Beantwoord

Met een Chromecast iTV kijken in het buitenland?

  • 17 June 2019
  • 10 reacties
  • 3765 keer bekeken

Hallo, ik ben nieuw in de iTV. Krijgen vandaag aansluiting maar wil graag weten welke Chromecast ik moet kopen om ook in het btl tv te kunnen kijken. Is Chromecast een merk op zich? Ik heb gehoord dat het een soort dongel is, maar heb je verschillende soorten of alleen Chromecast? Moet je in NL zijn om hem in te stellen of kan dat ook vanuit het buitenland? Ik zit momenteel in het btl en hoorde dat ik hier in Zweden ook gewoon een dongel kan kopen om itv van kpn te ontvangen. Klopt dit wel? Kan je deze Chromecast ook direct op een tv aansluiten? sorry voor al deze vragen, maar heb er werkelijk geen verstand van. Ik zou dankbaar zijn voor jullie antwoorden.
Anita uit Zweden

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 17 June 2019, 12:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Chromecast is van Google. Het kan in de vorm van een stick zijn die je met HDMI in je tv steekt. Er zijn er ook, ander type, met een klein rond apparaatje met een kort stukje snoer met HDMI plug.
Je koppelt 'm via de ter plaatse aanwezige wifi. Dat kun je voor een andere locatie dus niet "alvast" thuis doen.
Waar je 'm koopt maakt op zich niet uit.
Ik heb even voor je gegoolged op Chromecast 😉

De wifi van een camping gaat niet lukken. Die heeft een systeem waarbij apparaten voor elkaar zijn afgeschermd.

KPN ITV kan maximaal 120 dagen per jaar buiten Nederland gebruikt worden. Hoeft niet aaneengesloten te zijn. Boven 120 dagen is het geblokkeerd. Werkt op kalenderjaren.

En euh, je zit momenteel in het buitenland en krijgt vandaag aansluiting in Nederland? Is er wel iemand thuis voor de monteur cq. het zelf aansluiten?
Reputatie 7
Heb je een (vakantie)woning met eigen wifi in Zweden of zit je in een hotel, bungalowpark of camping met gedeelde wifi?
Test eerst eens of je met een tablet of telefoon via wifi goed televisie kunt kijken met de iTV app en de beeldkwaliteit ingesteld op "Hoog". Werkt dat goed?
wij wonen in Zweden en hebben vakantiehuisje in NL, daar wordt vandaag de iTV aangesloten door een monteur en ja er is iemand aanwezig in de woning. Wat ik wel raar vind is dat er een maximum aan dagen zit aan het gebruik van iTV dat lees je nergens in de overeenkomst, alleen maar dat het zo handig is dat je ook in het btl kan kijken...…
nou ja we zullen wel zien, we willen het dan via onze vaste wifi in ons huis in Zweden op tv aansluiten, vandaar mijn vraag. We hebben nu canal digital maar helaas nogal eens storing, daarom dacht ik dat iTV in Nl ook voor ons een goede oplossing zou zijn, maar 120 dagen????
Bedankt zover voor de info.
Reputatie 7
Die beperking van 120 dagen is eventueel te omzeilen m.b.v. een VPN verbinding via het netwerk in jouw vakantiehuisje in Nederland.
Daar komt wel het één en ander bij kijken dus zou ik eerst maar eens kijken of het naar wens werkt in die eerste 120 dagen.
Het is bedoeld voor Nederlanders op vakantie buiten Nederland maar in een ander land van de E.U.
De Europese regelgeving staat toe dat providers het via internet mogen aanbieden voor max. 120 dagen per jaar. Voordat Europa die regel in mei 2018 had ingesteld was kijken buiten de eigen landsgrenzen helemaal niet mogelijk (vpn uitgezonderd).

Vrijwel dezelfde regel(s) voor roaming in E.U. van je mobiele telefoon. Ook tot max. 120 dgn in een ander E.U. land.

In je vakantiehuis in NL kun je de ITV via de decoder (en app) alle dagen v.h. jaar gebruiken.

P.S. Canaldigitaal moet gewoon goed te krijgen zijn in Zweden. Ze bieden het daar n.b. officiëel aan. Ook op een Zweeds adres kun je een schotelabo nemen bij het NL C.D.
Reputatie 7
Hay @alagan, leuk dat je de KPN community een vraag stelt, welkom! Zeer terechte vraag ook. Ik zie dat Peter en wjb je al van veel informatie hebben voorzien. Is het allemaal duidelijk? Als je nog vragen hebt, stel ze hier gerust. We helpen je graag 🙂
Hallo,
ik heb de volgende vraag.
wij hebben een appartement in Spanje waar we internet verbinding hebben.
nu is mijn vraag of ik via de iTV app naar mijn smart tv kan streamen via een Chromekast?
Reputatie 7
Dat kan maar de snelheid van jouw Internet verbinding en de verbinding naar het iTV platform zijn wel cruciaal in deze.
Als je gaat casten dan wordt er altijd een hoge kwaliteit stream gekozen en die vraagt bijna 7Mbps. Nu, let op, het hele pad tussen jouw Chromecast en het iTV platform van KPN moet die 7Mbps bieden. Theoretisch zou dat eigenlijk geen enkel probleem mogen zijn, maar de praktijk is helaas vaak weerbarstig. 😞
Dat kan maar de snelheid van jouw Internet verbinding en de verbinding naar het iTV platform zijn wel cruciaal in deze.
Als je gaat casten dan wordt er altijd een hoge kwaliteit stream gekozen en die vraagt bijna 7Mbps. Nu, let op, het hele pad tussen jouw Chromecast en het iTV platform van KPN moet die 7Mbps bieden. Theoretisch zou dat eigenlijk geen enkel probleem mogen zijn, maar de praktijk is helaas vaak weerbarstig. 😞
Oke bedankt.
ze zeggen 20 Mbps te bieden dus zou in principe moeten lukken.

bedankt voor uw reactie