Beantwoord

LG OLED55B7 hdmi problemen

  • 14 December 2019
  • 23 reacties
  • 403 keer bekeken

Sinds een aantal maanden geeft mijn 55B7 storingen op de hdmi poort waar de kpn arris decoder o.a. aan zit gesloten. Het beeld valt weg en begint te flikkeren en storen, ook de menu's e.d. dus het is een connectie probleem tussen de tv en arris. Na een power cycle van de Arris of het loskoppelen van de hdmi kabel gaat het weer een dagje goed.

Het volgende heb ik getest of is er gebeurt:
-3 verschillende Arris decoders gebruikt (ook ander type)
-verschillende hdmi poorten
-verschillende hdmi kabels
-Lg heeft complete moederbord vervangen
-gespeeld met Arris instellingen (720p bijv)

[Video: http://fooc.nl/plaatjes/20191108_045010000_iOS.MOV]

icon

Beste antwoord door PeterG 15 December 2019, 12:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Ik heb overigens geen 4k decoder…...

Reputatie 7
Badge +24

De stekker van de tv zit goed in het stopcontact? Al eens een ander stopcontact geprobeerd? 

Ik vermoed zomaar dat die Arris 'rammelt'. Hopelijk kan een moderator, die hier nog komt gewoon een ruiling in gang zetten. Als het daarná nog weer gebeurt… onwaarschijnlijk dat het 2 X op één adres hetzelfde probleem is in de decoder.

Staan je gegevens al in het forumprofiel voor de moderator?

De stekker van de tv zit goed in het stopcontact? Al eens een ander stopcontact geprobeerd? 

 

Nog niet gedaan.

Ik vermoed zomaar dat die Arris 'rammelt'. Hopelijk kan een moderator, die hier nog komt gewoon een ruiling in gang zetten. Als het daarná nog weer gebeurt… onwaarschijnlijk dat het 2 X op één adres hetzelfde probleem is in de decoder.

Staan je gegevens al in het forumprofiel voor de moderator?

Ik heb al 3 verschillende arris decoders gebruikt.

Ik heb al 3 verschillende arris decoders gebruikt.

Dan lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt.

Andere apparaten met HDMI werken wel? Bluraydiscspeler o.a.

Al eens een nieuwe HDMI 1.4 High Speed kabel gebruikt?

Wat is je bandbreedte.
Meetbare (laptop via utp; geen ander internetgebruik, tv decoder(s) standby) en
Maximaal beschikbaar op je adres.

P.S. Je videolink in het startbericht resulteert hier alleen in lopend balkje.

Reputatie 7
Badge +22

 

P.S. Je videolink in het startbericht resulteert hier alleen in lopend balkje.

Ik heb het zelf wel gezien @PeterG, het beeld flikkert echt als een bezetene. Maar @fooc heeft het met 3 verschillende Arris getest, dan zou ik denken dat het toch aan de TV kan liggen. :thinking: Hij sprak eerder in deze topic dat er een nieuwe moederbord in de LG zit, kan er misschien een kleine montagefout zijn gemaakt in het installeren van de moederbord?

het beeld flikkert echt als een bezetene.

In ieder geval niet uitvoer instellen op 1080p25…
Bij voorkeur op 1080i (dat is 1080i50). Anders op 1080p50. Zelf gebruik ik nooit auto. Heb ze overigens allemaal op 1080i staan.

 

P.S. Je videolink in het startbericht resulteert hier alleen in lopend balkje.

Ik heb het zelf wel gezien @PeterG, het beeld flikkert echt als een bezetene. Maar @fooc heeft het met 3 verschillende Arris getest, dan zou ik denken dat het toch aan de TV kan liggen. :thinking: Hij sprak eerder in deze topic dat er een nieuwe moederbord in de LG zit, kan er misschien een kleine montagefout zijn gemaakt in het installeren van de moederbord?

De storing in het beeld was ook de reden voor vervanging van moederbord maar lost helaas niets op. Gaat soms ook een week goed, heel vreemd.

Ik heb al 3 verschillende arris decoders gebruikt.

Dan lijkt het me zéér onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt.

Andere apparaten met HDMI werken wel? Bluraydiscspeler o.a.

Al eens een nieuwe HDMI 1.4 High Speed kabel gebruikt?

Wat is je bandbreedte.
Meetbare (laptop via utp; geen ander internetgebruik, tv decoder(s) standby) en
Maximaal beschikbaar op je adres.

P.S. Je videolink in het startbericht resulteert hier alleen in lopend balkje.

 

Andere apparaten lijken goed te gaan maar worden amper gebruikt, nintendo switch en chromecast. Kabels zijn geen nieuwe maar werkten altijd, misschien toch eens nieuwe proberen?

Bandbreedte heeft imo niet veel ermee te maken, alles geeft storing, ook de interne menu's en standbij beeld.

Heb je de mogelijkheid om op zo’n moment de tv ontvanger in een andere tv te proberen. Zonder deze uit te zetten als het kan. Bv een kleine 'portable’ met hdmi (uiteraard).

Overigens gaat mijn verdenking wel héél sterk (zeg maar 98 % ) naar het televisietoestel ondanks de vervanging van het moederbord. Maar… is de hdmi-kaart in de tv wel eens vervangen???

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet gewoon heel die tv vervangen worden...

Reputatie 7
Badge +22

Volgens mij moet gewoon heel die tv vervangen worden...

Ik ben er ook bang voor. @fooc heb je het nog op een andere TV in huis, en heb je het daar ook op getest?

Heb je de mogelijkheid om op zo’n moment de tv ontvanger in een andere tv te proberen. Zonder deze uit te zetten als het kan. Bv een kleine 'portable’ met hdmi (uiteraard).

Overigens gaat mijn verdenking wel héél sterk (zeg maar 98 %) naar het televisietoestel ondanks de vervanging van het moederbord. Maar… is de hdmi-kaart in de tv wel eens vervangen???

Zelfde decoder werkt prima op de tv boven, HDMI kaart zit volgens mij op het moederbord.

Volgens mij moet gewoon heel die tv vervangen worden...

Ik ben er ook bang voor. @fooc heb je het nog op een andere TV in huis, en heb je het daar ook op getest?

Op andere tv gaat het gewoon goed.

als ik in Arris even switch naar andere resolutie gaat het probleem even weg

Heb je de mogelijkheid om op zo’n moment de tv ontvanger in een andere tv te proberen. Zonder deze uit te zetten als het kan. Bv een kleine 'portable’ met hdmi (uiteraard).

Overigens gaat mijn verdenking wel héél sterk (zeg maar 98 😵 naar het televisietoestel ondanks de vervanging van het moederbord. Maar… is de hdmi-kaart in de tv wel eens vervangen???

Zelfde decoder werkt prima op de tv boven, HDMI kaart zit volgens mij op het moederbord.

Het gaat er nu wel errug slecht uitzien voor die LG televisie…

Reputatie 7
Badge +30

Beste @fooc, welkom! Ik zie dat er al behoorlijk wat getest en geprobeerd is, heel goed! Om heel eerlijk te zijn: als ik dit lees, dan denk ik ook dat het aan de tv ligt. Helemaal als de ontvangers het op de andere tv wel goed doen :-(.

Hier precies hetzelfde probleem. Met de vorige ontvanger niks aan de hand. Nu met de arris steeds storingen en de ontvanger eruit gooien. Heb ook een lg van slechts 2 jaar oud. Op andere tv geen probleem dus het ligt duidelijk bij lg. 

Hier precies hetzelfde probleem. Met de vorige ontvanger niks aan de hand. Nu met de arris steeds storingen en de ontvanger eruit gooien. Heb ook een lg van slechts 2 jaar oud. Op andere tv geen probleem dus het ligt duidelijk bij lg. 

Van de week riep een medewerker van de KPN dat het soms aan beeldversnellers of verbeteraars van nieuwe televisies kan liggen. Waar staan de beeldscherminstellingen van de Arris op? Als deze op automatisch staan, probeer deze dan eens op 1080pi50hz. Bij mij was dat de gouden greep, ook bij een LG van 2 jaar oud! Succes 

Zal het eens proberen, bedankt voor de tip:thumbsup_tone3:

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Patrickvr en @MartinLuik, welkom en goede tips zijn dit! Ik ben benieuwd of het iets goeds heeft opgeleverd :-).

Helaas, ik ga het nu proberen met het oude type ontvanger. Als die tenminste geleverd kan worden. Anders zit ik een jaar vast aan deze ellende.

Reputatie 7
Badge +30

Ik kreeg laatst van een collega de tip om bij Samsung televisies ‘Auto Motion Plus’ uit te zetten als je haperingen ervaart. Bij LG heet dit TruMotion. Misschien kan je daar nog eens naar kijken, @Patrickvr. Ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft, maar het lijkt me de moeite waard om het eens te proberen.Â