Vraag

lokale zenders

  • 30 March 2019
  • 18 reacties
  • 784 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Bij me broertje in Arnhem zie ik kanaal 1472 GO-TV en op 1473 Ons West Brabant en op 1474 Regio90TV en op 1475 Land van Cuijk




Hoe kan dat eigenlijk.

Als ik via https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm de postcode invoer dan komen die 4 zenders er niet in voor.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @david_meyer25, Waarom het niet wordt aangegeven in de tool op onze website is mij een raadsel! In ieder geval erg fijn dat je het doorgeeft. Ik zet het signaal door en hoop dat ze dit d.m.v. een update alsnog vermelden. Bedankt :)
De zenders v.a. 1000 zijn postcode-afhankelijk.

Welke krijg jij als je 'begint' met intypen van het getal 1000 en dan verder zapt? Dat zou de lokale zender voor Gemeente Zaanstad moeten zijn.

Jij krijgt, in Noord Holland (Krommenie), dus zeker niet die zenders die in Cuijk (Brabant) doorgegeven worden v.a. 1000.
Reputatie 4
Badge +2
dat weet ik maar lees eens wat ik zei @PeterG
Ja, je zei dat je op je postcode kanaal 1472 GO-TV en op 1473 Ons West Brabant en op 1474 Regio90TV en op 1475 Land van Cuijk niet krijgt. Dat klopt dus.

Welke krijg jij als je 'begint' met intypen van het getal 1000 en dan verder zapt? Dat zou de lokale zender voor Gemeente Zaanstad moeten zijn. Als daar een lokale is tenminste.

Als ik hier ene postcode in Cuijk invoer krijg ik gewoon al je genomede zenders
https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm
Reputatie 4
Badge +2
ik was namelijk in Arnhem dit weekend @PeterG
Reputatie 4
Badge +2
Ja, je zei dat je op je postcode kanaal 1472 GO-TV en op 1473 Ons West Brabant en op 1474 Regio90TV en op 1475 Land van Cuijk niet krijgt. Dat klopt dus.

Welke krijg jij als je 'begint' met intypen van het getal 1000 en dan verder zapt? Dat zou de lokale zender voor Gemeente Zaanstad moeten zijn. Als daar een lokale is tenminste.

Als ik hier ene postcode in Cuijk invoer krijg ik gewoon al je genomede zenders
https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm


Probeer eens een postcode in arnhem
Onderstaande zenders moeten beschikbaar zijn in Arnhem. Dat klopt geografisch ook.
O.a. Land van Cuijk zou je broertje helemaal niet moeten hebben. En die andere ook niet.
Is je broertje ooit verhuist mét kpn van Cuijk naar Arnhem??


https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm

Een postcode van Arnhem levert de zenders op die daar beschikbaar zijn (daaronder vallen dus niet die genoemde zenders; die doen het alleen in Cuijk)
Arnhem (afgezien van de regionale zenders) de volgende lokalen:

1351: Regio 8
1381: TV Arnhem
1051: Optimaal FM
1081: RTV Arnhem

Die postcode checker op de genoemde link werkt prima
Reputatie 4
Badge +2
ja weet ik maar die 4 zenders die ik noemde ziet me broertje in Arnhem dus ook.
Reputatie 4
Badge +2
nee hij woont al een tijdje in Arnhem
Heel apart. Dan is zijn KPN ITV Abonneenummer ook met de verkeerde regio gekoppeld. Hij hoort die 4 genoemde (in startbericht) niet te zien. Maar je zegt 'ook'. Hij krijgt dus wel (ook) begrijp ik:
1351: Regio 8
1381: TV Arnhem
1051: Optimaal FM
1081: RTV Arnhem
en dat is weer vlgs de juiste regio.

Dan heeft ie lekker veel lokale zenders 😃
Reputatie 4
Badge +2
Ja dat klopt.
Ditzelfde fenomeen speelt bij dochter Telfort ook. Heeft de broer in Arnhem toevallig glasvezel?
In onze postcode gebied een gemeente in de provincie utrecht krijgen we exact dezelfde vreemde brabantse kanalen te zien.

Volgens de technische dienst die hiermee bezig is geweest hoorde het zo en kon er niks aan worden veranderd.
Reputatie 4
Badge +2
nee hij heeft geen glasvezel @Galdor68
nee hij heeft geen glasvezel @Galdor68
Duidelijk dat had een overeenkomst kunnen bieden maar is dus niet zo, vreemd genoeg zou er op onze postcode geen enkel kanaal in die 1000 reeks te zien moeten zijn, echter ontvangen we ook de lokale omroep van 3 dorpen verderop wel uit de eigen regio, en daarboven op alle Regionalen van Zeeland tot Groningen die ik ook niet eens zou mogen zien. Wat er ook aan de hand is iets lijkt er niet te kloppen op het TV platform.
@Galdor68
Is jouw dorp en 3 dorpen verderop dezelfde gemeente? Overigens kan het ook nog dat 1 lokale omroep ook nog aangrenzende gemeenten bedient. Hier Haarlem105: in gemeente Haarlem, maar ook gemeente Bloemendaal en gemeente Heemstede.
@PeterG
Nee daar zit nog een zelfstandige gemeente tussen. De direct aangrenzende gemeente heeft ook een eigen lokale zender die krijgen we juist weer niet dat gaat om 1315 Ede TV we ontvangen Regio90TV 1474 waar we totaal geen binding mee hebben. Nu is Ede dan weer Gelderland dus dat kan nog kloppen, maar wel apart.

Met de radio is het al net zo vreemd omroep Terneuzen 1172
Hmm 🤔 😶 🙃
Hmm 🤔 😶 🙃
Precies nu zal je mij niet horen klagen menigeen zal blij zijn met alle regionale kanalen in plaats van enkel de aangrenzende provincies.

Reageer