Beantwoord

LG Smart tv app

  • 4 November 2019
  • 17 reacties
  • 2733 keer bekeken

Goedendag 

we hebben begin dit jaar een nieuwe tv gekocht, daarop werkte de interactieve tv perfect, blijkbaar was het een proefperiode, die daarna alleen voor Samsung tv’s werkte.. maar LG “ zou snel volgen” 

wanneer wordt deze optie vrijgeven voor andere smart tv’s?

gr

gertjan 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 12 November 2019, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi Gertjan. Het duurt inderdaad langer dan verwacht, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Houd dit topic de komende week in de gaten voor meer info!

Reputatie 7
Badge +25

Hi Gertjan. Het duurt inderdaad langer dan verwacht, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Houd dit topic de komende week in de gaten voor meer info!

Ik heb niets meer van je gehoord @Gevede. Zie deze reactie in het algemene topic voor meer info.

TotaalTV: KPN breidt ‘kijken zonder kastje’ uit

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-breidt-kijken-zonder-kastje-uit-smart-tv-app-op-lg-televisies/

Ja App werkt, net geïnstalleerd

Hoe ervaar je de kwaliteit van het TV beeld op de KPN Smart App op je LG TV?

Reputatie 1

In de kpn nieuwsbrief van deze week (11 december) geeft kpn aan dat vanaf nu de smart tv app beschikbaar is voor de lg smart tv ouder dan 2017 . Helaas staat deze er (nog) niet bij !! En kan deze dus niet op mijn tv zetten.

Reputatie 7
Badge +25

In de kpn nieuwsbrief van deze week (11 december) geeft kpn aan dat vanaf nu de smart tv app beschikbaar is voor de lg smart tv ouder dan 2017 . Helaas staat deze er (nog) niet bij !! En kan deze dus niet op mijn tv zetten.

Zie je echt “ouder dan 2017” staan? Want dat zou 2017 en nieuwer moeten zijn… Zie eventueel ook het algemene topic: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868

Reputatie 7
Badge +28

Als jouw LG TV draait op WEB OS 2.0 dan gaat het niet werken. Zelf heb ik daar ook last van. 
 

Vanaf WEB OS 3.0 werkt het wel. 
 

Ik heb mij inmiddels erbij neergelegd dat mijn twee jaar oude 4K-TV (gekocht in september 2017) hopeloos verouderd is. 

Reputatie 1

Ben er al achter gekomen dat ik een model heb wat in 2016 is geproduceerd (gekocht febr. 2017) en  dan werkt het ook niet. Begrijp ook niet waarom de app door KPN niet gewoon op zo'n moderne tv geïnstalleerd kan worden. Beetje dom van kpn toch??

Reputatie 7
Badge +28

Helaas @kempen  geldt dit niet alleen voor de app van KPN. Met de apps van de NOS en Canal Digitaal heb ik hetzelfde. En nog heel veel andere APP's draaien niet (meer).  

Naar mijn mening ligt de schuld niet bij KPN. LG zou een software-update voor onze TV's kunnen regelen, zodat onze TV's ook op WEB OS 3.0 gaan draaien.  

 

Reputatie 7
Badge +24

Mogenlijk is de hardware helemaal niet geschikt om web os 3.0 te draaien...

Reputatie 7
Badge +28

Zou zomaar kunnen @Nick83 , daar heb ik verder geen idee van. 

Kickje van dit topic!

 

Hallo allen!

Ik heb ook een LG UHD TV uit 2016. Hij draait op WebOS 3.2(nog wat), maar ook daar is er geen KPNTV-app. Dat lijkt me wel een gemiste kans. Ik heb daarom bewust geen TV afgenomen bij KPN, maar via Canal Digitaal. Die app is wél geschikt voor mijn WebOS-tv. 

Reputatie 2

Hier ook een LG OLED55E6V TV met webOS 3.0. Geïntroduceerd in 2016, gekocht in 2017, in 2018 was het een uitlopend model.

Anyway, op deze TV is geen KPN Smart TV app beschikbaar. Dus “vanaf EB OS 3.0 werkt het“ is te kort door de bocht. Inderdaad, Canal Digitaal is wél beschikbaar. 

Jammer, KPN is prijstechnisch zeker geen “voordelige” provider. Maar wanneer het gaat om de ontwikkeling van producten, diensten en service is het helaas meestal “net niet".  Een TV van (toen) €2400 na 3 jaar de deur uitdoen omdat KPN er geen app voor biedt gaat me toch wat ver. Dan zou ik dus inderdaad eerder KPN de deur uitdoen.

Het zou nog uitkomst kunnen bieden als de KPN app beschikbaar gaat zijn op de Google Chromecast met Google TV (voorheen Android TV) die vanaf oktober in de markt zal komen. Maar het zal me niet verbazen als ook hier KPN de boot weer mist. 

Ik meen nu zelfs te zien dat KPN TV mij € 17.50 per maand kost (4K TV € 2,50 + Extra TV-ontvanger € 5,00 + Interactieve TV met een TV-ontvanger € 10,00). Afhankelijk van het pakket (we hebben eigenlijk altijd basis), kost Canal Digitaal € 11,95 of € 14,95. Dát is wat ik bedoel met prijs/kwaliteit bij KPN. Of vergelijk mijn Hussel 500MB pakket van € 74,50 eens met Tweak 1000GB met Canal Gigital voor € 59,95.

Nogmaals, de prijs van KPN vind ik nog te accepteren als ze dan ook wat harder zouden lopen met de producten en diensten. 

 

Tot enkele dagen geleden werkte de KPN app op mijn LG OLED65E6V in 2017 aangeschaft goed, echter is de app niet meer functioneel. verwijderen durf ik hem niet aangezien de hele app ineens verwijderd is uit de LG content. Ik hoop dat KPN dit terug in de store beschikbaar maakt want het was een hele dure TV en de app werkte voorheen fantastisch.

 

mvg Leroy

Op mijn lg tv is wel een KPN app.

Echter hij wil via mijn klantnummer en pincode niet inloggen. Nunstaat die tv wel op een andere locatie maarook met kpn internet. 

Ik heb een lg oled gehaald deze week. Eerste twee dagen werkte de kpn webOS app super. Mooi beeld en goed geluid. Sinds vandaag, alleen NPO1 geeft beeld. Verder kan ik wel in de  Gids alles zien van nu&straks (wordt dus wel bijgewerkt). Kan ook alle zenders opzetten. Zie de KPN werkbalk zeg maar met zender/programma/tijdstip enz, maar het beeld is zwart. Netwerk verbinding is goed. Opnieuw ingelogd, app opnieuw geïnstalleerd. Wie o wie kan me voorzien van de gouden tip?!