Beantwoord

LG OLED65C7V LG Magic remote + KPN 4K-ontvanger

• 19 juli 2018
  • 13 reacties
  • 4223 keer bekeken

Badge
Ik wil graag met mijn LG Magic remote mijn KPN 4K-ontvanger bedienen! Welke 'merk' moet ik dan uit de lijst kiezen bij het koppelen via de tv menu instellingen?

Andersom kan ik wel de afstandsbediening koppelen maar op de KPN afstandsbediening zitten natuurlijk geen Magic Remote functies (bijvoorbeeld bewegen met muiscursor).

Alvast bedankt,
Robert
icon

Beste antwoord door PeterG 19 juli 2018, 13:23

Ah, bij die (de 4K ontvanger) gaat dat sowieso niet werken. Die wordt via bluetooth BT) bediend. Je Magic remote werkt via IR.
Bovendien ondersteunen de KPN ontvangers ook HDMI CEC nog eens niet.

Overigens werken alle KPN ontvangers, ook de 4K, met codes van Motorola 1963 / 1960. Het is dan IR.
Bekijk origineel

13 reacties

Badge
Het gaat trouwens om deze decoder: ZXV8001
Reputatie 7
Ah, bij die (de 4K ontvanger) gaat dat sowieso niet werken. Die wordt via bluetooth BT) bediend. Je Magic remote werkt via IR.

Overigens werken alle KPN ontvangers, ook de 4K, met codes van Motorola 1963 / 1960. Het is dan IR.
Badge

Bedankt Peter,

Het lukt nu wel om te 'zappen'... Na het kiezen van Motorola 'optie 3' op mijn LG TV. Dat is natuurlijk al mooi! Alleen het aan- en uitschakelen van de decoder lukt dan niet.

Grt,
Robert
Reputatie 7
Badge +16
Hay TreporPRO, welkom op het KPN forum. Gaaf om te zien dat PeterG jou de nodige info heeft gegeven 🙂
Badge

Ben ik weer… heb zojuist de nieuwe ARRIS VIP5202 gestrest voor KPN. Is hier al iets van bekend welke decoderfabrikant ik moet kiezen? ARRIS en Motorola werken niet. Of is dit dus het welbekende Bluetooth probleem?

Thnks,

Robert

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @TreporPRO . Wat is precies je doel? Je maakt nu gebruik van de meegeleverde (bluetooth) afstandbediening? En die werkt nog niet goed? Of nog steeds de magic remote? 

Badge

Hi Erwin,

Bedankt voor je snelle reactie. Meegeleverde Bluetooth afstandbediening werkt perfect hoor maar zou graag via m’n LG Magic Remote de ARRIS aansturen… Dan moet ik via m’n LG aangeven welk apparaat ik wil aansturen maar die staat niet tussen de lijst. (er staat wel een ARRIS in de lijst maar die werkt niet met dit nieuwe kastje)

Grt,
Robert

Kun je de Arcadyan hmb 2206 wel selecteren? Dat zou volgens mij moeten werken.

Badge

Helaas niet… staat zelfs helemaal geen ‘Arcadyan’ in de lijst. 

Reputatie 7

Hoi.

Voor die Arris 5202 zou je gewoon Motorola (1903, 1963, 1960) moeten kunnen kiezen. Ik denk dat de IR codes gewoon gelijk zijn gebleven.

Met LG magix remote werkt het mogelijk alleen met HDMI-CEC en dat ondersteunen de decoders van KPN NIET. Dan gaat het niet werken.
Ook als je de 5202 in een kastje hebt, uit het zicht, werkt het niet met de LG Magic.

Alleen met IR (zicht) zal het kúnnen werken.

Bluetoothbediening wordt alleen met de bijgeleverde afst.bed. ondersteund lijkt mij zo.

Reputatie 2
Badge

En er is nog geen oplossing om de KPN ontvangers aan/uit te zetten via de Magic Remote, STB PWR knop??

Reputatie 7

@Erik-Jan

Voor die afst.bed. zal LG zelf met een oplossing moeten komen. Die is niet van KPN.

Dat heeft Samsung met de nieuwe modellen inmiddels wel voor elkaar met de Samsung One Remote.

Afst.bed. dienen de KPN ontvanger te ondersteunen niet andersom.
Zelfde voor de afst.bed. van KPN, die dienen tv’s te ondersteunen en niet de tv's de afst.bed.

Badge

Hier vind je trouwens nog een review van de ARRIS 5202:

https://digitailing.nl/digitest-4k-kpn-tv-ontvanger-arris-vip5202-review/

Reageer