Beantwoord

Melding zender niet beschikbaar

  • 18 September 2019
  • 6 reacties
  • 141 keer bekeken

Wij hebben drie tv ontvangers in huis waarvan die op zolder staat om de vijf minuten de melding "zender niet beschikbaar" geeft. Zappen helpt idd, maar dit is geen doen. Ik heb twee keer contact gehad met de klantenservice, samen met hen de kabels doorlopen, speedtest was meer dan uitstekend. Detv ontvanger is teruggezet op fabrieksinstelling en nieuwe software geinstalleerd. Niets hielp. De tv ontvanger is inmiddels vervangen door een nieuwe maar helaas ook hierbij dezelfde melding.
De kabels (glasvezel) zitten alsvolgt:

Vanaf de experiabox V10 (in meterkast) gaat er een ethernetkabel naar zolder naar de kpn wifi versterker Dual Band. Vanaf de wifi versterker gaat er een ethernetkabel naar de tv ontvanger. Vanaf de tv ontvanger gaat er een hdmi kabel naar de tv.
Als ik de ethernet kabel vanaf de experiabox rechtsreeks op de tv ontvanger aansluit gaat het prima maar dan heb ik geen wifi meer op zolder.
Graag zou ik weten hoe ik het probleem kan oplossen voordat ik een monteur moet laten komen


icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 19 September 2019, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Hoi @MiraB, welkom bij ons op het forum. Als je die melding elke 5 minuten krijgt is het wel erg storend, je kunt gewoon geen tv kijken op die manier. Je hebt samen met de telefonische collega's al een hoop getest zo te zien, dat is fijn. Daardoor blijkt zo te zien dat het signaal alleen hapert als je de WiFi versterker hebt aangesloten, als die niet is aangesloten is er geen probleem blijkbaar. Had je daarbij de verschillende netwerkpoorten op de versterker ook al geprobeerd? Als dat zo is lijkt de makkelijkste oplossing mij om een switch te plaatsen op zolder. Vanaf daar kan er dan een kabel naar de WiFi versterker en een aparte kabel naar de tv-ontvanger, zodat het tv signaal niet meer via de WiFi versterker hoeft te lopen.
Bedankt voor je reactie! Morgenmiddag komt er een monteur kijken wat het probleem is want ik begreep van je collega dat er ook geen wifisignaal is op zolder terwijl er idd een wifi versterker staat. Hij gaat de oplossing vast vinden 🤗. Nogmaals bedankt..
Reputatie 7
Ah, dat kan ook inderdaad. Ik ben benieuwd hoe het bezoek van de monteur is verlopen en of het daarmee allemaal is verholpen 🙂
Reputatie 7
Hoi @MiraB, hoe is het bezoek van de monteur gegaan, heeft hij het kunnen verhelpen?
Monteur is geweest en jouw oplossing was de juiste: ethernetkabel vanaf de experiabox naar de switch. Van de switch een kabel naar de tv ontvanger en eentje naar de wifi versterker en geen melding meer gezien Jammer dat de klantenservice dit niet voorgesteld had want de switch maakte al deel uit van de constructie, had een nieuwe tv ontvanger gescheeld en kosten voor een monteur. Bedankt voor je hulp Jasper!
Reputatie 7
Graag gedaan @MiraB, goed om te lezen dat de monteur het heeft opgelost. Dat hij mijn idee deelde is leuk, maar ook met een andere oplossing zou ik blij zijn geweest natuurlijk 😉
Geniet weer van beide werkende verbindingen boven en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden. We helpen je graag.