LG monitor geeft roze gloed i.c.m. Motorola 1853

• 6 januari 2014
  • 6 reacties
  • 4720 keer bekeken

Wij hebben onlangs twee LG 23EN43V-B monitors aangeschaft. Deze hebben we via HDMI gekoppeld aan Motorola VIP1853 decoders. Alles gaat goed wanneer we de Motorola VIP1853 decoder voor het eerst aanzetten (wel ff wachten ivm aanmelden e.d.). Beeld is haarscherp. Wanneer we de Motorola VIP1853 decoder standby zetten (knop bovenop wordt dan rood) en weer aanzetten  (knop bovenop wordt dan groen), dan verschijnt er een roze gloed over het beeld. Je ziet dus wel TV maar met een roze tint (alle zenders en ook de menu’s van KPN, maar niet de menu’s van de monitor)

-          We hebben het op beide monitoren

-          We hebben het icm beide Motorola VIP1853 decoders

-          We hebben het met een andere HDMI kabbels

-          We hebben het niet met een Motorola VIP1853 decoder icm Sony 46 inch TV’s

-          We hebben het als we de HDMI kabel er uithalen en weer in stoppen (dan begint is 1 sec goed en dan initialiseert de monitor iets, dan zie je ff een zwart scherm, en dan heb je weer TV met een roze tint)

-          Laptop icm de monitor heeft het probleem niet, ook niet na standby (monitor gaat dan ook naar standby)

-          De power saving opties voor HDMI hebben ook geen effect

-          De monitor heeft VGA, DVI en HDMI. Daarom verbinden we de Motorola VIP1853 decoder met HDMI

We hebben 2 workarrounds

-          Opnieuw opstarten van de Motorola VIP1853 decoder. Dit duurt tussen de 3 en 5 minuten, dan blijft het beeld goed

-          Reset doen van de settings op de monitor. Nadeel hiervan is dat de volume ook weer naar 30 gaat en het best veel handmatige handelingen zijn.

Enig idee?

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo mrothfusz,

Een bijzondere situatie. Toen ik de titel las, dacht ik meteen aan de HDMI kabel die waarschijnlijk defect is of niet goed is aangedrukt, maar toen ik eenmaal je bericht had gelezen stond ik ook even perplex. Vreemd dat het bij beide ontvangers met verschillende kabels en verschillende schermen niet werkt behalve bij de 46" TV.

Heb je al eens geprobeerd om de beeldscherminstellingen op je ontvanger aan te passen? Je kunt daar namelijk onder andere de resolutie aanpassen. Soms staat deze op automatisch. Je zou eens kunnen proberen dit in te stellen op 720P of 1080i.

Het lijkt er op dat een of andere automatische instelling roet in het eten gooit aangezien hij na ontkoppelen van de HDMI kabel wel even een paar seconden goed is. Hebben de monitoren misschien een soort van auto adjust functie?

Met vriendelijke groet,

Marco

Hoi Marco,

Bedankt voor je reactie. Ik had die opties ook al geprobeerd. Als je van instellingen switcht en je kiest dan voor bewaren, dan krijg je die teruglooptijd. In dat hele process blijft alles voorzien van een roze gloed.

Ik heb het gevoel dat het niet aan de Motorola decoder ligt, maar ook niet aan de LG monitor. Ik hoop dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt of idee heeft wat het zal kunnen zijn.

Die auto adjust is een goeie, daar ga ik nog naar kijken. Ik heb namelijk gezien dat wanneer ik mijn laptop aan de monitor hang en de laptop in standby mode laat gaan, dat de monitor ook in standby mode gaat. Bij de Motorola doet ie dat niet. Blijkbaar probeert te monitor iets slims te doen maar mss niet lukt ... mss kan ik dat uitzetten

Andere ideeën zijn ook welkom :-)

Gr,

Manfred

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Manfred,

Ik heb inderdaad het gevoel dat de monitor zich probeert af te stemmen op het signaal wat deze binnenkrijgt. Ik zou echter zo niet weten wat het nog meer zou kunnen zijn. Er is hier in ieder geval niets over bekend.

Met vriendelijke groet,

Marco

Ik heb het alleen met het aanzetten van de tv en tuner.

Dan is het ff roze en dan krijg goed beeld.

Hallo mrothfusz,

Hier heb ik precies hetzelfde probleem, Op mijn lg monitor (24ea53) wou ik ook graag tv kunnen kijken. Na het aansluiten van de HDMI kabel (7,5m) kreeg ik een roze gloed op het beeldscherm te zien. Na het proberen van een andere HDMI kabel (1,5m) die ik voor de tv gebruik i.s.m. de VIP1853 decoder bleef het beeld ook roze. Het veranderen van beeldscherminstellingen mag ook niet baten.

Nu heb ik een koppelstuk besteld zodat ik de DVI-D poort kan gebruiken van de monitor. Aan het eind van de week verwacht ik de bestelling binnen, en zal dan ook even een reactie geven of het werkt of niet. 

Groeten, 

Evandrus

Reputatie 7
mrothfusz schreef:
Ik heb namelijk gezien dat wanneer ik mijn laptop aan de monitor hang en de laptop in standby mode laat gaan, dat de monitor ook in standby mode gaat. Bij de Motorola doet ie dat niet. Blijkbaar probeert te monitor iets slims te doen maar mss niet lukt ... mss kan ik dat uitzetten

Andere ideeën zijn ook welkom :-)

Misschien een domme vraag maar als je de monitor uitschakelt nadat je de ontvanger op standby hebt gezet, wat gebeurt er dan als je alles weer aanzet? De ontvanger gaat op de HDMI-aansluiting n.l. niet in standby maar blijft een verspringende instructie (in grijs/wit) over het weer aanzetten van de ontvanger doorgeven. De monitor blijft dus signaal krijgen, zal niet in standby gaan en stelt zich wellicht op het grijs/witte signaal in.

Reageer