Beantwoord

Mag FOX colportage via zoon?

• 17 maart 2014
  • 3 reacties
  • 2415 keer bekeken

Mijn zoom had een Fox app op zijn telefoon geinstalleerd.
Hij werd door FOX op gebeld met de vraag of hij Sport Fox wilde ontvangen en tevens als kado een bal wilde ontvangen.

MIjn zoon gaf aan dat zijn vader niet thuis was.

Daarop kreeg hij zelf nogmaals de vraag en zei toen ja.

Daarmee geeft hij toestemming voor een verandering van MIJN contract.
Ik vraag mij af of dit volgens de colportage wet wel mag.

Immers mijn zoon is toch niet de contracthouder?

icon

Beste antwoord door stellingen90 18 maart 2014, 08:30

Volgens mij mag dit inderdaad niet. Hij is niet de gecontracteerde partij en mag dus ook geen toestemming geven. Anders zou iedereen die (al dan niet toevallig) op uw telefoonnummer de telefoon opneemt (bijv. als u met vakantie bent) allerlei contractswijzigingen kunnen doorgeven. Om problemen te voorkomen raad ik u inderdaad sterk aan KPN/FOX te benaderen binnen de termijn van 7 dagen en deze wijziging terug te draaien, anders wordt het een welles/nietes verhaal. Overigens worrden als het goed is al dit soort gesprekken opgenomen en moet dus hoorbaar zijn dat het gesprek met uw zoon wordt gevoerd en dus niet rechtsgeldig is, maar dat wordt echt een ellenlang verhaal met dreigingen met deurwaarders en rechtszaken.

FOX zou een call-agent die dergelijke praktijken uitvoert trouwens onmiddellijk moeten ontslaan, want dit is echt beneden alle peil. Maar ja, dit zijn slecht opgeleide studenten die betaald worden per aangebrachte klant, dus zodra het "ja" binnen is (want daar gaat het om) denkt zo'n jongen of meisje: zo weer € 10,- verdient!!!!!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Ik weet niet hoe oud uw zoon is? Alles onder de 18 jaar mag hij geen beslissing nemen. 

Maar goed opdrigering gedrag van FOX heeft uw zoon onder druk gezet.

U heeft 7 dagen de tijd om uw contract te ontbinden dat je het er niet mee eens bent.

Dus KPN/FOX opbellen en de boel terugdraaien. 

Het doet er toch niet toe hoe oud mijn zoon is?
Hij is toch niet de contracthouder?
Als de buurman via mijn account zou mogen internetten mag hij toch ook fox geen toestemming geven voor een contract verandering?
Reputatie 5
Badge +6
Volgens mij mag dit inderdaad niet. Hij is niet de gecontracteerde partij en mag dus ook geen toestemming geven. Anders zou iedereen die (al dan niet toevallig) op uw telefoonnummer de telefoon opneemt (bijv. als u met vakantie bent) allerlei contractswijzigingen kunnen doorgeven. Om problemen te voorkomen raad ik u inderdaad sterk aan KPN/FOX te benaderen binnen de termijn van 7 dagen en deze wijziging terug te draaien, anders wordt het een welles/nietes verhaal. Overigens worrden als het goed is al dit soort gesprekken opgenomen en moet dus hoorbaar zijn dat het gesprek met uw zoon wordt gevoerd en dus niet rechtsgeldig is, maar dat wordt echt een ellenlang verhaal met dreigingen met deurwaarders en rechtszaken.

FOX zou een call-agent die dergelijke praktijken uitvoert trouwens onmiddellijk moeten ontslaan, want dit is echt beneden alle peil. Maar ja, dit zijn slecht opgeleide studenten die betaald worden per aangebrachte klant, dus zodra het "ja" binnen is (want daar gaat het om) denkt zo'n jongen of meisje: zo weer € 10,- verdient!!!!!

Reageer