Mededeling: Interactieve TV storing 30-09-2013 21:15 PM

• 30 september 2013
  • 38 reacties
  • 5371 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Het nummer waarop ze te bereiken zijn is 0800-0402 :)

Sorry, tikfoutje. Ik heb wel het goede nummer gedraaid en uiteindelijk gehoor gehad. Schijnt een grote storing te zijn. Afwachten maar!

Is er nog nieuws over de storing? Klopt het dat de foutcode F12 is en de tv ontvanger stopt bij de derde stap bij het ophalen van de menuschermen?

Ik kom wel voorbij foutcode F12, daarna blijft ontvanger hangen bij ophalen programma's.
Kan wel tv kijken via app op ipad.
22.33 uur geen tv

15 uur lang om een storing te vinden

en nog niet ben bang dat het nog wel ff gaat duren

In Utrecht ook geen tv. Kom wel voorbij foutcode f12, maar blijft hangen bij laden programmagids. Nu via ipad gekeken.
Bij mijn beide ITV-decoders(Motorola VIP 1903 en 1963) verschijnt na een reset, waarbij de laatste fase "bolletje 5"  zeer lang duurt, een "fout 52 geen verbinding met het netwerk" 

Internet doet het gewoon wel.

weeten ze al hoelaat de storing op gelost is 

Cornelis schreef:
Een aantal van onze klanten kunnen op dit moment problemen ondervinden met Interactieve TV.

KPN is hiervan op de hoogte en hoopt de storing zo spoeding mogelijk te hebben opgelost.

Onze excuses voor het ongemak.

Reputatie 5
Badge +11
Op dit moment kunnen iTV klanten van KPN problemen ervaren met het kijken van televisie als gevolg van een storing. Bij het aanmelden van de settopbox (de TV-tuner) kan foutcode 12 verschijnen.

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing van deze storing. Voor sommige klanten kan het resetten van zowel de settopbox als het modem een oplossing zijn. Dit kan op de volgende manier:

Stap 1: schakel de spanning van alle settop boxen uit door de stekkers uit het stopcontact te halen

Stap 2: schakel de spanning van het modem (Residential Gateway) uit en weer aan

Stap 3: wacht totdat het internetlampje op het modem (Residential Gateway) blijvend groen brandt, dit kan tot 2 minuten duren

Stap 4: wacht nog 1 minuut en schakel de spanning weer aan van de settop boxen door de stekkers terug in het stopcontact te steken

Stap 5: de settop box gaat nu opnieuw installeren, dit kan tot 20 minuten duren

Mocht de foutmelding “f12” verschijnen in het display van de settop box of op de TV, laat de settop box dan aan staan. Er is een kans dat de box alsnog doorstart en het TV signaal terug komt.

Helaas werkt deze oplossing niet voor alle klanten. Als alternatief kan een aantal klanten gebruikmaken van iTV online (http://www.itvonline.nl/).

Klanten zullen op de hoogte worden gehouden via kpn.com en sociale media. Het technisch team werkt momenteel hard aan een oplossing die er voor zorgt dat het TV signaal op alle boxen terugkomt.

KPN biedt klanten die hinder ondervinden excuses aan voor dit ongemak.

Reputatie 7
Badge +12
De storing met betrekking tot ITV is opgelost. KPN biedt klanten die hinder hebben ondervonden excuses aan voor het ongemak. http://www.kpn.com/web/show/id=1983274

Probleem is idd na 24 uur opgelost. Bovengenoemde link geeft (wederom) geen melding. Ik begrijp dat, hoe vervelend dan ook, storingen niet altijd zijn te vermijden. Wat mij wel stoort is de berichtgeving en communicatie hierover. Hier valt in mijn ogen nog heel veel winst te behalen.

Reputatie 7
Badge +12
Hmm, de link werkt bij mij wel, raar, dit staat er in ieder geval. 

https://

KPN.png

....jammer deze reactie. Dit is nou precies wat ik bedoel. Bij mij (en overigens niet alleen bij mij) is de tekst dus in zijn geheel NIET zichtbaar. Is dat niet een signaal om te kijken waar dat probleem ligt en niet reageren met "Raar, bij mij werkt het wel"?!

(overigens is in het bovenstaande bericht niet de hele tekst zichtbaar, maar dat terzijde)

Vanaf maandagochtend geen radio-TV, is nu wel erg lange storing Code F12 heb ik meer last van gehad afgelopen tijd

Reageer