Beantwoord

Leeftijdswijzer buitenlandse films en series

  • 27 August 2019
  • 9 reacties
  • 155 keer bekeken

Reputatie 2
Het is mij opgevallen dat in de kpn-gids de leeftijdsgrens altijd op AL (alle leeftijden) staat bij buitenlandse zenders die een film aankondigen. Gezien de bijstaande omschrijvingen is dat veelal onjuist en dus misleidend.
Natuurlijk zal de Nederlandse instantie voor de beoordeling van leeftijdsgrenzen, de buitenlandse films niet bekijken en waarderen. Maar geven de buitenlandse zenders dan zelf geen “rating” mee?
Zo niet, dan lijkt het me veel gepaster de AL rating maar helemaal weg te laten. Dan kun je ook niet in de fout gaan door klakkeloos AL te accepteren!
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 September 2019, 13:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Bartjepa, dit is een hele goede vraag waar ik het antwoord ook niet meteen op weet. Wel wil ik het uit laten zoeken, maar heb nog even iets meer informatie nodig. Zie je dit in de app of via de tv-ontvanger? En heb je zo een voorbeeld van een zender/film/serie waarbij je dit ziet? Met een voorbeeld kan ik het sneller uit laten zoeken 🙂.
Reputatie 2
Marcia,
ik zie AL bij bijv. WDR alleen in de app staan. Op de tv zelf staat bij de HD vermelding niets.
Ik zie net dat niet álle buitenlandse zenders dit doen. Zie “Frantz” Cinema op Canvas vanavond waar op tv naast HD het cijfer 12 staat en de app ook 12 vermeldt.
Bij Polizeiruf 110 vanavond op WDR staat naast HD niets op tv en AL in de app.
Reputatie 7
Badge +30
Goed, dan heb ik het helemaal begrepen. Ik ga het, zoals gezegd, uitzoeken en hou je op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb nog geen reactie van mijn collega's gehad, maar wel even opnieuw navraag gedaan. Zodra ik een terugkoppeling krijg, laat ik het je weten!
Reputatie 2
Oke ik wacht het gewoon af. Goed dat je ff een berichtje stuurt.
Reputatie 7
Badge +30
Inmiddels wel een inhoudelijke reactie! Als er geen kijkwijzer bekend is, dat is namelijk voor buitenlandse zenders niet verplicht, dan wordt deze in de Android app automatisch op Alle leeftijden gezet. Niet echt optimaal. Dankzij jouw bericht gaat dit aangepast worden. Het is nog even de vraag op welke termijn, maar je zult het vanzelf zien in de app. Hartelijk dank voor je signaal 🙂.
Reputatie 2
ik ben erg blij en tevreden over je antwoord en oplossing !!
hartelijk dank. Ik houd het natuurlijk in de gaten.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Bartjepa, hierbij de bevestiging dat het opgepakt is! In de nieuwste update van de app wordt niet meer 'voor alle leeftijden' getoond als er geen advies beschikbaar is. Voor Apple is deze vandaag uit en voor Android verwachten we 'm over ongeveer een week.
Reputatie 2
Ah, dat is fijn. En ook leuk om te weten dat mijn actie succes heeft gehad. Bedankt voor jouw/jullie aandeel en reactie.
Dick