Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

  • 27 January 2021
  • 203 reacties
  • 8012 keer bekeken
Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger
Reputatie 7
Badge +16

We krijgen meerdere meldingen binnen dat live pauzeren leidt tot de foutcode stb-nmc-400.
We verzamelen nu zoveel mogelijk informatie om na te gaan waar het probleem precies ligt. 

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    Te vinden onder: Menu → Instellingen → Informatie 
    Check HTML en NMC versie
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 
  • Ingevuld forumprofiel: klantnummer, postcode en huisnummer
     

We gaan er al vanuit dat de TV ontvanger al eens herstart of gereset is, maar dat dit probleem dan nog steeds speelt.
Alle informatie met betrekking tot dit probleem zijn welkom en helpen ons in het onderzoek naar de oorzaak en oplossing! Alvast bedankt!

 

Aanvulling:
​​​​​​
​De foutcode ‘verbinding met zender verbroken stb-nmc-400’ geeft aan dat de verbinding tussen tv ontvanger en het tv netwerk (tijdelijk) verstoord is. Vaak komt dit omdat de verbinding tussen tv ontvanger en Experia Box niet optimaal is. Naar verhouding zien we dat het meest voorkomen als je een draadloze verbindingsset gebruikt. Is dat bij jou het geval? Kijk hier dan eerst naar. Herkoppel je draadloze adapters, of vervang het door een kabel. ​​​​​​Ook kan je deze foutcode krijgen als je een hele lage bandbreedte hebt. In dat geval kunnen wij er ook niet heel veel aan doen. Zelf kun je het dan zo veel mogelijk optimaliseren door zo min mogelijk ander gebruik van internet te maken tijdens het tv kijken. 

Is je bandbreedte voldoende, en is de tv ontvanger goed aangesloten, en heb je een Frisse Start van de ontvanger gedaan maar heb je deze foutcode nog steeds regelmatig? Dan kun je dit hier komen melden. Ook als het niet alleen maar gebeurt in combinatie met live pauzeren.​​​​​​

Indien je bovenstaande allemaal hebt gecontroleerd, willen we je adviseren om een eigen topic aan te maken, contact op te nemen met onze klantenservice via het nummer 0800 0402 of een chat te starten op onze contactpagina. We zullen natuurlijk wel signalen blijven doorzetten naar de technische collega's n.a.v. de losse topics.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

203 reacties

ik krijg vanaf middenacht ineens de foutcode stb-nmc-400 heb alles geprobeerd maar niks werkt

Dit is echt vermoeiend eerst gezeur met menu. Heb nu mijn pakket veranderd naar snelste internet ging allemaal goed voor twee weken en nu dit

Sinds vanochtend blijft storingscode stb-nmc-400 met tussenpauzes van enkele minuten iedere keer opnieuw op mijn beeldscherm verschijnen. Na een paar minuten verdwijnt de storingscode weer vanzelf en doet de tv het weer om vervolgens na een paar minuten weer op dezelfde storingscode te slaan. Het lijkt wel een stoplicht.

Vorig jaar gebeld. En na onze eerste klacht een nieuwe Experiabox gekregen. De klachten van de storing bleven aanhouden en wederom gebeld en kregen te horen dat get met de overstap van Telfort naar KPN te maken had.

Storingsklachten beleven aanhouden en weer gebeld. Oplossing een nieuwe TV ontvanger .  Alles opnieuw geïnstaleerd met de bijgeleverde nieuwe kabels (onze tv ontvanger is bekabeld). Toen ging het even goed tot we ineens weer met regelmaat van de klok storing/foutmeldingen kregen wat pas verholpen werd als de boel gereset werd

Weer gebeld en kregen te horen dat het een software probleem was, maar dat het vanwege de kerst en oud en nieuw er geen nieuwe update gedaan werd en dat dat pas in het nieuwe jaar zou gebeuren.

Nu zitten we ruim 3 weken in het nieuwe jaar en hebben nog steeds een paar keer per dag (tijdstip maakt niet uit) storing.Ondertussen ook de nodige software updates gedaan 

Ik wordt er een beetje sch###ziek van dat ik meerdere keren de boel moet resetten.

Als ik voor elke storing een Euro korting zou krijgen heb ik gratis TV en Internet.

Heb ondertussen een mooie aanbieding van de concurent gekregen en zit er over te denken dat als de storingen niet verholpen worden over te stappen.

 

Edit: in de tijd dat ik dit typte zijn er weer 6 kortstondige haperingen/storingen geweest🥴

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Wij hebben onze fritzbox direct aangesloten op onze interactieve TV. Krijgen om de 5 minuten dat het beeld stilstaat en even later de foutcode sta-Nic-400 verschijnt. Even van zender verwisselen is het probleem weer opgelost. Na talloze malen de helpdesk die je telkens de hele zaak weer laat opstarten bracht geen verbetering. Uiteindelijk de monteur van KPN geweest, die wist het de switchbox moest worden vervangen, hij had voor 25,00 een nieuwe in de auto en dan zou het probleem verholpen zijn. Switchbox laten vervangen maar de storing bleef en de monteur was weg. Achteraf vastgesteld dat de UTP kabel rechtstreeks in de Fritzbox zit en niet via de switch loopt. Wij zijn teneinde raad als je om de 5 minuten weer van zender moet verwisselen om weer verder te kunnen kijken op je vorige zender.

Na de laatste update regelmatig het probleem dat ik niet meer verder kan kijken als ik op live pauzeren heb gedrukt. Dan geeft hij een foutcode en zegt verbinding  verbroken. Als ik overschakel naar andere zender alles weer normaal.

 

 

Ook na 22 januari geen verbetering in zap snelheid. Router en itv kastje gereset, nog steeds blauwe schermen met stb-nmc-400 foutmeldingscode. Laatste versie software is geïnstalleerd.Zappen gaat tergend langzaam. Na 4 keer bellen en 7 weken verder geen oplossing van kpn. Geen creditering van de kosten, geen vouchers. Ronduit slecht. Oh ja, we bellen je volgende week om te horen of het beter gaat.…

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Reputatie 7
Badge +20

Ook na 22 januari geen verbetering in zap snelheid. Router en itv kastje gereset, nog steeds blauwe schermen met stb-nmc-400 foutmeldingscode. Laatste versie software is geïnstalleerd.Zappen gaat tergend langzaam. Na 4 keer bellen en 7 weken verder geen oplossing van kpn. Geen creditering van de kosten, geen vouchers. Ronduit slecht. Oh ja, we bellen je volgende week om te horen of het beter gaat.…

 

 

Welke TV decoder heb je en hoe is hij aangesloten op de Experiabox?

Zie ook hier. 

Arris 5202 bekabeld aangesloten

Goede avond, Bij het terug kijken van opgenomen programma's loopt deze bij het terug kijken vast.

Niet 1x maar zelfs meerde keren. Heb het zwarte kastje zowel in de huiskamer als in de slaapkamer meerder keren herstart. Zelfs in de meterkast heb ik het apparaat uit gezet en enkele minuten later weer aan gezet.

Ben je aan het terug kijken en na een tijdje pas alles loopt vast en slaat uit en gaat terug naar de zender.

Als ik deze dan weer opstart begint het programma weer vaan voor af aan.

Ben ik eindelijk van het trage systeem af en de volgende ergernis begint weer. 

Hopelijk kan de KPN dit verhelpen.

Mvg, R

 

Na het ontvangen van een mail van KPN dat er een update is gedaan aan de tv-ontvanger hebben we nu dagelijks last van Foutcode stb-nmc-400 op de tv-ontvanger.

Wanneer denkt KPN deze problemen te gaan oplossen?

Voorheen bij Telfort gezeten en nooit geen problemen, helaas verplicht naar KPN en ja hoor daar zijn ook meteen problemen.

Wanneer denken jullie hier iets aan te doen, en zo te lezen ben ik niet de enige die dit probleem heeft.

 

elke avond meerdere keren de bekende stb-nmc-400 foutmelding. alle opties gedaan. het probleem blijft en op het forum zie je dat het probleem bij KPN ligt. op de tv beneden ben ik overgestapt naar de KPN app. gaat wel een stuk beter maar ook deze manier (streamen) gaat soms fout. De app loopt vast of het beeld bevriest. Anyways gebeurt nooit met NetFlix, Disney of Prime en daar dus gewoon blij mee. KPN het ligt aan jullie 

vorige week klacht ingediend over deze foutmelding na Live tv pauzeren

 

Siituatie: rechtstreeks verbiniding tussen Experiabox en TV ontvangen

 

uitgebreid gechat met Gert, maar die komt er niet uit.  

 

Einde van de chat als volgt:

 

Gert: Het is voor mij nagenoeg onmogelijk om uit te vinden waar het precies mis gaat.
Ik: en wat nu?
Gert: Nu ga ik wat navraag doen.
Ik: nu meteen ?
Gert: Ja.
Ik: ok
Gert: Ik moet er op terugkomen, ben je bereikbaar op 06…….202?
Ik: ja hoor
Gert: Dan zoek ik eea uit en kom ik er op terug.
Ik: dank je wel
Gert: Ja graag gedaan.
Ik: chat venster maar sluiten?
Gert: Ja.

 

 

En toen bleef het stil, helaas

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoi,

Ik ervaar het zelfde probleem sinds de laatste update. Komt ook voor bij het terugkijken van programma's uit de TV gids. Frisse start ontvanger heeft niet geholpen.

Ik verbaas mij dat er nog niet meer reacties zijn.

Hopelijk krijgt het probleem daardoor wel aandacht.

groetjes, Jan

Reputatie 2

Sinds de recente update lukt tv live pauzeren niet meer. Het beeld loopt vast en ik krijg een foutmelding. Pas na omschakelen naar een andere zender kan ik weer tv kijken maar dan is de buffer natuurlijk weg. Zeer irritant dit. Het tv menu is na de update wel iets sneller geworden maar nog niet optimaal. Ook in-/uitschakelen van het kastje gaat sloom. Ik heb een Arris VIP 2952. KPN los dit op, m.n. het live tv pauzeren. Na al die maanden ellende van een uitermate trage decoder is dit er weer bijgekomen.

Ergens in de loop van afgelopen jaar is de functionaliteit om uitzendingen (kort) te pauzeren en om programma's via de gids / groene knop (opnieuw) te starten er bij mij mee opgehouden.

Wanneer ik na het pauzeren op 'play' druk om verder te gaan blijft hij hangen. De enige optie is dan om naar de 'live' uitzending te gaan.

Wanneer ik een programma opstart via de gids opent hij wel het eerste scherm, maar blijft dan hangen. En geeft vervolgens een foutmelding, dat er in de communicatie iets is fout gegaan.

Dit gebeurde in het begin af en toe, op alle zenders. Ik dacht dat het misschien met de firmware te maken zou hebben. Helaas is het nog steeds zo (ook na herstel fabrieksinstellingen en de nieuwe firmware).

Tips?

Betreft een HMB2260.

*Admin: samengevoegd met het verzameltopic

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de ontvanger rechtstreeks aan de Experiabox zitten met een kabel uit 1 stuk? Er zitten geen kastjes of iets dergelijks tussen? 

Ik heb het probleem vanaf oktober 2020.Nadat een kpn monteur een vaste verbinding vanaf de modem naar de tv ontvanger heeft geïnstalleerd.  In december weer een kpn monteur gevraagd hij heeft het probleem niet opgelost. Maandag komt weer een monteur. Wat ik niet begrijp is dat KPN het probleem niet kan traceren. Een foutcode moet toch naar de oorzaak van het probleem verwijzen of niet soms ? Als de oorzaak bekent is moet het toch op te lossen zijn ?

Ben al een uur bezig om het probleem met livepauzeren op te lossen. Modem gereset en op de decoder een frisse start gedaan maar het probleem blijft. Na pauze van een programma en verder wil kijken dan krijg ik een fout code -3 en een bericht dat er geen verbinding is tussen modem en decoder. Twee keer contact gehad maar niet opgelost en kreeg van een medewerker te horen dat er problemen zijn hiermee , maar niet direct kunnen oplossen😠🤔. Dus ik moet nu betalen voor een dienst die het niet doet geen fijne klantvriendelijkheid voor een abonnee van 12 jaar bij kan. Hoe gaan we het compenseren KPN!!!!Ga maar eens kijken naar een ander grote provider wat die te bieden hebben.

 

Vriendelijke groet, 

BongoAlmere

Ik heb nu de laatste weken de foutmelding stb-nmc-400 maar alleen als ik Live TV pauzeer. Op de meeste zenders/kanalen. 
Dit probleem is deze januari begonnen, nog voordat de 'trage gids update' geïnstalleerd werd.
Ik druk op pauze en na enige seconden of minuten later weer om verder te kijken en krijg dan eerst fout (-3) te zien daarna de stb-nmc-400 .
Op mijn netwerk is deze maand niets veranderd. Bij de functie Terugkijken krijg ik dit niet als ik pauzeer en weer verder ga. 
Een succesvol uit pauze voortgezette sessie kan ik daarna zo veel keer pauzeren als ik wil, zonder problemen. 
Ik heb twee Arris VIP2952 V2, beiden hetzelfde probleem. Was hiervoor Telfort klant, zonder ooit problemen.


 

Zelfde probleem. Zelfs reset naar fabrieksinstellingen en tweede i-tv kastje aangesloten. Zelfde probleem. Lijkt idd alleen bij kijk vanaf begin of bekijken opnames. Kastje bedraad aangesloten op experia box.

Hier verloopt het ook raar. Ik weet niet precies wat er gebeurde, maar toen ik gisteren iets wilde terugkijken, reageerde het kastje niet op de afstandsbediening. Toen ik na enig moment wat knoppen indrukte op de afstandsbediening, startte het terugkijken alsnog. Later wilde ik even pauzeren en een stukje terugkijken; dat werkte niet.

 

Na storing (code sta-nmc-400) tv ontvanger/modem uitgeschakeld volgens handleiding. Daarna kan ik weer tv kijken maar na ongeveer 10 minuten kijken valt weer uit. Zo heb ik gisteravond 7x opnieuw uitgeschakeld en ingeschakeld. Storing komt dus steeds weer terug. Moet tv ontvanger vervangen worden???

Er zijn meerdere mensen die dit melden, ook in het algemene topic over het nieuwe TV-menu.

Er is alleen nog nergens op gereageerd. 

@Mariish De foutmelding “Verbinding met zender verbroken, STB-NMC-400” is een foutmelding die aangeeft dat de ontvanger geen verbinding heeft met ons . Dit is vrijwel altijd een individueel issue en is vaak ook gewoon goed op te lossen. Dit staat los van deze update. 

Het niet kunnen pauzeren en doorspoelen hebben we  doorgegeven. 


Kun je proberen je berichten meer samen te voegen om het overzicht te bewaren? Ik heb dat nu voor je gedaan.

 

Er zijn inmiddels diverse topics en meldingen over het niet kunnen pauzeren en terugspoelen, vasthangend beeld. Ook in dit topic lees ik dat een aantal keren. En dan zou het een individueel issue zijn? Tuurlijk. 

Overigens vind ik het tegenstrijdig dat mij gevraagd wordt om berichten samen te voegen, terwijl van mensen met dit soort problematiek (problemen met terugkijken, pauzeren, terugspoelen) wordt gevraagd om een apart topic aan te maken. Nu staan er versnipperd meldingen over hetzelfde en wordt nog een tijdje beweerd dat het een individueel probleem is.