Beantwoord

Live pauzeren/terugspoelen werkt niet meer

• 1 juli 2016
  • 22 reacties
  • 609 keer bekeken

Reputatie 7
Het live pauzeren en terugspoelen werkt ook hier vandaag niet meer op alle zenders. Ik kan o.a. de 3 NPO HD én SD zenders niet meer pauzeren/terugspoelen. BBC one HD (SD niet getest) ook niet. Maar BBC two HD (SD niet getest) dan weer wel! (?) Als je gepauzeerd hebt en wilt hervatten springt ie naar nu i.p.v. verder waar je was. Gisteren al een andere melding op het forum.
Ik gebruik dit errug veel dus vindt het bijzonder lastig.
Dus ook graag 'reparatie'.
Aangezien het live gebeuren nu ook via het netwerk gaat neem ik aan dat resetten of zelfs vervangen v.e. decoder geen zin meer heeft. (?)

P.S. Ik zie dat de nieuwe zenderindeling (HD) ook nog niet is doorgevoerd.
icon

Beste antwoord door Daniel_L 4 juli 2016, 08:41

Ben het met je eens PeterG, zeker naarmate de tests die je uitvoerde klonk het steeds meer als echt een issue binnen het ITV platform zelf wat wellicht met de zenderwijziging te maken zou kunnen hebben.

Ben blij dat het weer werkt!
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hallo PeterG ,

Allereerst even een korte vraag, heb je de ITV toevallig met DVS(Draadloze verbindingset) aangesloten?
Reputatie 7
Nope.
Direct op experia, zonder iets er tussen. E.B. staat er 1½ meter van af.
Reputatie 3
Badge +2
Top (altijd even handig om te weten 😉 )

Toevallig al via Menu-Instellingen dan 2x geel bolletje beide opties op JA gezet en daarna bewaar instellingen?

Ben benieuwd of je klacht daarna hetzelfde blijft (vanuit analytisch oogpunt)
Reputatie 7
Hoi Daniel. Het wordt nu nog gekker, voordat ik de reset ga doen.
Maar krijg als ik 20 sec. gepauzeerd heb en wil hervatten -2:03:nog wat en "Zender niet beschikbaar" etc.
Dat was toen ik postte nog niet. Toen ging het weer naar punt "nu" en speelde gewoon.
Ga nu even je reset uitvoeren.... na eerst de ontvanger helemaal uitgezet te hebben. Want nu zit ie muurvast.
Reputatie 7
Het uitzetten heeft even geholpen maar na korte pauze zit ie wéér múúrvast.

Ga dus wéér uitzetten alvorens een reset uit te voeren.
Reputatie 7
Harde reset heeft ook niet geholpen Daniël. Zelfs kort pauzeren resulteert in muurvast zitten decoder!
Reputatie 3
Badge +2
Peter allereerst bedankt voor je informatie.

Nog even ter bevestiging je hebt dus software verwijderd (te herkennen aan de kleinere download balkjes bij de start daarna) alsmede de fabrieksinstellingen. Zo ja heb ik een volgende vraag, het is lastig maar ik probeer de bron op te sporen, heb je de experiabox al een 15sec paperclip reset gegeven?

Nogmaals bedankt voor je geduld 🙂
Reputatie 7
Hoi Daniel. Modem herstart gaf eerst problemen; na 10 min. nog niks.
Na advies van Hugo nog een keer gedaan en toen deed ie het gelukkig na enkele minuten weer.

Maar het probleem met Live Pauze is er nog. Net als net, na een pauze zit de ontvanger múúrvast! :@:(
Reputatie 7
Badge +27
Viel mij bij het maken van het Zender v/d Maand topic ook al op dat de zendernummering nog niet is aangepast. Misschien heeft het met elkaar te maken.

Het kan ook alsnog een ontvanger-probleem zijn. Nu live pauzeren ook in het netwerk gaat is een ongestoorde communicatie tussen ontvanger en netwerk essentieel. Ik kan een omruil plannen, dan kunnen we kijken of het daar beter van wordt.
Reputatie 5
Badge +7
Peter allereerst bedankt voor je informatie.

Nog even ter bevestiging je hebt dus software verwijderd (te herkennen aan de kleinere download balkjes bij de start daarna) alsmede de fabrieksinstellingen. Zo ja heb ik een volgende vraag, het is lastig maar ik probeer de bron op te sporen, heb je de experiabox al een 15sec paperclip reset gegeven?

Nogmaals bedankt voor je geduld :)

Ik trek altijd de stekker een minuut uit de experiabox, is een paperclip reset beter?
Reputatie 7
Viel mij bij het maken van het Zender v/d Maand topic ook al op dat de zendernummering nog niet is aangepast. Misschien heeft het met elkaar te maken.

Het kan ook alsnog een ontvanger-probleem zijn. Nu live pauzeren ook in het netwerk gaat is een ongestoorde communicatie tussen ontvanger en netwerk essentieel. Ik kan een omruil plannen, dan kunnen we kijken of het daar beter van wordt.
Hoi Erik. Het moet iets te maken hebben met deze datum, 1 juli. Want tot gisteren werkte het perfect en nu ineens loopt de ontvanger vast op pauzeren? Ik zou toch zeggen: "netwerkprobleem". Experiabox en tv ontvanger hebben inmiddels herstarts en resets achter de rug.
We kunnen een omruil van de Arris doen om "alles" uit te sluiten.
Reputatie 7
Pauze op zenders (NPO 1 t/m 3 HD en SD, RTL4 HD, RTL5 HD, SBS6 HD geprobeerd) resulteert nog steeds in een ontvanger waar niks meer mee aan te vangen is. Nou ja, bijna niks "zender niet beschikbaar, zap..." en het zappen is dan ook suuupertraaag. Minuten.

Tot nu werkt het WEL op BBC Two HD gek genoeg. En ook Eurosport1 HD. En Eurosport2 HD ook.

Ik heb niet alles geprobeerd maar het lijkt op de Ned. zenders NIET te werken en op de andere WEL.

Herstarts en resets geven tot nu geen soelaas.
Reputatie 3
Badge +2
Met dat laatste erbij zou ik ook denken dat het zit op de nederlandse zenders.

Kan je eens kijken hoe het verloopt op bijv. duitse of andere zenders afgezien van bbc en eurosport
Reputatie 7
Hoi Daniel.
Nog even wat getest (wat soms best tijd kost want als het misgaat zit ie minuten lang vast)
Werkt niet:
RTL4 SD, SBS6 SD, RTL7 SD, NET5 SD, C.C. SD, ARD (alleen sd aanwezig), FOX HD
Werkt wel:
C.C. HD

Het is met veel zenders dat Live Pauze niet werkt, maar met diverse zenders ook weer wel. Het testen per zender neemt, als het niet werkt, echter best veel tijd dus stop maar met het testen.
Als het niet werkt resulteert hervatten in stilstaan beeld met "zender niet beschikbaar, zap...". Dat doe ik dan maar dat gaat dan ook hééél traag, maar brengt bij altijd wel weer leven in de brouwerij.

Het is niet alle zenders. Ligt het dan aan het netwerk of toch aan de ontvanger? (was eerst veel duidelijker met live pauze in het geheugen van de ontvanger zelf. Het werkte of werkte niet.)
Reputatie 7
Badge +27
't Is een vreemd gebeuren, Peter. Ik heb er verder nog niemand over gehoord hier. Heb net onze testopstelling uitgeprobeerd en ook daar geen problemen met live pauzeren.

De omruil heb ik ingepland, ik stuur je de details zo even per privébericht.
Reputatie 7
Hee, Erik. Of Daniël. Kreeg sms. Toch omruil tv ontvanger ingepland zie ik. 🆒 Laten we positief blijven en dat het daarmee is opgelost. 😉
Reputatie 3
Badge +2
Yep ben benieuwd laten we hopen;)
Reputatie 7
Wat hebben jullie gedáán? Ik pauzeer op NPO 2 HD (gewoon voor de gok). En ... het werkt weer zoals het hoort! Mss toch iets i.c.m. de wijzigingen.
Moet/zal ik nu de vervangende ontvanger morgen nog accepteren?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Peter! Lastig inschatten.. Vanaf hier kan ik het sowieso niet meer annuleren. Als het weer helemaal werkt zoals het hoort kan je weigeren natuurlijk. Maar die keuze laat is verder aan jou over 😉
Reputatie 7
Aangezien het nog steeds als een zonnetje werkt, het pakketje laten retourneren. Had geen zin om 'zomaar' een ontvanger te installeren. (mede doordat ik daar kort geleden een onprettige ervaring mee had bij een kennis. Toen via Joran opgelost.)

Ik vermoed sterk dat de problemen van gisteren te maken hadden met de 1 juli wijzigingen. Er was tenslotte nog een dergelijke melding, die het ook ineens weer deed. En wie weet hoeveel mensen het niet melden of niet merken. Aangezien het bij mij 's avonds, wanneer de meesten tv kijken, ook weer normaal werkte.
Reputatie 3
Badge +2
Ben het met je eens PeterG, zeker naarmate de tests die je uitvoerde klonk het steeds meer als echt een issue binnen het ITV platform zelf wat wellicht met de zenderwijziging te maken zou kunnen hebben.

Ben blij dat het weer werkt!
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen dat het zich toch uit zichzelf weer hersteld heeft, Peter! Dan moet het haast wel verband hebben gehouden met de wijzigingen. Wel raar dat het dan een dergelijke effect heeft gehad.

Reageer