Beantwoord

Meerdere TV's aansluiten op experia

  • 16 February 2020
  • 6 reacties
  • 3180 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb nu 1 tv aangesloten op de experia box. Alles beneden.

Ik wil nu op de zolder het Wi-Fi signaal beter hebben, en tegelijkertijd extra tv's aansluiten: 2 op de eerste etage en 1 op zolder.

Dus in totaal wil ik dan 4 tv's werkend hebben in het huis en dus het Wi-Fi signaal verbeterd hebben.

Ik heb al 2 Wi-Fi versterkers van KPN in huis (zwarte kastjes, bedraad aan te sluiten).

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? UTP kabel door het huis trekken?  Maar kan ik op de eerste etage doorlezen vanuit de Wi-Fi versterkers? Ivm aantal aansluitingen kan dat maar voor 1 tv?!

 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 16 February 2020, 09:02

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19

Je kan inderdaad doorlussen vanaf de experia wifi. Wellicht heb je ook ergens een switch nodig. Let op dat die switch igmp snooping ondersteunt vanwege het tv signaal. Dit is dan een goeie keus https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=661. Overigens is het nog de vraag of je aan 2 experia wifi's voldoende heb. De Wi-Fi van het modem wordt namelijk uitgeschakeld tenzij je de v10a hebt. Heb je geen v10a dan moet er een experia wifi in de buurt van het modem staan.

Reputatie 1

Hallo Joep,

 

Dank voor de reactie! Zo'n switch: moet je die dan altijd beneden bij de Experia aansluiten of kun je die ook ergens boven plaatsen en dan van daaruit verder lussen?

Badge +19

Dat laatste kan prima. Hou er rekening mee dat door de experia wifi de wifi op het modem wordt uitgeschakeld. Ik ga er van uit dat je in de woonkamer een tv ontvanger hebt. Zet daarnaast dan de ontvanger. De kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de experia wifi. Met het korte kabeltje verbind je de ontvanger net de experia wifi. Dan is beneden ok. Heb je voor boven ook ontvangers of wil je met een chromecast aan de slag?

Reputatie 7
Badge +24

Ik hoop dat u een kabel naar boven heeft lopen? :thinking:

Reputatie 1

@Joep1965  Dank voor de toelichtingen. Moet lukken. 

Wil in principe met tv ontvangers aan de slag boven. 

 

@Nick83 die kabel ga ik nog naar boven trekken. 

Badge +19

Top en als je hulp nodig heb weet je ons te vinden.

Reageer