Vraag

Kun je met satellietantenne op het dak interactieve tv ontvangen?

• 23 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 870 keer bekeken

Badge
Ik ben al jaren tevreden met KPN interactieve televisie en heb het Alles-in-een-pakket.
Een kennis beweert dat satelliet-televisie veel meer kanalen biedt en dat je geen abonnementskosten betaalt (klopt ook), daarom wil hij geen interactieve tv van KPN of van Ziggo hebben.
Mijn vraag: kun je met een satellietschotel ook interactieve televisie ontvangen? ik denk het niet.

Admin: bericht naar juiste board verplaatst

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Met een schotel kun je alleen de free-to-air zenders ontvangen of je moet een abonnement hebben bij een provider. Het aanbod is wel veel groter dan via interactieve TV. Niet alle zenders worden vanuit dezelfde satelliet uitgezonden dus kan het zijn dat de schotel moet worden verdraaid of meerdere LNB's op je schotel moet monteren.
Reputatie 7
Badge +31
De schotel heeft meer zenders, maar kent géén interactiviteit. Alleen lineaire ontvangst en opnemen op de HDD in je, daardoor grote en geluidmakende, losse satellietontvanger.

Canaldigitaal biedt wel interactieve tv. Maar dat is via Online.nl en dat werkt, net als KPN, via het koper of Reggefiber glasvezel.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @ronaldrobert, ben je voldoende geïnformeerd door @beerzwaan en @PeterG? Laat het weten als je nog vragen hebt op dit moment 🙂

Reageer