Beantwoord

Kpn zorgt slecht voor trouwe klanten

Badge
Ik heb nu een all-in-one abonnement met gratis Spotify voor 65 euro. Spotify gebruik ik niet en kan een nieuw abonnement afsluiten voor 60 euro zonder Spotify. Dan moet ik mij dus weer voor een jaar vastleggen, maar zonder korting. Kpn zegt dat ik geen nieuwe klant ben en die korting al een keer heb gehad. Tot zover kan ik het wel volgen, maar ik gebruik geen Spotify, maar krijg ik nu gratis voor 65 euro. Een nieuw abonnement zonder Spotify kost nu 59 euro, dus ben ik min of meer verplicht een nieuw abonnement af te sluiten en mij weer voor een jaar vast leggen, maar krijg daar niets voor terug. Kpn wil blijkbaar van zijn oude klanten af....
Like Quote

Admin: dubbele bericht in ander topic verwijderd
icon

Beste antwoord door Erik_ 24 januari 2018, 11:08

Hey Danny, welkom terug! Ik heb naar je abonnement gekeken. Je had inderdaad nog een oude stijl Alles-in-1 Standaard van €65. Daar zit Spotify bij inbegrepen. Overstappen naar de huidige selectie van abonnementen is dan altijd mogelijk, zoals je ook verteld is. Maar ik geloof dat er toch wat sprake is van miscommunicatie.

Je kunt van je huidige abonnement overstappen naar de nieuwe variant (Internet + TV, met telefonie). Omdat dit hetzelfde niveau van pakket is, geldt dit als een wijziging. Je krijgt dan géén korting, maar ook géén nieuw contract. Pas als je zou overstappen naar een hoger pakket zou je eventueel in aanmerking komen voor een korting. En daar zou dan wel een nieuw jaarcontract bij zitten.

Ik zie dat de wijziging gisteren is ingevoerd. Je ziet op de bevestiging daarvan ook staan dat er geen contractsverlenging is. Op blad nummer 2 van het productoverzicht zie je het kopje Contractstermijn. In de tabel daar zie je achter Internet en TV staan 'De contractstermijn voor dit product is verlopen'.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Je zou het ook anders kunnen bekijken en dat is dat je nu feitelijk €5,- per maand betaald voor die Spotify Premium dat je toch niet gebruikt. (Die andere Euro verschil is de vaste telefoon.)
Door niet te verlengen gooi je dus eigenlijk €60,- weg en dat lijkt me zonde. Voor die 12 maanden krijg je dus in ieder geval €60,- terug.
Reputatie 7
Badge +27
Hey Danny, welkom terug! Ik heb naar je abonnement gekeken. Je had inderdaad nog een oude stijl Alles-in-1 Standaard van €65. Daar zit Spotify bij inbegrepen. Overstappen naar de huidige selectie van abonnementen is dan altijd mogelijk, zoals je ook verteld is. Maar ik geloof dat er toch wat sprake is van miscommunicatie.

Je kunt van je huidige abonnement overstappen naar de nieuwe variant (Internet + TV, met telefonie). Omdat dit hetzelfde niveau van pakket is, geldt dit als een wijziging. Je krijgt dan géén korting, maar ook géén nieuw contract. Pas als je zou overstappen naar een hoger pakket zou je eventueel in aanmerking komen voor een korting. En daar zou dan wel een nieuw jaarcontract bij zitten.

Ik zie dat de wijziging gisteren is ingevoerd. Je ziet op de bevestiging daarvan ook staan dat er geen contractsverlenging is. Op blad nummer 2 van het productoverzicht zie je het kopje Contractstermijn. In de tabel daar zie je achter Internet en TV staan 'De contractstermijn voor dit product is verlopen'.
Badge
Ik heb het gisteren besproken met de kpn en inderdaad zit ik niet aan een contract vast.
Ik dacht dat dat wel zo was, dan is het verder geen probleem en blijf ik voorlopig gewoon bij kpn.
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen, Danny. Blij dat dit opgehelderd is 🙂

Reageer