Beantwoord

KPN Zenders Pluspakket niet allemaal buitenshuis beschikbaar?

Ik heb vandaag het plus pakket aangeschaft mede door het volgende bericht: "http://corporate.kpn.com/pers/persberichten/kpn-vernieuwt-populaire-interactieve-tv-app-.htm"
Daarin wordt aangegeven dat alle zenders in het plus pakket buitenshuis beschikbaar zouden moeten zijn. Er is ook geen andere plek om dit na te kijken op jullie website omdat er verder geen melding van gemaakt word.

Maar nu schetst mijn verbazing dat dit helemaal niet het geval is, niet alle zenders uit het Plus Pakket zijn beschikbaar buitenshuis, althans, bij mij niet, klopt dit?
icon

Beste antwoord door Justin_ 2 oktober 2017, 11:25

Hoi Eddy23, welkom op het forum! Helaas zijn inderdaad niet alle zenders uit het pluspakket buitenshuis te bekijken. Als je in de iTV app de gids erbij pakt, herken je deze zenders aan het oog met een schuine streep erdoor.

Wat betreft onze website, ik heb ook geen plek kunnen ontdekken waar een overzicht te vinden is met de zenders die wel/niet buitenshuis te zien zijn. Dat is natuurlijk wat vreemd, dus ik heb een verzoek ingediend om zo'n zenderoverzicht op de website te zetten.

Nat-Geo Wild is 1 van de zenders die niet buitenshuis te kijken is.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Eddy23 schreef:

Er is ook geen andere plek om dit na te kijken op jullie website omdat er verder geen melding van gemaakt word.

Het staat hier op de website.
https://kpn-customer.custhelp.com/ci/fattach/get/91768/0/session/L2F2LzEvdGltZS8xNTA2NDQ5NDY3L3NpZC9mVUxDMUpnX3gySjc0OTk4NzdXaVpkTzlCaTVhVFFWaFkxUEFKaUVpV0ZnaFBqMjI3N1huZHFQdiU3RXpuZDlySlJ1b1VKRTZZTlBrZUtTRWNaOFdFSnZBWk80VVZoc3FtVmtBTnhBMVk3Ym5BJTdFRXRJOFNsSGtoMlRnJTIxJTIx/filename/Zenderoverzicht+iTV+app+of+web+en+Onderweg+tv-kijken.pdf

Daar staat dus niet welke zenders buitenshuis beschikbaar zijn. Daar staat heel dik boven aan "Interactieve TV app of web, actuele TV-Zenders".
Daar staat dus niet duidelijk vermeld of dat TV app of web binnenshuis of buitenshuis is, daar zit verschil in.

Dat is dus gewoon de lijst met alle zenders en zegt niets over welke wel en welke niet buitenshuis beschikbaar zijn.

In het geval dat al deze zenders buitenshuis beschikbaar zouden moeten zijn klopt dit niet want ik kan er een hoop niet zien buitenshuis, zoals BBC 1, BBC 2, Nat-Geo Wild en nog een aantal.

De enige lijst die ik kan vinden waar een vermelding wordt gedaan voor zenders buitenshuis is deze: https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm
Maar, daar wordt verder niets vermeld over het plus pakket, de kanalen BBC1 en BBC2 staan daar niet tussen, die zitten wel in het standaard pakket, dus die zijn gewoon niet beschikbaar buitenshuis. Maar over bijv. Nat-Geo Wild en nog een de andere zenders die in het plus pakket zitten, waarvan een aantal wel buitenshuis beschikbaar zijn bij mij, is niets vermeld. Het enige wat ik kan vinden erover is in dat artikel wat ik eerder vermeld heb, daar staat duidelijk dat het hele plus pakket buitenshuis beschikbaar zou moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hopelijk kan een KPN moderator verhelderen welke lijst met buitenshuis te bekijken zenders (uit het Pluspakket) wel klopt.
En dat persbericht van vorig jaar wekt inderdaad de indruk dat het hele Pluspakket buitenshuis is te bekijken (al staat er niet 'alle' maar 'de' zenders van het Pluspakket).
joss1965 schreef:

Hopelijk kan een KPN moderator verhelderen welke lijst met buitenshuis te bekijken zenders (uit het Pluspakket) wel klopt.
En dat persbericht van vorig jaar wekt inderdaad de indruk dat het hele Pluspakket buitenshuis is te bekijken (al staat er niet 'alle' maar 'de' zenders van het Pluspakket).

Ja maar als ik tegen jou zeg, 'de' zenders uit het plus pakket zijn in HD. Dan betekend dat echt gewoon dat alle zenders in HD zijn, als je aangeeft dat je 'de' zenders uit het plus pakket buitenshuis beschikbaar maakt, geeft dat echt gewoon aan dat dat alle zenders zijn. Anders had er moeten staan met uitzondering van oid. Als voorbeeld; 'De' kinderen uit groep 3, zijn ook alle kinderen uit groep 3 en niet een aantal uitgezonderd.
Reputatie 7
Badge +10
Lees mijn reactie.

Je kunt overigens geen rechten ontlenen aan wat in een persbericht van vorig jaar staat.
joss1965 schreef:

Lees mijn reactie.

Je kunt overigens geen rechten ontlenen aan wat in een persbericht van vorig jaar staat.

Sorry dat ik het op deze manier moet zeggen, maar, als je niets zinnigs te melden hebt zou je dan aub gewoon iets anders kunnen gaan doen? Jouw reacties hebben tot nu toe niet geholpen. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
joss1965 schreef:

Reputatie 7
Hoi, Eddy. Er is inderdaad nergens te vinden welke zenders uit het pluspakket buitenshuis te krijgen zijn. Daar heb je volkomen gelijk in.

Overigens noem je BBC 1 en 2, maar die zitten in het basispakket. En zijn inderdaad NIET buitenshuis beschikbaar (w.b. de basis zenders is die info wel te vinden: http://kpn.com/zenders )
PeterG schreef:

Hoi, Eddy. Er is inderdaad nergens te vinden welke zenders uit het pluspakket buitenshuis te krijgen zijn. Daar heb je volkomen gelijk in.

Overigens noem je BBC 1 en 2, maar die zitten in het basispakket. En zijn inderdaad NIET buitenshuis beschikbaar (w.b. de basis zenders is die info wel te vinden: http://kpn.com/zenders )

Dank voor het antwoord, maar dat BBC 1 en 2 in het basispakket zitten en niet in het plus pakket dat gaf ik ook aan, en dat die niet beschikbaar zijn staat ook op de website idd, lees mijn comment:

De enige lijst die ik kan vinden waar een vermelding wordt gedaan voor zenders buitenshuis is deze: https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm
Maar, daar wordt verder niets vermeld over het plus pakket, de kanalen BBC1 en BBC2 staan daar niet tussen, die zitten wel in het standaard pakket, dus die zijn gewoon niet beschikbaar buitenshuis. Maar over bijv. Nat-Geo Wild en nog een de andere zenders die in het plus pakket zitten, waarvan een aantal wel buitenshuis beschikbaar zijn bij mij, is niets vermeld. Het enige wat ik kan vinden erover is in dat artikel wat ik eerder vermeld heb, daar staat duidelijk dat het hele plus pakket buitenshuis beschikbaar zou moeten zijn.

De vraag blijft dus nog steeds waarom er nergens aan wordt gegeven welke zenders wel en niet buitenshuis beschikbaar zijn, en waarom in dat pers bericht duidelijk aangegeven is dat de zenders in het plus pakket buitenshuis beschikbaar zijn.

Ik vind het erg jammer dat KPN geen zin heeft in het betalen van de juiste licenties om al die zenders buitenshuis beschikbaar te maken. Zelf ben ik erg veel onderweg en kijk veel TV buitenshuis daarom nam ik na het lezen van dat persbericht ook het Plus Pakket.
Reputatie 7

De vraag blijft dus nog steeds waarom er nergens aan wordt gegeven welke zenders wel en niet buitenshuis beschikbaar zijn, en waarom in dat pers bericht duidelijk aangegeven is dat de zenders in het plus pakket buitenshuis beschikbaar zijn.

Daar hebben we de KPN moderators voor!
Die kunnen hier een antwoord op vragen én hopelijk volgt hieruit ook vermelding op de website.

Ik vind het erg jammer dat KPN geen zin heeft in het betalen van de juiste licenties om al die zenders buitenshuis beschikbaar te maken.

Dit zou voor álle abonnee's ook tot verhoging van de abonneekosten leiden. Ik persoonlijk heb daar helemaal geen behoefte aan. Voor een dienst, buitenshuis kijken, die met Windows helemaal niet beschikbaar is.

👉🏼 WELKE zenders uit het pluspakket mis je onderweg?

Daar hebben we de KPN moderators voor!
Die kunnen hier een antwoord op vragen én hopelijk volgt hieruit ook vermelding op de website.

Heb niet het idee dat die behoefte hebben te reageren, :D

Dit zou voor álle abonnee's ook tot verhoging van de abonneekosten leiden. Ik persoonlijk heb daar helemaal geen behoefte aan. Voor een dienst, buitenshuis kijken, die met Windows helemaal niet beschikbaar is.

Ziggo heeft bijvoorbeeld wel een hoop extra kanalen beschikbaar, en die hebben hier het abb. geld ook niet voor verhoogd.

WELKE zenders uit het pluspakket mis je onderweg?

Gaf ik al aan, Nat-Geo Wild bijvoorbeeld...
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Eddy23, welkom op het forum! Helaas zijn inderdaad niet alle zenders uit het pluspakket buitenshuis te bekijken. Als je in de iTV app de gids erbij pakt, herken je deze zenders aan het oog met een schuine streep erdoor.

Wat betreft onze website, ik heb ook geen plek kunnen ontdekken waar een overzicht te vinden is met de zenders die wel/niet buitenshuis te zien zijn. Dat is natuurlijk wat vreemd, dus ik heb een verzoek ingediend om zo'n zenderoverzicht op de website te zetten.

Nat-Geo Wild is 1 van de zenders die niet buitenshuis te kijken is.
Reputatie 7
@Justin_
Gebruik van interactieve tv buitenshuis via de website (laptop) wordt sowieso niet ondersteund. Daar hoeft het dus m.i. ook niet zichtbaar te zijn.

Een lijst met pluspakket zenders die wel/niet buitenshuis via de app te zien zijn is wel welkom. (al heb ik zelf alleen een laptop)

Reageer