Beantwoord

meerdere TV toestellen

  • 26 January 2019
  • 10 reacties
  • 6819 keer bekeken

Badge
Wij hebben al jaren KPN voor onze TV (en meer) en de HD ontvangers zijn dus ook op leeftijd. Ik wil die graag vervangen zien en ik wil niet op 2, maar op 4 plaatsen in huis (draadloos) TV kunnen kijken. Hoe moet ik dat aanpakken.
icon

Beste antwoord door Marina_ 10 February 2019, 15:27

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @FredR76 ,
Het hangt van je abo-snelheid af hoeveel HD-ontvangers je maximaal kunt installeren.
Stel dat je abo 3 HD-decoders aan kan zou je aanvullend een Digitenne-box kunnen nemen.
Succes.☺️
V.a. 48 Mb/s levert KPN 4 HD I-TV ontvangers. Je kunt hier checken hoeveel download jouw adres heeft.
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
Via MijnKPN kun je (precies) zien hoeveel ontvangers je kunt hebben op jouw adres.

Zoals Jan-D al aangeeft kun je boven het aantal I-TV ontvangers nog aanvullen met Digitenne-ontvangers (max 3 Digitenne).

Je kunt MAXIMAAL 2 v.d. tv-ontvangers via een draadloze verbindingsset aansluiten, dus maximaal 3 adapters incl. die bij de Experiabox. Met meer zul je haperingen krijgen. De onderlinge snelheid wordt dan te traag.

De oude Motorola ontvanger kun je ruilen via onderstaande tool. Één per keer.
Apparatuur wisselen .
Badge
Heren,

hartelijk dank voor jullie input, maar als digibeet kan ik er helaas niet veel mee. Ik volg de link die Peter doorgeeft om te zien wat voor downloadsnelheid ik heb, maar zie daar twee waardes staan koper 12Mbit en Glasvezel 500Mbit. Volgens mij gebruik ik glasvezel dus ruim voldoende, maar via het in mijn ogen tamelijk onoverzichtelijke Mijn KPN vind ik nergens terug hoeveel ontvangers er bij mij dan passen.
Ik moet nog uitzoeken of ik 'oude motorola's' heb want ook dat weet ik nog niet. Ik weet eerlijk gezegd zelf niet eens waar ik naar moet zoeken. Hoe zo'n apparaat eruit zou moeten zien. Uitdagingen. Kortom ik had hoop via dit kanaal (chatten lukte namelijk niet) dat KPN zelf mij de antwoorden zou kunnen leveren, maar helaas. Toch hartelijk dank nogmaals voor jullie reacties. Ik ga verder zoeken naar de antwoorden.
Reputatie 7
Hier kun je zien welke tv-ontvangers KPN in de loop der tijd heeft uitgebracht :)

https://www.kpn.com/faq/8090
...
Ik moet nog uitzoeken of ik 'oude motorola's' heb want ook dat weet ik nog niet. Ik weet eerlijk gezegd zelf niet eens waar ik naar moet zoeken. Hoe zo'n apparaat eruit zou moeten zien.

Staat bij je tv nota bene. Display met groene cijfers. Merk staat onder- of achterop. Bij Arris ook bovenop.
Als je meer dan 4 jaar I-TV hebt zul je wsl nog Motorola's hebben. Tegenwoordig heeft KPN de merken Arris en Arcadyan in gebruik. Die zijn véél sneller in de bediening. (helaas gaan de reclameblokken niet sneller 😉 )

Met glasvezel kun je tot 6 Interactieve tv ontvangers gebruiken. In MijnKPN kan je bijbestellen tot het maximum op je adres ...
Per ontvanger is het € 5 per maand.

Je bent wel een heel erge apparaten-analfabeet, maar ach daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Hoewel: mijn moeder van 80 helpt haar buren en vrienden nog als ze problemen met KPN TV hebben.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @FredR76, Ben je er nog uitgekomen? Anders zoek ik voor je uit wat de mogelijkheden zijn aan jouw adres. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik meteen bekijken welke ontvangers je zou kunnen omruilen.
Badge
Dank @Marina_ , ik heb de gegevens ingevoerd. Zou je eens willen kijken. Ik zou graag een update van de kastjes hebben en een uitbreiding naar meerdere tv toestellen als dat kan.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Fred, Je kunt in ieder geval uitbreiden met nog twee tv-ontvangers, hiervoor betaal je €5,00 extra per maand, per ontvanger. Waarom wil je een update van je huidige tv-ontvangers? Zou je ook kunnen aangeven welke versie(s) je op dit moment in gebruik hebt? Dan kan ik uitzoeken wat er mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @FredR76, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Badge
Sorry, ik ben er nog niet uit @Marina_ met name dat deel van die extra kastjes en ik moet nog kijken wat er nu achter de TV of in de kast aan ontvangers verstopt zit. Wordt nog aan gewerkt.

Reageer