Vraag

Lijst opnames is veranderd

  • 19 September 2021
  • 24 reacties
  • 327 keer bekeken

mijn lijst met opnames is sinds kort veranderd, in plaats van alle opnames op datum nu opnames met de zelfde titel in een regel met meerdere afleveringen, waarom is dit gewijzigd?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @nieuwenhuizen 
Links in dat opnames-menu kun je het veranderen op Datum of alphabetisch

dat wist ik al maar het verandert niets aan de lijst, alle opnames met de zelfde titel staan dan nog steeds in 1 regel genoemd, pas na doorklikken komen alle opnames van die titel in beeld

Reputatie 7
Badge +21

Haal eens nieuwe software op

Menu Instellingen Systeem  Software opnieuw installeren

Is het niet een serie opname? Die worden gegroepeerd in 1 map weer gegeven, welzo makkelijk om de serie bij elkaar te houden.

met de zelfde titel in een regel met meerdere afleveringen

@nieuwenhuizen. In 1 regel… dat lijkt me dus serie opnamen. Staat dan x afleveringen ook lijkt mij.

lijkt dus op serie opnames, hoewel niet gepland als serieopname, dit doet zich pas sinds enkele dagen voor niet eerder gezien in het verleden. blijkbaar doet "het systeem" het vanzelf. weet iemand een mogelijkheid om terug te gaan naar het "oude" .

Effe nog: dit is via de decoder ???

Hoi @nieuwenhuizen . Er is de afgelopen tijd niks aan de software van de itv tuner veranderd. 

Als je het vermoeden hebt dat er iets niet klopt kun je het beste een reset van de tuner proberen:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm

 

dit is allemaal via de decoder gedaan, heb deze al aan en uitgezet en nieuwe software geladen, heeft allemaal niet geholpen

Zou je eens een foto van de situatie willen plaatsen?

sorry maar fotos maken en downloaden die mogelijkheid heb ik niet

Geen smartphone ?

Zonder foto wordt het toch wat lastig. I.i.g. hier.

Net even in mijn lijst gekeken en enkele opnamen staan op datum en series op x afleveringen.

 

ja zo ziet mijn lijst er nu ook uit dus niet alle opnames apart per dag. ik vind dit lastig zoeken naar een opname van een bepaalde datum/dag

Reputatie 7
Badge +7

@nieuwenhuizen welke html-versie heeft jouw tv-ontvanger? (ga in menu naar Instellingen / Informatie)

Als er staat x afleveringen heb je toch echt voor serie-opname voor dat programma gekozen.

Als je op zo'n regel klikt krijg je alsnog de afleveringen op datum!

katana3231: htmlversie is 4.130.206

peterg: ik heb nooit serieopnames ingepland, het is ook van de een op de andere dag veranderd en ook voor alle programma’s waar ik meerdere opnames van heb. kan het "serieopnames” uitgeschakeld worden?

Reputatie 7
Badge +7

katana3231: htmlversie is 4.130.206

peterg: ik heb nooit serieopnames ingepland, het is ook van de een op de andere dag veranderd en ook voor alle programma’s waar ik meerdere opnames van heb. kan het "serieopnames” uitgeschakeld worden?

@nieuwenhuizen  er is een nieuwe html-versie die nu uitgerold wordt en die jij kennelijk al hebt.

Ik vermoed dat wat jij ervaart het gevolg is van die update. En dat afleveringen die los worden ingepland toch als serie bij elkaar worden gezet. Dat gebeurde in het verleden niet en het lijkt erop dat het nu wel gebeurt.

@Erwin_ kun jij dit bevestigen?

Het klopt dat bij deze HTML versie opnamen van dezelfde serie nu bij elkaar komen te staan. In één regel dus. Als je op die regel klikt zie je de opnamen alsnog op hun datum. Maar van één serie komt alles daardoor nu bij elkaar en niet meer tussen andere opnamen. Dit is niet te wijzigen.

 PeterG

Bedankt voor de informatie, ik zal het er dus mee moeten  doen.

Ik heb nu hetzelfde probleem. Het moet toch mogelijk zijn dat we zelf de keus hebben of we iets als serie in de lijst willen hebben of op datum. De service van KPN gaat er niet op vooruit.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb nu hetzelfde probleem. Het moet toch mogelijk zijn dat we zelf de keus hebben of we iets als serie in de lijst willen hebben of op datum. De service van KPN gaat er niet op vooruit.

@Mijnhartje Misschien helpt het als je sorteert op “alfabet”? Soms kies ik voor die sorteermanier om een bepaalde serie op te zoeken. Vervolgens klik ik op die serie om vervolgens in die map naar een bepaalde opname te gaan. 

Reputatie 7
Badge +7

@nieuwenhuizen  In het topic “Updates Interactieve TV Ontvangers 2021” is vanmiddag de bevestiging gegeven dat wat jij ervaart, het gevolg is van de laatste HTML-update. Iets wat ik al meteen vermoedde.

Zie dit bericht:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/updates-interactieve-tv-ontvangers-2021-544169?postid=1379989#post1379989

Als je nu opneemt met “1 aflevering”, maar het zijn meerdere uit dezelfde serie dan komen ze, net als serie-opnamen, in één mapje. Binnen dat mapje kun je ze dan weer op datum zien.

Voorheen had ik met losse opnamen van één serie (dagelijkse doe ik nooit “in serie” want dan lopen m'n opnamen vol als ik even wegben) dat je het dan weer “op alfabet” moest zetten om ze bij elkaar te hebben. Dat gebeurt nu direct al. Handig, vind ik zelf.

@Katana321 

heb alles voor zover mogelijk gelezen, begrijp dat KPN geen mogelijkheid biedt om te kiezen net als bv datum of alfabet, zal het er dus mee moeten doen, even wennen. Bedankt voor de info.

@PeterG 

bedankt, zal even wennen worden