Beantwoord

Méér TV en Netflix

  • 8 december 2015
  • 40 reacties
  • 20189 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
Waarschijnlijk is het je niet ontgaan: op 14 november introduceerde KPN de nieuwe tv-innovatie Méér TV. Kortgezegd krijgen hiermee alle iTV klanten toegang tot de populairste apps vanuit het Interactieve TV menu, superhandig! Met name de app Netflix is er één waarvan vele harten sneller gaan kloppen en die zit nu ook in Méér TV! Maar hoe werkt het kijken van Netflix via iTV nu precies?

Stap 1
Om Netflix via Méér TV te kijken hoef je je niet apart aan te melden. Wel is het belangrijk dat je de juiste Experiabox en tv-ontvanger(s) hebt. Op dit moment is Méér TV beschikbaar voor alle klanten met een Experia Box V7, V8, V9 en V10 waarop de juiste software is geïnstalleerd. Wanneer wij jouw modem van de juiste software hebben voorzien, is Méér TV direct zichtbaar in je menu. Je hoeft hier zelf dus niets voor te doen. Oudere modems zijn overigens niet geschikt voor Méér TV.

Voor gebruik van de Netflix-app is het ook noodzakelijk om een Arcadyan HMB2260 of Arris VIP2952 tv-ontvanger in bezit te hebben. De andere tv-ontvangers worden geschikt gemaakt voor het gebruik van de Netflix-app. 

Controleren of jouw apparatuur geschikt is voor Netflix via Méér TV? Dat doe je heel eenvoudig op deze pagina met behulp van de Online Servicetool. Heb je geen geschikte Experiabox en/of tv-ontvanger(s)? Geen nood, dan kun je met behulp van de tool eenvoudig en gratis je modem of tv-ontvanger omwisselen voor nieuwe apparatuur! Na deze stap-voor-stap uitleg vertel ik je ook meteen hoe je dat zonder gebruik van de tool doet.

Stap 2
Nu heb je een Netflix abonnement, iTV én de juiste Experiabox met tv-ontvanger(s). Hoe verder? Aan de hand van onderstaande uitleg vertel ik je zien hoe je daadwerkelijk kunt Netflixen met iTV. Dit kan namelijk op drie manieren: via Méér TV in het iTV menu, de Videotheek of kanaal 200.

Via Méér TV
Netflix open je eenvoudig via Méér TV onder de categorie “TV & Video” in het iTV menu.

Via de Videotheek
De Videotheek is uitgebreid met een knop/categorie ‘Netflix’. Als je dit selecteert, zal de app direct openen en niet de categorie. Dit werkt dus anders dan bij de andere knoppen/categorieën.

Via kanaal 200
In de zenderlijst van iTV is kanaal 200 ingezet om Netflix te starten via de rode knop op de afstandsbediening.

Wat moet ik doen als ik geen geschikte Experiabox en/of tv-ontvanger(s) heb?
Om Netflix via Méér TV te kijken hoef je je niet apart aan te melden, maar het is wel belangrijk dat je de juiste Experiabox en tv-ontvanger(s) hebt.

Heb je niet de juiste Experiabox en/of tv-ontvanger? Balen, jij wilt natuurlijk ook zo snel mogelijk kunnen Netflixen nu Méér TV in je abonnement zit! Daarom biedt KPN je de mogelijkheid om je Experiabox en/of tv-ontvanger eenmalig gratis om te ruilen. Dat doe je heel eenvoudig in de winkel, maar wil je het liever zelf regelen dan kan dat ook met behulp van de Servicetool op kpn.com!

Met de tool kun je automatisch checken welk type modem en tv-ontvanger je thuis hebt staan en of deze apparatuur geschikt is voor de Netflix app. Is dat niet het geval? Dan kun je je apparatuur zelf kosteloos omruilen voor een nieuw exemplaar. We raden je overigens niet aan om de apparatuur om te ruilen indien dat niet direct nodig is, dit kun je namelijk maar één keer kosteloos doen. De Servicetool vind je op deze pagina.
icon

Beste antwoord door TD88 20 december 2015, 10:38

Koen schreef op 19 dec '15 om 16:50u
Goedemiddag TD88,

Welkom op het forum!

Vervelend dat het je niet lukt om de Netflix app in beeld te krijgen!

Zou je je tv ontvanger eens volgens de instructies op deze pagina terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten? Ik hoor graag of het hierna wel lukt.

Met vriendelijke groet,

Koen

 
Het probleem is gelukkig inmiddels opgelost. De app is nu wel te zien. Moest wellicht nog ingesteld worden. 

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Kanaal 200 is er niet, Cindy. Die was er weken geleden wel heel eventjes overigens.

Reputatie 7
Badge +27
Dank voor de heads-up, Peter, aangepast!

Reputatie 7
Badge +16
Komt 200 niet meer terug?

Wij hebben een premium abbo waarin ook o.a HBO zit. Nu wordt HBO bij ons bijna nooit gekeken. Dat is natuurlijk wel jammer, want er wordt in feite wel voor betaald. Is er nu niet de mogelijkheid HBO uit te schakelen en daarvoor in de plaats Netflix te krijgen?

Zou erg leuk zijn.

Groet, Carl

Reputatie 7
Ja, dat is jammer. Netflix wordt echter niet via KPN aangeboden. Behalve dan de app in de box. Die is door Netflix gemaakt en KPN heeft 'm erin gezet. Om Netflix te kunnen kijken dien je dáár een abonnement op te nemen; daar heeft KPN niet mee van doen. Daarom kan KPN Netflix ook niet aanbieden.

Kijk je geen HBO omdat het gewoon nog niet "in je systeem" zit? De gewoonte om naar NPO, SBS, RTL te kijken? Er zijn volgens mij best leuke dingen op HBO. En in heel goede HD kwaliteit.

Reputatie 7
Badge +16
PeterG schreef op 12 dec '15 om 11:30u
Ja, dat is jammer. Netflix wordt echter niet via KPN aangeboden. Behalve dan de app in de box. Die is door Netflix gemaakt en KPN heeft 'm erin gezet. Om Netflix te kunnen kijken dien je dáár een abonnement op te nemen; daar heeft KPN niet mee van doen. Daarom kan KPN Netflix ook niet aanbieden.

Kijk je HBO omdat het gewoon nog niet "in je systeem" zit? De gewoonte om naar NPO, SBS, RTL te kijken? Er zijn volgens mij best leuke dingen op HBO. En in heel goede HD kwaliteit.

 
Je kunt ook in de videotheek heel veel HBO films en series vinden, dat is ook onderdeel van het HBO abonnement.

Reputatie 2
Badge
Erik_ schreef op 11 dec '15 om 11:32u
Dank voor de heads-up, Peter, aangepast!

 
Kanaal 200 moet nu voor iedereen weer beschikbaar zijn Erik :-)

Reputatie 7
Badge +27
Excellent! Weer terug aangepast :)

Reputatie 7
Badge +18
Erik_ schreef op 14 dec '15 om 15:20u
Excellent! Weer terug aangepast Smiley Vrolijk

 
Dan kun je het wer denk ik aanpassen, want  kanaal 200 werkt niet meer. U kunt het via de app activeren. (MéérTV) Of naar videotheek gaan, dan gaat er een nieuw venster open, daar staat Netflix erbij. En doe staat boven "KPN Presenteert".

Reputatie 7
, hier werkt kanaal 200 prima. Ook de rode knop.

Reputatie 7
Badge +18
PeterG schreef op 14 dec '15 om 16:53u
@DennisDatema68, hier werkt kanaal 200 prima. Ook de rode knop.

 
Dat is raar, Ik heb 2x HMB2260 (2x HD) en de V10. Dan moet ie het bij mij ook doen. 

(Inmiddels even gekeken. Hij werkt nu weer! SORRY!!!! :D)

Ik heb hem vandaag ontvangen .Alles werkt behalve mijn vaste telefoon. ik heb geen kabel wat daar in kan.heel vervelend aangezien ik morgen wordt gebeld door een specialist van ziekenhuis.

Hoop dan ook dat er snel een oplossing wordt gevonden.

Gr Marieke

Admin: quote verwijderd ivm leesbaarheid van topic


harmsen789 schreef op 15 dec '15 om 16:24u

Ik heb hem vandaag ontvangen .Alles werkt behalve mijn vaste telefoon. ik heb geen kabel wat daar in kan.heel vervelend aangezien ik morgen wordt gebeld door een specialist van ziekenhuis.
Hoop dan ook dat er snel een oplossing wordt gevonden.

Gr Marieke




o ja ik kan dus niet bellen met klantenservice aangezien ik niet kan bellen

Admin: quote ingekort ivm leesbaarheid van topic

Reputatie 7
. Dit topic heeft niet met je probleem te maken. Bovendien heb ik je dat al uitgelegd in je elders gestelde vraag. Op 2 of meer plekken dezelfde vraag komt de beantwoording niet ten goede helaas.


Cindy_ schreef op 8 dec '15 om 17:40u


Stap 2

Nu heb je een Netflix abonnement, iTV én de juiste Experiabox met tv-ontvanger(s). Hoe verder? Aan de hand van onderstaande uitleg vertel ik je zien hoe je daadwerkelijk kunt Netflixen met iTV. Dit kan namelijk op drie manieren: via Méér TV in het iTV menu, de Videotheek of kanaal 200. 

Via Méér TV

Netflix open je eenvoudig via Méér TV onder de categorie “TV & Video” in het iTV menu.

Via de Videotheek

De Videotheek is uitgebreid met een knop/categorie ‘Netflix’. Als je dit selecteert, zal de app direct openen en niet de categorie. Dit werkt dus anders dan bij de andere knoppen/categorieën.

 

Via kanaal 200

In de zenderlijst van iTV is kanaal 200 ingezet om Netflix te starten via de rode knop op de afstandsbediening.

 

 


Erg leuk Netflix via de Tv. Check gedaan en tv ontvanger omgeruild maar geen netflix app in beeld via Meer TV of videotheek en via kanaal 200 lukt het ook niet. Daar zie ik wel Netflix staan maar als ik er op klik al of niet met rode knop schiet t weg en springt de tv op een andere zender. 

Admin: quote ingekort ivm leesbaarheid van topic

Reputatie 7

Erg leuk Netflix via de Tv. Check gedaan en tv ontvanger omgeruild maar geen netflix app in beeld via Meer TV of videotheek en via kanaal 200 lukt het ook niet. Daar zie ik wel Netflix staan maar als ik er op klik al of niet met rode knop schiet t weg en springt de tv op een andere zender. 



. Ik begrijp dat je dus wel MeerTV in het menu hebt. Maar, heb je toevallig de Motorola 1853 tv ontvanger? Met dat type is Netflix nog niet mogelijk.

  • Netflix via pc (kan vaak gewoon op tv) werkt beter. O.a. Dolby 5.1.
  • Een Smart tv heeft vaak ook een Netflix app. Die werkt beter dan die in de box. O.a. dolby 5.1 geluid.
  • Je dient wel een apart abonnement op Netflix te hebben. Dat zit niet in je kpn abonnement.
PeterG schreef op 12 dec '15 om 11:30u
Ja, dat is jammer. Netflix wordt echter niet via KPN aangeboden. Behalve dan de app in de box. Die is door Netflix gemaakt en KPN heeft 'm erin gezet. Om Netflix te kunnen kijken dien je dáár een abonnement op te nemen; daar heeft KPN niet mee van doen. Daarom kan KPN Netflix ook niet aanbieden.

Kijk je geen HBO omdat het gewoon nog niet "in je systeem" zit? De gewoonte om naar NPO, SBS, RTL te kijken? Er zijn volgens mij best leuke dingen op HBO. En in heel goede HD kwaliteit.

 
Hallo Peter, ik ben dus op zoek naar oplossingen voor het schokkende beeld dat de app via de iTV box geeft. (zie ook mijn eigen post waar je ook hebt geantwoord). Nu lees ik alleen bovenstaand, maar test KPN wel apps die zij toevoegen aan de box? 

Reputatie 7

Ampelmann schreef op 17 dec '15 om 11:01u


PeterG schreef op 12 dec '15 om 11:30u

Ja, dat is jammer. Netflix wordt echter niet via KPN aangeboden. Behalve dan de app in de box. Die is door Netflix gemaakt en KPN heeft 'm erin gezet. Om Netflix te kunnen kijken dien je dáár een abonnement op te nemen; daar heeft KPN niet mee van doen. Daarom kan KPN Netflix ook niet aanbieden.

Kijk je geen HBO omdat het gewoon nog niet "in je systeem" zit? De gewoonte om naar NPO, SBS, RTL te kijken? Er zijn volgens mij best leuke dingen op HBO. En in heel goede HD kwaliteit.

 


Hallo Peter, ik ben dus op zoek naar oplossingen voor het schokkende beeld dat de app via de iTV box geeft. (zie ook mijn eigen post waar je ook hebt geantwoord). Nu lees ik alleen bovenstaand, maar test KPN wel apps die zij toevoegen aan de box? 

 


. Je hebt toch een eigen topic voor deze kwestie???? 😉 Op 2 plekken hetzelfde behandelen gaat wel erg door elkaar lopen. Ik heb daar al geantwoord. De app is kant en klaar door Netflix geleverd. Ga er wel v.u. dat zij 'm uitgeprobeerd hebben. De app is ook een tijdje door een testgroep gebruikt. Daar zijn kennelijk niet alle issues boven water gekomen.

Maar a.j.b. verder met betrekking tot de schokkerigheid in je eigen topic. Dit is een meer algemeen topic over MeerTV/Netflix.

Tja die ontvanger had ik maar heb die juist omgewisseld omdat de nieuwe ontvanger het wel zou doen met Netflix. Ik krijg dus echter niet eens een app in beeld en via kanaal 200 lukt t ook niet.

PeterG schreef op 17 dec '15 om 10:00u
Erg leuk Netflix via de Tv. Check gedaan en tv ontvanger omgeruild maar geen netflix app in beeld via Meer TV of videotheek en via kanaal 200 lukt het ook niet. Daar zie ik wel Netflix staan maar als ik er op klik al of niet met rode knop schiet t weg en springt de tv op een andere zender. 

@TD88. Ik begrijp dat je dus wel MeerTV in het menu hebt. Maar, heb je toevallig de Motorola 1853 tv ontvanger? Met dat type is Netflix nog niet mogelijk.

  • Netflix via pc (kan vaak gewoon op tv) werkt beter. O.a. Dolby 5.1.
  • Een Smart tv heeft vaak ook een Netflix app. Die werkt beter dan die in de box. O.a. dolby 5.1 geluid.
  • Je dient wel een apart abonnement op Netflix te hebben. Dat zit niet in je kpn abonnement.
 
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag TD88,

Welkom op het forum!

Vervelend dat het je niet lukt om de Netflix app in beeld te krijgen!

Zou je je tv ontvanger eens volgens de instructies op deze pagina terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten? Ik hoor graag of het hierna wel lukt.

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +18
TD88 schreef op 17 dec '15 om 23:37u
Tja die ontvanger had ik maar heb die juist omgewisseld omdat de nieuwe ontvanger het wel zou doen met Netflix. Ik krijg dus echter niet eens een app in beeld en via kanaal 200 lukt t ook niet.

PeterG schreef op 17 dec '15 om 10:00uErg leuk Netflix via de Tv. Check gedaan en tv ontvanger omgeruild maar geen netflix app in beeld via Meer TV of videotheek en via kanaal 200 lukt het ook niet. Daar zie ik wel Netflix staan maar als ik er op klik al of niet met rode knop schiet t weg en springt de tv op een andere zender. 

@TD88. Ik begrijp dat je dus wel MeerTV in het menu hebt. Maar, heb je toevallig de Motorola 1853 tv ontvanger? Met dat type is Netflix nog niet mogelijk.

  • Netflix via pc (kan vaak gewoon op tv) werkt beter. O.a. Dolby 5.1.
  • Een Smart tv heeft vaak ook een Netflix app. Die werkt beter dan die in de box. O.a. dolby 5.1 geluid.
  • Je dient wel een apart abonnement op Netflix te hebben. Dat zit niet in je kpn abonnement.
  
, welke tv-ontvanger heeft u nu tot uw beschikking? Mocht dat de Arcadyan HMB2260 of de Arris 2952, dan zou die het moeten doen. Maar het kan best zijn dat er iets niet goed is met de tv-ontvanger. Een technische probleem in het kastje misschien. Ik hoor het nog van u. :D

Koen schreef op 19 dec '15 om 16:50u
Goedemiddag TD88,

Welkom op het forum!

Vervelend dat het je niet lukt om de Netflix app in beeld te krijgen!

Zou je je tv ontvanger eens volgens de instructies op deze pagina terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten? Ik hoor graag of het hierna wel lukt.

Met vriendelijke groet,

Koen

 
Het probleem is gelukkig inmiddels opgelost. De app is nu wel te zien. Moest wellicht nog ingesteld worden. 

Badge
Handig die service tool.

Alleen nu kan ik via die pagina maar 1 tv decoder ruilen, terwijl er 2 gebruikt worden

Reputatie 7
Badge +18

chrizs schreef op 21 dec '15 om 14:28u

Handig die service tool.

Alleen nu kan ik via die pagina maar 1 tv decoder ruilen, terwijl er 2 gebruikt worden

 


Misschien is het handiger om met 2 tv-ontvangers met stroomadapter naar een dichtsbijzijnde KPN-winkel te gaan. Dan kunt u ze gelijk allebei omruilen. En u heeft ze dezelfde dag nog in huis. :D

Reputatie 7

chrizs schreef op 21 dec '15 om 14:28u

Handig die service tool.

Alleen nu kan ik via die pagina maar 1 tv decoder ruilen, terwijl er 2 gebruikt worden

 


Er wordt er idd 1 gratis omgeruild. De Motorola 1853 wordt namelijk ook nog geschikt gemaakt voor Netflix. Maar om gebruikers met alleen dát type niet te lang op Netflix te laten wachten kan er alvast 1 worden omgeruild.

Zie ook: http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/ITV-1853-omruilen-ivm-netflix-en-HD-Glas/m-p/383668#M38748

Reageer