Mededeling: Interactieve TV storing 30-09-2013 21:15 PM

  • 30 september 2013
  • 38 reacties
  • 5372 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Een aantal van onze klanten kunnen op dit moment problemen ondervinden met Interactieve TV.

KPN is hiervan op de hoogte en hoopt de storing zo spoeding mogelijk te hebben opgelost.

Onze excuses voor het ongemak.

Update 1 oktober - 03.00 uur: 

De iTV storing is opgelost. U kunt weer televisie kijken via iTV. 

KPN biedt klanten die hinder hebben ondervonden excuses aan voor het ongemak.

Mocht je nog hinder ondervinden, neem dan contact met ons op.


38 reacties

Vanaf maandagochtend geen radio-TV, is nu wel erg lange storing Code F12 heb ik meer last van gehad afgelopen tijd

KPN.png

....jammer deze reactie. Dit is nou precies wat ik bedoel. Bij mij (en overigens niet alleen bij mij) is de tekst dus in zijn geheel NIET zichtbaar. Is dat niet een signaal om te kijken waar dat probleem ligt en niet reageren met "Raar, bij mij werkt het wel"?!

(overigens is in het bovenstaande bericht niet de hele tekst zichtbaar, maar dat terzijde)

Reputatie 7
Badge +12
Hmm, de link werkt bij mij wel, raar, dit staat er in ieder geval. 

https://

Probleem is idd na 24 uur opgelost. Bovengenoemde link geeft (wederom) geen melding. Ik begrijp dat, hoe vervelend dan ook, storingen niet altijd zijn te vermijden. Wat mij wel stoort is de berichtgeving en communicatie hierover. Hier valt in mijn ogen nog heel veel winst te behalen.

Reputatie 7
Badge +12
De storing met betrekking tot ITV is opgelost. KPN biedt klanten die hinder hebben ondervonden excuses aan voor het ongemak. http://www.kpn.com/web/show/id=1983274

Reputatie 5
Badge +11
Op dit moment kunnen iTV klanten van KPN problemen ervaren met het kijken van televisie als gevolg van een storing. Bij het aanmelden van de settopbox (de TV-tuner) kan foutcode 12 verschijnen.

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing van deze storing. Voor sommige klanten kan het resetten van zowel de settopbox als het modem een oplossing zijn. Dit kan op de volgende manier:

Stap 1: schakel de spanning van alle settop boxen uit door de stekkers uit het stopcontact te halen

Stap 2: schakel de spanning van het modem (Residential Gateway) uit en weer aan

Stap 3: wacht totdat het internetlampje op het modem (Residential Gateway) blijvend groen brandt, dit kan tot 2 minuten duren

Stap 4: wacht nog 1 minuut en schakel de spanning weer aan van de settop boxen door de stekkers terug in het stopcontact te steken

Stap 5: de settop box gaat nu opnieuw installeren, dit kan tot 20 minuten duren

Mocht de foutmelding “f12” verschijnen in het display van de settop box of op de TV, laat de settop box dan aan staan. Er is een kans dat de box alsnog doorstart en het TV signaal terug komt.

Helaas werkt deze oplossing niet voor alle klanten. Als alternatief kan een aantal klanten gebruikmaken van iTV online (http://www.itvonline.nl/).

Klanten zullen op de hoogte worden gehouden via kpn.com en sociale media. Het technisch team werkt momenteel hard aan een oplossing die er voor zorgt dat het TV signaal op alle boxen terugkomt.

KPN biedt klanten die hinder ondervinden excuses aan voor dit ongemak.

weeten ze al hoelaat de storing op gelost is 

Cornelis schreef:
Een aantal van onze klanten kunnen op dit moment problemen ondervinden met Interactieve TV.

KPN is hiervan op de hoogte en hoopt de storing zo spoeding mogelijk te hebben opgelost.

Onze excuses voor het ongemak.

Bij mijn beide ITV-decoders(Motorola VIP 1903 en 1963) verschijnt na een reset, waarbij de laatste fase "bolletje 5"  zeer lang duurt, een "fout 52 geen verbinding met het netwerk" 

Internet doet het gewoon wel.

In Utrecht ook geen tv. Kom wel voorbij foutcode f12, maar blijft hangen bij laden programmagids. Nu via ipad gekeken.
22.33 uur geen tv

15 uur lang om een storing te vinden

en nog niet ben bang dat het nog wel ff gaat duren

Ik kom wel voorbij foutcode F12, daarna blijft ontvanger hangen bij ophalen programma's.
Kan wel tv kijken via app op ipad.
Is er nog nieuws over de storing? Klopt het dat de foutcode F12 is en de tv ontvanger stopt bij de derde stap bij het ophalen van de menuschermen?

Sorry, tikfoutje. Ik heb wel het goede nummer gedraaid en uiteindelijk gehoor gehad. Schijnt een grote storing te zijn. Afwachten maar!

Reputatie 7
Badge +12
Het nummer waarop ze te bereiken zijn is 0800-0402 :)

Sinds vandaag 20.00 geen interactieve tv in Amerongen. Meer mensen met dit probleem?

KPN is onbereikbaar op het storingsnummer 088 0402

Er schijnt een storing te zijn,om een uur of 10 zou het over zijn.Als tv wil kijken

ga dan www.itvonline.nl

Amateurs....:@

oke, heb ze eindelijk aan de lijn gehad.

Ten eerste: de storing is niet postcodegerelateerd!

Ten tweede: ze hadden vannacht/vanochtend nieuwe software ingeladen in de tv ontvangers, dit is niet overal goed gegaan en veroorzaakt de foutcode 12/geen beeld.

(ik heb overigens 3 vip1853 tv-ontvangers, ik weet niet of het gerelateerd is daaraan, dat werd mij niet verteld)

Ten derde: ze hebben geen idee wanneer het verholpen is!

Ze adviseerden me maar om op de ITV site nog een beetje tv te gaan kijken.
Gelukkig kan ik mijn laptop nog op de tv aansluiten om nog een beetje tv te kunnen kijken.

We wachten maar weer af :(

oke, heb ze eindelijk aan de lijn gehad.

Ten eerste: de storing is niet postcodegerelateerd!

Ten tweede: ze hadden vannacht/vanochtend nieuwe software ingeladen in de tv ontvangers, dit is niet overal goed gegaan en veroorzaakt de foutcode 12/geen beeld.

(ik heb overigens 3 vip1853 tv-ontvangers, ik weet niet of het gerelateerd is daaraan, dat werd mij niet verteld)

Ten derde: ze hebben geen idee wanneer het verholpen is!

Ze adviseerden me maar om op de ITV site nog een beetje tv te gaan kijken.
Gelukkig kan ik mijn laptop nog op de tv aansluiten om nog een beetje tv te kunnen kijken.

We wachten maar weer af :(

Hier in pijnacker ook geen iTV 😞 Internet doet het gelukkig wel. Hopelijk wordt het snel opgelost want zo te lezen duurt dit al de hele dag...

Ook in A'dam storing van iTV..

Bellen met KPN helpt niet, bij kiezen van snelmenu meerdere malen verbinding verbroken..

een kennis die 1 straat verder woont, heeft ook nergens last van. dus ik ga nu maar eens bellen met de helpdesk!

Badge
Nou ik woon in gouda dus wel in Zuid-Holland en ik heb geen last van de storing.

hmm ik woon niet in zuid-holland, laat staan in de buurt. In Winterswijk namelijk, Gelderland. En ik heb het zelfde probleem. Al de hele dag geen TV, bij het resetten van de ontvangers krijg je een foutcode 12. Internet en telefonie werkt wel.

Reageer