Mededeling: Netflix foutcode UI-113

  • 19 October 2021
  • 84 reacties
  • 1912 keer bekeken
Mededeling: Netflix foutcode UI-113
Reputatie 7

Mededeling: Netflix (foutcode UI-113)

Momenteel kan je bij het starten van de Netflix app via onze tv-ontvanger de foutmelding UI-113 krijgen (alleen op de HMB2260 en de Arris VIP2952). Dit lijkt niet bij iedereen en op alle ontvangers te spelen.

Oorzaak

Samen met Netflix zijn we aan het zoeken naar de oorzaak. Zodra we een update hebben met betrekking tot deze storing, zullen we dat in dit topic plaatsen. Onze excuses voor het ongemak.

Oplossing

Het vervangen van de ontvangers met de foutcode geeft geen oplossing. Als je meerdere ontvangers hebt en de foutmelding komt op 1 daarvan kan je de ontvangers verwisselen, zodat je de ontvanger die het goed doet op de plek waar je Netflix wilt kijken staat. Als je een SmartTV hebt kan je de Netflix app daarop ook gebruiken als alternatief.

Eindtijd: 20 oktober.

 

Status

Update #3 - 20 oktober 12.00: Het team van Netflix heeft de oorzaak gevonden, vannacht is er een update uitgerold en daarmee moet de foutcode verleden tijd zijn. Als je de foutmelding vandaag nog ziet kan je de tv-ontvanger opnieuw opstarten, daarna moet het opgelost zijn.

Update #2 - 19 oktober 10.00: Het onderzoek gaat onverminderd door. Het lijkt er op dat het volledig opnieuw instellen van de tv-ontvanger ervoor kan zorgen dat Netflix weer werkt. Zouden jullie dat voor ons kunnen testen?

Update #1 - 19 oktober 08.10: Onderzoek naar de oorzaak is, in samenwerking met Netflix, gaande.

Er waren een aantal losse topics over deze foutmelding, we hebben ze samengevoegd zodat alle informatie op 1 plek te vinden is.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

84 reacties

Ik krijg een foutmelding op Netflix met de tekst: deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw.

Ik heb Netflix gebeld konden me niet helpen.

Een software of hardware probleem kreeg ik te horen. Alles opnieuw opgestart en stekkers eruit, niks helpt. Help aub

Reputatie 7

Heb je gekeken of je op een ander apparaat die titel wel kunt afspelen?

Ja zeker. Op mijn telefoon en smart tv lukt het gewoon. Ik kan trouwens geen enkele titel afspelen

Reputatie 7

En als je op de TV ontvanger eens in Netflix uitlogt en weer inlogt, kan je dan wel weer titels afspelen?

@Karimkarel 

heeft u al geprobeerd via menu tv ontvanger software opnieuw inladen

via instellingen

netflix kun je beter via de smart tv gebruiken maar ieder zijn voorkeur

ik gebruik helemaal geen apps via de tv ontvanger

Het uitloggen hoef ik niet eens te doen. Ik moet telkens opnieuw inloggen als ik de app opstart. Wat ik al vreemd vind. Ik heb de software opnieuw geladen en de tv ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen.

 

Ik heb ook met Netflix gebeld. Het lag niet bij hun. Ik veel op de kpn forums gelezen, ik kom dan tegen dat het uiteindelijk een probleem is van het kppn kastje

Hallo allemaal, 

 

sinds vanmiddag wil netflix niet meer inladen op mijn tv en krijg ik de code UI-113 , ik heb van alles geprobeerd maar het blijft zo. eerst deed het wel en ineens niet meer…. Iemand een idee wat het verder kan zijn??? Ik heb een smart tv van samsung en netflix is via kpn factuur….

Reputatie 7
Badge +11

Die foutcode is er een van Netflix zelf. Ik vond er op deze pagina wat meer informatie over: https://help.netflix.com/nl/node/14423

 

Indien je Netflix via de KPN factuur betaalt is KPN eigenlijk niets meer dan een ‘tussenpersoon'. Bij eventuele problemen met Netflix moet je hiervoor bij Netflix zelf zijn aangezien KPN hier helaas niets aan kan doen.

Die foutcode is er een van Netflix zelf. Ik vond er op deze pagina wat meer informatie over: https://help.netflix.com/nl/node/14423

 

Indien je Netflix via de KPN factuur betaalt is KPN eigenlijk niets meer dan een ‘tussenpersoon'. Bij eventuele problemen met Netflix moet je hiervoor bij Netflix zelf zijn aangezien KPN hier helaas niets aan kan doen.

Aangezien ik het via de app op tv doe ligt het bij kpn, ik heb net gechat met medeweker van kpn en zelfs een frisse start gedaan, maar helaas werkte dat ook niet. Hij gaf aan dat ik dan een nieuwe tv ontvanger moet aanvragen omdat het probleem blijft en dus aan het kastje ligt

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Marco241070, gebruik je Netflix via de KPN ontvanger, probeer dan een frisse start via het kpn menu-instellingen - systeem - frisse start. Hiermee is de ontvanger opgeschoond. Let op, hierna dien je opnieuw in te loggen bij streamings-diensten. 

Gebruik je de app van de TV, probeer de app dan eens te verwijderen en herinstalleren. 

En verder is de link van @NHendriks uiteraard nuttig. 
 

*toevoeging; Lees net jouw bericht @Marco241070, wel vreemd dat de klantenservice aangeeft een nieuwe ontvanger, als je via de smart TV kijkt gaat dat volledig buiten de kpn ontvanger om. 

Hoi @Marco241070, gebruik je Netflix via de KPN ontvanger, probeer dan een frisse start via het kpn menu-instellingen - systeem - frisse start. Hiermee is de ontvanger opgeschoond. Let op, hierna dien je opnieuw in te loggen bij streamings-diensten. 

Gebruik je de app van de TV, probeer de app dan eens te verwijderen en herinstalleren. 

En verder is de link van @NHendriks uiteraard nuttig. 

Dat heb ik allemaal gedaan op advies van medewerker kpn, en helaas wilde dat dus niet, ik kon ook niet opnieuw inloggen en hij ging gewoon opdezelfde manier verder. Dus zal een nieuwe ontvanger moeten aanvragen

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Marco241070, gebruik je Netflix via de KPN ontvanger, probeer dan een frisse start via het kpn menu-instellingen - systeem - frisse start. Hiermee is de ontvanger opgeschoond. Let op, hierna dien je opnieuw in te loggen bij streamings-diensten. 

Gebruik je de app van de TV, probeer de app dan eens te verwijderen en herinstalleren. 

En verder is de link van @NHendriks uiteraard nuttig. 

Dat heb ik allemaal gedaan op advies van medewerker kpn, en helaas wilde dat dus niet, ik kon ook niet opnieuw inloggen en hij ging gewoon opdezelfde manier verder. Dus zal een nieuwe ontvanger moeten aanvragen

Ik had even daarna een toevoeging bijgevoegd in mjn bericht, we typten op hetzelfde moment :-)

toevoeging; Lees net jouw bericht 

wel vreemd dat de klantenservice aangeeft een nieuwe ontvanger, als je via de smart TV kijkt gaat dat volledig buiten de kpn ontvanger om. 

Reputatie 7
Badge +10

Ontkoppel de kpn ontvanger eens van de TV (tv ff herstarten) en probeer dan nogmaals via de tv app. Heb je de tv via wifi (versterkers of dvs etc.) of bedraad? Bedraad is wel aan te raden. 

Ontkoppel de kpn ontvanger eens van de TV (tv ff herstarten) en probeer dan nogmaals via de tv app. Heb je de tv via wifi (versterkers of dvs etc.) of bedraad? Bedraad is wel aan te raden. 

Daat gaat niet want mijn internetkabel gaat via de modem, anders werkt de modem niet op tv

Reputatie 7
Badge +10

Ontkoppel de kpn ontvanger eens van de TV (tv ff herstarten) en probeer dan nogmaals via de tv app. Heb je de tv via wifi (versterkers of dvs etc.) of bedraad? Bedraad is wel aan te raden. 

Daat gaat niet want mijn internetkabel gaat via de modem, anders werkt de modem niet op tv

Die snap ik even niet. De KPN ontvanger is rechtstreeks op de modem aangesloten, wat ook zo hoort, dat klopt.
De TV kun je, als het een smart-TV is, ook met een utp kabel rechtstreeks op de modem aansluiten.
De KPN ontvanger koppel je met de TV via een HDMI kabel. 
Hoe heb jij het dan aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben nog wel benieuwd of je echt via jouw smart-TV kijkt, of toch via de KPN ontvanger. 

Ga je naar de Netflix app via kanaal 200, via de Netflix knop op de KPN afstandsbediening of de apps via menu op de KPN ontvanger. 

Als je een smart-TV hebt, kun je ook via de smart TV kijken (mits aangesloten op de modem of wifi( zonder de (kpn) ontvanger.

Dat lijkt niet helemaal helder. Kun je dat toelichten? @Marco241070 

Reputatie 5
Badge +6

Momenteel speelt er een probleem met de Netflix software op 2 TV kastjes van KPN. Het gaat om de modellen 2260 & 2952 de meest voorkomende foutmelding is ui-115 netflix. Netflix is hiervan op de hoogte en ze werken aan een oplossing. KPN is alleen een doorgeefluik als het ware want de software word onderhouden door Netflix zelf.

Ik ben nog wel benieuwd of je echt via jouw smart-TV kijkt, of toch via de KPN ontvanger. 

Ga je naar de Netflix app via kanaal 200, via de Netflix knop op de KPN afstandsbediening of de apps via menu op de KPN ontvanger. 

Als je een smart-TV hebt, kun je ook via de smart TV kijken (mits aangesloten op de modem of wifi( zonder de (kpn) ontvanger.

Dat lijkt niet helemaal helder. Kun je dat toelichten? @Marco241070 

Ik kijk via de kpn ontvanger

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben nog wel benieuwd of je echt via jouw smart-TV kijkt, of toch via de KPN ontvanger. 

Ga je naar de Netflix app via kanaal 200, via de Netflix knop op de KPN afstandsbediening of de apps via menu op de KPN ontvanger. 

Als je een smart-TV hebt, kun je ook via de smart TV kijken (mits aangesloten op de modem of wifi( zonder de (kpn) ontvanger.

Dat lijkt niet helemaal helder. Kun je dat toelichten? @Marco241070 

Ik kijk via de kpn ontvanger


Kun je wel Netflix via de Samsung tv starten?

Vaak staat er op de Samsung afstandsbediening ook een Netflix knop.

Als er een storing is, kun je in ieder geval (zolang) Netflix via de Samsung TV kijken. 

Reputatie 7
Badge +10

*knip KPN is alleen een doorgeefluik als het ware want de software word onderhouden door Netflix zelf.

KPN biedt aan betalen via de KPN factuur én biedt de app aan via de KPN ontvanger, in samenwerking met Netflix. Je mag als klant dan ook verwachten én verzoeken dat KPN het eerste aanspreekpunt is en klachten doorzet. Wel de lusten maar niet de lasten gaat dan in deze echt niet op. 

heb foutcode ui-113. alles gereset niets helpt

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt,

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Marco241070, welkom! Wat balen dit. Ik herken niet meteen dat er een storing is, waar heb jij die informatie vandaan @Dragons? 

 

Ik ben hier ook nog even benieuwd naar: 


Kun je wel Netflix via de Samsung tv starten?

Vaak staat er op de Samsung afstandsbediening ook een Netflix knop.

Als er een storing is, kun je in ieder geval (zolang) Netflix via de Samsung TV kijken. 

 

Daarnaast: hoe open jij Netflix op de ontvanger? Doe je dat via de knop op de afstandsbediening, via kanaal 200 of via het menu?

Reputatie 2

nu op beide TV geen mogelijkheid meer om Netflix te starten, blijft hangen.

 

alle oplossingen geprobeerd…..uitzetten, frisse start, met modem, met kabel…...3 uur later helaas nog t zelfde probleem

begrijp nu vanuit forum dat het aan decoders kan liggen, we hebben 2 x 6620….: advies is om nieuwe decoders aan te vragen,  dus hierbij mijn verzoek voor toezending van 2 nieuwe decoders.


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Judithdayde 6620 ken ik niet, kun je iets preciezer zijn, merk en type?

 

Reputatie 2

snap ik @JanD ….ik zie dat ik de cijfers verdraaid heb.

moet zijn type 2260, excuus

en dank voor de scherpe blik

 

groet