Mededeling: Interactieve TV storing 30-09-2013 21:15 PM

  • 30 september 2013
  • 38 reacties
  • 5372 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Een aantal van onze klanten kunnen op dit moment problemen ondervinden met Interactieve TV.

KPN is hiervan op de hoogte en hoopt de storing zo spoeding mogelijk te hebben opgelost.

Onze excuses voor het ongemak.

Update 1 oktober - 03.00 uur: 

De iTV storing is opgelost. U kunt weer televisie kijken via iTV. 

KPN biedt klanten die hinder hebben ondervonden excuses aan voor het ongemak.

Mocht je nog hinder ondervinden, neem dan contact met ons op.


38 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Het betreft inderdaad een storing ( http://www.kpn.com/web/show/id=1983274 ). Goed om te lezen dat het voor sommige mensen inmiddels weer werkt, er wordt nog gewerkt aan een permanente oplossing. 

Reputatie 7
Badge +12
Dit is de huidige tekst (14.32) van het bericht:

Als gevolg van een storing, kun je mogelijk problemen ervaren met de kwaliteit van Interactieve TV:

Ook kun je mogelijk problemen ervaren met de diensten Video on Demand en Uitzending gemist. Als je settopbox uitstaat, kan het zijn dat deze tijdelijk niet opgestart kan worden

Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2013-09-30 07:00 Eindtijd: onbekend

Reputatie 7
Badge +12
De storing met betrekking tot ITV is opgelost. KPN biedt klanten die hinder hebben ondervonden excuses aan voor het ongemak. http://www.kpn.com/web/show/id=1983274

Reputatie 7
Badge +12
Hmm, de link werkt bij mij wel, raar, dit staat er in ieder geval. 

https://

Hier in pijnacker ook geen iTV 😞 Internet doet het gelukkig wel. Hopelijk wordt het snel opgelost want zo te lezen duurt dit al de hele dag...

Amateurs....:@

Reputatie 5
Badge +11
Op dit moment kunnen iTV klanten van KPN problemen ervaren met het kijken van televisie als gevolg van een storing. Bij het aanmelden van de settopbox (de TV-tuner) kan foutcode 12 verschijnen.

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing van deze storing. Voor sommige klanten kan het resetten van zowel de settopbox als het modem een oplossing zijn. Dit kan op de volgende manier:

Stap 1: schakel de spanning van alle settop boxen uit door de stekkers uit het stopcontact te halen

Stap 2: schakel de spanning van het modem (Residential Gateway) uit en weer aan

Stap 3: wacht totdat het internetlampje op het modem (Residential Gateway) blijvend groen brandt, dit kan tot 2 minuten duren

Stap 4: wacht nog 1 minuut en schakel de spanning weer aan van de settop boxen door de stekkers terug in het stopcontact te steken

Stap 5: de settop box gaat nu opnieuw installeren, dit kan tot 20 minuten duren

Mocht de foutmelding “f12” verschijnen in het display van de settop box of op de TV, laat de settop box dan aan staan. Er is een kans dat de box alsnog doorstart en het TV signaal terug komt.

Helaas werkt deze oplossing niet voor alle klanten. Als alternatief kan een aantal klanten gebruikmaken van iTV online (http://www.itvonline.nl/).

Klanten zullen op de hoogte worden gehouden via kpn.com en sociale media. Het technisch team werkt momenteel hard aan een oplossing die er voor zorgt dat het TV signaal op alle boxen terugkomt.

KPN biedt klanten die hinder ondervinden excuses aan voor dit ongemak.

ik heb hier hetzelfde probleem. plots was sinds deze ochtend het tv signaal weg. Komt er een melding te staan dat het geen internetverbinding vindt, herstart de ontvanger. Ontvangers helemaal gereset en opnieuw proberen te starten. Dan geeft hij bij mij ook de foutcode 12 aan.

Ik ga zo na het eten maar eens bellen met de helpdesk.

(ps merkte trouwens dat mijn experiabox compleet gereset was, moest net alles opnieuw instellen. weet alleen niet of dat kwam omdat ik hem minuutje van de stroom afhaalde of dat het ervoor al was.)

hmm ik woon niet in zuid-holland, laat staan in de buurt. In Winterswijk namelijk, Gelderland. En ik heb het zelfde probleem. Al de hele dag geen TV, bij het resetten van de ontvangers krijg je een foutcode 12. Internet en telefonie werkt wel.

een kennis die 1 straat verder woont, heeft ook nergens last van. dus ik ga nu maar eens bellen met de helpdesk!

oke, heb ze eindelijk aan de lijn gehad.

Ten eerste: de storing is niet postcodegerelateerd!

Ten tweede: ze hadden vannacht/vanochtend nieuwe software ingeladen in de tv ontvangers, dit is niet overal goed gegaan en veroorzaakt de foutcode 12/geen beeld.

(ik heb overigens 3 vip1853 tv-ontvangers, ik weet niet of het gerelateerd is daaraan, dat werd mij niet verteld)

Ten derde: ze hebben geen idee wanneer het verholpen is!

Ze adviseerden me maar om op de ITV site nog een beetje tv te gaan kijken.
Gelukkig kan ik mijn laptop nog op de tv aansluiten om nog een beetje tv te kunnen kijken.

We wachten maar weer af :(

oke, heb ze eindelijk aan de lijn gehad.

Ten eerste: de storing is niet postcodegerelateerd!

Ten tweede: ze hadden vannacht/vanochtend nieuwe software ingeladen in de tv ontvangers, dit is niet overal goed gegaan en veroorzaakt de foutcode 12/geen beeld.

(ik heb overigens 3 vip1853 tv-ontvangers, ik weet niet of het gerelateerd is daaraan, dat werd mij niet verteld)

Ten derde: ze hebben geen idee wanneer het verholpen is!

Ze adviseerden me maar om op de ITV site nog een beetje tv te gaan kijken.
Gelukkig kan ik mijn laptop nog op de tv aansluiten om nog een beetje tv te kunnen kijken.

We wachten maar weer af :(

Ik kom wel voorbij foutcode F12, daarna blijft ontvanger hangen bij ophalen programma's.
Kan wel tv kijken via app op ipad.
In Utrecht ook geen tv. Kom wel voorbij foutcode f12, maar blijft hangen bij laden programmagids. Nu via ipad gekeken.
Badge
Nou ik woon in gouda dus wel in Zuid-Holland en ik heb geen last van de storing.

Reputatie 7
Badge +12
Het nummer waarop ze te bereiken zijn is 0800-0402 :)

Is er storing op ITV vanochtend ? Ik krijg fout code 12 ... alles gecontroleerd en opnieuw opgestart - storingsdienst melding dat het er druk is en dat ik terug moet bellen dus waarschijnlijk iets aan de hand ?

Nu opgelost !

Bij mij ook. Ben klantenservice aan het bellen. Duurt laaaaaaaaaaaaang......

Nee maar..... hij doet het weer! Haleluja!

hier in delft nog steeds geen tv

indd in delft nog geen tv

dat ding nog nooit gemist maar nu wel

heb sinds jaren weer eens de radio aan

maar ik vind het een slechte zaak dat er na 8 uur nog

geen oplossing voor het probleem is .

klantenservice zei om 10.30 uur werkt het weer

dit duurt inmiddels wel erg lang

ga zo maar eens bellen voor een gratis maand

van een of ander pakket

22.33 uur geen tv

15 uur lang om een storing te vinden

en nog niet ben bang dat het nog wel ff gaat duren

Reageer