Vraag

Menu 'mijn opnames' werkt vaak niet. Spoelen ITV opnames traag

• 3 december 2016
  • 10 reacties
  • 647 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +3
De laatste tijd heb ik problemen op mijn beide ITV ontvangers dat wanneer ik in het menu naar 'mijn opnames' ga, ik niet in dat menu met de pijltjes toetsen naar de juiste opname kan 'lopen'
De enige oplossing is terug naar TV beeld en opnieuw door het menu naar 'mijn opnames' gaan. Meestal werkt het dan wel, maar het is onprettig op zijn zachtst gezegd.
Tijdens opnames, zeker in het begin van de opname werkt het spoelen ook niet lekker. b.v. 5:00 doorspoelen heeft een vertraging van ~30 - 40 seconden voordat er gespoeld word.
Ik heb met KPN hierover gebeld, maar deze einstein was van mening dat mijn eigen router (staat in Access Point mode en is de TV ontvanger niet op aangesloten) de boosdoener was.
Meneer was niet te overtuigen van zijn ongelijk en zou mij niet verder helpen.
Ik probeer het nu eens hier. Heeft iemand anders al dergelijke problemen ondervonden? Wat was de oplossing?
Software resetten heeft overigens helaas niet mogen baten.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Probeer de IPTV ontvangers te resetten.
Schakelaar aan de achterkant uit zetten en dan ongeveer een minuut later weer aanzetten.
Wacht totdat hij klaar is, meestal werkt daarna alles weer goed.

Anders zet de Experia box voor een minuut uit en daarna weer aan en wacht totdat hij klaar is.

Wat heb je?
Welke IPTV decoder?
Welke experia box?
Glasvezel of koper?
Wat is jouw download snelheid?
Reputatie 2
Badge +3
Alles is reeds uitvoerig en meermaals door een soft reset (uit/aan) en factory reset (instellingen wissen / software opnieuw laden) gehaald.
Xperiabox V9 (ZTE)
500/500 glasvezel
1x Motorola VIP 1853
1x Motorola VIP 1963
Hier hebben wij exact hetzelfde probleem. Het menu werkt niet en wanneer ik een opname wel kan afspelen, loopt deze vast. Doorspoelen gaat of extreem traag of helemaal niet. Komt ook regelmatig voor dat wanneer ik doorspoel, ik dit niet meer kan stoppen.

Eergisteren contact opgenomen met KPN en in dit gesprek werd ons geadviseerd om de software instellingen te resetten. Dit helaas zonder resultaat. Ik ben ook benieuwd hoeveel anderen hier ook tegenaan lopen en of hier een oplossing voor is!
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Thijs, welkom op het forum! Vervelend dat Mijn Opnames niet echt lekker werkt en dat het doorspoelen ook wat kuren vertoont.

Het lijkt me in jouw geval verstandig de ontvangers om te ruilen voor een nieuwer type. De 1853 en zeker de 1963 zijn namelijk al wat verouderd.

Je hebt van mij een privébericht ontvangen. Reageer je daarop? Dan ga ik voor je aan de slag.

@joop2011, bedankt voor het stellen van je vragen :)

@S.Goede, heb jij ook een 1853? Reageer in dat geval op m'n privébericht. Dan ruil ik ook jouw ontvanger om 😉
Reputatie 2
Badge +3
Excuses voor de late reactie, maar ik ben ondertussen zelf veel aan het testen gegaan.
Ik heb 2 nieuwe ontvangers gekregen van KPN, helaas ...
De problemen zijn voor een klein deel opgelost, echter zijn er voor mij veel ernstigere problemen in de plaats gekomen!
- Scrollen in opname menu werkt met grote regelmaat niet.
- Opnames doorspoelen werkt nu wel goed en naar redelijk behoren. (terugspoelen met de spoel knoppen ipv '30 seconden ineens' is nog altijd niet te doen)
Veel erger:
- Opnames zijn verdwenen uit de decoders (beide)
-- Ze staan WEL in de app
-- Bij een fabrieksreset van de decoder verschijnt de opname, tot je hem uit zet, dan zijn ze weer verdwenen.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Als ik b.v. Flikken Maastricht wil kijken, moet ik eerst de decoder resetten, dit is al sinds de start van het seizoen en elke opvolgende aflevering... Ze komen er niet bij in het 'mijn opnames' menu.
(zo zijn er meerdere series die ineens verdwenen zijn)
Reputatie 5
Badge +4

De laatste tijd heb ik problemen op mijn beide ITV ontvangers dat wanneer ik in het menu naar 'mijn opnames' ga, ik niet in dat menu met de pijltjes toetsen naar de juiste opname kan 'lopen'
De enige oplossing is terug naar TV beeld en opnieuw door het menu naar 'mijn opnames' gaan.
...
Software resetten heeft overigens helaas niet mogen baten.

Dit is een bekend probleem met de huidige softwareversie.
Reputatie 7
Als de opnames nog in de app of via interactievetv.nl zichtbaar zijn, zijn ze dus gelukkig nog niet écht verdwenen. Ik weet van (al zeer lang lopende) problemen met opnemen (heb daar zelf ook last van) maar zo erg als jij het schetst heb ik nog niet eerder gezien. Het 30 s uitschakelen van de ontvanger met de schakelaar 8erop lost deze problemen bij mij weer voor even op maar ze komen al spoedig terug.
Een paar vragen toch nog:
. Gebruik jij wellicht een "draadloze" verbindingsset?
. Wat voor AP gebruik je en en je die voor alle zekerheid toch al eens uitgezet (ook al is de ontvanger daar niet op aangesloten)?
. Heb je wellicht een switch tussen ExperiaBox en iTV-ontvanger? Zo ja welke?

Ik hoop dat @Justin_ of een andere moderator jij snel verder kan helpen.
Reputatie 2
Badge +3
De TV 'beneden' zit met een Cat6 kabel onder de grond door rechtstreeks op de experiabox.
De TV 'boven' loopt via een switch van TP-Link en een wand contact doos naar de experiabox
Alle andere apparatuur staan op een switch in de meterkast. (allemaal Cat6 kabels)
De problemen blijven wanneer ik deze 'meterkast' switch van de experiabox af trek.
Ik heb een TP-Link Archer Touch router in AP mode staan om het brakke WiFi van KPN te helpen.
op de experiabox staat WiFi uitgeschakeld
Verder draaien er nog zo'n 17 tal apparaten (Synology, LG-Nas, Raspberry Pi's, IP camera's, vaste PC, laptop, chromecast, TV, tablet en mobiele telefoons) op de verbinding welke KPN klantenservice de schuld geeft, zelfs als ik aangeef dat ik deze (middels deze 'meterkast switch') van de experiabox afkoppel.
Ik maak geen gebruik van enigerlei powerlan of draadloze verbindingsets.

experiabox
|. . .|. . . .\---> IPTV beneden
|. . .\---> Wandcontactdoos naar 'boven' ---> TP-Link switch ---> IPTV boven
\---> 'meterkast' Switch ---> TP Link Access Point ---> Alle WiFi apparatuur
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\---> Overige bekabelde apparatuur
Reputatie 7
Badge +28
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Absoluut niet. Ik zie dat je nu 2 Arris 2952's in huis hebt. Ten opzichte van de vorige apparatuur zou ik alleen vooruitgang verwachten.

Een kwaliteitsmeting op beide TV-ontvangers ziet er prima uit, met de bekabeling zit het wel goed. Zijn deze problemen met opnames identiek op beide TV-ontvangers?
Reputatie 2
Badge +3
Joran, beide ontvangers hebben exact dezelfde problemen.
De ontvanger 'boven' stottert enorm op kanaal 661+ (HD Glas) (geeft prima beeld op 701 (HD normaal) maar ik geef vooralsnog de bekabeling daarvan de schuld, hiermee moet ik echter je 'kwaliteitsmeting' toch in twijfel trekken ...

Reageer