Beantwoord

Live pauzeren werkt niet

  • 19 May 2021
  • 23 reacties
  • 199 keer bekeken

Vorig jaar heeft KPN mijn Telfort-account overgenomen. Toen ik als Telfort-klant gebruik ging maken van mijn glaskabel, ging ik ook interactieve TV gebruiken. 
Alles werkte prima, behalve live pauzeren. 
Vele telefoontjes gepleegd, resets gedaan, afstandsbediening, mediakastje 2 x vervangen, router vervangen, monteur zelfs geweest….. niks hielp! Uiteindelijk gaf ik het op.

Nu als KPN-klant toch eens opnieuw geprobeerd, vriendelijke helpdeskmedewerker gesproken. Alles weer opnieuw gedaan (resets); wederom hielp niks… De medewerker had geen protocollen meren ik zit nog steeds met het gemis van deze handige functionaliteit die een basisfunctionaliteit is.

KPN: please! Los het op

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 June 2021, 10:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Live pauzeren, wat raar dat het bij jou mis blijft gaan met het live pauzeren :slight_frown:

Als alles al vervangen is en een monteur dit ook niet op heeft kunnen lossen, hoop ik dat ik nog iets voor je kan betekenen.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik met je mee!

Dank je Maja voor je reactie

ik zal mijn profielgegevens volledig maken.

 

Groet, Harry

 

Ik heb mijn gegevens volledig gemaakt

ben benieuwd of jij iets voor elkaar krijgt,

vr. Groet, Harry

Hoe is de ontvanger aangesloten? Zit er bijvoorbeeld een switch tussen?

En je hebt wél het nieuwe menu?

De ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de router.

Het nieuwe menu heb ik, inderdaad

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Live pauzeren, ik zie dat hier inderdaad zowel bij Telfort als bij ons al veelvuldig contact over is geweest, heel zuur dat het ondanks de inspanningen van beide kanten nog steeds niet werkt.

Ik ga kijken wat ik nog voor je kan doen, hopelijk vind ik een manier om de functie toch actief te krijgen bij jou!

Dat zou toch wel héél fijn zijn Maja! Ik hoop dat je de juiste mensen weet te motiveren om samen met jou een oplossing te vinden!

Groet, Harry

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Live pauzeren, een aantal dagen geleden ben je ook ‘technisch’ overgezet naar KPN, wat inhoudt dat er iets is gewijzigd aan de instellingen van je apparatuur. Zou je nu je Experia Box weer eens willen resetten (optie 2) en als die weer is opgestart, je tv-ontvanger een ‘frisse start’ geven? Kans bestaat dat het door deze technische wijziging, wél weer goed gaat. Laat je weten of dat het geval is? 🤞🏼

Hallo Maja,

Ik heb alle acties precies uitgevoerd. Live pauzeren werktuig steeds niet. Verbaast me ook niet, aangezien reset fabrieksinstellingen eerder gedaan zijn, modem vervangen is, mediabox vervangen is evenals afstandsbediening. 
Onbegrijpelijk toch?
 

Reputatie 7
Badge +20

Balen, ik had nog een beetje de hoop dat het nu toch wel goed zou gaan :slight_frown: Inmiddels heb ik contact met de juiste achterliggende afdeling en wordt jouw situatie vanuit daar bekeken, als ik een reactie van ze ontvang hoor je direct weer van me!

Hallo Maja,

Fijn dat je de juiste achterliggende afdeling betrekt. Ik hoop dat zij eruit komen.

ik kijk uit naar een vervolg.

 

griet, Harry

Reputatie 7
Badge +24

Terug kijken werkt wel? Welke ontvanger heeft u?

Terugkijken werkt wel. Ik heb dezelfde ontvanger als mijn buren. Daar werkt live pauzeren prima.

 

Reputatie 7
Badge +24

Terugkijken werkt wel. Ik heb dezelfde ontvanger als mijn buren. Daar werkt live pauzeren prima.

Ok... en welke ontvanger hebben uw buren dan? 🤔

Zij hebben een Arris 😄, ik ook.

Dat maakt niet uit. Het live geheugen is “in the cloud” per ontvanger.

De technici zouden eens moeten kijken naar dat live geheugen m.b.t. tot het serienummer van je ontvanger.

Heb je opnemenpakket? Dan kan je het vooralsnog oplossen door opname te starten v.a. het moment dat je wilt pauzeren. Dan verder kijken d.m.v. de opname :wink: .

Ik gebruik het live geheugen nauwelijks want kijk alles via opnemen. Kan je ook lekker de reclames over slaan! :grin: En je kan ze ook (wel) pauzeren.

Dankjewel voor je tip Peter,

ik geef hem door aan de KPN-medewerker die contact met haar technische ‘achterhoede‘ zou opnemen.

groet 👍

 

Reputatie 7
Badge +20

Hee @Live pauzeren, er is iets gevonden dat niet aan hoorde te staan onder jouw iTV account en dit is uitgezet, wellicht maakt dit dan eindelijk het verschil! Zou je de Experia Box weer eens willen resetten (optie 2) en als die weer is opgestart, je tv-ontvanger een ‘frisse start’ geven? Dan laadt alles weer opnieuw in, hoor heel graag hoe het daarna gaat!

Het werkt!!!! 
Jij bent een held! Je hebt als eerste het bij een technische achtervang neergelegd die eens goed hebben gekeken. 
Ik kan haast niet geloven dat in die twee jaar, niemand eens goed naar mijn accountinstellingenheeft gekeken, terwijl iedereen wist dat ontvangers, modem, afstandsbediening 1 of meerdere malen zijn omgeruild en al xxx keer software was gedownload en apparatuur herstart was. 
 

ik had bijna de boel teruggestuurd en mijn abonnement opgezegd om naar een andere provider te gaan. 
 

Dringend advies: Laat anderen doen wat jij hebt gedaan. Als duidelijk is dat de klant al jullie protocol heeft uitgevoerd, schakel dan serieus de techniek in. 
overigens heb ik niet eerder mijn klacht bij een KPN-er in het forum neergelegd. Alleen telefonisch. Aanvankelijk wel technici in huis gehad, maar simpel naar mijn accountinstellingen kijken heeft niet eerder iemand gedaan. Onbegrijpelijk! Zo logisch!
 

Jij hebt me geholpen en de weg naar de oplossing gezocht. Daar ben je voor, maar die anderen in de afgelopen twee jaar ook!
 

Hartelijk dank voor je acties en je berichtgeving erover. Ik ben blij en jij hebt een klant voor KPN kunnen bewaren! (Vraag opslag en een fatsoenlijk contract haha)

 

Groet, Harry

Reputatie 7
Badge +20

Yesssssss 🥳  Ik word zelf minstens net zo blij van jouw bericht :grinning: Wat een supermooi nieuws dat het eindelijk werkt!

Heb je bericht ook even doorgestuurd naar de specifieke collega die hier zo diep in is gedoken dat hij dit gevonden heeft, zal hem vast goed doen om dit te lezen :blush:

Heel erg graag gedaan en ik wens jou weer heel veel tv kijk én pauzeer plezier!

@Maja_ 

Vraag hem gelijk dit:

Waarom is er überhaupt een instelling die live pauzeren uit zet?????? Merkwaardig namelijk.

Dank je Maja voor je blije reactie. Bedankt de serieuze medewerker ook nog.

Peter, ook bedankt voor je meedenken en betrokkenheid. En jouw vraag aan de technische staf is natuurlijk zeer terecht!
 

Groet, Harry

Reputatie 7
Badge +20

@Maja_

Vraag hem gelijk dit:

Waarom is er überhaupt een instelling die live pauzeren uit zet?????? Merkwaardig namelijk.

Gelukkig is er niet daadwerkelijk een instelling die live pauzeren uitzet, dat zou inderdaad erg merkwaardig zijn :wink:

Het volledige profiel van @Live pauzeren is onder de loep gehouden en het bleek dat er een bepaalde opname-optie actief stond die al niet eens meer van toepassing was op het moment dat het iTV abonnement werd geactiveerd. Daarnaast heeft de opnamefucntie voor zover ik terug kan vinden ook helemaal nooit aan gestaan. Vreemd dus, en ook niet zo heel gek dat die voor vrijwel iedereen onvindbaar was. Gelukkig toch gevonden!