Beantwoord

Meerdere bronnen op iTV kastje

• 4 januari 2017
  • 22 reacties
  • 1026 keer bekeken

Beste,

Is er een mogelijkheid om meerdere bronnen (lees: tv en beamer) tegelijkertijd aan te sluiten op het KPN iTV kastje? Ik heb een HDMI switch gekocht maar dat werkt niet. Dat werkt blijkbaar alleen andersom, dus de tv als 'leidend' apparaat waarop vervolgens meerdere apparaten aangesloten kunnen worden. Ik zou dus zonder kabels te moeten wisselen graag willen switchen van signaal. Is dat mogelijk? Zo ja, met welk apparaat? Dank voor uw reactie.

Groeten,
daca69
icon

Beste antwoord door daca69 14 januari 2017, 10:16

Met een voordelige splitter is het voor elkaar!
Allemaal bedankt voor het meedenken en voor het geven van de juiste oplossing.
Zonder kabels te wisselen zowel beeld op de tv als op de beamer! :)

*admin: link naar splitter aan bericht toegevoegd
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Daca69, welkom op het forum! Goede vraag! Met deze HDMI-splitter zou het wellicht kunnen. Al lees ik daar wel bij dat dit bij bijvoorbeeld een Horizon Box of Apple TV niet werkt, vanwege een beveiliging op deze boxen.

Ik weet niet zeker of wij op onze tv-ontvangers een zelfde beveiliging hebben zitten.

Mocht het met een HDMI-splitter niet werken, dan kun je ook overwegen 1 van de 2 apparaten aan te sluiten via scart. Al besef ik me ook dat de kwaliteit dan wel een stuk minder is.
Beste Justin, dank voor je reply.
Ik zal een HDMI splitter met versterker gaan proberen. De kabel van de beamer is >10 meter dus beter versterken denk ik. Scart is geen optie, daar mijn tv geen scart meer heeft. Is er te achterhalen of er een beveiliging zit op de tv-ontvanger?
Reputatie 7
Badge +22
Ha Daca69, ik heb nu intern de vraag uitstaan of er een beveiliging zit op onze ontvanger die dit tegenwerkt. Een antwoord hierop verwacht ik begin volgende week.

Je hoort van me!
Reputatie 7
Ik zou het eerst zonder versterking proberen. HDMI moet makkelijk 20 meter kunnen overbruggen.
Ha Daca69, ik heb nu intern de vraag uitstaan of er een beveiliging zit op onze ontvanger die dit tegenwerkt. Een antwoord hierop verwacht ik begin volgende week.

Je hoort van me!

Top! Ik hoor het graag.
Bedankt en groet!
Bedankt voor de tip PeterG!
Reputatie 7
Badge +22
Inmiddels heb ik terugkoppeling van mijn collega's, daca. Zij vertellen me dat onze tv-ontvanger zou kunnen werken met een HDMI-splitter die HDCP ondersteunt.

Ze geven verder aan nog niet eerder deze vraag gehad te hebben. Een definitief antwoord heb ik dan ook niet voor je. Ik denk dat je het beste dit gewoon kunt uitproberen 🙂 Op allekabels.nl heb ik een aantal switches gevonden die HDCP ondersteunen.
Hartelijk dank Justin.
Ik ga een splitter (geen switch 😉 ) met HDCP ondersteuning aanschaffen en kijken of dit werkt.
Het verbaasd me dat deze vraag nooit eerder is gesteld; ik ben toch niet de enige met een beamer in huis zou je zeggen... :)
Ik laat het weten in ieder geval!

Mvg,
daca
Aanvullende vraag: maakt de versie nog uit? Ik zie zowel 1.2 als 2.2 varianten van het HDCP protocol.
Wil je dat navragen bij je collega's? Dank!
Reputatie 7
Het verbaasd me dat deze vraag nooit eerder is gesteld; ik ben toch niet de enige met een beamer in huis zou je zeggen... :)Nee, niet de eerste. De vraag was altijd of je een beamer kon aansluiten. I.p.v. een tv.
Jij wilt het beiden. Daar ben je écht de eerste mee!
(Hier is echter geen prijs aan verbonden 😃 )
Haha, oké dan! Jammer zeg, dat ik geen prijs heb gewonnen.... 😉
Reputatie 7
Lees dit topic even door. Gaat over het aansluiten van een beamer 😉 . Wordt gesproken van HDCP 1.2.

In dat topic gaat het overigens niet over een HDMI beamer.
Ok, dank. Doe ik.
Reputatie 7
Badge +30
Wat ook altijd een goede is, is om "slechte" splitters te proberen. Deze verwijderen vaak per ongeluk het HDCP signaal en dat kan nog wel eens goed uitpakken. Deze splitters kan je namelijk ook gebruiken voor dingen wat het HDCP protocol juist moet voorkomen 😃
Hallo Robin,

Oké klinkt handig. En hoe herken ik een 'slechte' splitter?

Groet!
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Robin,

Oké klinkt handig. En hoe herken ik een 'slechte' splitter?

Groet!

Dat waren altijd de meest verkochte HDMI 1.3b splitters van o,a, Ebay. Ik kan geen garanties geven maar het beste is om even reviews en andere sites te lezen: (klik deze is ook beschikbaar op andere sites)

Het grootste probleem is dat de meeste spitters geen datasheet of iets dergelijks hebben. Er zijn namelijk ook gewone splitters die HDCP op 1 poort doen. Dan kan je TV netjes HDCP afhandelen terwijl je op de beamer kijkt.
Als je beamer HDCP 1.2 doet kan je zelfs ook een "goede" splitter aanschaffen die volledig HDCP compliant is. Maar zoals ik al zei weet je nooit wat "HDCP Compliant" precies betekent omdat er praktisch nooit een datasheet is.

Persoonlijk denk ik dat het proberen van de Splitter van AliExpress het zeker waard is. Wel zijn er genoeg mensen die hun twijfels bij AliExpress hebben. De verzending duurt wel lang, en PayPal wordt niet geaccepteerd.. Als de splitter niet werkt ben je (helaas) 10$ lichter.

Een ander (goed) idee is om splitters van Nederlandse Webshops te proberen. Als het goed is vallen deze altijd onder de Wet Koop op Afstand en kan je deze producten dus gratis retourneren (vaak krijg je ook de verzending nog terug). Wel moet je dan een splitter hebben die je gemakkelijk uit de verpakking kan halen zodat hij er weer netjes in terug kan mocht 'ie niet werken. Als de splitter in een blisterverpakking zit gaat dit dus niet werken.

Robin
Oké helder. Ik ga er mee aan de gang!
Met een voordelige splitter is het voor elkaar!
Allemaal bedankt voor het meedenken en voor het geven van de juiste oplossing.
Zonder kabels te wisselen zowel beeld op de tv als op de beamer! :)

*admin: link naar splitter aan bericht toegevoegd
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal top! Kan je misschien het merk + type of een link naar de splitter plaatsen zodat andere klanten deze gemakkelijk kunnen vinden?

In iedergeval bedankt voor je terugkoppeling en veel kijkplezier!

Robin
Ja tuurlijk, dat is deze:
https://www.allekabels.nl/hdmi-splitter/1781/1215181/2-poorts-hdmi-splitter-met-3d-en-4k.html

Tnx!
Reputatie 7
Badge +22
Mooi dat het voor elkaar is, daca69! Ik heb de link naar de splitter nu ook even in je eerdere bericht gezet en dat als antwoord gemarkeerd. Zo kunnen andere klanten in 1 oogopslag zien hoe je dit hebt opgelost :)

Net als Robin wens ik je veel kijkplezier!
Dank je wel Justin! 🙂

Reageer