratie naar MPEG4 en HD. KPN kondigt voor begin volgend jaar een 'opfrissing'  aan van het zenderaanbod van Interactieve TV, waarbij juist ook een aantal bekende zenders zullen verdwijnen. Het aanbod in HD is bij KPN ook nog relatief beperkt en een vaak gehoorde klacht van kijkers via glasvezel is dat de beeldkwaliteit te wensen over laat.

CAIWAY NIET MEER DE VOORLOPER  

Opvallend is dat Caiway, dat in eerste instantie door KPN zou worden overgenomen, niet meer de voorloper in Nederland is. Waar nieuwe zenders meestal als eerste bij Caiway beschikbaar kwamen, is dat nu niet meer zo en een zender als HBO is er zelfs nog niet verkrijgbaar. HBO  werd begin december wel bij UPC in het aanbod toegevoegd. Eerder dit jaar voegde UPC onder meer al de HD zenders Shorts HD, ARD HD en ZDF HD toe.  Ook kwamen er diverse sportkanalen in HD kwaliteit bij. Op SD gebied waren onder meer 192 TV, Djazz TV, Sat 1, NDR, RTL Television nieuw en digitale radio kreeg er een pakket van VRT, BBC, WDR en NDR bij.

icon

Beste antwoord door joop2011 4 januari 2013, 18:53

Jeroen, jouw antwoord klopt niet.

KPN heeft wel 2 verschillende TV kwaliteiten.

Voor glasvezel afnemers (niet KPN) wordt een iets betere HD stream aangeboden.

Deze is van KPN.

Helaas biedt KPN voor haar eigen klanten alleen de mindere kwaliteit aan.

.

Het is overigens van de gekke, dat op een medium als glasvezel de kwaliteit van Koper ADSL/VDL wodt aangeboden. Dat terwijl er veel ruimte op glasvezel is.

Het verbaast mij dat er toch nog zoveel mensen tv afnemen via KPN.

.

Ik blijf wat TV betreft bij Ziggo, dat plaatje is echt veel en veel mooier, zowel SD als HD is het beeld van Ziggo veel mooier.

.

Dus KPN, wanneer worden jullie eens wakker en krijgen KPN glasvezel afnemers einderlijk waar ze recht p hebben. Namelijk een goede kwaliteit TV stream.

.

Dus KPN als je enkele duizenden klanten erbij wilt hebben, doe dan eens iets aan de TV stream via Glasvezel FTTH.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Zoals ik al vaker aan KPN heb aangegeven, maar nooit een serieus antwoord op heb gekregen:

Wat is nou het voordeel om via glasvezel bij KPN te blijven?

* ik betaal 10e meer dan via 'koper', maar krijg dezelfde tv streams als over adsl.. (sterker nog in de goede Ziggo en UPC gebieden is HD analoog mooier dan KPN digitaal...)

* waar blijft de benutting van de mogelijkheden van glas: standaard HD, meer zenders...?

Zoals al eerder aangegeven: de zender 'uitbreiding' van januari wordt leuk gebracht door KPN, maar levert netto welgeteld 1 zender extra op en populaire zenders als VH1 classic en Extreme Sports verdwijnen... Als bonus mag je ook nog voor RTL gemist gaan betalen...

Ben al jaren tevreden klant, maar eea brokkelt keer op keer af... UPC was hier nooit een optie ivm de slechte kabel, maar zij werken hard aan verbetering. Ik krijg het bijna niet over mijn lippen, maar  volgend jaar daar toch eens kijken gezien hun aanbod en te verwachten kwaliteits upgrade hier in het dorp...

Reputatie 5
Badge +7
Beste Pepe,

Het voordeel van een glasvezel verbinding zit hem in het feit dat deze drager een hogere capaciteit biedt qua snelheid dan via een koperverbinding. Wij hebben echter 1 televisieplatform en deze is gelijk voor zowel koper als glas.

Het feit dat je ontevreden bent over het zenderaanbod en de zenderwijziging vind ik spijtig te horen. Echter wil ik wel aangeven dat er genoeg mogelijkheden zijn met de zenderpakketten die we op dit moment aanbieden, zie ook deze pagina.

Als laatste wil ik nog aangeven dat de wijziging van RTL Gemist, door RTL zelf besloten is. Ook bij andere aanbieder is, of zal dit een betaalde dienst worden. Voor al je andere vragen over dit onderwerp verwijs ik je graag naar deze pagina. Daar vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over dit onderwerp.

Er is op dit moment helaas verder geen informatie voorhanden wat er dit jaar verder nog zal veranderen qua techniek en zenderaanbod. Wel wil ik aangeven dat we voortdurend hier op de achtergrond mee bezig zijn en wil je ook bedanken voor het afgeven van het signaal. Alle opmerkingen van klanten worden namelijk wel degelijk serieus genomen voor het verbeteren van ons product.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 7
Badge +13
Jeroen, jouw antwoord klopt niet.

KPN heeft wel 2 verschillende TV kwaliteiten.

Voor glasvezel afnemers (niet KPN) wordt een iets betere HD stream aangeboden.

Deze is van KPN.

Helaas biedt KPN voor haar eigen klanten alleen de mindere kwaliteit aan.

.

Het is overigens van de gekke, dat op een medium als glasvezel de kwaliteit van Koper ADSL/VDL wodt aangeboden. Dat terwijl er veel ruimte op glasvezel is.

Het verbaast mij dat er toch nog zoveel mensen tv afnemen via KPN.

.

Ik blijf wat TV betreft bij Ziggo, dat plaatje is echt veel en veel mooier, zowel SD als HD is het beeld van Ziggo veel mooier.

.

Dus KPN, wanneer worden jullie eens wakker en krijgen KPN glasvezel afnemers einderlijk waar ze recht p hebben. Namelijk een goede kwaliteit TV stream.

.

Dus KPN als je enkele duizenden klanten erbij wilt hebben, doe dan eens iets aan de TV stream via Glasvezel FTTH.

Reputatie 7
Badge +13
Jeroen van KPN, ik snap deze tekst op jullie site niet, als het klopt wat jij zegt:

Glasvezel biedt de hoogste kwaliteit

Als je de hoogste kwaliteit televisiebeeld wilt en daarnaast volop wilt blijven internetten, gamen en skypen of bellen, zijn er beperkingen aan de bestaande koperdraadverbindingenis Glasvezel dé verbinding voor jou.

Voor volwaardige HD uitzendingen (1080p) is veel bandbreedte nodig. De behoefte aan HD zal alleen maar toenemen. Daarom is het belangrijk dat je over een goede internetverbinding beschikt. Een goede reden om voor de hoogst haalbare kwaliteit te kiezen, die klaar is voor de toekomst. Als je kiest voor tv kijken met het Alles-in-één Pakket van KPN Glasvezel heb je geen omkijken naar de capaciteit of kwaliteit.

http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv-over-glasvezel.htm

Kan jij het uitleggen?

Zie ook mijn commentaar bij "waarom zou ik overstappen" en mijn vergelijking met beelden met VHS, DVD en Blu-Ray.

En ga niet zeggen dat je geen veschil ziet tussen blu-ray en DVD.

(vooral als je een tv van 65"heeft, zoals iemand daar vermeld, dan zie je ook verschil tussen aanbieders).

Verder zie ik dat ik duur uit ben bij KPN.

Bij Ziggo betaal ik 25,-- euro voor het puls pakket.

21 HD zenders

Toaal 105 zenders.

Ook o.a. BBC 3 en 4

Bij KPN betaal ik hiervoor 32,-- euro

(bedragen afgerond)

Inderdaad een dure hobby HD kijken via KPN. Ik had hiervoor CanalDigitaal met tientallen HD zenders. Helaas mag ik na verhuizing hier geen schotel plaatsen, dus voor KPN gekozen. Helaas, duur, beperkt aanbod, storingsgevoelig, etc. In Frankrijk heb ik voor 32 Euri een 3 in 1 pakket, met alle zenders die dat aanbieden in HD ( zelf in te stellen, zodat je op 1 gewoon TF1HD hebt staan! De SD TF1 zie je dan niet meer in je lijst), met tv kijken op je iPad bij alle SFR klanten (die als Hotspot fungeren) en volledig gratis bellen naar alle vaste nummers naar 100 landen! Zo bekeken word je hier uitgeknepen als "klant".
En dan te bedenken dat de infrastructuur in Frankrijk heel wat kostbaarder is door de uitgebreidheid vd gebieden.
Ik ben in elk geval op zoek naar een voordeliger aanbieder dan KPN die de HD kanalen wel vooraan zet.

Reageer