Beantwoord

Kpn wifi versterker probleem

  • 6 March 2019
  • 6 reacties
  • 350 keer bekeken

Hallo,

Sinds enige tijd hebben wij de wifi versterker van kpn. Deze heb ik nu aangesloten met een ethernet kabel vanaf de draadloze verbindingsset, en weer een ethernet kabel vanaf de versterker naar de tv ontvanger. nu werkt het meeste perfect. We hebben goede wifi in de woonkamer voor netflix enz en boven ook goede verbinding. Maar nu blijft de tv vaak hangen bij programma's. Het geluid is goed, alleen het beeld blijft zo'n 5 seconden stilstaan en gaat dan weer verder. Ook boven blijft ie vaak niet verbonden, hij valt dan vaak weg. Maar als ik verbonden ben, heb ik wel ineens 4 strepen wifi


Ik hoop dat iemand mij hiermee helpen kan

Mvg Johannes
Hieronder is de setup 👇

icon

Beste antwoord door Henk2304 7 March 2019, 17:56

Bekijk origineel

6 reacties

Een kennis van mij ondervindt dit ook. De DVS is daar inmiddels vervangen door een vaste kabel, maar dat had geen resultaat. Die kabel loopt nu eerst naar een switch en vandaar naar zowel de WiFi Versterker als naar de tv. Die laatste doet 't nu goed (loopt dus niet meer via de WiFi Versterker).
Hoewel een op de WiFi Versterker via een kabel aangesloten desktop (W10) in eerste instantie goed bleek te werken is dat helaas sinds enkele dagen ook niet meer het geval en ook via Wi-Fi verbonden apparaten (slimfoons, tablets, e.d.) ondervinden haperingen, hoewel het Wi-Fi-signaal zelf prima is. De desktop is nu ook aan de switch gekoppeld en daarmee was ook dat problem opgelost. Het lijkt er dus op dat de in de WiFi Versterker ingebouwde switch een beetje krakkemikkig aan het worden is. Het ding is inmiddels ook niet mee leverbaar, helaas; of misschien ook wel juist hierom.

Mijn kennis gaat nu de WiFi Versterker (tijdelijk) uitzetten en via de WiFi Tuner het netwerk controleren. Met een beetje geluk komt daaruit dat hij twee Experia WiFi's nodig heeft (twee, omdat hij een V10 heeft en geen V10a) en krijgt hij die gratis van KPN.
Een kennis van mij ondervindt dit ook. De DVS is daar inmiddels vervangen door een vaste kabel, maar dat had geen resultaat. Die kabel loopt nu eerst naar een switch en vandaar naar zowel de WiFi Versterker als naar de tv. Die laatste doet 't nu goed (loopt dus niet meer via de WiFi Versterker).
Hoewel een op de WiFi Versterker via een kabel aangesloten desktop (W10) in eerste instantie goed bleek te werken is dat helaas sinds enkele dagen ook niet meer het geval en ook via Wi-Fi verbonden apparaten (slimfoons, tablets, e.d.) ondervinden haperingen, hoewel het Wi-Fi-signaal zelf prima is. De desktop is nu ook aan de switch gekoppeld en daarmee was ook dat problem opgelost. Het lijkt er dus op dat de in de WiFi Versterker ingebouwde switch een beetje krakkemikkig aan het worden is. Het ding is inmiddels ook niet mee leverbaar, helaas; of misschien ook wel juist hierom.

Mijn kennis gaat nu de WiFi Versterker (tijdelijk) uitzetten en via de WiFi Tuner het netwerk controleren. Met een beetje geluk komt daaruit dat hij twee Experia WiFi's nodig heeft (twee, omdat hij een V10 heeft en geen V10a) en krijgt hij die gratis van KPN.


Bedankt voor uw antwoordt, maar ik snap nu even niet wat u precies bedoelt. Wat kan ik nu doen om de haperingen te voorkomen via de wifi acces point/versterker op het tv kastje?
Ik heb geprobeerd aan te geven da het probleem wel eens de WiFi Versterker zelf kan zijn. Als je daar geen garantie meer op hebt, zou je ook de werkwijze uit het laatste deel van mijn reactie kunnen volgen. Als je dan ook Experia WiFi's krijgt, zou je het switchdeel van de WiFi Versterker kunnen vervangen door een losse switch.
Ah zo oke, bedankt voor het reageren! Ik heb nu een tip-link switch bestelt, hoop dat die het goed kan overnemen! Ik laat het u weten wat eruit is gekomen. De wifi versterker hebben we helaas al een tijdje dus die kan ik niet meer terugsturen
Ondersteunt die switch IGMP Snooping? Zo niet, dan kun je opnieuw problemen verwachten bij tv kijken. De switch die ik heb aangegeven is wel goed.
Heb nu de Netgear switch gekregen van KPN, en het probleem is opgelost! Bedankt voor uw hulp! 😄

Reageer