Beantwoord

LG magic remote koppelen aan de Arris ontvanger

  • 27 July 2020
  • 41 reacties
  • 44502 keer bekeken

Je kunt via het menu in je LG televisie settup topbox, KPN selecteren. Hierdoor kun je de magic remote gebruiken voor je decoder van KPN. Voor degene die door de wirwar aan info duidelijkheid wil hebben 😁

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 2 August 2020, 14:54

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Vanderlindenj, welkom hier. 

Volgens mij gaat het hier om de remote van LG zelf, toch? 

In ieder geval bedankt voor je bericht hier, handig voor de meelezers. :relaxed:

Ik heb in mijn LG tv ingesteld dat ik een recorder van KPN hebt staan, dan moet je daarna Chanel op intoetsen (op je magic remote afstandsbediening en aangeven of hij van Chanel wisselt, helaas werkt dit bij mij niet. Iemand nog een idee? 

Reputatie 2

@Rekkabnekeok ik lees even mee want ik heb t zelfde… KPN selecteren… En dan niets. Ik had wel net op die uit knop bovenin gedrukt die rechter en dan geeft De tv n melding maar die is niet echt helder 

 

ik lees even mee :-)

@eacrusher het is mij zojuist gelukt. Hij gaf bij mij in de afbeelding aan ch pijltje omhoog. Dus ik zat op dat knopje te drukken dit werkt niet.

 

Je moet op de scroll wiel (ok / bevestigen) knop drukken, gaat hij een kanaal omhoog zeg je dat het werkt, doet hij dat niet kies je voor nee en kan je het daarna weer proberen. 

 

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en dat het jouw ook lukt. Ik bedien nu gelukkig alles rond mijn tv met de afstandsbediening van mijn Tv 😁

Reputatie 2

Hahaha, nou ik wilde je het net schrijven! Ik had exact hetzelfde “ontdekt” en hij werkt…. @Rekkabnekeok!

 

de teksten van de instructie zijn denk ik een beetje ongelukkig vertaald maar nu kwam ik er door heen :-)

had net via dat LG dashboard nu ook mijn Hue lampen gekoppeld :-)… 

Nou nu mijn PS5 nog ooit en we kunnen los hoewel de ps4pro en de nieuwe LG erg zijn best doet! 

 

 

TV is perfect kwa beeld, ik krijg enkel voor de ps4 nog niet de juiste instellingen gevonden, krijg hem nog niet lekker scherp naar mijn zin. Dat zal wel goed komen :) 

Goedeavond,

 

In de hoop dat hier nog wordt gelezen :-) wij hebben gisteren onze nieuwe LG Oled Gx opgehangen. Topding maar we krijgen ook de remote niet werkend op de Kpn arris box en ook niet op de Sonos. Ik heb bovenstaande tips ook uitgeprobeerd maar als we op het tandwieltje, of de knop daar direct boven, druk dan verspringt alleen de cursor zeg maar op beeld. Er gebeurd niets met de kpn set up box. 
 

iemand enig idee?

Goedeavond,

 

In de hoop dat hier nog wordt gelezen :-) wij hebben gisteren onze nieuwe LG Oled Gx opgehangen. Topding maar we krijgen ook de remote niet werkend op de Kpn arris box en ook niet op de Sonos. Ik heb bovenstaande tips ook uitgeprobeerd maar als we op het tandwieltje, of de knop daar direct boven, druk dan verspringt alleen de cursor zeg maar op beeld. Er gebeurd niets met de kpn set up box. 
 

iemand enig idee?

 

Jullie zitten wel in 't menu om een afstandsbediening te programmeren? Ik zie dan klein het hdmi beeld (kpn box) en zie dan channel up staan, die optie moet je indrukken met het tandwieltje / oké, daarna vraagt de setup of je kanaal veranderd is of niet. Als je nee drukt kan je 't nogmaals proberen met onderliggend andere instellingen 

 

Goedemiddag, 

Het lukt mij ook met geen mogelijkheid de lg remote van mij LG GX te koppelen aan KPN. Ik heb de stappen zoals boven uitgevoerd, maar het werkt niet. Beeld veranderd niet als ik op de CH+ druk met OK/wieltje. 

Dan moet je kiezen voor de optie dat het niet werkt. En dan krijg je een andere configuratie en zo blijf je het doen tot het werkt

Het werkt. Echter nadat mijn tv uit is na ongeveer een uur werkt het niet meer. Dit blijft zich voordoen. Instellen lukt, maar na een x-tijd verliest hij de instelling. Enig idee? 

Alvast bedankt 

Geen idee bij mij blijft alles werken 

Het werkt wel. Echter moet de kast open staan zodat de LG afstandsbediening de kpn kast ziet. Volgens mij heeft de LG remote geen Bluetooth en werkt het middels infrarood. Erg jammer 

Dat klopt het werkt via infrarood. Je hebt ook infrarood oogjes die sluit je dan aan op je KPN box (zelf niet onderzocht of die dat ondersteund) en dan plaats je dat oogje op of onder je kast en kan je daarop richten 

@eacrusher het is mij zojuist gelukt. Hij gaf bij mij in de afbeelding aan ch pijltje omhoog. Dus ik zat op dat knopje te drukken dit werkt niet.

 

Je moet op de scroll wiel (ok / bevestigen) knop drukken, gaat hij een kanaal omhoog zeg je dat het werkt, doet hij dat niet kies je voor nee en kan je het daarna weer proberen. 

 

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en dat het jouw ook lukt. Ik bedien nu gelukkig alles rond mijn tv met de afstandsbediening van mijn Tv 😁

Hoi,

Welk type Arris kastje heb jij? Ik heb de VIP2952, maar ik ben door alle ‘nee’ heen gegaan en helaas werkt hij nog niet.

ik hoor het graag.

Je moet niet op CH+ op de afstandsbediening klikken maar op het scherm, de tv test dan of het werkt, ik zat ook op de remote te klikken, instructies zijn inderdaad niet duidelijk. Het werkt nu, ik kan alleen de tv ontvangen niet uitzetten met de remote van LG.

Heel handig overigens is ook dat je met de drie puntjes ‘...’ , heel eenvoudig de gids van kpn kan raadplegen en veranderen qua dag etc. Ik pakte eerst telkens de remote van kpn erbij om dingen terug te kijken, hoeft dus niet! 

Reputatie 1

Hier ook niet gelukt op LG 55 GX. Ik heb de VIP5202 en wanneer ik zoek op modelnaam op mijn LG tijdens de configuratie zie ik alleen de volgende modellen staan (en helaas dus niet mijn model VIP5202):

Deze modellen worden door LG ondersteund:

  • VIP2952
  • VIP1963
  • VIP1903
  • VIP19109
  • VIP1853
  • VIP19609DB
  • VIP1910/9
  • VIP1960

Hier sinds 3 dagen een LG 65 OLED G1 en deze werkt met de VIP5202 behalve het aanzetten van de Arris lukt slecht, uitzetten gaat wel, iemand een idee?

Hier ook niet gelukt op LG 55 GX. Ik heb de VIP5202 en wanneer ik zoek op modelnaam op mijn LG tijdens de configuratie zie ik alleen de volgende modellen staan (en helaas dus niet mijn model VIP5202):

Deze modellen worden door LG ondersteund:

  • VIP2952
  • VIP1963
  • VIP1903
  • VIP19109
  • VIP1853
  • VIP19609DB
  • VIP1910/9
  • VIP1960

ik gebruik ook een vip5202 en deze werkt goed met mijn Sony tv afstandsbediening

in jou geval pak vip2952 dan werkt het waarschijnlijk (ook bij LG)

let hierbij wel op dat de tv ontvanger in het zicht moet staan (infrarood) en dat je de afstandsbediening moet richten op de tv ontvanger

 

 

 

Hoi,

Koppelen is gelukt en via de LG remote kan ik het KPN kastje bedienen. Alleen bij het uitzetten van de TV blijft de KPN box wel aan. Kan ik die ook uitschakelen via de LG afstandsbediening?

Badge

je kunt ook de kpn app downloaden via de lg content store ff inloggen en je hebt alles binnen handbereik zet de app vast onder een cijfer 1 tm 8 door op de afstandbediening het getal ingedrukt te houden dan krijg je de vraag of je de app vast wilt zetten onder dat nummer werkt ook met netflix disney plus video land ect.:blush:

Ok!

Maar hoe kan ik het kpn kastje uitzetten met de LG magic remote?

Badge

De bovenste knop rechts (zie foto) 😊 maar dat staat dan los van de app. dan gebruik je alsnog het kastje waarbij het mij niet lukt programmas te zoeken via de gids.

Die heb ik dus niet :)

 

Reageer